Şimdi Ara

Tork mu beygir mi? Klasik soru değil, içeri bakın.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilenler bilir, bir süre önce bir araba inceleme, karşılaştırmai teknik veri sitesi açacağımı. Araçları belli kriterlere göre yıldızlandırmayı düşünüyoruz, yakıt tüketimi, genişlik gibi kriteleri teknik verilere göre halledebiliyoruz.
    Performans konusunda ise tork ve beygir olmak üzere 2 farklı kriter giriyor işe, bunları hangi oranda birleştirmemiz siz otomobil severler tarafından önerilir merak ettim.
    Daha kabataslak sormak gerekirse 150 beygir 100 tork değerine sahip bir araç mı yoksa 100 beygir 150 tork değerine sahip bir araç mı daha performanslıdır.
    Yada performans için başka hangi kriteri göz önüne alalım.



  • aslında ne tork ne beygir...Her ikisinin kesiştiği degerler devirler önemli
    Dizelde düşük devirde misal (1750 ) yüksek Tork elde edilir , Max BG ise atıyorum 4000 devirde elde ediliyor.
    Buna kesin bir cevap verebilmek için tork ve bg 'in kesiştikleri noktaya en yakın olan alır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_zula -- 31 Ekim 2013; 22:48:41 >
  • Arkadaşa katılıyorum ama kodları buna göre yazmak zor olacağından 0-1000 metre zamanlarına göre yapabilirsiniz bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    aslında ne tork ne beygir...Her ikisinin kesiştiği degerler devirler önemli
    Dizelde düşük devirde misal (1750 ) yüksek Tork elde edilir , Max BG ise atıyorum 4000 devirde elde ediliyor.
    Buna kesin bir cevap verebilmek için tork ve bg 'in kesiştikleri noktaya en yakın olan alır.

    elbette bunlara bakarak performans şudur budur diye kesin olarak söyleyemeyiz. söylediklerinizin yanı sıra, aracın ağırlığı, aerodinamik yapısı vs. de önemlidir ama yine de tork ve beygiri kullanarak en yakın değeri nasıl bulabiliriz onu merak ediyorum.
    bu arada, cevap için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    aslında ne tork ne beygir...Her ikisinin kesiştiği degerler devirler önemli
    Dizelde düşük devirde misal (1750 ) yüksek Tork elde edilir , Max BG ise atıyorum 4000 devirde elde ediliyor.
    Buna kesin bir cevap verebilmek için tork ve bg 'in kesiştikleri noktaya en yakın olan alır.

    elbette bunlara bakarak performans şudur budur diye kesin olarak söyleyemeyiz. söylediklerinizin yanı sıra, aracın ağırlığı, aerodinamik yapısı vs. de önemlidir ama yine de tork ve beygiri kullanarak en yakın değeri nasıl bulabiliriz onu merak ediyorum.
    bu arada, cevap için teşekkürler.

    wallahi onu nasıl ayarlarsınız bilmem ama istanbuldaysanız beygirden ziyada tork daha önemli.

    Zaten eds den radardan hız yapamıyoruz bari yokuşlarda klimayı kapatmayalım rahat rahat kalkalım .

    Ztn genel itibariyle tork dizellerde oluyor ,dizellerde de turbo olduğundan ara hızlanmalar ve sollamalarda çok daha kolay ve zevkli kullanım sağlıyor.




  • Maksimum torkunu düşük devirde versin. O torku maksimum gücün verildiği devire kadar düşmeden sabit tutabilsin. İşte iyi motor budur bence.

    Edit: Ayrıca ne zamandır düşünüyorum. Tork size beygir gücünü kesintisiz bir şekilde sonuna kadar kullanmanızı sağlar. Torku yüksek araç hızlanırken insana zevk verir, hızlandığını hissettirir. Ara hızlanmalarda esneklik verir. Ve yokuşta dahi bayılma yapmadan yüksek süratlere çıkmanızı sağlar(yükte bile beygir gücünü kayıpsız kullanmayo sağlar).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi createemir -- 31 Ekim 2013; 23:01:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Max tork = motorun max çevirme gücü (her devirde farklı çevirme gücü olur motor için verilen değer bu değerlerin max'ı)
    Beygir = motorun çevirme gücü * motor devir 'in max değeri.

    Şahsen ben şehirler arası yolda dizel 90hp aracımla kardeşimin benzinli 110hp aracını (eğer basarsa) takip edemiyorum selektöre başlıyorum =))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcadirci -- 31 Ekim 2013; 23:52:44 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir Rind kullanıcısına yanıt
    2 farklı kriter olmaz tek bir güç ünitesinde. HP, N/m bir birinden ayrı kataloglanacak birimler değil. Bir motorun skorları bunlar ve bütündür ayrı değil. İyi birşey yapacaksanız sokak mantığında yapmayın derim.
    HP, tork'un geldiği devir (rpm) yazmıyorsa hiç birşeye yaramaz o spec listesi. Net hacim, sıkıştırma oranı, valf hatta yazılabiliyorsa motor ağırlığı, psi (charge'da) gibi de yazılırsa ayrıntıya dair birşeyler olabilir.

    "150 beygir 100 tork değerine sahip bir araç mı yoksa 100 beygir 150 tork değerine sahip bir araç mı daha performanslıdır"
    böyle bir performans mukayesesi olamaz yapan varsa da kendincedir doğru olmaz. Pek ala aynı şeyin laciverdini de ifade edebilir bunlar. Dizel ve benzinlinin dinamikleri zaten aynı değil. Performans kriterini hem tek başına motor ortaya koyamaz. Otomobil motor + şasi itibari birşey değil. Nerede kaldı şanzıman. Performans totalin bir sonucudur bunu da metraj yada süre ile ifade edilir global olarak spec listelerinde gösterildiği gibi. Motorları tekil olarak yıldızlayabilirsiniz mesela. Ancak bilirsiniz kötü bir şanzımanın önüne koyulan motorun 5 yıldız olmasının kişiye bir faidesi olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    2 farklı kriter olmaz tek bir güç ünitesinde. HP, N/m bir birinden ayrı kataloglanacak birimler değil. Bir motorun skorları bunlar ve bütündür ayrı değil. İyi birşey yapacaksanız sokak mantığında yapmayın derim.
    HP, tork'un geldiği devir (rpm) yazmıyorsa hiç birşeye yaramaz o spec listesi. Net hacim, sıkıştırma oranı, valf hatta yazılabiliyorsa motor ağırlığı, psi (charge'da) gibi de yazılırsa ayrıntıya dair birşeyler olabilir.

    "150 beygir 100 tork değerine sahip bir araç mı yoksa 100 beygir 150 tork değerine sahip bir araç mı daha performanslıdır"
    böyle bir performans mukayesesi olamaz yapan varsa da kendincedir doğru olmaz. Pek ala aynı şeyin laciverdini de ifade edebilir bunlar. Dizel ve benzinlinin dinamikleri zaten aynı değil. Performans kriterini hem tek başına motor ortaya koyamaz. Otomobil motor + şasi itibari birşey değil. Nerede kaldı şanzıman. Performans totalin bir sonucudur bunu da metraj yada süre ile ifade edilir global olarak spec listelerinde gösterildiği gibi. Motorları tekil olarak yıldızlayabilirsiniz mesela. Ancak bilirsiniz kötü bir şanzımanın önüne koyulan motorun 5 yıldız olmasının kişiye bir faidesi olmaz.
    Arkadaşın mesajında " bolt " yaptığım kısım konunun ana fikridir. Bunu yazmaya gelmiştim ama zaten yazılmış




  • Arkadaşlar cevap vermiş ben sadece tork ve gücün ayrılmaz bir ikili olduğunu belirteyim.
  • Bir Rind kullanıcısına yanıt
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=38360434

    Burayi bir oku. Hersey netlesir hatta daha fazlasini ogrenmis olursunuz.
    Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bir Rind

    Arkadaşlar bilenler bilir, bir süre önce bir araba inceleme, karşılaştırmai teknik veri sitesi açacağımı. Araçları belli kriterlere göre yıldızlandırmayı düşünüyoruz, yakıt tüketimi, genişlik gibi kriteleri teknik verilere göre halledebiliyoruz.
    Performans konusunda ise tork ve beygir olmak üzere 2 farklı kriter giriyor işe, bunları hangi oranda birleştirmemiz siz otomobil severler tarafından önerilir merak ettim.
    Daha kabataslak sormak gerekirse 150 beygir 100 tork değerine sahip bir araç mı yoksa 100 beygir 150 tork değerine sahip bir araç mı daha performanslıdır.
    Yada performans için başka hangi kriteri göz önüne alalım.

    şöyle bir örnekle pekiştirelim o zaman..

    şu anda kullandığım araç 90 hp ve 215 tork rampalarda

    niceleri hizaya geliyor.




  • Tork beygir fonksiyonunun bir parcasi. Yani onemli olan beygir diyebiliriz. Rampada bayilma olayi da bir yandan dogru bir yandan yanlis. 90 beygir dizel 2500 devirde bayilmaz ayni hizal cikar. 90 beygir benzinlide alirsin 6000 devire o da bayilmaz. Ama cok yaktigi ve motoru hirpaladigi icin herkes alt devirleri kastediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhyegirdimkendimegeldim

    Tork beygir fonksiyonunun bir parcasi. Yani onemli olan beygir diyebiliriz. Rampada bayilma olayi da bir yandan dogru bir yandan yanlis. 90 beygir dizel 2500 devirde bayilmaz ayni hizal cikar. 90 beygir benzinlide alirsin 6000 devire o da bayilmaz. Ama cok yaktigi ve motoru hirpaladigi icin herkes alt devirleri kastediyor.

    Hocam ben 2 benzinli araçtan örnek vereyim:
    Vectra GT: 150HP @6000rpm 198NM @4800RPM
    Civic 1.6VTi 160HP @7600rpm 150NM @7000RPM

    Bu iki araçtan torku yüksek olan yokuşu daha düşül devirde ve daha seri çıkmaz mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düz yolda hp si yüksek olan daha avantajlıdır ( aynı kg aynı kasa araç için yazıyorum)

    Bir de yokuş kısmı var ki orada tork değeri önem kazanır.

    Mesela eski civicler var atmosferik. hp si yüksek ama bu gücü verdiği devir 6500 -7000 lerde .

    Mesela otobanda sağlam rampa çıkıyorsun tam gaz bastın 6000-7000 lerde araç roket gibi hızlanmaya devam eder ama vitesi büyüttüğün anda o devir 7000 den 4000 e düşerse araba yavaşlar bile ( araçtaki yüke de bağlı olarak ve yüksek hız için diyorum)

    Ama dizel ve torku yüksek olan turbolarda en fazla 4000 devir döndürürsün , sonra vites attığında yine 2500 gibi bir yere düşer ve max torka yine oturacağından hızlanmaya devam edebilir araç .

    Aynı hp de olup torku fazla olan az olanı alır diye bir kaide de yok. Mesela 320i ve 320d aynı güçteler 184 hp. biri 250 tork diğeri 380 tork. Ama hızlanmada aynı hızlanıyorlar fark yok aralarında. Hatta 200 üzerinde benzinli olan biraz daha iyi bile diyebilirim.




  • beygir motordaki güç,tork tekerlekteki güç...

    basit bir ayrım var...
    hız için beygir,güç için tork tercih edilmelidir...

    beygiri düşük torku yüksek araç kalkışlarda güçlü hareket edecek,yüksek hızlarda verimi düşecektir..

    beygiri yüksek torku düşük araç kalkışta yavaş fakat yüksek hızda daha verimli olacaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 1 Kasım 2013; 11:32:35 >
  • Arkadaslar bombalamislar baya.

    Motorun birim devirde ürettiği güce torq denir. Torq un yüksek olması alt devirleri canlı tutar.

    132 bg lik ve 160 nm lik atmosferik aracın her hangi bir rampada 250 nm lik dizel aracı rahatlıkla geçtiğini söyleyeyim. Sadece motor degerlerine takılmayın, sanziman oranları da cok etkilidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • (maksimum tork*maximum torkun üretildiği devir)/7120,8 formülüyle maxümum tork devrinde üretilen gücü bulursun.

    Sonrasında gücün 0 devirden maximum tork devrine kadar doğrusal arttığı ve maximum tork devrinden maximum güç devrine kadar doğrusal arttığı varsayımlarına dayanarak, güç eğrisinin altında kalan alanı, ki bir üçgen ve bir yamuk şeklinin alanlarının toplamı olacak, varsayımsal güç eğrisinin integralini almış olursun.

    Bulduğun değeri de maximum güç devrine bölersen motorları mukayese açısından son derece işe yarar bir verin olur.

    Kısaca aşağıda çizdiğim resimdeki grafikteki mavi alanı maximum güç devrine bölersen birim devir başına ortalama güç veya motorun devir bandındaki ortalama torkunu elde etmiş olursun,... Elde ettiğin verinin tek zayıf yanı da yukarıdaki iki varsayım olur.

     Tork mu beygir mi? Klasik soru değil, içeri bakın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 1 Kasım 2013; 19:11:10 >




  • tork motorun çevirme gücü, beygir aracın ilerlemesini sağlayan güç.
    dizel benzin arasında fazla fark yok. tork düşük devirlerde yüksek güç sağlar.
    mesela diyelim aynı araçtan birisi dizel birisi benzinli olsun.110 hp dizel, 125 hp benzinli olsun. dizel max torku 1750 de max gücünü 4000 devirde benzinli ise max tork 4000 max güç 7000 devirde versin.
    burada dizel 2000 devirde 50 hp güç verebilirken benzinli 20-25 hp güç verebilir. rampada dizel bu değerle rahatça gidebilirken benzinli boğulur. benzinlinin 50 hp güç vermesi için gibi 3300 gibi bir devire çıkmak gerekir.
    dizelde 3000 devirde vites atmak benzinlide 4500-5000 li devirleri görerek vites atmaya denktir verdiği güç olarak.
    yani torku yüksek olan araçta gaza az basarak çıktığın yeri benzinlide gaza bir hayli yüklenmek gerekir.
    önemli olan beygir gücüdür. tork ise bu gücü düşük devirde kolayca ve en az yakıtla alabilmeni sağlar




  • torka çok takılmayın. Günlük kullanım için düşük devirde max tork vermesi önemli. Ancak sadece performansa bakılacaksa önemli olan beygir gücüdür. Kamyonda da tork var . yarış motorlarında ise tam aksine tork çok düşük beygir çok yüksektir. o yüzden de oldukça performanslılardır.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.