Şimdi Ara

Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
1
Favori
1.705
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
10 oy
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota, markanın yıllardır konuşulan yeni V8 süper otomobilini nihayet gün yüzüne çıkardı. GR GT adı verilen yeni model, yaklaşık iki yıl içinde satışa sunulacak. Gazoo Racing tarafından geliştirilen süper otomobil, Toyota’nın “yasal yollarda kullanılabilen bir yarış aracı” vizyonunu gerçeğe dönüştürüyor.



    Toyota GR GT, özellikleriyle neler sunuyor❓



    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    GR GT'nin kaputu altında tamamen yeni geliştirilen 4.0 litrelik çift turbo V8 bulunuyor. Bu motor, elektrik desteğiyle birlikte arka tekerleklere en az 641 bg güç ve 850 Nm tork iletiyor. Bu güç, yeni sekiz ileri otomatik şanzımanla yola aktarılıyor. Toyota, geliştirme sürecinin sürdüğünü ve nihai güç değerlerinin daha yüksek olabileceğini açıkça belirtiyor. Hedeflenen maksimum hız 318 km/s seviyesinde ve 0-100 km/s süresinin yaklaşık 3,5 saniye olması bekleniyor.



    V8 motor; turbo yerleşimi, kuru karter yağlama sistemi ve kompakt yağ haznesi sayesinde oldukça hafif ve dar bir yapıya sahip. Öte yandan motorun sıkılaşan emisyon standartlarıyla uyumlu olacak şekilde geliştirildiği ve uzun yıllar üretimde kalmasının hedeflendiği belirtiliyor. Egzoz sistemi ise ses mühendisliğine özel bir odakla tasarlanmış. Amaç, çift turbo V8’in karakteristik yarış tonunu sürücünün tüm sürüş koşullarında hissedebilmesi.



    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Hibrit sistemdeki elektrik motoru hakkında henüz teknik bilgiler paylaşılmadı ancak motorun özellikle vites geçişleri sırasında tork kaybını ortadan kaldırmak için kullanıldığı biliniyor. Bu yapı, güç akışının sürekli ve kesintisiz olmasını sağlıyor. Şanzımanın tork konvertör yerine ıslak kavramaya sahip olması, vites geçiş hızlarını belirgin şekilde artırmış durumda.



    Ayrıca Bkz.Trump'tan elektrikli araçlara bir darbe daha: Yakıt verimliliği hedefleri düşürülüyor



    GR GT’nin pist odaklı doğası dış tasarımda da kendini gösteriyor. Aerodinamik yüzeyler, geniş hava kanalları ve yere yakın duruş, aracın yüksek hızda dengede kalmasına önemli katkı sağlıyor. Kabin ise yarış kökenli bir mimariyle tasarlanmış. Görüş açıları artırılmış, sürücü koruma hissi güçlendirilmiş ve tüm kumanda elemanlarının erişimi kolaylaştırılmış.



    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Performansın temel taşlarından biri hafiflik. GR GT, Toyota’nın tamamen alüminyum gövdeye sahip ilk modeli. Gövde panellerinin bir kısmı da alüminyumdan üretilirken, süspansiyon bileşenlerinin büyük bölümü de hafif malzemelerden oluşuyor. Frenlerde ise Brembo imzalı karbon diskler görev yapıyor. Tüm bu çalışmaların sonucunda otomobilin ağırlığı 1750 kg’ın altında tutulmuş. Bu değer, dört tekerlekten çekişli AMG GT’den yaklaşık 300 kg daha hafif.



    Ağırlığın yüzde 45’i önde, yüzde 55’i arkada olacak şekilde dağıtılması ve Le Mans araçlarından uyarlanan özel denge kontrol sistemi, GR GT’nin hem pistte hem de halka açık yollarda sezgisel ve akıcı bir sürüş karakteri sunmasını hedefliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi
    Toyota GR GT tanıtıldı: V8 motor, 641 beygir güç ve alüminyum şasi








  • Lansman rengi olarak talihsiz bir rengi seçmişler, yap şöyle ateş kırmızı ya da RS sarısı hızı tutkuyu simgeleyen bir renk, gri nedir kasvetli duruyor, V8 koyuyorsun mühendislik tamam harika ama pazarlama kötü :'(

    _____________________________
  • Kaput 2 metre falan herhalde. Batmobil kaputu gibi... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 5 Aralık 2025; 12:59:10 >
  • Eski bir DH konu dışı repliği ile tepki vermek lazim:

    "Ohysh!"



    Çok iyi duruyor, gt7 ye bekliyoruz

  • Her yanıyla muhteşem olmuş. On numara canavar yapmışlar.

  • Bu nedir arkadaş. ?? Tabi alma hayali bile kurmadım ama çok güzel...

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Kaput tek başına A segment araba gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • LFA olur mu ki? Toyota şaka maka GR serileri ile güzel işler çıkarmıyor değil. Elektrikli araçlarda gösterdiği basiretsizliği ileride mumla arayacağımız V8ler çıkararak yerinde bir karar vermiş.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Toyota en eski hibrit üreticilerinden. Elektrikli araçlar yerine hibrit sisteme yatırım yaparak günümüzdeki birçok hibrit sistemin öncüsü oldu. F1 bile hibrit sisteme geçti.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sanki v12 yerleştirilmiş gibi, epey uzun gözüküyor. Güç ve hızlanma değerleri biraz daha iyileştirilebilir. Tabi en önemlisi eğlence faktörü ve hangi fiyattan satılacağı

  • aracın lastik ve fren tertibatı ile burada sıfır c segment araç alırsın sanırım.

    _____________________________
  • babadol kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum hibritte en iyi çözümleri üretiler. Ama içten yanmalı motorların sonunun geleceğini görüp alternatif olarak hidrojene yatırım yaptılar. Dünya otomobil üreticileri Tesla önderliğinde sonrada Çin liderliğinde elektrikli araçlara yöneldiğinde inat edip hidrojene yatırım yapıp elektrikli araçlar geliştirmekte çok geri kaldılar. Şimdi bile bu konuda Kore'den bile gerideler.
    Ülkemizde de otomobil sektörü elektrikli araçlara yan sanayi olarak sıfıra yakın cılız yatırımlar yapılıyor. Lokomotif sektörü tren kalkmadan yakalamamız gerekirken sektör kara günleri bekliyor.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Tek eksik kaldığınız konu şu: Elektrikli aracın enerjisi nereden gelecek? Toyota şarj etmek dışında her konuda yatırım yaptı, zaten şarj edebileceğimiz teknoloji 100 senedir var. İçten yanmalılarla enerji üretmeyi, hidrojen yakıtlılarla enerji üretmeyi denedi. Şu anda elektrik motor teknolojileri de var batarya teknolojileri de, istedikleri an elektrikli araç üretirler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Sadece Forza Horizon oyunlarında sürebileceğimiz bir araba daha.

  • Forza 6 ya gelir mi acaba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • WDStyle W kullanıcısına yanıt
    sadece araçlarda değil her yerde canlı renkleri kaldırıyorlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Yeni bir efsane mi doğuyor bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Trafikte kullanmak baya zor olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
  • Hiç emekli memur amca arabası değil
    Harika gözüküyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Orta sehpayı kaldırsalar daha iyi olurmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    radyoterapi-radyasyon güvenliği soruları cevaplanır.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.