Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU (66. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.360
Cevap
83
Favori
142.852
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Bizim araçlar 1.8 motor be 98hp benzinli gücü, ecufast benzeri yazılımları sordum, sadece 15 hp ve 20nm tork fark ediyormuş yazılımla, bu bile fark eder baya ama kim 5 yıl garanti bozma riskine girer bilmiyorum. Yani orijinali 2.0 olan motorun sadece benzinli 152hp gücüne çok uzak bir rakam. Şahsen motosiklet gibi yağını bakımını kendim yapabilsem garanti umurumda olmazdı, 5 adet sıfır Honda motosikleti hiç servise götürmedim ama arabada lift olmayınca bakım zor ve parçalar pahalı herhangi bir sorun olursa. Gerçi şu an Türkiye'de servisler içler acısı en ufak şeye kullanıcı hatası, dışarıdan darbe almış yada sıvı dökülmüş gibi dış etken bahanesi ile çok mağdur edilen var. Toyota özelinde garanti on yaptırıp faydalanamayan çok kişi var. Beyaz eşya ve elektronikte de durum aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 8 Mart 2024; 14:53:26 >
  • Barerkican kullanıcısına yanıt
    Sadece 1 tık daha iyi diyebilirim.
  • Barerkican kullanıcısına yanıt
    aynı şekilde felaket bir rüzgar sesi alıyor.
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Cross'un bakımını yapmak oldukça basit hatta Toyota'ların hepsi diğer benzinli modelleri de dahil en basit bakım yapılabilecek araçlardır hep. Bakım sonrasında hiçbir tanesi özel yazılım ile sıfırlama, adaptasyon gibi şeyler de istemez.


    Fakat garantiden faydalanamama kısmına katılmıyorum. Toyota şartları sağladığı müddetçe garanti konusunda piyasadaki en iyi şirketlerden bir tanesidir. Bu şartlarda Toyota internet sitesinde açıkça belirtiliyor. Buraların okunması gerekli araç hakkında az çok bilgi sahibi olmayan kullanıcı illa ki yanılır veya hata yapar. Bir örnek verirsen onun üzerinden yorumlayabilirim ayrıca.

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Allahtan çoğu ufak tefek sorunlar ama akü, korna, emniyet kemeri vs bile kullanıcı hatası yada garanti kapsamına girmiyor diyenler, Allah korusun büyük arıza olursa nasıl kıvranırken, uğraştırır, mahkemelerde süründürür düşünemiyorum.

    Corolla Cross da Japon montajı, işçiliği olduğundan mıdır çok şükür şikayet yok denecek kadar az. Birkaç kişide tavan rayı yapışkanının çıkması, bir kişide buradan su alması, bir de forumdan bir kişinin birkaç aylık aracının egzozunun komple paslanması dışında birşey görmedim.

    Muadil araçlarda, Troc da 6 aylık aracın kronik silecek ve silecek motorunun garantiye girmemesi, şanzıman, süpansiyon sorunları yüzlerce şikayet. Corolla Cross almadan önce baktığım Austral felaket, 3008, 2008, C5Air, i20, XCeed, Ceed, Bayon, Stonic, Golf 1.0 lar, Cupra, Ateca, Karoq binlerce şikayet.
    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-garanti-sureci-guvenilirmi

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corolla-hb-18-hybrid

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corolla-25-bin-kmde-devirdaim-arizasi


    https://www.sikayetvar.com/toyota/merhaba-toyota-turkiye-araclarina-sunmus-oldugu-garanti-on-hizmeti


    https://www.sikayetvar.com/toyota/kendi-verdigi-sozde-durmayan-yalanci-toyota

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-garantili-corolla-garanti-kapsami-disinda

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-nin-hukuk-sistemimizin-yavas-olmasindan-aldigi-guc


    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-turkiye-servis-ve-garanti-sorunu

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-lpg-yi-bahane-ederek-arizayi-garanti-kapsamina-almiyor


    https://www.sikayetvar.com/toyota/kahramanmaras-toyota-magduriyeti

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-on-garantisi-sanziman-sorununu-reddetti

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-merkez-sikayetleri-gormeli-ve-ilgilenmeli


    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corollanin-kronik-aku-sorunu

    https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-garantisinin-ise-yaramiyor-olmasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 9 Mart 2024; 1:30:32 >




  • Vatandaş şikayetini belirtebilir normaldir fakat haklı olması için üreticinin garanti şartlarının sağlanması gerekir.


    Baktıklarıma cevap vereyim o zaman


    1. Motor bloğu kol çıkardığı için servise başvuran aracın Garanti On 'a girmediği bilgi verilmediği yazılmış. Bunda bir tutarsızlık var, motor bloğunun zarar görmesi gibi bir onarım oldukça yüksek paralar tutar. Rakam vereyim 200 bin TL ve üstü. Bunu tespit eden tüm servisler bu parçayı değiştirmek ister çünkü iyi para kazandırır size. İlk yetkili servise başvurduğunda gerekli başvurular yapılır, eğer araç sahibi başka bir yetkili serviste işlemini yaptırmak isterse de bu hakkı devam eder. Servisin bilgi vermemesi, garanti on yokmuş gibi davranması vs olası değil. Daha detaylı bilgi lazım, dışarda bakılmasından bahsetmiş, orada birşeyler garantiyi bozmuştur gibi geldi bana. Ayrıca istenirse ret yazısını ve sebebini servis verir.


    2- Üç yılda 8 bin km yapan bir aracın aküsünü hiçbir firma garantiye sokmaz. Bu yatan araçtır, markaya göre değişir fakat bir akünün garanti kapsamına girmesi için makul süre yılda 5 bin km ve üstü aracın yapmasıdır yani bu araç için konuşursak 15 bin km civarlarında olsa garantiye parça girerdi. Yoksa bunun ile hiçbir firma başa çıkamaz, siz aküyü değiştirin araç 1 ay çalışmasın o akü biter. 36 aydan hesaplarsa firmanın 36 defa akü değiştirmesi lazım ki ayrıca ayıplı mal gibi farklı yasal sorunlarda ortaya çıkar.


    3- Devirdaim bozulmuş ve garanti kapsamında bu parça değiştirilebilir. Fakat burada şikayet olarak kontrol denmiş, kontrol ücrete tabi bildiğimiz arıza tespiti yani. Şimdi bu parça değişecek mi kontrol mu edilecek anlamadım yazdığından. Yine garantiden değişecek ise genel merkez zaten bayiye yönlendirir. Bence burada da eksik bilgi var büyük ihtimalle bu aracın garanti uzatması yok. Garantiye girecek parça önce kontrol edelim para alalım sonra tamam garantiye giriyormuş ücretsiz diye birşey zaten garantinin mantığına ters. Böyle birşeyi hiçbir firmada duymadım.


    4- Aracın 12 volt akü garanti süresi maksimum tüm firmalarda 3 yıldır, bildiğim kadarı ile sektörde 3 yıldan daha fazla garanti süresi veren yok. Sanayide genelde bu 2 yıldır ayrıca ( Varta, Bosch vs ). Araç 4 yaşına yakın aracın garantisi bitmiş, garantisi bitmiş bir parçayı firma niye değiştirsin ki? Sonuçta üretici garantisi biten akü değil başka bir parça da olsa eğer aracın garanti süresi bitmiş ise o parça değiştirilmez. Ayrıca 2015 sonrası araçlarda beyin sayısı çok arttı, aküler zaten taş çatlasa sağlıklı şekilde 4-5 sene dayanıyor, eskisi gibi 7-8 yıl giden akü kalmadı artık.


    vs vs şimdiye kadar gördüklerim bunlar, gerisine bakmadım fakat dediğim gibi garanti değişimini servis bedavaya yapmaz, bundan para kazanır. Sadece parasını siz değil ana firma öder. O yüzden şartları sağlayan her parça garantiye girer.


    @volkanbirol




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 9 Mart 2024; 21:7:1 >




  • ChecknMate C kullanıcısına yanıt
    Araç tasarruflu, sınıfında fiyatında tek bağımsız arka süspansiyonu ile konforlu ve virajlarda muadillerinden çok üstün, sakin kullanıma uygun şehiriçi içi aile aracı. Bayram tatilleri dışında sık sık uzun yola gidiyorsanız ve ortalama hızınız 120km/h üstündeyse yanlış seçimdir.

    Yolda bırakmama konusunda rakipsiz(BMW, Audi,Mercedes dahil) bir araçta bu fiyata süper yalıtım konforu ve bol ışıklı oyuncaklar bir arada bu olmuyor malesef.

    Gönül isterdi, diğer ülkelerdeki gibi ötv diye birşey olmasın, ABD vatandaşı gibi yalıtım isteyen, kpnforuna düşkün olan RAW4, Camry, Highlander hatta Lexus alabilsin. Ama milletimiz cahil ve gösteriş meraklısı, Fransız, Alman, Çin'in bol oyuncaklı, görece konforlu, yalıtımlı ama torsiyon çubuklu araçlarına aldanmasa. Motor hacmine göre vergi saçmalığı yerine emisyona göre vergi olsun ama durum bu. Vergi saçmalığı olmasa orijinal 2.0 152hp/197hp motoru ile gelirdi ve hızlı kullananlara da hitap ederdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 5 Nisan 2024; 21:1:36 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    https://www.youtube.com/watch?si=yLKBbqEZEJcxvs5P&v=jWYmCUYzWco&feature=youtu.be

    Yağını bu şekilde mi değiştireyim hocam basit olmasına basit de lift olmadan, yada altı çukur olmadan 2 tane kaldırım taşına mı güvenelim :)
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam sıkıntı normal garanti, uzatılmış garanti yada garanti on şartlarının açık açık belirtilmemesi.

    Arkadaş örnekte bütün bakımlarını aldığı bayiden yaptırmış yıllarca, başka bir şehir de bulunurken, yine başka bir Toyota yetkili servise göstermiş ama motor açılmamış, ellenmemiş sadece arıza tespiti tahmini yapılmış.

    Servis, Toyota merkez onay vermediği için garantiden yapmıyor tabiki. Sonuçta servisde garantiden yaptığı işlemin parasını Toyota merkezden alacak.

    Hybrid araçlar için Toyota'nın tavsiyesi, kullanılmadığı zaman, max ayda bir kez 16km yol gidilmesidir. Araç 40-45 gün yattıysa bunu bilgisayara bağlayınca görürler. Ayda 50-100km yaptı diye araç aylarca kapalı kalmadıysa, batarya yada akü garanti dışında kalamaz. Eski 35A akülerin yetersiz kaldığı ve yeni modellerde 45A olarak hatanın düzeltildiği aşikar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 9 Mart 2024; 2:27:24 >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam daha yüzlerce şikayet vardır, bu kadar büyük ve kurumsal firmalar asılsız şikayetler olsa avukat ordusuyla tazminat davası açardı. Diğer markalarda binlerce şikayet var, daha sosyal facebook, telegram gruplarına girmiyorum bile. 2000 üyeli Crossland arıza grubu var, düşün yani, adamlara yazık değil mi? Ülkede komple sistem bozuk, adalet olmayınca herkes gücü yettiğine tutturabildiğine olayı. Torpil, tanıdık, rüşvet, hemşehri, akraba, siyasi islamcı, aynı mezhep, tarikat vs diye görmezden gelinirse sonuç bu olur.

    Doğuş Oto gibi kurumsallar ve birkaç dürüst bayi dışında, tüm markaların resmi yetkili bayileri sınıfta kalmıştır. Bu bayiler biraz tutulan, az bulunan araç oldu mu elden 100-250K para istemedi mi, bunlar genel merkeze iletilmedi mi, sonuç sıfır. Araç satışında bu kadar pasif kalan genel merkezler, servislerde de güven vermiyor ve mağduriyet yaratıyor tabii ki. Kimi markada az kimi markada çok mağdur var ama gelişmiş ülkeler gibi sistemin vatandaşı korumadığı açık.




  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt
    yaptıran var garantiyi bozma durumu henüz kesin değil hybrid kontrolünden geçerse sorun olmaz bende yaptıran kişilerin bakıma girmesini bekliyorum 15hp 20nm hiç düşük bir rakam değil kullanıcılar artık hızlanmak için gaza basmadıklarını söyledi otobanda bile önceden dip gaz ihtiyacı duyarken artık duymuyorlarmış araba akıp gidiyormuş bizim araçlar zaten normalleri gibi 6000-6500 de çevirebilseydi yazılımla 150-170 civarı bir güç alırdık
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    35 amper akü hiç kullanmadılar yalnız. Bir de arıza tespit cihazı 12V akünün daha doğrusu aracın kaç gün yattığını, hangi sıklıkla kullandığını tam olarak göremezsiniz.


    Aslında en basit bir şekilde Toyota'nın garanti şartlarıdır. Çok net ve açık şekilde websitesinde bu bilgilere erişebiliyorsunuz.


    Tam tersi diğer markaların garanti şartları özellikle iyi niyet gibi garanti şartları belirsizdir. Örneğin Renault, VW gibi markaların iyi niyet uzatılmış garantisi nedir websitelerinde bile bir bilgi mevcut değil. Detayları için birçok markada öğrenmek için servisten bilgi almanız gerekli.


    Toyota Garanti Sistemini öğrenmek isteyenler için o zaman;


    Aşağıdaki linkte net bir şekilde yasal garantinin süresi yazıyor buna ek olarak Toyota'nın verdiği üretici garantisi süresi yine belirtilmiş ( 3 yıl/100 bin km oluyor bu). Bu linkteki garanti kitapçığında da garantinin geçerliliği için tolerans şartları ve uyulması gerekenler yine açıkça yazılmış.



    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU
    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONUtoyota tr
    Toyota Garanti Sistemi | Toyota Türkiye
    https://www.toyota.com.tr/satis-sonrasi-hizmetler/toyota-garanti-sistemi

    Ondan sonra yani 3 yıl/100 bin km den sonra da Garanti ON diye isimlendirilen uzatılmış garantisi geliyor. Yine hangi parçaların gireceği ve şartları da net bir biçimde sitesinde mevcut.



    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU
    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONUtoyota tr
    Garantinin Adresi: Toyota Garanti ON | Toyota Türkiye
    https://www.toyota.com.tr/satis-sonrasi-hizmetler/toyota-garanti-sistemi/toyota-garanti-on

    Yine burada Garanti ON kapsamında olan parçalarında listesi var, uzatılmış garantiye giren parçalar bunlar


    https://turkiye.toyota.com.tr/Files/Garanti/GarantiOn.pdf


    Son olarak Hibrit araçlar için ekstra bir garanti ve akü içinde 10 yıl dahil garanti uzatma mevcut bu da yine sitesinde çok açık şekilde yazıyor.



    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU
    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONUtoyota tr
    Toyota | Hibrit Sistem Kontrolü - Toyota Türkiye
    https://www.toyota.com.tr/elektrikli-araclar/hibrit-arabalar/hibrit-sistem-kontrolu



    Bu kadar bilgiden anlaşılır ama hala anlaşılmayan bir yer varsa yetkili servise baştan sorulabilir. Kullanım ve garanti kitapçığını aldığınız her aracın okumanız gerekli. Başka türlü illa bir şekilde hata yaparsınız veya hakkınız olacak bir konuda yanılırsınız.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, bilgiler için. 35A yanlış olmuş evet eski Corolla da 45A di ve 3 yıl dolmadan yada dolar dolmaz sorun yaşayan yolda kalan çoktu. 60A oldu 2023 modellerde yani olması gerektiği gibi. Sonuçta hatalıydı Toyota ve bunu düzeltti dediğim gibi. Hayırlı akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 9 Mart 2024; 23:54:49 >
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Bana göre hiçbir araca 70 amper altı akü bile koyulmaması gerekli. Günümüzdeki araçlara akü dayanmıyor bir de çoğu otomatik vites takviye yapmazsan çalışmaz. Ben kendi aracımda aşağıdaki gibi takviye cihazı taşıyorum. Ne olur olmaz, piknikte orada burada biterse uğraşmaya değmez. Ayrıca powerbank olarak da kullanılıyor bu ürünler.







  • Teşekkürler, evet özellikle start stop varsa akünün normalden daha yüksek kapasiteli olması gerekir, Honda motosikletlerinde start stop nedeniyle akü sorunu yaşanınca 6A den 7A e çıkarmıştı.

    Hybrid araç özelinde başka araca takviye yapmak yada takviye almak inverter arızasına neden olabilir diye duymuştum. Kullanım kitapçığında da böyle birşey yazıyordu sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 10 Mart 2024; 0:35:42 >
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    Takviye konusu için kullanım kılavuzuna baktım biraz. Dikkat etmemiz gereken tek şey + ve - kutupları yanlış bağlamamak. Malum bizim araçlarda akü bagajda olduğu için takviye yaparken kaput altındaki sigorta kutusundan + ucu alıyoruz, - uç içinde metal bir kısım var oraya takıyoruz. Takviye kısmı elektrikli araçlarda biraz komik oluyor ses olmadığı için çalıştıktan sonra yine dikkat ederek kabloları sökmemiz gerekiyormuş.

    Dikkatli yapılırsa bir sorun olmayacağını anladım ben.

  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    oldukça ilgili davrandılar ve iki hafta içerisinde egzozun garantiden değişimi sağlandı. müşteri memnuniyeti konusunda gerçekten hassas davranıldığını düşünüyorum.

  • senurs S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bilgilendirme için, sevindim kısa sürede çözüldüğü için. Kazada aynası kırılan birisi için yurtdışından parça bekleme sıkıntısı olmuştu, egzozun hemen Türkiye'den temin edilebilmesi çok iyi. Hayırlı Ramazanlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 13 Mart 2024; 23:42:57 >
  • senurs S kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun, sorunun sorunsuz çözülmesine sevindim : ) Siz mesajı attıktan sonra ben de kontrol etmiştim, öyle bir durum yoktu aracımda. Ama dün dikkat ettim, disklerde paslanma var. Bu normal bir durum mudur bilemedim, 3 disk paslı, 1 tanesi temiz. Normal midir yoksa kontrol ettirmem gereken bir durum var mı?



    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU


    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU


    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU


    TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU




  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    evet maalesef gördüm ve duydum parça bekleyenleri, bana da inceleme sonrası bekleyeceğim söylenmişti fakat hemen göndermişler o yüzden yetkili servis de bekletmedi, hızlı bir değişim oldu sağ olsunlar. sanırım elektronik aksam içeren parçalarda daha çok bekleniyor. hayırlı ramazanlar.

  • 
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.