Şimdi Ara

Tork konvertörlü otomatik araçlar hakkında. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
84
Cevap
0
Favori
11.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • onatba O kullanıcısına yanıt

    Zeytinburnu eral oto makina ile yapıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota multidrive larda kavrama tork konverterle yapilir. Disliler yerine de cvt kasnaklar kullanilir. Multidrive tork konverterli tam otomatik sanziman degildir. Sadece kavramayi tork konverteri ile yapilan cvt sanzimandir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onatba O kullanıcısına yanıt
    Hanımcılık sevdası ve trafikte telefonla oynama merakı milleti otomatikçi yaptı , adına konfor deyip süslediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk70

    bizde focus var dik yokuşlarda kaydırmıyor ama öğrenciyken arkadaşımda 207 vardı yüzde bir eğimde geri gidiyodu araba  

    Yarı otomatik, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır o. Hill hoder yoktur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: idril

    Tork konventörlü, tam otomatik kia sportage kullanıyorum, yağ değişimi diye bir şey yok dedi servis, ömürlük gider dedi

    Aynı şanzımanlı 6 ileri tork konventörlü Kia Rio kullanıyorum. Aynen yağ kontrol çubuğu bile yok, eski 4 ilerilerde yağ çubuğu ve değişimi var. 6 ileride yok.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ER9

    Aynı şanzımanlı 6 ileri tork konventörlü Kia Rio kullanıyorum. Aynen yağ kontrol çubuğu bile yok, eski 4 ilerilerde yağ çubuğu ve değişimi var. 6 ileride yok.



    Alıntıları Göster

    Hocam sakın inanmayın servis değişim yok demesinin nedeni araç ömrünün şanzıman ömrünün 100k kilometre olduğunu gördüğünden uzun ömürlü olması için mutlaka değiştirin

  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk70

    Hocam sakın inanmayın servis değişim yok demesinin nedeni araç ömrünün şanzıman ömrünün 100k kilometre olduğunu gördüğünden uzun ömürlü olması için mutlaka değiştirin



    Alıntıları Göster

    Alakası bile yok, bakım periyodunda 300bin km ve 24 yıla kadar çizelge var.

    Ayrıca üretici belirtmiş Kontrol yok değişim yok diye, siz sanayi ustalarından yalan yanlış duyduklarinizla ahkam kesiyorsunuzTork konvertörlü otomatik araçlar hakkında. 

    Tork konvertörlü otomatik araçlar hakkında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 1 Mart 2021; 15:36:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Alakası bile yok, bakım periyodunda 300bin km ve 24 yıla kadar çizelge var.

    Ayrıca üretici belirtmiş Kontrol yok değişim yok diye, siz sanayi ustalarından yalan yanlış duyduklarinizla ahkam kesiyorsunuz 



    Alıntıları Göster

    Siz değiştirmeyin hocam o zaman





  • Hyundai ve Kia servisleri yağı tam değiştiremedikleri için değişim yok diyorlar. Kitapçıkta ucu açık ifade kullanmışlar. Rusya'da ise 100k km'de değişim öneriyorlar.
    Tork konvertörlü otomatik araçlar hakkında.
    Tork konvertörlü otomatik araçlar hakkında.

    Otomatik şanzıman için K yani kontrol demiş ama açıklamada gerekiyorsa ayarlayın, düzeltin,temizleyiniz veya değiştiriniz demiş. Sanki Avrupa yada ABDde yaşıyormuş gibi servisin ne dediğine bu kadar da güvenmek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 1 Mart 2021; 16:5:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • boraycan kullanıcısına yanıt

    Nereler bu söylediğiniz yerler?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • szymek61 S kullanıcısına yanıt

    Anlayamadım. Elimdeki 2014 dizel otomatik tork konvertörlü 6 ileri i30'a ait kitapçık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boraycan kullanıcısına yanıt

    TR de doğru olarak yağ değişimi yapan 3-4 yer var demişsiniz ya. Bunlar hangileri?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • szymek61 S kullanıcısına yanıt

    Zeytinburnu eral oto, atco şanzıman bir de Pendik'te bir yer var adını hatırlamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Varsa şanzıman filtresi değişmeli, veya ömürlük ise 60-80bin km'de bir üreticinin istediği standartta ATF yağ koyulmalı.


    Evdeki araçlardan biri klasik 4ileri AT idi, aracı alınca şanzıman yağını değiştirdim bir sıkıntı olmadı. Şanzıman yağı çok uzun süre kullanılırsa selenoidleri tıkayabilir bozabilir. İçindeki balataların tozu yağda biriktiği için sorun çıkarabiliyor ama o balatalar çok uzun sürede bitiyor, kolay kolay modern bir araçta onların bittiğini duymadım. Biterse iyi bir otomatik şanzıman servisinde yaptırılır. Balata tozlarından ötürü şanzıman yağının değişim aralığı çok önemli.


    Ayrıca eat6 diye bilinen aisin 6ileri şanzımanı için servis bakım aralığı yok. astra j, k ve volvo gibi bazı araçlarda da yer alıyor. Bu tarz araç sahipleri 80-100bin km de şanzıman yağını değiştirirse iyi olur. Vites geçişlerinde pürüzsüzlük iyileşir. Hissettirme azalır. Maalesef modern ülkelerde araçlar 10 yıl gibi kısa süreli kullan at oldukları için bu tarz şanzımanları lifetime oil saçmalığı adında lanse ediyorlar. Hiçbir sistem aynı yağı ömrü boyunca kullanamaz...





  • boraycan kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler 🙏


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boraycan

    Anlayamadım. Elimdeki 2014 dizel otomatik tork konvertörlü 6 ileri i30'a ait kitapçık.

    Hyundai/Kia otomatiklerde (Powertech) 90bin kmden önce yağ degisimine gerek yok. He sanayiye giderseniz 20binde de degistirirsiniz ama anlayan birine gidin, çünkü çoğu kasaplar bırakın yağ değişimini daha şanzıman yağına dahi bakmayı bilmiyorlar, motor yağını kontrol eder gibi bakiyolar. Aman dikkatTork konvertörlü otomatik araçlar hakkında. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Carsever

    Hyundai/Kia otomatiklerde (Powertech) 90bin kmden önce yağ degisimine gerek yok. He sanayiye giderseniz 20binde de degistirirsiniz ama anlayan birine gidin, çünkü çoğu kasaplar bırakın yağ değişimini daha şanzıman yağına dahi bakmayı bilmiyorlar, motor yağını kontrol eder gibi bakiyolar. Aman dikkat 



    Alıntıları Göster

    Size yukarıda bu konuyla alakalı şöyle bir cevap vermişim...


    "Asıl yetkili servislerde değiştirmemek gerekiyor çünkü hemen hemen hepsinin elinde şanzıman yağı değişimi için üretilen makina yok. Tork konvertörlü şanzımanların yağı tapayı aç yağı boşalt yenisini koy şeklinde değiştirilemiyor. Servisler makina olmadığı için tapayı aç boşalt yenisini koy yapıyor ama yağın ancak %60'ı değişiyor. Yeni yağ ile kirli yağ karışımı şanzımanda sorun çıkarıyor. Örneğin Hyundai ve Kia bu şekilde değişim yapıyordu sonra sorun yaşayınca ömürlük demeye başladılar. Ülkede Şanzıman yağı değişimi gerçekten yapabilen 3-4 yer var. Geri kalan dediğin gibi yağ seviyesini bile kontrol etmeyi bilmiyor"


    Hyundai ve Kia 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı ABD pazarında hala kullanıyor. Şuan aynı şanzımanı 8 ileri hale getirmek için ARGE yapıyorlar. Hyundai ve Kia harici dodge modellerinde de kullanılıyor. Amerikalılar yağ değişimi yapıyorlar. Hatta Türkiye'de yağ değişimi yapan eral oto makinayı ABD'den getirdi diye biliyorum. Ayrıca iki sene önce aracımı bakıma götürdüğümde şanzıman yağını kontrol ettiler ve eksilttiği için ilave yaptılar. Servis faturasını bulursam buraya fotoğrafını koyucam...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boraycan -- 1 Mart 2021; 20:39:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    @nacker


    Üstat, bende HB egea 1.6 otm var, bu sene 3. bakımına girecek, geçen sene şanzıman yağını sordum, 3. yılda ya da 60 bin km de değiştirilecek dediler. Bu seneki bakımda değişecek yani, kafamı bulandırıyordu bu durum, bir çok yerde tork konvertörlü otomatikte yağ değişimi olmaz yazıyor ama burada yazılanlarıda okuyunca değişmesi bana da mantıklı geldi ki aracım henüz 25 bin km'de. Buna rağmen sene geçtiği için sanırım yağ özelliğini kaybetmeye başlıyor ve değişimi gerekiyor.


    @electrun


    Uzun yolda yakıt tüketimi 6 ileri olmasına rağmen gerçekten tatminkar ki genelde uzun yola tam kapasite çıkarım. En az 2 yetişkin 2 çocuk (bazen 3 yetişkin 2 çocuk) ve tıka basa dolu bagaj olur buna rağmen seyahat sonunda 6 lt üstünü gördüğümü hatırlamıyorum.


    Şehir içinde de tüketim yavaş yavaş düşmeye başladı, ilk aldığım zamanlar 11-12 lt altına düşmeyen tüketim düşük ort. hıza, kısa mesafe git gel ve dur kalklı trafiğe rağmen 9,5 lt lere kadar düştü.


    Düzeltme: ben de seviniyorum yakıt düştü diye km/l olmuş gösterge  1 lt ile 9,5 km gidiyorsa 100 km de yine 10+ lt yakıyor demekki. 


    kullandığınız araçta çift kavramalı bir şanzıman var sanırım.


    DCT olması lazım yağlımı yoksa Dsg deki gibi kurumu.


    tork konvertörü yok diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin lütfen.





  • Tork konvertörlü araçlarda şanzıman yağı ve filtresi değiştirilir. Fakat bu değişen yağ dıştaki yağdır. Türbindeki yağıda boşaltmak lazım. Bazı araçlarda türbin içindeki yağın boşaltılması içinde ayrı bi tapa vardır. Her şanzımanda değişir. Usta bunun bilincindeyse süper olur. Daha sonrasında her yağ değişiminde bilgisayara bağlanıp kalibrasyon yapılması lazım fakat bu aşamayı bilmiyorum.

    Daha sonrasında 150-200 bin km arasındada tork konvertörünü revize etmek gerekir. Şanzıman yağı ve filtresi düzenli olarak değişse bile tork konvertörü zamanla zayıflıyor; kickdown tepkisi düşüyor, devirlenme düşüyor, vites geçişleri ağırlaşıyor.

    60 bin kmde bir yağ ve filtre değişimi
    150-200 bin km arasında birde tork konvertörü revizyonu (veya bakımı)

    Bunun dışında tam otomatiğin bi değişmesi gereken parçası yoktur.

    !!!!! Yağ değişimi 60 bin kmde bir yapılmamış fakat atıyorum 130 bin kmye gelmiş tork konvertörlü aracın şanzıman yağı değişecekse yağ ve filtre değişimiyle yırtamazsınız. Alt ünite ve selenoidlerin olduğu üniteyede bakım yapmak gerekir !!!! Yani ya 60 binde bir değiştirilmişini bulucan ve aksatmadan sende 60 binde bir devam edicen, yada şanzıman yağı ve filtresi değil yukardaki işlemleride yapmanız ve bundan sonra siz 60 binde bir değiştirmeniz gerekir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.