Şimdi Ara

Toyota Başkanı: Elektrikli araç oranı gelecekte %30'u geçmeyecek (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
3
Favori
3.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sony ile ayni kafa Toyota japonlarda yenilik namina hicbirsey yok toshiba vs hepsi ayni kafa zaten bir sure sonra batiyorlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şİmdi bir batarya düşünün bir benzin deposu büyüklüğünde ve 5000 km menzil sunacak hala buna hayır diyecek birileri varmı? Bundan 5-6 yıl önce menzilin 500-600 kmlere çıkacağını söylediğimizde birileri dalga geçiyor du. Şimdi bu 5.000 lik teknolojiye hazır olun muhtemelen 2 yıl sonra araçlarda yerini alacak ve pil ömri 1 milyon kilometre üzerinde olacak. Endüstri bunu bildiği için şu anda hızla dünüşmeye çalışıyor süre kısıtlı kim hızlıca dönüşebilirse Lider olur olay bu kadar basit. HEP yazıyorum Elektrikli araç teknolojisi Drone Oto teknolojisinin başı ve endüstri tam gaz Drone oto üzerine kafa yoruyor. Hala daha benzin muhabbeti yapmak bu devirde Çölü deveyle aşmaya çalışmaktan öte bir kafa değil.

  • AO A kullanıcısına yanıt

    Eee tabii ki o zaman mantıklı olacak sadece günümüz şartları ve teknolojisi ile biraz riskli, şu an araç alanlar aslında biraz da kobay yani geri bildirimler oldukça gelişecektir.

  • khanstern kullanıcısına yanıt

    Tamamda yani yapılan tartışmalar çok mantıksız. Elektrik olmaz yok çevreyi daha çok kirletiyor yok pil atığı oluşuyor vs. İyide Endüstri kendini geliştirebilmek için geri bildirim almalı, almalı ki ona göre elektrik motoru elektronik devre araç tasarımı vs... yapmalı. Yani bi emekleme dönemi olmalı ki ayağa kalkabilsin. Hiç bir teknoloji gökten inme değil. 50 sene önce Manyetolu telefonlar vardı, ya bu böyle olmaz bu cebe sığmalı yoksa kullanışlı olmaz mı diyorduk. O Manyetolu telefonu icad eden adam bile bir gün bunun cebe gireceğini hayal edememiştir. Biz de ne yaptık gittik Manyetolu telefonu satın aldık kullandık kullandıkça yeni fikirler öngörüler oluştu telefon endüstrisi gelişti para kazandı cep telefonunu yaptı bütün mevzu bu. İnsanlar bitmiş teknoloji yi istiyor ama bunun sonu yok 5 bin kilometre yapıldığında denecek ki hiç şarja ihtiyaç olmayan 100 bin km giden hiç arıza yapmayandan olsun.





  • Dededen miras şirketi yönetirken bunları söylemek tabii ki kolay, bu kadar radikal bir açıklama kendisini "otomobiller hiç bir zaman atların yerini alamaz" diyen adama durumuna sokabilir biraz daha dikkatli konuşsa iyi olurdu
    Bu açıklama Çinle alakalı baktılar Çinliler piyasayı komple yutacak güçte avrupa euro7 normlarını saldı, insanlar elektrikli arabayı o kadar da sevmiyor diye haberler çıkmaya başladı en son da bu, bunlar birbirinden bağımsız düşünülemez, batı ve müttefikleri Çinle rekabet eden ürünler çıkarana kadar zaman kazanmak istiyor o zamana kadar da bi yandan elektriklilere deli gibi yatırım yaparken bi yandan da böyle haberler göreceğiz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Önümüzdeki on yıl içinde bütün araçları elektrikli yapasanız hangi ülkenin alt yapısı buna hazır hale gelebilir? Bence de doğru, hem alınabilir olmaktan hala uzak, hem alt yapı yetersiz..

  • Sanayideki amcalar bu haberi beğendi :)

  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    4-) soguk hava koşullarında dediğiniz gercek disi. birçok elektrikli araç sahibi aldigindan pişman ve keske benzinli araca satmasaydım diyor, amerikada özellikle soguk bölgelerde teslayi satip benzinli alanlar var
    CBS Chicagoyoutube
    Electric vehicle drivers stranded because of cold-weather charging problems
    https://www.youtube.com/watch?si=8vUYD3ydjFSIj_5F&v=tzrUkgbVoro&feature=youtu.be


    6-) bataryalar pahalı ve 120k kmde pil değiştirmek zorunda olanlar var, bunlardan biri olabilirsiniz, her elektrikli araç milyon km gitmez. öyle bir dünya yok
    Motormouthyoutube
    $60,000 to replace battery // 2nd IONIQ 5 case confirms battery price!
    https://www.youtube.com/watch?si=vT5L3QKMTyYjYxeB&v=EEXieo06ta8&feature=youtu.be


    binlerce ornek var, önüme ilk çıkan videoları attım.

    yazdiklariniz kismen doğrular ama yaniltici.





  • deniz_1903 kullanıcısına yanıt
    bir site dusunun, nüfusun cogu ayni saatlerde isten eve gelir, nüfusun cogu ayni saatlerde elektrik tüketimini artırır, araba şarjı icinde benzeri durum var. eve gelirsiniz telefonunuzu arabanızı şarj edersiniz, herkes hemen hemen ayni saatlerde evde olacak ayni saatlerde şarj edecek.

  • petrol bitince ne olacak. sen onu söyle reis.
    hakikaten nokia gibi mi olacaksınız. yazıktır yav.

  • %90 verimli çalışan alet %25 verimli çalışan alete tercih edilmez diyor toyotayı batıracak adam

  • çokta haksız sayılmaz, pilleri doldurma süresi depoya benzin doldurma süresinden çok daha fazla. elektrikli araçların yaygın kullanımı durumunda ciddi beklemelere neden olabilir ki arabalar bu şekilde kullanıma çok uygun değil.

  • grafman09 kullanıcısına yanıt

    Sen xiaomi telefonundan yazarken bunu akıl edebiliyorsun ama o telefonu icat eden adamlar bunu dusunemeyecek mi sence ? :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm yorumlar asıl gerçeği ıskalamış. Elektrikliye geçiş bir tercih meselesi değil, ZORUNLULUK. İnsanlar fosil yakıtlı ile elektrikli veya hidrojenli arasında seçim yapmayacak. Devletler yani kamu otoritesi zorunlu olarak bizleri elektrikli otomobil almaya zorlayacak.


    Toyota başkanı boş konuşuyor, Bu kafayla giderse 10 yıl sonra Avrupada tek bir otomobil bile satamaz çünkü Avrupada kamu otoritesi 10 yıl sonra sıfır emisyonlu olmayan araçların şehir içine giremeyeceğini çoktan karara bağladı. Bu adam hala neyi tartışıyor anlamakta zorlanıyorum.


    Elektrikliye geçiş tuşlu telefondan dokunmatik ekranlı telefona geçiş gibi bir şey değil. Hükümetler 10-15 yıl sonra fosil yakıtlı otomobil üretmeyeceksin diye karar almış, zaten mecburen geçeceksin. Sıka sıka geçeceksin. Bunun lamı cimi yok.


    Elketrikli otomobile geçiş büyük dönüşümün sadece bir parçası, tamamı değil. Dönüşümün adı belli: Ülkeler 2050 yılına kadar karbon nötr olma sözü verdi. Fosil yakıtlı otomobillerle karbon nötr olunamayacağı belli. Karbon nötr hedefi için otomobiller ya elektrikli, ya yakıt hücreli ya da hidrojen yakıtlı olmak zorunda ve bu 3 alternatiften en akılcı olanı elektrikli gibi durduğu için elektrikli öne çıkıyor.


    Ülkeler karbon nötr olmak için sadece otomobilleri sıfır emisyonlu yapmıyor, elektrik üretiminde de sıfır emisyonlu alternatiflere yöneliyor. 15-20 sene sonra dünyada kömür santralı kalmayacak, hepsi kapatılacak.


    Ülkeler, kamu otoriteleri keyfinden mi karbon nötr olmaya çalışıyor? Tabii ki değil. Karbon nötr olunamazsa 2100 yılından sonra dünyada 500 milyon insan kalacağı hesaplanıyor. Felaket kapıda ve burada hala Bizanslıların İstanbul fethedilirken toplu iğnenin başındaki meleklerinin sayısını tartışmaları gibi, fosil yakıtlı araba mı elektrikli araba mı gibi sığ bir tartışmayı sürdürmeye çalışanları gördükçe gerçekten acıyorum.


    Toyota'ya gelirsek...


    Toyota'nın bu açıklamayı zaman kazanmaya çalışmak için yaptığını düşünüyorum. Yoksa, takip edenler bilir, Toyota elektrikli için çok büyük bir hazırlığın ve dönüşümün içinde. Sadece 2-3 yıla ihtiyaçları var.





  • Saçmalamış.3.dünya ülkeleri hariç bu oran %90 ları bulacak...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • khanstern kullanıcısına yanıt

    İyi de, evlerde vs. hızlı şarj olmayacak ki. Hızlı şarj bir kere invertörleri vs. ile çok pahalı şarj cihazları olan bir şey. Evde şarj edeceğin hız 3 KW, trifaze sistemlerle 7 KW, 11 KW vs. Daha hızlıları için evin altyapısında değişiklik yapman gerekiyor ve bunu da dağıtım şirketinin onaylaması gerekiyor. Kullanıcının günlük yol ihtiyacını karşılayacak kadar şarj edebilir hani. Uzun yol yapacaksan edeceksen ticari şarj cihazlarına ve şarj ağlarına mecbursun.

    Hızlı şarj olmayınca her aracın şarj işini bir şofben çalışıyormuş gibi düşünün. Dağıtım şirketleri de durumun farkındalar ve güncellemelerini yapıyorlar. Yeterince yaparlar yapamazlar onların bileceği iş.

    Bizde nasıl olur bilmem ama Amerika'da söylenen, klimalar yaygınlaşmaya başlayınca şebekeler çökecek sandık, yatırım yapıldı, çökmüyorlar. Elektrikli araçlarda da aynısı olacaktır diyorlar. Hoş, her yaz aşırı klima kullanımından dolayı adamlarda bölgesel elektrik kesintileri uygulanıyor. :D

    Bizde klima kullanımı daha o kadar yaygınlaşmadı. Ama 2050'ye kadar Dünya genelinde klima kullanımının katlanarak artması bekleniyor. Hani elektrik altyapılarıın yükleri her türlü artacak, elektrikli araç olsa da olmasa da.


    Fosil yakıtlardaki sıkıntı da şu. 40 - 50 KW bir batarya seni 400 KM kadar götürebiliyor. Soğukta menzili düşüyor, klima açınca menzili düşüyor vs. Fosil araçlar aynı mesafeyi verimsizlikten dolayı kat kat fazla enerji tüketimi ile yapıyor. Ciddi geliştirmeler gerekiyor burada.





  • 10 yıl sonra bu konuşmaya herkes gülecek. Ülkeler elektrikli olmayan araçları yasaklıyor, ne diyor, belki dünya da sadece japonya da serbet olur. japonlar akıllı insanlardı ne oldu acaba?

  • Elektrikli araçlar hak ettiği paranın karşılığını hiçbir zaman vermeyecek. Japonlar mantıklı konuşuyor. Hibrit şu an en iyi çözüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sis651 kullanıcısına yanıt

    "Fosil yakıtlardaki sıkıntı da şu. 40 - 50 KW bir batarya seni 400 KM kadar götürebiliyor. Soğukta menzili düşüyor, klima açınca menzili düşüyor vs. Fosil araçlar aynı mesafeyi verimsizlikten dolayı kat kat fazla enerji tüketimi ile yapıyor. Ciddi geliştirmeler gerekiyor burada."


    Maalesef fosil yakıtlı motorlarda daha fazla geliştirme olamaz. Olsaydı zaten 120 yıllık geçmişinde çoktan yapmışlardı. Buna termodinamik yasaları müsade etmiyor. Otto çevrimiyle çalışan bir motorun teorik verimi Carnot verimi gereği %46 ile sınırlıdır. Pratikte ise parazitik kayıplar ve soğutma sistemi yüzünden %37 kadardır. Bu rakam benzinli bir motorun ulaşabileceği maksimum verimdir ve elektrik motorunun %95-97 verimi ile karşılaştırıldığında yarısı kadar bile değildir. ICE motorlardan vazgeçmenin bir nedeni de budur. Havayı ve çevreyi kirlettikleri yetmiyormuş gibi enerjiyi de berbat bir biçimde israf ediyorlar.


    Dizel motor için de %45 verimliliğe ulaştığı söylenir ama bu pik verimliliktir ve rpm bandının sadece spesifik bir devrinde ortaya çıkar. Diğer devirlerde verim daha düşüktür. Kaldı ki dizel motor kanserojen yanmamış HC emisyonlarının en büyük kaynağıdır.





  • Teknoloji gelişmeyecek hı..japon bunu söylemez firma söyleyebilir.

    Bende buradan açıklama yapıyorum

    İleride üretilen araçların tamamı elektrikli üretilecek. Ve öyle menziller öyle şarjlar olacakki aklımız almayacak. O normal camlar bile enerji ütetip depolayacak. O pillerin boyutu küçülüp ömrü artıp menzilide tavan yapacak. Belkide üretilen şasede elektrik depolayacak. Ve okadarda sağlam hafif olacak.

    Şaseye enerji depolama patenti benim haberiniz olsun. Kanıtıda bura olsun

    nokia ayak sesleri duymaya başladım. Yazık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 25 Ocak 2024; 22:48:29 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.