Şimdi Ara

Fiat 500L 1.3 Multijet Dualogic Popstar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
13.386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Geçen gün karıştığım ufak bir kaza sebebiyle Honda Civic aracımı servise bırakmış bulunmaktayım. Bu arada sigorta şirketinden dizel ve otomatik bir araç istedim, onlar da bana 2014 model Fiat 500L 1.3 Multijet Dualogic Popstar donanımlı aracı gönderdiler. Araç bugün elime geçti, pazartesi akşamı ya da salı sabahına kadar bende kalacak. Ben de naçizane araç hakkında yorumlarımı sizlerle paylaşmak istedim.

    Gün 1:

    İlk gün olarak aracı yaklaşık 40 km kullandım. Öncelikle daha önce aynı motor ve şanzımana sahip arkadaşımın Fiat Fiorino şirket aracını test etmiş ve Dualogic'ten nefret etmiş biri olarak 500L geldiğinde biraz üzüldüm açıkçası. Tam otomatik bir araç kullanan ve daha önce Toyota'nın M/M şanzımanından ağzı yanan biri olarak Multijet ve Dualogic birlikteliğine karşı fazlasıyla önyargılıydım. Fakat Fiat beni şaşırttı. Şanzıman fazlasıyla geliştirilmiş, eski kararsız ve sapıtık halinden eser yok. Tabiki tam otomatik bir şanzıman kadar konforlu değil fakat alışınca çok fazla sarsma yapmıyor. 1. ve 2. vitesler arasında yine kararsızlık var ama eskisi kadar çok değil.

    Araç biraz ağır ve 85 bg/200nm beygir ve tork oranları pek yetmiyor (0-100 15.5 sn). Özellikle ilk kalkışlar fazlasıyla hantal, resmen aracı motor kaldırmıyormuş da biri arkadan itiyormuş gibi kalkıyor, fakat kalktıktan sonra gidişi çok da kötü değil (aracın segmentini ve kullanım amacını düşünerek tabiki. Sonuçta MPV/Crossover tarzı bir aile aracından bahsediyoruz.).

    Aracın içi fazlasıyla geniş ve oturma pozisyonu crossover gibi.

    Bu arada yakıtı kokluyor, kendi aracımdan sonra çok ekonomik geldi. 5.0lt/100 km falan yakıyor sanıyorum (Fabrika verisi ortalama 4.0 lt/100 km. Kendi aracım 10.5-12.5 lt/100km yakıyor).

    Ayrıca ilk defa kullanmış olduğum direksiyondaki "city" modundan bahsetmek istiyorum. Öncelikle bilmeyenler için; bu fonksiyon şehiriçi kullanımlarında direksiyonu hafifleterek manevra kolaylığı sağlıyor. Ben bu modu çok sevdim, direksiyon şehiriçi manevralarda hiç yormuyor ve tüy gibi. Tabiki bu özellik sadece çok düşük hızlar için iyi, araç hızlandıkça çok hissizmiş gibi bir his veriyor direksiyon eğer city modu açıksa.

    Koltuklar çok konforlu değil, bana biraz sert geldi. Ayrıca arka koltuklar annemin yorumuna göre çok fazla dik ve uzun yolda rahatsız edebilecek gibi. Ama çok aşırı da kötü değil. Kendi aracıma göre konforsuz sadece.

    Sonuç olarak bence bu araç yeni evli ve araçlarını sakin kullanan çiftler, 1 çocuklu sakin ve ekonomik araç kullanan aileler, ekonomik bir araç kullanmak isteyip arkadaşlarıyla ufak geziler yapacak olan ve performansı önemsemeyen üniversite öğrencileri ya da kadınlar için ideal bir araç olabilir. İlk gün için 10 üzerinden 7 veriyorum ben. Bakalım diğer günler kullandıkça yorumlarım ne derece aynı kalacak ya da değişecek. Kullandıkça yorumlarımı ekleyeceğim, iyi forumlar.

    Fiat 500L 1.3 Multijet Dualogic Popstar
    Fiat 500L 1.3 Multijet Dualogic Popstar
    Fiat 500L 1.3 Multijet Dualogic PopstarFiat 500L 1.3 Multijet Dualogic PopstarFiat 500L 1.3 Multijet Dualogic Popstar

    Gün 2:

    Bugün aracı yaklaşık 80-90 kilometre kullandım. Hatta bütün gün aracın üzerindeydim diyebilirim. Bugün dikkatimi çeken noktalardan bahsedeceğim şimdi de kısaca;

    Öncelikle, bu aracın sürücü kapısındaki cam açma tuşlarında KESİNLİKLE ERGONOMİ HATASI VAR! Ne zaman elimi cam açma tuşuna götürsem yanlışlıkla arka camları açıyorum, ön cam açma tuşları çok arkada kalıyor.

    İkinci olarak, araç yarı otomatik olduğu için (ya da ben 2012'den beri tam otomatik kullandığım için) sürekli bir geri kaçırma problemi var. Sıkışık trafikteki hafif eğimde bile araç kendini arkaya doğru salıyor. Alışması biraz zor oldu. Özellikle Emirgan tarafından Sarıyer'e giden yönde Emirgan Mado'yu geçtikten sonraki ışıkların orada solda dik bir yokuş var, bilenler bilir. Normalde o sokağa çok sık gider ve Civic'imi çok rahatlıkla o dimdik yokuşa park ederim (Tabi araç tam otomatik ve yokuş kalkış destek sistemi var). Bugün 500L ile oraya tam aracın büyüklüğünde bir alana park etmeye çalışırken çok zorlandım. Sürekli el freni ile manevra yapmak zorunda kaldım önümdeki ya da arkamdaki araca vurmamak için. Acemi sürücüler için bu büyük bir sıkıntı bence.

    Üçüncü olarak, aracın Start&Stop özelliğini çok beğendim. Çabuk devreye giriyor, çabuk devreden çıkıyor ve nerede devreye girip nerede devreden çıkacağını iyi biliyor. Benden geçer not aldı.

    Dördüncü olarak, aracın klima performansını beğendim. Aracın içini hemen ve iyi soğutuyor ve motor gücünü benim Civic'tekinden çok daha az etkiliyor.

    Beşinci olarak, bu araç kadınların çok hoşuna gidiyor! Yolda da özellikle kadınların aracı çok fazla incelediğini farkettim.

    Altıncı olarak, araç devirlendikten sonra hızlanması çok da kötü değil, beklediğimden iyiydi. Yaklaşık 170 km hıza kadar çıktım, daha fazla zorlayamadım yol şartlarından ötürü ama bir aile aracına göre yeterli buldum ben.

    Yedinci olarak, bu araç bence gerçekten çok ama çok az yakıyor! Dün araç geldiğinde içinde sadece çeyrek depo mazot eksikti, deponun %75'i doluydu. dün 40, bugün 80-90 km kullandım, bütün gün klima açıktı ve ara ara sıkışık trafiğe de girdim (Bebek trafiği) ve hala yarım depodan fazla mazot var. Kendi aracımdan sonra mucize gibi geldi bu bana.

    Sekizinci olarak, aracın yalıtımını ben beğendim. Normalde bildiğim kadarıyla Multijet motorlar sesli çalışır fakat motor soğukken bile çok fazla motor sesi almıyor içeri.

    Dokuzuncu olarak, ben aracın müzik sistemini beğenmedim. Normalde kendi aracımın da müzik sistemini beğenmiyorum ama 500L'nin müzik sistemi daha da kötü geldi kendi aracımdan. USB ve Aux portunu denemedim ama radyo performansını çok beğenmedim.

    Onuncu olarak, aracın oturma pozisyonunu çok beğendim. Yüksekte oturuyorsunuz ve yola hakimsiniz. Daha önce kısa testler harici crossover, MPV ya da SUV kullanmamış biri olarak bu his gerçekten hoşuma gitti.

    Bugünün özeti olarak, şu an kullandığım aracın liste fiyatı 64-65 bin TL civarı. Bende deli gibi Fiat önyargısı vardı, Fiat marka aracı bu kadar para verilmez diyordum fakat Clio ve Polo'ların 50 bin bandını geçtiği piyasada bu araca 65 bin TL verilebilir. Ama bence mantıklı olan bu aracın az kullanılmış ve değer kaybetmiş ikinci elini almak. Bu sınıfta, B-MPV ya da küçük crossover segmentinde araç almayı düşünenler kesinlikle önyargı yapmadan 1-2 gün bu aracı uzun süreli test etmeli. Aracı kullanmaya devam ettikçe yazımı güncelleyeceğim, okuduğunuz için teşekkür ederim.

    Gün 3:

    Merhabalar. Bugün aracı yaklaşık 80 km kadar kullandım. Avrupa Yakası>Anadolu Yakası>tekrar Avrupa Yakası güzergahlarında. Aracı iyice test edebilmek adına elimden geldiğince kullandım. Yine bütün gün kullandım diyebilirim. Bugünkü yorumlarım;

    Daha önceki yorumlarıma ek olarak, ilk 2 gün beni çok rahatsız eden sürücü kapısındaki cam açma tuşlarına alışmış bulunmaktayım. Demek ki beni aşırı rahatsız eden ve ergonomi hatası olduğunu düşündüğüm bu sorun 2 günde alışılabilecek bir durummuş. Şu an hiç bir sorunum kalmadı o tuşlarla.

    Malum Boğaz Köprüsü trafiğine girdim giderken de gelirken de. Start&Stop'un hala çok güzel ve işlevsel çalıştığını düşünüyorum lakin 1. vites ve 2. vites arasındaki, özellikle de 1. vitesteki yığılmalara (çok aşırı şiddetli değil) bir çözüm bulabilmiş değil fakat 2. vitesten sonra OTOMATİK ARAÇ KULLANMAYI BİLEN hiçbir vatandaş problem yaşamayacaktır. 3.,4. ve 5. viteslerde hiç bir sıkıntı yok. Ayrıca araç devrini aldıktan sonra bu ağırlıktaki ve 1.3 Dualogic 85 beygirlik bir araca göre gerçekten iyi hızlanıyor ve insanı şaşırtıyor.

    Aracın tam olarak son hızını denemedim ama 150-155 km hıza kadar hızlanması fena değil. Daha sonra nazlanmaya başlıyor ve motor sesi artıyor. 6. vitesi de olsa güzel olurmuş.

    Ayrıca, araç yüksekliğine göre virajlara iyi giriyor. Birkaç kez aracı zorladım fakat tedirgin etmedi beni.

    Kendi aracım aşırı yaktığından mıdır bilemiyorum ama bir ara aracın benzin göstergesinin bozuk olduğunu düşündüm. 3 gündür deliler gibi geziyorum, araç bana geldiğinde deposunun %75'i doluydu ve bugünün sonunda çizgi yarım deponun çok az altına daha henüz indi. Gerçekten yakıt konusunda mükemmel!

    Geri kaçırma ve aracın kaymasına bugün iyice alıştım. Hiç geri kaçırmadı ya da sıkıntı çıkarmadı.

    Ayrıca dün bu aracın 2014 model az kullanılmış (10.000 km ve altı) fiyatlarına baktım. Popstar ya da full donanım olan Rockstar yaklaşık 55-60 bin bandında seyrediyor, bence gayet alınası, fiyatının yüksek olduğunu düşünmüyorum.

    Gün 4:

    Bugün aracı yaklaşım 30 km kullandım, son gecemiz olduğu için vedalaşmak istedim.

    Yorumları değiştirecek herhangi bir şeyle karşılaşmadım, 3 günlük yorumlarıma katılıyorum. Artılarını ve eksilerini yeterince yazdığımı düşünüyorum.

    Kasko şirketine vermek üzere depoyu aldığım gibi bırakmak istedim ve 60 TL'lik mazot alınca çizgi aldığım şekline döndü. Bence gayet iyi değerler. Bu aracı gerçekten özleyeceğim sanırım. Bu kadar kısa sürede gerçekten bu kadar bağlanabileceğimi düşünmemiştim. Şeytan tüyü var araçta, kendisini sevdiriyor kerata.

    Umarım yorumlarım ve bu 4 günlük test dönemi aracı merak edenlere ve almayı düşününenlere bir nebze de olsun yardımcı olur. Okuyan, yorum yapan herkese çok teşekkür ediyorum. Soruları olan varsa severek cevaplayabilirim, iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ec.dmn -- 29 Haziran 2022; 11:57:9 >







  • Kütük gibi araba 5 kişi binin
    Arabayı iple çekiyorlarmış gibi gidiyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu araba daha iyi özetlenemez, her yorumuna katılıyorum.
  • Yazı için teşekkürler.
    Fiat grubunu anlamak çok güç. Ellerinde 1,6 multijet gibi bir makine varken 1.3 multijete otomatik ve görece daha eski bir teknoloji koyarak satmaya çalışıyorlar.

    Ya arkadaş koy 1,6 multijet otomatik sat işte.

    Kimi markalar başkasından motor alır üstüne birşeyler ekler satar. Kimi de elinde olanı satmayı beceremez.

    Tabi fiat sadece türkiye için üretim yapmıyor ama 1,3 > 1,6 dır yani.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sigorta şirketi geçici araç veriyorlar mı yoksa kaskodan mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • q-_-p kullanıcısına yanıt
    Dün araca 4 kişi bindik, binenlerden ikisi 100 kg üzeriydi. Ayrıca sürekli klima da açıktı. Evet, performanslı bir araç değil fakat çok çok kötü de değildi. Uygun deviri bulduğunuzda çok işkence haline gelmiyor sürüş.
  • Hamdi0555 H kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Tam da bu yorumu yapacaktım ben de. Tamam, araç çok aşırı derecede ağırkanlı değil ama kesinlikle performanslı da değil. 1.6 Multijet olsa, bir de 500x'de kullanılan 9 ileri otomatik şanzıman olsa mükemmel bir araç olabilirdi. Tabi fiyat inanılmaz uçardı ve satamazdı ama ortaya çok zevkli bir otomobil çıkabilirdi.
  • Pardon, yanlış yazmışım. Araç kaskodan geldi.@Deadllyy



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ec.dmn -- 5 Temmuz 2015; 0:54:57 >
  • @darkness_ec

    3. günün yorumlarınıda bekliyoruz güzel konu...
  • eseszeus E kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, mesajı güncelledim. Umarım yardımcı olmuştur yazdıklarım, iyi forumlar.

    @eseszeus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ec.dmn -- 6 Temmuz 2015; 2:12:03 >
  • Ben teşekkür ederim yorumlarınız için... Yazının bir bölümünde müzik sistemini beğenmediğinizi söylemişsiniz acaba araçta Beats Audio Ses Sistemi var mıydı? Umarım yoktur çünkü olduğu halde kötüyse eksi puan... Birde aracın tavanı skydome ya da cam tavan mıydı? Ayrıca koltuklar yüksek demişsiniz acaba sürücü koltuğu çok mu yüksekte? Ya da en azından ayarlanabiliyor mu? Çünkü engelli biri için çok yüksekte olursa binmek falan sıkıntı olabilir...




  • 3 günü de bir kerede okuyunca güzel geldi keşke daha bekleseymişim de 6-7 kaç gün olacaksa hepsini birlikte okusaymışım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • eseszeus E kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, forumun amacı da bu zaten.

    Araçta maalesef Beats Audio Ses Sistemi yoktu, bu ses sisteminin performansını ben de aşırı derece çok merak ediyorum. Araç normal standart ses sistemine sahipti. Ses sistemi demişken sistemin dokunmatik ekranı da güzeldi, ben memnun kaldım bundan hiç bahsetmemişim.

    Aracın tavanı skydome ya da cam tavan değildi maalesef. Araç normal Popstar donanımı üzerine BiColor opsiyonlu (beyaz gövde(düz beyaz da değil, kırık beyaz gibi çok hoş bir ton), siyah aynalar ve tavan (bence en güzel kombinasyon!)) ve 17 inç jantlıydı.

    Koltuklar yüksek derken oturma pozisyonunu kastetmiştim, yoksa öyle herhangi bir SUV gibi zor binilen falan bir tarafı yok ama tabiki sizin showroomda falan test etmeniz fikir almanız açısından çok daha iyi olacaktır.

    Benim fikrimi alacak olursanız bu aracı ciddi ciddi düşünüp size uygunsa gönül rahatlığıyla almanızı tavsiye ederim. Yok Fiat markasıymış, yok dandikmiş, yok elinizde patlarmış gibi yorumlara kulak asmayın. Bence gayet alınası bir araç, ben bile ciddi ciddi almayı düşünüyorum ki Fiat markasından ve kalitesinden hiç haz etmezdim daha önce. Biri bana sen "Fiat marka araç alacaksın" dese sadece gülerdim ama önyargılı olmamak gerekiyormuş bunu çok iyi anladım. Zaten 500 serisi Fiat olarak değerlendirilmemeli bence, Citroen'in DS Serileri gibi özel bir seri 500L. İstanbul Autoshow'da 500x'i de incelemiş ve beğenmiştim, sadece bana uygun olan kombinasyonun (1.4 16V Turbo Multiair 4X4 9 İleri Otomatik) fiyatını abartı bulmuştum, yoksa o da gayet güzel bir araca benziyordu. 500 Serisi>Fiat benim için.

    Ayrıca bugün dayanamayıp araçla tekrar bir yerlere gittim ve vedalaştım, ilk konuyu da güncelledim hocam. Umarım gönlünüzdeki ve en içinize sinip sizi rahat ettirecek aracı alırsınız, araç seçmek gerçekten çok ama çok zor bir iş. Hepimiz için hayırlısı olsun inşallah.

    @eseszeus




  • orktas O kullanıcısına yanıt
    Hocam maalesef aracım servisten çıkana kadar, yani 4 günlüğüne bendeydi araç. Yarın teslim edilecek kasko şirketine. Ama içimden "keşke aracım 1 hafta-15 gün falan serviste kalsaydı da test etmeye devam etseydim" dedim yalan yok.

    4 günlük yorumlarımı yazdım, yinede aklınıza takılan ya da sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

    @orktas
  • eline sağlık bende honda civicden sonra 2012 c mpv ye geçtim c4 picasso ile gerek yakıt gerek se iç hacim olarak uzun yıllar çok hata yapmışım dedim.. aslında aklımda olan 500l idi ama ben 2013 de aldım ve o yıl gelen araçların koltukları aşırı rahatsız edici idi ben 4 gün araç kiraladım 2000km yol yaptım bacaklarım çok ağrıdı baldırlarımı resmen kesmiş gibiydi.. yakıt çok iyi ama çekiş gerçekten zayıf kalıyor.. bu arada ben rack star açılır cam tavanla kiralamıştım.. b mpv olarak bence fena araç sayılmaz.. hele 2015 lerin koltuklarıda düzelmiş ki ama full donanımla 79bin tl fiyat verdiler geçen ay bende kalsın dedim.. 500x e baktım ama çok dar geldi içi dış kalıbının alakası yok..
  • öcüü.. Ö kullanıcısına yanıt
    MPV segmenti dezavantajları dışında (dinamik sürüşe izin vermemesi, park yeri sıkıntısı, vs.) çok güzel bir segment bence. Ben 23 yaşındayım ve gerçekten bu segmenti seviyorum. İleride Chrysler Grand Voyager tarzı bir araç almak bile istiyorum hatta. Yaşıtlarımla bu konu hakkında konuştuğumda "oğlum ne işin var baba arabasıyla, yaşlı amca arabasıyla" gibi tepkiler alıyorum ama önemli değil. Performanslı spor otomobiller kadar rahat ve kullanışlı MPV'ler de ilgimi çekiyor. Kendim için konuşmam gerekirse şu an için değil tabi ama aile genişledikçe MPV segmenti daha mantıklı geliyor bana da.

    @öcüü..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.