Şimdi Ara

TOYOTA COROLLA (2013-2019) ve (2019-) ANA KONU TEMEL BİLGİLER İLK SAYFADA (1632. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35.050
Cevap
332
Favori
2.218.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
44 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 16301631163216331634
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğin şeyler çok farklı bir konu. Orada amaç farklı ve bu amaçla alınan riskler, yapılan uygulamalar vs gündelik ürünlerle alakasız düzeyde. Orada yaşanan aksiliklerin motorla alakası olmuyor her zaman. Ne markalar ne kadar basit şeylerde problem yaşadı. Bu bir kıstas değil olamazda.

    Motor yapmak demek tamamen herşeyiyle yapmak olmuyorki. Motoru yaptın diyelim diğer yan kısımlarda bir sıkıntı olursa motoru bitirirsin ama suç motorda mıdır yoksa o üründe mi? Basit örnek soğutma ünitesi arızası.

    Ben yetkili serviste bahsettiğim rakama yaptırdım. Özelde yaptırsaydım muhtemelen 150 lira gibi uygun olurdu ücret. Malzemeyi kendim tedarik ettiğim için bu şekilde oldu. Ben araçtan mekanik olarak az biraz anladığım için önceliklerim farklı. Ben araçta istediğimi yapabilmek, gerekli durumda teknik müdahalesinin kolay olması, parça çeşitliliği gibi şeyleri gözetiyorum. Diğer türlü ne yazıkki olası bir problemde çok üzücü oluyor.

    Şuanda hiç yanaşmayacağım modellerde var, henüz işin çok başında dediklerimde. Basit bir örnek, çok eskiden bir corollamızda radyatör hortumunun kelepçesi kırılmış ve yolda oradan su kaçırarak bir anda hararet göstergesi tavan yapıp stop etmişti. Normalde başka bir araç olsa o araç kesinlikle conta yakardı. O araç bir süre çalışmadı. Daha sonra suyu tamamlayıp kelepçeyi değiştirdik ve çalıştı. Hiçbir sıkıntı yoktu.

    Sonradan araştırınca öğrendimki özel bir koruma mekanizması varmış. İstesende çalışmıyor yürümüyor kendine zarar verecek sıcaklıkta ise. Eminim şimdi peki neden conta yakanlar var diyorsundur :) söyleyeyim en temel sebebi lpg. Montaj yapılırken soğutma suyuna ek yapılıyor. Böyle olunca da o mekanizma ne yazıkki sapıtıyor. Lpg ye geçiş sıcaklığına çabuk gelsin diye yapılanlar vs de eklenince daha da sıkıntı oluyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AveNTuriN_

    Yakıtı aynı yerden almak önemli değil. Standart bir ürün değil çünkü. Sürekli değişebiliyor. Ki geçmişte sıkıntı yaşadığımda olmuştur. Yağ eğer spesifikasyon açısından aynı ise içerisinde ek bir şey yok ise bunun olması için bir sebep yok.

    Aklıma gelen tek şey yağın fazla olabileceği. Fazla yağ koyuldu ise keçelere baskı yapıyor olabilir. O da ses yapar.

    Navi için link derken? Montaj olayından mı bahsediyorsunuz?
    Touch 2 ye navigasyon programı yükleme için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuerkraider kullanıcısına yanıt
    Düz touch cihaza navi için modül montajı gerekli. Eğer navili versiyonun güncellenmesinden bahsediyorsanız bu kişiye özeldir. Cihazınızın seri nosu ile hesap oluşturmanız layım toyotanın sitesinden. Ücretli olması lazım güncellemelerin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhabalar.

    2015 model 1.33 Life Corolla sahibiyiz.

    Aracımıza yapmak istediğimiz bazı eklemeler var.

    Hız sabitleme, N11 gibi sitelerden 170 TL civarına cruise controllu sinyal kolu satılıyor, onu taktırıp kullanabilir miyiz? Araçta böyle bir altyapı var mı?

    Multimedya ekranı, Çin malı olanlardan değil orjinal ekran arıyoruz, nerden bulabiliriz, Toyota servisleri takabiliyorlar mı? Fiyatlar üç aşağı beş yukarı nedir, en bilgisiz oldugumuz konu bu.

    Aracın farlarını sarıdan beyaza döndürmek istiyoruz. Led mi xenon mu daha iyi olur? Hangisi en az maliyetli olur?

    Son olarak da sis farları takmak istiyoruz, bunun için de önerilerinizi alabiliriz.

    Şimdiden teşekkür ederim.
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    quote:

    Bahsettiğin şeyler çok farklı bir konu. Orada amaç farklı ve bu amaçla alınan riskler, yapılan uygulamalar vs gündelik ürünlerle alakasız düzeyde. Orada yaşanan aksiliklerin motorla alakası olmuyor her zaman. Ne markalar ne kadar basit şeylerde problem yaşadı. Bu bir kıstas değil olamazda.


    dostum yapma,

    markaların sırf birkaç pilot para kazansın diye bu işe girmediğini sen de biliyorsun. yada sırf reklam olsun diye. oreada kullanıp geliştirdikleri teknolojileri daha sonra gündelik yol araçlarında kullanıyorlar. sonuçta motorsporları da bir kıstas. ben de sana kendi 124 ümüzden örnek vereyim. bir akrabamıza vermemiz neticesinde bir kazaya karşıştı kamyon altına girdi, sonra sanayide güya topladılar o saatten sonra hararet yapmaya başladı. araç rampa çıkamıyor eski kamyonlarla birlikte her rampa tırmanışında durup soğumasını beklerdik sonra baktık olmayacak babam direkt bloğun üstüne su dökmeye başladı. istanbuldan antebe böyle geldik. kızgın motora su dökerek. bugünküler olsa ne olur sen düşün. discoveryi de iki manyağın güya şehir efsanelerinin doğruluğunu test ettikleri bir program vardı (Adını unuttum) bir bölümde 60 yıllardan bir chevy motoru getirdiler, içine çalışırken değişik sıvılar kattılar hala çalışıyordu en sonunda karbüratörden bozuk para atıp durdurabildiler. neyse konuyu uzattım. yeni aracın hayırlı olsun. umarım bir sonraki yeni corolla olur.




  • Search and Rescue kullanıcısına yanıt
    1- Hız sabitleyici alıexpressde sipariş edin daha uygun olur.

    2- multimedya ekranı taktirirsaniz kesinlikle toyotanin touch 2 yi taktirmayin. Ne televizyon var ne video oynayabiliyor nede şarkıları klasör halinde gösteriyor carvocal dan android multimedya taktirin . Hem daha güzel hemde daha çok uygun.

    3- Inwells led alın kısa h11 uzun hb3 sis h11

    İnwells Led Xenon h7-h1-h4-9005-9006-h11-h3-h27-h15 8000lm Şimşek 118,90 TL yerine 83,90 TL

    https://urun.n11.com/ampul/inwells-led-xenon-h7-h1-h4-9005-9006-h11-h3-h27-h15-8000lm-simsek-P138130255

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Search and Rescue kullanıcısına yanıt
    Sis farini sık kullanman gerekiyorsa orjinal taktir. Mart ayinda biz indirimli 900tl ye taktırdık serviste. Yan sanayi cok ucuzdur ama sorun cikarir. Güzel görünmesi icin aksesuar amaçlı takacaksan yan sanayi al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Servisler ne kadar orjinal takıyor bence oda meçhul, orjinal taktığını nasıl anlayabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BOOOOOOOOOOO B kullanıcısına yanıt
    Herhangi bir sikintida veya bakimwla gidince sorunca anlasilir. Faturali islem yapildigindan yan sanayi takip risk almazlar çünkü hesabi agir olur.

    Bu arada ben ikisinden de taktirdim. Yan sanayi 150tl civari idi sifir alinca aracı almadan servis sefiyle konusup ucretsiz takdirdim. 2 yil kullandim renginde vs solma bozulma olmadi ama 1-2 kez kullandim. Aksesuar amaçlı almistim. 2018 de aldığımız 1.6 corollaya teslim.almadan serviste orjinal taktirdik.

    Gecen burda biri yazdı yan sanayi ona masraf cikarmis. Yan sanayi butonu yesil oluyor diğer butunlardan farkli. Gerci ayni renkte üretilmiş yan sanayi de olabilir. Piiyasada yan sanayi cok var ve çoğu oem orjinal dite satiliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oasis99 -- 1 Ocak 2019; 18:5:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar hiçbir servis yansanayi ürüne fatura kesip orjibal gibi satmaz. Olası sıkıntıda tek servis o değil onlarca servis var, başkasına gittiğinizde yine işlem yapılır. Doğal olarak yansanayi takıldığı tespit edilirse neler olacağını kestirmek güç değil.





    Ayrıca yan sanayi almak yerine orjinal çıkma alın. Buton vs işin hikayesi, onlar ayrı olarak heryerde satılıyor. Ki zaten ben olsam buton kullanmam, arka sislere bağlatırım. Zaten ihtiyaç halinde kullanılması gereken, hava atmak dikkat çekmek için kullanılmayan bir şey. Doğal olarak bu durumdada hem görmek hemde görülmek için ön ve arka sisler kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Sis farini şehiriçi kullanmanin cezasi var diye biliyorum ama sirf hava olsun diye ihtiyac olmadigi halde gunduz bile kullanan cok var. Gösteriş meraklilari...

    Sis fari cikmanin ucuz oldugunu sanmiyorum. 2.5 yil once aracima carpan kisi Bostancı otosanayiden cikma ayna aldi sifira yakin fiyat verdi. Piyasada cikma çoksa birsey diyemem. Bu arada ayna olmasina ragmen 1-2 tane denedikten sonra tutturabildi. Bastan olur diyordu. Alip gitseydik tekrar gelmek zorunda kalacaktik. Alinca hemen orda bir yerde taktirmak.lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oasis99 O kullanıcısına yanıt
    Eğer doğru şekilde araştırılırsa özellikle büyük şehirlerde çok rahat bulunur ve fiyatıda daha makul olur. Elbette servisin 1000 lirayı geçkin ücretle taktığı şeyin yan sanayisi 150-200 lirayken bu rakamlara çıkma bulamazsınız. Ancak atıyorum 500 liraya bulursanız bence çok daha sağlıklı olur.



    Sis farını zorunlu koşul harici kullanmanın her türlü cezası var. Özellikle şu farlarına xenon veya led takıp farın orjinalini bozanları hiç anlamıyorum. Özellikleri farklı, farın yansıtıcısı ve dış plastik kısmı ölüyor. Çoğunda yükseklik ayarıda devredışı kalıyor. Çünkü farın tasarımı uygun değil ve soğutuculu ampullerde özellikle vu durum oluyor. Üstüne yermiyor farın kapaklarını kesenler oluyor. Bu defada far nem alıyor bozuluyor neden oldu acaba deniyor.



    Diğer yandan o iyi görüş sağlayacak aracı daha havalı görünecek diye özellikle karşı şeritten geleni gece mahvediyor. Araç muayeneden geçmiyor veya kusurlu geçiyor. Trafikte cezası var, ama sorsan hala normal deniyor.



    İlla iyi aydınlatma isteniyorsa kaliteli markaların ürünleri var. Birebir aynı özelliklerde olanlarından alınıp kullanılabilir. Beyaz renk normalde daha iyi görünür ancak yağışta siste vs aydınlatmaz. Sarı ışık kadar dalga boyu olmadığı için karşıdan gelen vs de farketmekte güçlük çeker.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cLk kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Yazdıklarınızdan bir kısmı bende de oldu. Burada da paylaşmıştım. Direksiyon tıkırtısıyla ilgili şöyle bir durum oldu ki belki sizin sorununuzu da çözer;

    Direksiyon tıkırtısı şikayetiyle servise başvurduğumda direksiyon kolonu ve buna bağlı bilye vs değiştirdiler. Ancak teslim aldığımda sesin değişmediğini farkettiysem de daha önce duydukları sesi artık duymadıklarını söyleyip beni sepetlediler. Ben de boşu boşuna sök/tak değişim yaptırdık diye başka servise gittim ve oradaki gayet tecrübeli olduğunu her lafından anlaşılan servis şefi sesi dinledi ve bu kolon değil amortisör kulesindeki takoz kısmını yağlatayım düzelir dedi ve dediği gibi de oldu. Artık direksiyon çevirirken sürekli gelen tık tık tık tık sesi bitti. Kolon için de canını sıkma zaten bozulurdu garanti bitmeden değiştiği iyi olmuş dedi.

    Siz de deneyin belki konu çözülür.
  • Paddy P kullanıcısına yanıt
    Bilgi için teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hondacı olacakken bi yatırım mevzusu yüzünden son anda cayıp corolla 1.6 life ile Aranıza yeni katıldım.
    Geçen hafta teslim aldığım aracımın gücü 50-80 km civarında biraz zayıf geldi bana. yani daha 100 km'de ama ne bileyim 1.2 16v 80 hp fiatım sanki daha tepkili, tekrar bi dönüp kullandım cidden akan trafikte yeni arabadan iyi. belki normaldir ama sanırım 132 beygiri azıcık gözümde büyüttüm.

    Ayrıca serviste multimedya sistemi taktırdım cidden güzel oldu, güvenlik kısmı zaten yeterli olan aracın kullanıcı teknolojisi donanımsızlığını gizledi diyebilirim.
  • Arkadaşlar merhaba, 1.33 2016 model corolla araç hangi bujiyi kullanmaktadır. İnternette bir türlü uygun buji hangisi bulamadım. Yardımcı olabilir misiniz?
  • ilkdostun kullanıcısına yanıt
    İnternette aramayın cevap içinizde :)

    Şaka bir yana araç kiyapçığınızda mevcut

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Selam arkadaşlar,

    Geçmişten beri, burada konu olmasına ve genel bilgilerin ilk sayfada olmasına rağmen ısrarla bana özel mesaj atıp bilgi almak isteyen arkadaşlarımız oldu. Elimden geldiğince de yardımcı olmaya çalıştım bu zamana kadar. Ancak arkadaşlarımızın belki ön göremediği belki de her ne kadar söylemek istemesem de görmemezlikten geldiği bir durum var ve son zamanlarda içinden çıkılmaz hale geldi.

    Şöyle ki, mesaj atan kişi 1 kişi olarak düşünsede abartısız söylüyorum her gün ortalama 5-10 arası mesaj alıyorum. Bunlara yapılan dönüşlerle beraber gönderdiğim mesajı da düşününce ciddi manada zorlayıcı olabiliyor. Bazen birbirinden alakasız konularda yönlendirme yaptığım için insanlık hali olarak o durum için hatalı olabilecek bir bilgi aktarabilirim düşüncesi ile geriye dönük mesajlara bakmak durumunda kaldığımda oluyor.

    O nedenle sizlerden ricam, çok çok özel, kişisel bir bilgi içermeyen sorunlarınızı bu konu altında paylaşırsanız hem daha fazla görüş alma şansınız olur, hem başkalarına da bilgi edinme şansı tanımış olursunuz hem de benim için daha kolay olmuş olur. Konuya yazılanları zaten gördüğümde bilgi sahibi isem paylaşmaktan hiçbir zaman çekinmedim. Bu nedenle özel mesaj yerine konumuzu tercih edebilirseniz sevinirim.


    Hazır mesaj yazmışken, bilgilendirme olması adına cvt şanzımanlarda d konumunda iken bir ses duyulduğu yönünde bazı mesajlar aldım. Daha öncede bu konu ile ilgili bilgilendirme yapmıştım aslında ancak, yinelemekte yarar var. Tam olarak kesin tanı diyemem elbette ancak Toyota'nın cvt şanzımanlarla ilgili yayınladığı bir valf değişim bülteni mevcut. Sesin kaynağı bu valfler olabilir. İlgili bülten numarasını şuan için paylaşmıyorum, ihtiyacı olan arkadaşlar konu içerisinden yazarlar ise durumu daha netleştirip o şekilde devam edebiliriz.




  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Üstad ne tarz bir ses bu acaba, bendede cvt var ama. Takip edeyim bari

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akasey kullanıcısına yanıt
    Bir cızırtı şeklinde ses duyuluyor, o ses mevcut ise zaten duymamanız çok düşük bir ihtimal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 16301631163216331634
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.