Şimdi Ara

toyota avensis LPG li-rölanti dalgalanma+titreme??????????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
13.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selamlar..2.el toyota avensis aldım yaklaşık 80 bin km de;araca km si 45 bin civarında iken LOVATO marka LPG takılmış; yaklaşık 1,5 sene LPG ile kullanılmış...

    Motor soğukken araçta bir sıkıntı yok yalnız motor ısınınca Benzin dede - LPG dede rölantide iken rölanti devrinde yükselme-alçalma ve aynı zamanda motor da titreşim hissediliyor..

    Aldığım şahıs aracıma her türlü kefilim bi masraf açarsa masrafını karşılarım diyor..

    bu sıkıntı motor da ağır bi masraf açar mı??en kötü olabilecek senaryo ve en basit en ucuz olabilecek senaryo nedir??ben önce Edirne de lovato servisine göstereceğim aracı...Onların yönlendirmesine göre de toyota servisine götürücem..inanın aile huzurum bozuldu..canım çok sıkkın..

    bu araba alır almaz bana 2-3 bin masraf açarsa ne yaparım bilmiyorum zaten bütün parayı arabaya bağladım...tek kuruş para yok..ustaların insafına kaldım..







  • araç avensis 2.0 mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceyhunyurt

    araç avensis 2.0 mı?

    1.6 vvt-i
  • Boğaz kelebeğini temizletirseniz sorun çözülür.100 tl maksimum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota servisinde ilk önce subap ayarlarına baktırın ayarsız lpg ile subapları yakmış olabilir.Subap ayarlarınız sıkı ise benzinde ve lpg.de bu problemi yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cavit63

    Toyota servisinde ilk önce subap ayarlarına baktırın ayarsız lpg ile subapları yakmış olabilir.Subap ayarlarınız sıkı ise benzinde ve lpg.de bu problemi yapar.

    en kötü ihtimalle subaplar yandıysa bu özel toyota servisin de kaça mal olur?? subapları titanyumla değiştirsek daha uzun ömürlü olur mu??
    Bu arada aracın gidişinde -çekişinde bi sıkıntı yok..4 . vitesle 3000 devirle yokuş çıkabiliyorum..190 km ye kadarda hızı çıkardım..ayrıca stop etme hiç yaşamadım..yinede subaplar yanmış olabilir mi??
  • Forumda LPG ile ilgili yer var. Lovato' nun orda sayfası var .Orada size yardımcı olabilirler. Bende de aynı araç var ve 4 yıldır üzerinde Lovato kit var. Şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadım. supaplarda bir sorun olabileceğini düşünmüyorum.
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Vvti rolanti motor devri 650 rpm.dir +-50 rpm toleransı vardır bu devirletde oynama varsa normaldir.stop edecek gibi ve eger stop ediyorsa bogaz ve map sensörünü temizletin .eger problem devam ediyorsa subap ayarlarını kontrol ettirin.Subap değişimi özel serviste bin ila binbeşyüz tl arası tutar.Çelik subapları tercih etmek daha iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar; Aracımın boğaz kelebeği ve hava akış sensörü temizlendi; sorun devam ediyor ne yazık ki...
    Ayrıca motora kompresyon testi uygulayıp- Arıza tespit cihazına bağlandı herşey orada da normal çıktı..

    Şimdi araç subap ayarı istemez denilip;LPg sistemine suç atıldı..

    Benim merak ettiğim kompresyon değerleri normalse subap ayarı istenmez doğru bi teşhis midir??
    yoksa yine de ısrar etsemiydim??yoksa adam gibi bi LPg cide iyice montajı ve sistemi mi kontrol ettireyim??

    öneriler için şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostiki

    selamlar; Aracımın boğaz kelebeği ve hava akış sensörü temizlendi; sorun devam ediyor ne yazık ki...
    Ayrıca motora kompresyon testi uygulayıp- Arıza tespit cihazına bağlandı herşey orada da normal çıktı..

    Şimdi araç subap ayarı istemez denilip;LPg sistemine suç atıldı..

    Benim merak ettiğim kompresyon değerleri normalse subap ayarı istenmez doğru bi teşhis midir??
    yoksa yine de ısrar etsemiydim??yoksa adam gibi bi LPg cide iyice montajı ve sistemi mi kontrol ettireyim??

    öneriler için şimdiden teşekkürler...

    Selamlar senin yaşadıklarının aynısını ww borada yaşadım. Borada da lovato vardı bence sorun lpg de ayarlarda bir sıkıntı olabilir yada tesisatda. Ben lovato kiti komple söktüm başka bir kit taktırdım sorun düzeldi. Lovato servisinde montaj yapılırken sistemin elektrik rolesini aracın sis farindan almışlar usta söyledi sistem bu sekilde sapitiyordu. Geçmiş olsun diyorum arabayi toyota servisine tekrar götürüp masraf yapma. Ustalar işin işinden çıkamayinca şunu yapalım bunu yapalım sundandir bundandır deyip dururlar paranın yazık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostiki

    selamlar..2.el toyota avensis aldım yaklaşık 80 bin km de;araca km si 45 bin civarında iken LOVATO marka LPG takılmış; yaklaşık 1,5 sene LPG ile kullanılmış...

    Motor soğukken araçta bir sıkıntı yok yalnız motor ısınınca Benzin dede - LPG dede rölantide iken rölanti devrinde yükselme-alçalma ve aynı zamanda motor da titreşim hissediliyor..

    Aldığım şahıs aracıma her türlü kefilim bi masraf açarsa masrafını karşılarım diyor..

    bu sıkıntı motor da ağır bi masraf açar mı??en kötü olabilecek senaryo ve en basit en ucuz olabilecek senaryo nedir??ben önce Edirne de lovato servisine göstereceğim aracı...Onların yönlendirmesine göre de toyota servisine götürücem..inanın aile huzurum bozuldu..canım çok sıkkın..

    bu araba alır almaz bana 2-3 bin masraf açarsa ne yaparım bilmiyorum zaten bütün parayı arabaya bağladım...tek kuruş para yok..ustaların insafına kaldım..

    öncelikle geçmiş olsun bu arabalar da titreme ve rölanti de hafif dalgalanma normaldir. Benim de başıma aynı şey gelmişti fakat araştırmalarım sonucu vvt-i motorların özelliği böyleymiş. Motor ısınınca ecu yakıtı daha az yakması bakımından rölantiyi 600 lere kadar çekip sonra 700 çıkarıyor yada daha fazla yukarlara çıkarıp sonrasın da 600 lerin altına düşürüp rölanti ayarlaması yapıyor. klima ve benzeri elektrikle çalışan parçalar devreye yeni girdiğinde rölantide yükselmeler olabiliyor veya araç kendi kendine az bir şey dalgalandıktan sonra kendini toparlıyor. aracında aşırı dalgalanma yoksa veya stop etmeyipde rölanti bir kaç kez dalgalanmadan sonra kendini toparlıyorsa sorun yoktur. Eğerki stop ediyor ve aşırı dalgalanma var ise ilk yapman gereken şey rölanti valfini temizlet gaz kelebek gövdesini temizlet yine düzelmezse bir supap ayarı yaptırmanı tavsiye ederim. Dalgalanma sorunu fazla yoksa boşuna uğraşma bu motorlar böyle çalışır boşuna para harcarsın titremede ise rölanti çok düştüğünden titreme yapar oda normaldir.




  • mesut46461988 M kullanıcısına yanıt
    Öncelikle İlginize ve cevabınıza teşekkürler;dediğiniz gibi motor çok ısınınca rölanti ayarlaması için bi inip-bi çıkıyor rölanti devri-stop etmiyor -çok deliecesine bi dalgalanma da yok; en fazla 550 RPM'e kadar düşüyor hemen toparlıyor...

    Bi ihtimal lpg tesisatından da olabilir dendi;ama açıkçası ne zamanım var-nede uğraşasım var...

    En son motoru bilgisayara bağladılar ayrıca motora kompresyon testi uyguladılar;çok şükür ki her şey normal çıktı..
    Öyle olunca subap ayarı vs.. de gerekmez dediler.. Bi nebze içim rahatladı;şimdilik ara ara benzine alarak ve LPG de devri 3500 leri aşmayacak şekilde itina ile kullanıyorum aracımı..

    Boş vakit bulursam bi kez de detaylıca LPG tesisatını kontrol ettiricem..Motor hava alıyor olabilir dendi..
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Kompresyon testi 11,5 12 civarı çıktıysa motorunuzda problem yok demektir.vvti motorlarda rolanti devri 650 rpm dir.benim önceki t25 avensisimdede bu dalğalanma 600 ile 900 rpm arası oynuyordu subap kontrolu ve kompresyon testleri normal çıkmıştı.Lpg,li araçta 40.000 km.de bir subapları kontrol ettirmenizde fayda var en azından subaplar uzamadan şimleri değişerek önleminizi almış olursunuz.keyifli sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostiki

    Öncelikle İlginize ve cevabınıza teşekkürler;dediğiniz gibi motor çok ısınınca rölanti ayarlaması için bi inip-bi çıkıyor rölanti devri-stop etmiyor -çok deliecesine bi dalgalanma da yok; en fazla 550 RPM'e kadar düşüyor hemen toparlıyor...

    Bi ihtimal lpg tesisatından da olabilir dendi;ama açıkçası ne zamanım var-nede uğraşasım var...

    En son motoru bilgisayara bağladılar ayrıca motora kompresyon testi uyguladılar;çok şükür ki her şey normal çıktı..
    Öyle olunca subap ayarı vs.. de gerekmez dediler.. Bi nebze içim rahatladı;şimdilik ara ara benzine alarak ve LPG de devri 3500 leri aşmayacak şekilde itina ile kullanıyorum aracımı..

    Boş vakit bulursam bi kez de detaylıca LPG tesisatını kontrol ettiricem..Motor hava alıyor olabilir dendi..



    bana kalırsa senin araba normal benzinde az yapmasına rağmen lpg de biraz daha fazla dalgalanma olur aynısı benim arabadada var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghostiki

    Öncelikle İlginize ve cevabınıza teşekkürler;dediğiniz gibi motor çok ısınınca rölanti ayarlaması için bi inip-bi çıkıyor rölanti devri-stop etmiyor -çok deliecesine bi dalgalanma da yok; en fazla 550 RPM'e kadar düşüyor hemen toparlıyor...

    Bi ihtimal lpg tesisatından da olabilir dendi;ama açıkçası ne zamanım var-nede uğraşasım var...

    En son motoru bilgisayara bağladılar ayrıca motora kompresyon testi uyguladılar;çok şükür ki her şey normal çıktı..
    Öyle olunca subap ayarı vs.. de gerekmez dediler.. Bi nebze içim rahatladı;şimdilik ara ara benzine alarak ve LPG de devri 3500 leri aşmayacak şekilde itina ile kullanıyorum aracımı..

    Boş vakit bulursam bi kez de detaylıca LPG tesisatını kontrol ettiricem..Motor hava alıyor olabilir dendi..



    Motor hava alacak tabiki hava kaçırıyor dense neyse motor dan gaz verip çektinde sonra rölantide dalgalanma olur dalgalanma esnasında motor kaputunu açtığında tıss tıss diye ses duyuyorsan o ses hava sesi değildir ecu rölanti valfi aracılığıyla rölanti ayarlaması yapıyordur. ecu nun Rölantiyi ayarlaması sırasında pistonlara hava yakıt karışımının dengesiz gelmesinden oluyordur. O dengeyi ise bir kaç dalgalanmadan sonra ecu sabitliyor.




  • Selamlar;başlık sahibi olarak bugün videodaki araçla büyük sıkıntı yaşadım; araçta yine herzaman ki rölanti de dalgalanma ve titreşim yaşanıyordu ki;araç DEBRİYAJA basınca 2 viteste iken stop etti..Her seferinde rölanti devri 400'e hatta zaman zaman 200'e düşerek stop etti..sanıyorum kuşkularımda haklı çıkacağım..işin kötüsü Edirne de bu arabalardan adam akıllı anlayan özel servis yok;yetkili servis kasımda 4000-5000 lira maliyetle motoru rektifiye önermişti..Bu şekilde aracı İStanbul trafiğine sokamam ..inanın canım çok sıkkın...
    yarın LPG ciye götürüp vanaları vs..leri kapatıp lpg beynini vs.. tamamen iptal edip benzinle deneyeceğim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghostiki -- 10 Nisan 2015; 18:48:26 >
  • şimdi aracı denedim; sıkıntılara ek;

    özellikle motor sıcakken biraz geç marş alıp çalışıyor - bazen yağ göstergesinde 2-3 sefer yanıp yanıp sönüyor...

    Ayrıca bugün 2 defa yol bilgisayarın ortalama Tüketimini gösteren kısımresetlenmişti..

    Birde sürüş esnasında 2-3.4. viteste debriyaja basınca devir 400'ê kadar iniyor....

    bilemiyorum bu emareler neye işaret ediyor..??bıktım bu arabadan sorunları giderim hemen satacağım...
  • aracın LPG yi devre dışı bırkatım;sigortasını çıkarıp LPG tankının vanalarını kapatıp denedim;araçta benzinde sıkıntılar hemen hemen hepsi kayboldu..KEsinlikle stop etmiyor; sadece aracın motoru iyice ısınınca rölanti de gezinme oluyor 600 -1000 devir arası onu da her zaman yapmıyor...

    aracı satmaktan vazgeçtim;biraz 2. el fiyatlara baktım millet 2006-2007 yarislere bile 31 -32 bin fiyat çekmiş;ve pazarlığa yanaşmıyor...ben arabanın cefasını çektim;sefasını da başkası sürmesin;kendim süreyim istiyorum..
  • LPG li araçtan çok çektiğim için bu başlığa yazmak boynumun borcu. Artık sıkıntılarım nefret boyutuna gelmişti arabayı sağa çekip kaportaya boydan boya kafa atacak duruma gelmiştim. Neler çektiğinizi çok iyi anlıyorum.

    Öncelikle neredeyse her LPG taktıran bu tarz sorunlar yaşayacaktır veya yaşamıştır. Sadece fabrika çıkışlı LPG li araçlar bu sıkıntıyı yaşamaz. Neden ? Çünkü bu araçlarda motor kapağının üzerinde soğutucu olur. Sonradan takılan araçlarda ise böyle bir soğutma sistemi yoktur. LPG benzinden daha yüksek ısıda yandığı için bu sistemde kapağın üzerinde soğutucu olması şarttır.

    Hani diyorsunuz ya araba soğukken sorun yok diye. İşte o ilk aşamada olduğunuz anlamına geliyor. Sonrasında siboplar tamamen yandıktan sonra hemen yapmaya başlayacak. Siboplar tamamen yanmadıysa taşlamayla kurtarabilirsiniz. Ancak tamamen yandıysa komple yaptırmak gerekli. Bende tamamen yanmıştır. Birde motorun bu kısmı açılsın bakalım işte tam yanmamışsa taşlama yapar kurtarırız deme şansınız yok. O kısım açıldıktan sonra taşlama olmazsa ve komple yaptırmak bütçenize uymazsa tamam yapma diyemezsiniz ustaya. Açılmışsa yaptırmak ZORUNDASINIZ. Bu ustayla alakalı bir durum değil mecburiyet. Bu kararı vermeden önce iyi düşünün maliyetlerini iyi hesaplayın ve bu sorunun tekrar edeceğini sakın unutmayın!

    Ben bu sorunlar başlayınca istanbulun yarısını dolaşmışımdır çünkü iyi lpg ustası bulmak zor. Gidiyorsunuz kelebek boğazını temizliyor gönderiyor. yok bi gece önceden bırak moto tamamen soğusun yapalım. 200 - 300 maliyeti var. Fazla değil ama çözümde değil. Bazıları ateşleme bobinini bile değiştirdi. Rölanti sorununun kaynağı kelebek boğazı. Gittim sıfır kelebek boğazı aldım onu taktırdık. Yine çözüm olmadı.

    Şu konu net siboplar yandıysa ne yapsanız boş. İlk aşamalarda kelebek boğazının temizlenmesi yeterli. Sonra kelebek boğazı değiştir derler. Sonra siboplara bakılır. Siz bu aşamaların hepsine 2000 falan harcarsınız en az. Yaşadığınız strees zaman kaybı araçtan performans alamamanız ve maddi kayıp üzerine lpg araçlara lanet eder gider dizel araba alırsınız bakarsınız keyfinize. :) ben öyle yaptım yani. Bir daha da almayı düşünmüyorum kesinlikle. Ancak fabrika çıkışlı olursa belki.

    Heee birde şunu yazmayı unuttum. Her usta kelebek boğazını temizlemeyi bilmiyor. Yanlış işlemde daha çok bozuyorlar. Nasıl yapılmalı ? Araba bir gece önceden ustaya bırakılır. Araç tamamen soğur. Aracı çalıştırmanıza bile gerek yok kontağı çevirirsin motora hava gelsin diye kelebek açılır. İşte bu anda boğaz kelebeğine kesinlikle(!) temas etmeden etsarındaki kurumlar vb. şeyler alınıp temizlenmeli. Eğer kelebeğe dokunursa usta elektirikli aksam olduğu için daha çok bozar. Zaten rölantinin sebebi kelebeğin tam kapanmaması ve sürekli hava akışının sağlanması. Bunun sebebide önce boğazdaki kurumlardır. Ustada işi bilmiyorsa tam olarak bozar. Bir süre sonra boğazdaki kurumlara ek olarak birde sorunlu kelebeğiniz olmuş olur. Sonra mı ne olur servise sorarsınız maliyetini 800-900 derler. Çıkma bakarsınız bulursanız taktırırsınız yarı fiyatına. Bilmeyen usta olursa kısa sürede yine aynı sorun tekrar eder. Usta işi biliyorsa bir süre idare eder sizi bu çözüm. Tabi tekrar edeyim. Sbioplar yandıysa ne yapsanız boş. o siboplar tamir edilmeli. :)

    Sonradan LPG takılan araç kullanıyorsanız 50.000 den sonra satın bence araçlarınızı. 40000-50000 kmde sorun yaşamazsınız diye tahmin ediyorum ancak bu sadece bir varsayım. Ben hiç bulaşmam şu anda mesela. Yok BRC yok levato yok Atiker hepsinde sonuç aynı olacak. Ya fabrika çıkış alın ya da almayın bence. Alıysanızda kurtulun biran önce. 3 sene çekmiş biri olarak nacizane tavsiyem. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JawsOzzy

    LPG li araçtan çok çektiğim için bu başlığa yazmak boynumun borcu. Artık sıkıntılarım nefret boyutuna gelmişti arabayı sağa çekip kaportaya boydan boya kafa atacak duruma gelmiştim. Neler çektiğinizi çok iyi anlıyorum.

    Öncelikle neredeyse her LPG taktıran bu tarz sorunlar yaşayacaktır veya yaşamıştır. Sadece fabrika çıkışlı LPG li araçlar bu sıkıntıyı yaşamaz. Neden ? Çünkü bu araçlarda motor kapağının üzerinde soğutucu olur. Sonradan takılan araçlarda ise böyle bir soğutma sistemi yoktur. LPG benzinden daha yüksek ısıda yandığı için bu sistemde kapağın üzerinde soğutucu olması şarttır.

    Hani diyorsunuz ya araba soğukken sorun yok diye. İşte o ilk aşamada olduğunuz anlamına geliyor. Sonrasında siboplar tamamen yandıktan sonra hemen yapmaya başlayacak. Siboplar tamamen yanmadıysa taşlamayla kurtarabilirsiniz. Ancak tamamen yandıysa komple yaptırmak gerekli. Bende tamamen yanmıştır. Birde motorun bu kısmı açılsın bakalım işte tam yanmamışsa taşlama yapar kurtarırız deme şansınız yok. O kısım açıldıktan sonra taşlama olmazsa ve komple yaptırmak bütçenize uymazsa tamam yapma diyemezsiniz ustaya. Açılmışsa yaptırmak ZORUNDASINIZ. Bu ustayla alakalı bir durum değil mecburiyet. Bu kararı vermeden önce iyi düşünün maliyetlerini iyi hesaplayın ve bu sorunun tekrar edeceğini sakın unutmayın!

    Ben bu sorunlar başlayınca istanbulun yarısını dolaşmışımdır çünkü iyi lpg ustası bulmak zor. Gidiyorsunuz kelebek boğazını temizliyor gönderiyor. yok bi gece önceden bırak moto tamamen soğusun yapalım. 200 - 300 maliyeti var. Fazla değil ama çözümde değil. Bazıları ateşleme bobinini bile değiştirdi. Rölanti sorununun kaynağı kelebek boğazı. Gittim sıfır kelebek boğazı aldım onu taktırdık. Yine çözüm olmadı.

    Şu konu net siboplar yandıysa ne yapsanız boş. İlk aşamalarda kelebek boğazının temizlenmesi yeterli. Sonra kelebek boğazı değiştir derler. Sonra siboplara bakılır. Siz bu aşamaların hepsine 2000 falan harcarsınız en az. Yaşadığınız strees zaman kaybı araçtan performans alamamanız ve maddi kayıp üzerine lpg araçlara lanet eder gider dizel araba alırsınız bakarsınız keyfinize. :) ben öyle yaptım yani. Bir daha da almayı düşünmüyorum kesinlikle. Ancak fabrika çıkışlı olursa belki.

    Heee birde şunu yazmayı unuttum. Her usta kelebek boğazını temizlemeyi bilmiyor. Yanlış işlemde daha çok bozuyorlar. Nasıl yapılmalı ? Araba bir gece önceden ustaya bırakılır. Araç tamamen soğur. Aracı çalıştırmanıza bile gerek yok kontağı çevirirsin motora hava gelsin diye kelebek açılır. İşte bu anda boğaz kelebeğine kesinlikle(!) temas etmeden etsarındaki kurumlar vb. şeyler alınıp temizlenmeli. Eğer kelebeğe dokunursa usta elektirikli aksam olduğu için daha çok bozar. Zaten rölantinin sebebi kelebeğin tam kapanmaması ve sürekli hava akışının sağlanması. Bunun sebebide önce boğazdaki kurumlardır. Ustada işi bilmiyorsa tam olarak bozar. Bir süre sonra boğazdaki kurumlara ek olarak birde sorunlu kelebeğiniz olmuş olur. Sonra mı ne olur servise sorarsınız maliyetini 800-900 derler. Çıkma bakarsınız bulursanız taktırırsınız yarı fiyatına. Bilmeyen usta olursa kısa sürede yine aynı sorun tekrar eder. Usta işi biliyorsa bir süre idare eder sizi bu çözüm. Tabi tekrar edeyim. Sbioplar yandıysa ne yapsanız boş. o siboplar tamir edilmeli. :)

    Sonradan LPG takılan araç kullanıyorsanız 50.000 den sonra satın bence araçlarınızı. 40000-50000 kmde sorun yaşamazsınız diye tahmin ediyorum ancak bu sadece bir varsayım. Ben hiç bulaşmam şu anda mesela. Yok BRC yok levato yok Atiker hepsinde sonuç aynı olacak. Ya fabrika çıkış alın ya da almayın bence. Alıysanızda kurtulun biran önce. 3 sene çekmiş biri olarak nacizane tavsiyem. :)

    öncelikle ilginize ve mesajınıza çok teşekkürler... Aracımı çok seviyorum;ve güvenle biniyorum; 2. el de de fiyatlar abartılı şekilde yükselmiş ve son ne olur diye soruyorum ;telefon açıyorum adamlar alay eder gibi 250 lira fiyat düşüyolar!!!

    Ben aracı 35 bine aldım - 1300 lira harcama yaptım; 36 bin veren çıkarsa gözünün yaşına bakmayıp hemen satacağım;ama bu piyasada daha da altına gönlüm el vermiyor..

    LPG olayı kesinlikle sakat bi hadise ve dediğinize katılıyorum her marka -her model de bu tür sıkıntılar çıkıyor ve uzun vadede ki bazı markalarda kısa vadede mutlaka subapları kucağınıza alıyosunuz...

    Ama işte bize benzine bu fiyatları ödetenleri Allah bildiği gibi yapsın....Bende benzinle Yüksek devirlerde gönül rahatlığı ile aracımı sürmeyi isterdim..

    Dizellin de derdi bitmiyor- Turbosu- Dizel partikül Fİltresi....bakımları daha pahalı..
    SAtarsam aracımı tekrar benzinli bi araç alacağım..

    varsın ayda 100 lira yakıta fazla vereyim...Yeter ki kafam rahat olsun..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.