Şimdi Ara

Tork mu Hp mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
3.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar bu ikisi hakkında beni aydınlatabilir misiniz?

    Bir aracın ivmesinin iyi olması ara hızlanmalar hangisiyle alakalıdır?

    Aracın maksimum hızını hangisi etkiler?


    Şimdiden tsk ederim



  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Simdi kesin biri gelir

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır der
    Tork mu devir mi diye sorman lazım.tork HPnin alternatifi değildir zaten HP hesaplanırken tork ve devir kullanılıyor.
    tork yarış kazandırıyorsa neden yarışlarda HP sınırlaması var da tork sınırlaması yok?
  • Yük tasiyosan tork hiz istiyorsan hp der kacarim
  • Simdi kesin biri gelir

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır der
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Simdi kesin biri gelir

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır der
    Tork mu devir mi diye sorman lazım.tork HPnin alternatifi değildir zaten HP hesaplanırken tork ve devir kullanılıyor.
    tork yarış kazandırıyorsa neden yarışlarda HP sınırlaması var da tork sınırlaması yok?
  • Tork hizlanmayi hp hizi belirler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musatemur

    Tork hizlanmayi hp hizi belirler
    bana hp lazım değil..tork önemli...
    benim bineceğim araçta gerekirse 50hp olsun ama torku 600nm aşşa olmamalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musatemur

    Tork hizlanmayi hp hizi belirler
    Bunu niye F1 mühendisleri, süpersport üreticileri akıl edemedi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fade to Black

    Tork mu devir mi diye sorman lazım.tork HPnin alternatifi değildir zaten HP hesaplanırken tork ve devir kullanılıyor.
    tork yarış kazandırıyorsa neden yarışlarda HP sınırlaması var da tork sınırlaması yok?

    Alıntıları Göster
    kısaca tork ve rpm(deviri) şu örnekle açıklayabiliriz.

    elimizde bir civata var.bu civatayı 1metrelik anahtarla 10newtonmetre güç kullanarak sıkabiliriz.

    aynı civatayı 2 metrelik anahtarla ise 5newtonmetre güç harcayarak sıkabiliriz.

    yani tork'u kısarsanız devir elde edersiniz,deviri kısarsanız tork.

    dizel arabaların yüksek tork vermesi ile açıklayabiliriz.düşük devir çevirdikleri için (4500rpm gibi)yüksek tork üretirler.

    beygir gücü ise tork'u nekadar rpm'e------rpm'i ne kadar torka çevirebileceğimizin bir ölçüsüdür.

    ivmelenmeyi ise 2side sağlamaz. (yazımın burdan sonraki kısmı alıntı sayılır,formulleri hatırlayamadım bi an)

    Öyleyse bir arabayı hızlandıran şey, arabanın kütlesi değişmediğine göre, ona etki eden kuvvettir – kuvvetteki artıştır. arabamızın motoruda bir kuvvet üretir ve buna tork deriz.

    Demek ki, arabayı hızlandıran şey motorun torkudur. ..

    Öyle midir?

    Evet diyenler yanıldı
    arabayı hızlandıran kuvvet motor torku değil, arabanın tahrik tekerlerinin tabanında oluşan kuvvettir ve bu iki kuvvet (motor torku ile teker kuvveti) sadece 1. Viteste paraleldir. hiç bir durumda ise aynı değildir. Teker tabanında oluşan itme kuvveti lineerdir ve Newton cinsinden ifade edilir. Motor torku ise açısaldır ve NewtonMetre ile ifade edilir. Bu iki kuvvet arasında bir ilişki vardır. Teker tabanındaki kuvvetin kaynağı motor torkudur ama kendisi değildir.

    Yani Akselerasyon(hızlanma) = Güç / Hız.
    Sonuç olarak bizim için esas olan tekerlek taban kuvvetidir ve Tekerlek tabanındaki bu kuvvet iki yöntemle hesaplanabilir:

    1. Tork yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = (Tork (NM) x Şanzıman Oranı x Diferansiyel oranı) / Lastik yarıçapı (m)
    2. Beygir Gücü Yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = 820,275 x (Güç (HP) / Hız (Kms)


    forever HP

    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 26 Nisan 2014; 18:34:55 >




  • bilalöztkr B kullanıcısına yanıt
    error error
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musatemur

    Tork hizlanmayi hp hizi belirler
    Bana göre ikisi bir bütün.Alt devirlerden başlayıp orta üst devirlere kadar sabit gelen tork akabinde orta devirlerden başlayıp üst devirlere kadar gelen sabit hp.Yani kısaca TSI motor. Hepsi bir bütün olunca başarı geliyor.
  • bilalöztkr B kullanıcısına yanıt
    hocam ben kağıda bakmam..dağda bayırda gaz yemezse o araba satarım o arabayı...
    benim ölçü birimim 300nm/1000kg..
    yani 2 tonluk bir arabanın en az 600nm olması lazım..

    araçın bu değeri karşılaması lazım...yoksa bana yaramaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 26 Nisan 2014; 18:40:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    error error

    hatalıysa doğrusunu sizden öğrenelim hocam,şu an herşeye hazırım

    bu gün dünyanın sonu bile olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    kısaca tork ve rpm(deviri) şu örnekle açıklayabiliriz.

    elimizde bir civata var.bu civatayı 1metrelik anahtarla 10newtonmetre güç kullanarak sıkabiliriz.

    aynı civatayı 2 metrelik anahtarla ise 5newtonmetre güç harcayarak sıkabiliriz.

    yani tork'u kısarsanız devir elde edersiniz,deviri kısarsanız tork.

    dizel arabaların yüksek tork vermesi ile açıklayabiliriz.düşük devir çevirdikleri için (4500rpm gibi)yüksek tork üretirler.

    beygir gücü ise tork'u nekadar rpm'e------rpm'i ne kadar torka çevirebileceğimizin bir ölçüsüdür.

    ivmelenmeyi ise 2side sağlamaz. (yazımın burdan sonraki kısmı alıntı sayılır,formulleri hatırlayamadım bi an)

    Öyleyse bir arabayı hızlandıran şey, arabanın kütlesi değişmediğine göre, ona etki eden kuvvettir – kuvvetteki artıştır. arabamızın motoruda bir kuvvet üretir ve buna tork deriz.

    Demek ki, arabayı hızlandıran şey motorun torkudur. ..

    Öyle midir?

    Evet diyenler yanıldı
    arabayı hızlandıran kuvvet motor torku değil, arabanın tahrik tekerlerinin tabanında oluşan kuvvettir ve bu iki kuvvet (motor torku ile teker kuvveti) sadece 1. Viteste paraleldir. hiç bir durumda ise aynı değildir. Teker tabanında oluşan itme kuvveti lineerdir ve Newton cinsinden ifade edilir. Motor torku ise açısaldır ve NewtonMetre ile ifade edilir. Bu iki kuvvet arasında bir ilişki vardır. Teker tabanındaki kuvvetin kaynağı motor torkudur ama kendisi değildir.

    Yani Akselerasyon(hızlanma) = Güç / Hız.
    Sonuç olarak bizim için esas olan tekerlek taban kuvvetidir ve Tekerlek tabanındaki bu kuvvet iki yöntemle hesaplanabilir:

    1. Tork yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = (Tork (NM) x Şanzıman Oranı x Diferansiyel oranı) / Lastik yarıçapı (m)
    2. Beygir Gücü Yöntemi:
    Tekerlek Taban Kuvveti (N) = 820,275 x (Güç (HP) / Hız (Kms)


    forever HP

    TORK VE RPM TRANSMİSYON (MANİVELA) ARACILIĞI İLE BİRBİRLERİNE DÖNÜŞTÜRÜLEBİLEN FİZİKSEL BÜYÜKLÜKLERDİR. “HIZ” İÇİN RPM’E, “HIZLANMA” VE “YÜK ÇEKME/TAŞIMA” İÇİN TORKA İHTİYAÇ DUYARIZ. İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZDA ELİMİZDEKİ FAZLA RPM’İ TORKA, FAZLA TORKU DA RPM’E ÇEVİRİRİZ. ÖRNEĞİN RPM’İ YARIYA DÜŞÜREREK TORKU İKİ KATINA YA DA TORKU YARIYA DÜŞÜREREK RPM’İ İKİ KATINA ÇIKARIRIZ. BEYGİR GÜCÜ ELİMİZDEKİ RPM’İN NE KADARINI TORKA YA DA ELİMİZDEKİ TORKUN NE KADARINI RPM’E ÇEVİREBİLECEĞİMİZİ GÖSTEREN HESAPLANABİLİR BİR NİCELİKTİR. DOLAYISIYLA İÇİNDE HEM TORKU HEM DE RPM’İ BARINDIRIR. NE KADAR FAZLA BEYGİR GÜCÜMÜZ VARSA RPM/TORK DÖNÜŞÜMÜNDE O KADAR ÇOK ESNEKLİĞİE KAVUŞURUZ. BU NEDENLE MOTORUMUZLA İLGİLİ BİLMEMİZ GEREKEN TEK FİZİKSEL NİCELİK BEYGİR GÜCÜDÜR. BUNU BİLİYORSAK, DİĞERLERİNİ BİLMEYE GEREK YOKTUR.

    çok teşekkürler önemli bilgiler verdiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    error error

    hatalıysa doğrusunu sizden öğrenelim hocam,şu an herşeye hazırım

    bu gün dünyanın sonu bile olabilir.

    Alıntıları Göster
    Başta @bilalöztkr olmak üzere cevap veren herkese tsk ederim




  • Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...
    Yokuş çıkarken tork önemli tek bildiğim bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Simdi kesin biri gelir

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır der

    Beygir araba sattırır, Tork yarış kazandırır
  • Bi uyemiz cok cok dogru anlatmis. Tork HIZLANMA Beygir HIZ. sonucta havaalaninda arac surmuyoruz benim icin 300 basmasinin bi onemi yok ama tork yani hizlanma cok cok onemli. Arac sollarken kirmizi isikta kalkarken veya sıkışık trafikteki reflekslerimiz icin tork cok cok onemli

    Dizel bi aracin 50 den 70 e cikarkenki koltuga yapistirma hissi cok ayri. Ayni sekilde benzinli aracimda 50 den 70 e cikarken sadece lastiklere gucun iletildigi aracin tasindigi degil itildigi hissiyati veriliyor.

    Gün geçtikçe tork ile beygir arasindaki farki cok daha iyi anliyorum. Kendi aracimda 200 top speed denedigimde koltuga yapisma hissiyati yoktu sadece arabayi surukluyordu lastikler hizi cekiyordu ama dizel 1.3 astra surdum her hiz araliginda aracin butun kasayi cekiyor gercekten hizlanma hissiyatini yasiyorsunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...

    Bombayi kurmussunuz hocam,banada patlatıp kaçmak duser
    saka bir yana biz gunluk hayatta 6000-6500rpm dönerken formula1 aracları 17.000-20.000 rpm mi boşa dönmüyodur heralde.

    Ama günlük hayatta devir dönmenin bir espirisi kalmadı;dusuk devirde yuksek tork ve guc veren araclar trafikte daha pratik oluyor.

    Ama bende devirden vazgecmem,gencliktendir heralde.

    o.lut03 estağfirullah ben tesekkur ederim hocam.
    undefined



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 26 Nisan 2014; 20:39:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga

    Peki devir cevirmek mi daha iyi dusuk devirde tork almakmi... bu sohbet turbo ve atmosferige dogru gidecek...

    Bombayi kurmussunuz hocam,banada patlatıp kaçmak duser
    saka bir yana biz gunluk hayatta 6000-6500rpm dönerken formula1 aracları 17.000-20.000 rpm mi boşa dönmüyodur heralde.

    Ama günlük hayatta devir dönmenin bir espirisi kalmadı;dusuk devirde yuksek tork ve guc veren araclar trafikte daha pratik oluyor.

    Ama bende devirden vazgecmem,gencliktendir heralde.

    o.lut03 estağfirullah ben tesekkur ederim hocam.
    undefined
    Torka zerre önem vermem.

    Yeter ki ok gibi devir çevirsin,gerisi hikaye




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.