Şimdi Ara

TORK NEDİR NE İŞE YARAR (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
121
Cevap
10
Favori
9.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motorun etrafına 1 metre çaplı halka bağlama örneğini ilk ben verdim . Herkes burdan işi öğrendi.
    lb ft kg m dönüşümünü yapmak gerçekten zor bu dönüşümü ben yaptım. Google da arat bulamazsın.

    Neyse arkadaş daha hızın ne olduğunu bilmezsin. Torku beygiri anlamaya çalışıyorsun.
    Biraz bilimsel gidin. Konuyu birimleriyle öğreninki kafanıza otursun. Yakında tekrar böyle bir konu açacağım. Bu sefer enerji dönüşümlerini de işleyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Motorun etrafına 1 metre çaplı halka bağlama örneğini ilk ben verdim . Herkes burdan işi öğrendi.
    lb ft kg m dönüşümünü yapmak gerçekten zor bu dönüşümü ben yaptım. Google da arat bulamazsın.

    Neyse arkadaş daha hızın ne olduğunu bilmezsin. Torku beygiri anlamaya çalışıyorsun.
    Biraz bilimsel gidin. Konuyu birimleriyle öğreninki kafanıza otursun. Yakında tekrar böyle bir konu açacağım. Bu sefer enerji dönüşümlerini de işleyeceğim.



    lütfen açtığın bomboş konular sadece sana kalsın. sizden ricam ayrı yerlerde takılalım benim bilgilerimi kendi bilgileriniz gibi köreltmeye çalışmayın. birde kendini övmene gerek yok başkaları seni övsün

    daha iyisini bildiğinizi iddaa ediyorsanız konu açınız bilgilerinizi paylaşınız. artık korkmanıza gerek yok nasıl olsa eksi butonu kalktı konu açabilirsiniz. buraya konu altlarına gelip hakaret etmeye çalışmak size birşey kazandırmaz!




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Valla baştan sona kadar okudum.nekadar kaldı aklımda bilmiyorum ama azda olsa bağzı şeyler hakkında bilgi sahibi oldum bildiğim yanlışların doğrularını öğrendim. Çok teşekkür ederim güzel konu olmuş elinize sağlık.

    Belki alakasız olucak ama benim bi sorum olucak.
    Aracı alırken ekspertizde teste sokuyoruz. Daha yeni 2013 ford focus powershift aldım 125 hp. Testte motor verimi %86 çıktı. Oradaki arkadaş ilk sahibi ilk aldığı zaman motoru açmamıştır sağır kalmıştır ondan böle çıkıyor dedi. Bu olayın mantığı nedir. Yeni bir arabayı devirli kullanmak performans üzerinde nasıol bir etki yaratabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    Motorun etrafına 1 metre çaplı halka bağlama örneğini ilk ben verdim . Herkes burdan işi öğrendi.
    lb ft kg m dönüşümünü yapmak gerçekten zor bu dönüşümü ben yaptım. Google da arat bulamazsın.

    Neyse arkadaş daha hızın ne olduğunu bilmezsin. Torku beygiri anlamaya çalışıyorsun.
    Biraz bilimsel gidin. Konuyu birimleriyle öğreninki kafanıza otursun. Yakında tekrar böyle bir konu açacağım. Bu sefer enerji dönüşümlerini de işleyeceğim.



    lütfen açtığın bomboş konular sadece sana kalsın. sizden ricam ayrı yerlerde takılalım benim bilgilerimi kendi bilgileriniz gibi köreltmeye çalışmayın. birde kendini övmene gerek yok başkaları seni övsün

    daha iyisini bildiğinizi iddaa ediyorsanız konu açınız bilgilerinizi paylaşınız. artık korkmanıza gerek yok nasıl olsa eksi butonu kalktı konu açabilirsiniz. buraya konu altlarına gelip hakaret etmeye çalışmak size birşey kazandırmaz!

    Bak bu konu Bundan daha iyi bir şekilde hiç biryerde anlatılmadı.İncele..
    https://forum.donanimhaber.com/hiz-hizlanma-ivme-guc-tork-kuvvet-v-s--11499398


    Bir kaç yerde anlatılmaya çalışıldı o kadar. Sen de gittin bu anlatılanlardan birini alıp link vermeden, alıntı olduğunu yazmadan gelip paylaştın. Senin yaptığın arakçılıktan da öte.. İnsan utanır yahu. Bu yazıyı yazan vatandaş saatlerce kafa yormuş.İnternete koymuş sen kaynak bile göstermeden bunu kopyalamışsın . Sanki bunlar senin çıkarımların gibi...

    Böyle yapacağına işin özünü öğrensen fenamı olur? Biraz çaba harca konuyu öğren ondan sonra kendi çıkarımlarla ilgili konu yarat benim yaptığım gibi... Ayıptır ...




  • Ozan Artun O kullanıcısına yanıt
    Eksilerle dolu kendi konu linkini neden gelip gelip paylaşıyorsun hakikaten merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • claouse kullanıcısına yanıt
    Hocam merhabalar. Dyno net sonuç vermez. Sanayide kompresyon testi yaptırınız. En net ve sağlıklı sonuç orada çıkar. Motorda yağ yakma veya üfleme yoksa ve dediğim testten sağlıklı çıkarsa içiniz daha çok rahat olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    komedi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozan Artun

    komedi..

    evet komedi yapmaya çalışıyorsun ama espirilerinde beş para etmez!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    öncelikle alıntısını yaptığım yazı hakkında herhangi bir telif hakkı içermiyor. herkesin bilgisine sunulmuş paylaşımı yapılmış bir yazı. sonuç olarak bu yazıyı birileri yazmış. bende okuyup sizlerle paylaştım. yani yazı yoktan var edilmedi onun için alıntı yazmaya gerek görmedim. yazı linkinide paylaşmayı uygun görmedim. çünkü dh buradan ticaret yapıp reklam geliri sağlıyor. benim yazıyı aldığım yerin reklamını yapmam etik olmazdı.

    thecalip kardeşim, birkaç kişi bile okusa ne yazdığını anlasa yeterlidir. zaten forumda bu kişi yüzdesi 10 u geçmez 90 ı bizi ilgilendirmeyen kısımdan.

    Siz yine de, "emeğe saygı" kapsamında, nereden "alıntı" yaptığınızı yazının sonuna ekleyiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi


    quote:

    Orijinalden alıntı: mevsimsiz_kar45

    öncelikle alıntısını yaptığım yazı hakkında herhangi bir telif hakkı içermiyor. herkesin bilgisine sunulmuş paylaşımı yapılmış bir yazı. sonuç olarak bu yazıyı birileri yazmış. bende okuyup sizlerle paylaştım. yani yazı yoktan var edilmedi onun için alıntı yazmaya gerek görmedim. yazı linkinide paylaşmayı uygun görmedim. çünkü dh buradan ticaret yapıp reklam geliri sağlıyor. benim yazıyı aldığım yerin reklamını yapmam etik olmazdı.

    thecalip kardeşim, birkaç kişi bile okusa ne yazdığını anlasa yeterlidir. zaten forumda bu kişi yüzdesi 10 u geçmez 90 ı bizi ilgilendirmeyen kısımdan.

    Siz yine de, "emeğe saygı" kapsamında, nereden "alıntı" yaptığınızı yazının sonuna ekleyiniz...

    yazının sonuna ekledim umarım bu seferde reklam yapıyor diye banlanmam.




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürederim ama benim sorum farklıydı. Bu yukarıda okuduklarımın ışığında beygir tork sabit unsurlar. Dışarıdan kendiliğinden etkilenecek değişecek unsurlar değil. Sorum şu.
    Yeni (0 km) bir araba en baştan beri devirli kullanılmadığı zaman sağır kalma açılmama diye tabir edilen şeyler oluşuyor. Buna bağlı olarak performans düşüklüğü oluşuyor. Bu nasıl mümkün olabilir. Yukarıdaki okadar bilimsel açıklamadan sonra bu bana bi şehir efsanesi gibi geldi. Yoksa bununda bir açıklaması varmı onu merak ettim.
  • claouse kullanıcısına yanıt
    O sanayi ustalarının hikayesi motoru açmak filan :) herşey belirli bir tolerans aralığında çalışmaktadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Doğru düşünmüşüm ozaman.

    2013 68 binde focus 3 benzin otomatik performans 86 çıktı bana araç açılmamış dendi. Peki sizce bunun sebebi ne olabilir. Bunun bana etkisi nasıl olur. Bu değeri yükseltebilirmiyim.
  • claouse kullanıcısına yanıt
    Mesela koyacağın açık filitre ve daha ince yağla motor yüzdesini yükseltirsin satış yaparken bunlar yapılabilir. Ama dyno değilde motor kompresyon cihazı ile yapılan ölçümde hiçbirşey değişmez kesin sonuç verir dynoda değişir kışın araba satmak aracın çıkan yüzdesini arttırır. Hava yoğunluğundan dolayı. Benzin haritasını güncellemek satıştan önce. Kat iptali. Soğuk Rüzgarlı hava. Veya pervane koyuyorlar aracın önüne onların verdiği sirkülasyon bu gibi etmenler bir araya birleştiğinde dynoda aynı araba yüzde 10 ila yüzde 15 arası daha iyi performans sonucuna ulaşabilir. Onun için dynoya ben güvenmiyorum. Boya okuma cihazınada boyacı boya atıyor sonra elinde cihaz orjinal mikron değerine gelene kadar pastayı çekiyor. Her işin bir hilesini bulmuşlar. Önemli olan bakımlı araba olsun. Km takıntısı ve boya takıntısı olmayacak. Macun olmasın değişen olmasın isterse komple boyalı olsun. İsterse 500 binde olsun ama motor şanzıman alt takım döşeme gerekli tamiratları yapılmış olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah teşekkür ederim. Anladım gibi oldu
  • Çok uzun bir yazı olmuş. Kısaca söylemek gerekirse
    Tork Nedir? Tork motorun ürettiği gücün ne kadarının tekerleklere aktarıldığı ile ilgili bir kavramdır. Bir diğer deyimle Motor gücünün tekerleklere, dolayısıyla da yola aktarılmasını sağlayan momentuma tork adı verilir. Halk dilinde ise bu kavram “çekiş gücü” veya “araç çekişi” olarak isimlendirilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celman111 -- 1 Ekim 2018; 0:7:6 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celman111

    Çok uzun bir yazı olmuş. Kısaca söylemek gerekirse
    Tork Nedir? Tork motorun ürettiği gücün ne kadarının tekerleklere aktarıldığı ile ilgili bir kavramdır. Bir diğer deyimle Motor gücünün tekerleklere, dolayısıyla da yola aktarılmasını sağlayan momentuma tork adı verilir. Halk dilinde ise bu kavram “çekiş gücü” veya “araç çekişi” olarak isimlendirilir.
    Tekerleğe aktarılması ile alakası yok. Tork motorun ürettiği gücün nevidir. Motor tork kuvveti, basitçe döndürme kuvveti üretir. Ancak bu tek başına pek de bir şey ifade etmez. Çünkü bu güç üretimi ister istemez bir zaman almaktadır. Dolayısı ile zamana bağlı bir parametre daha olmak zorunda. Buna da devir / dakika diyoruz. Motor söz konusu gücü bir dakika içinde kaç kere üretebiliyor bu önem arz ediyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • forda binince hissedilen şeydir tork.
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Turbo 6 binden sonra neden kesiliyor ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork , tekerleklere aktarılan gücü değil kuvveti ifade eder.

    Birimi N.m dir. Tekerleğin yere uyguladığı doğrusal kuvvetin birimi ise N dir.



    Çünkü N.m /m(tekerlek yarı çapı) formülüyle bulunur



    İş, tekerleğin uyguladığı kuvvetin ne kadar mesafe gittiğini gösterir.



    Birimi N.m dir dikkat iş teki m , tekerleğin gittiği mesafedir.



    Tork taki m ise dönen cismin yarı çapıdır... 2 sinin de birimi aynıdır ama farklı şeyleri ifade eder..





    Güç ise birim zamanda yapılan işi ifade eder. Birimi

    N.m/sn dir...



    Birimler anlaşılmadan torkun,kuvvetin,işin, gücün anlaşılması mümkün değildir... Bununla ilgili internet ortamındaki tek gerçek kaynak linktedir. Diğer kaynaklar kahve muhabbetinden öteye gidemiyor maalesef.



    https://forum.donanimhaber.com/hiz-hizlanma-ivme-guc-tork-kuvvet-v-s--11499398-1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozan Artun -- 30 Ekim 2018; 4:9:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.