Şimdi Ara

Tofaş’ın Türkiye’de geliştirdiği Elektrikli Otomobil : Fiat Doblo EV

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
2.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Tofaş’ın Türkiye’de geliştirdiği Elektrikli Otomobil : Fiat Doblo EV
     Tofaş’ın Türkiye’de geliştirdiği Elektrikli Otomobil : Fiat Doblo EV
     Tofaş’ın Türkiye’de geliştirdiği Elektrikli Otomobil : Fiat Doblo EV
     Tofaş’ın Türkiye’de geliştirdiği Elektrikli Otomobil : Fiat Doblo EV


    Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında yaklaşık 2,5 yılda geliştirilen Fiat Doblo EV, elektronik olarak limitlenmiş 110 km/h’lik maksimum sürati ve 105 kW’lik maksimum motor gücüyle 150 km yol yapabiliyor.

    Fiat Chrysler Grubu içerisinde, ticari araçların elektrifikasyonu konusunda sorumluluk alan Tofaş, Bursa’daki tesislerinde geliştirdiği elektrikli Fiat Doblo EV’yi, Bilişim Zirvesi 2013’te sergiledi. Bu yıl, geleceğin şehirleriyle birlikte ulaşım araçlarındaki yeni yaklaşımların da değerlendirdiği “Akıllı Şehir İstanbul” konferansının gerçekleştirildiği zirvede sergilenen Fiat Doblo EV, katılımcıların yoğun ilgisini gördü.



    Fiat Doblo EV, bugünün ve geleceğin ulaşım ihtiyaçlarına uygun araç teknolojileri konusunda önemli Ar-Ge yatırımları gerçekleştiren Tofaş’ın Bursa’daki fabrikasında yaklaşık 2,5 yılda geliştirildi. Fiat Doblo EV, elektronik olarak limitlenmiş 110 km/h’lik maksimum sürati ve 105 kW’lik maksimum motor gücüyle 150 km yol yapabiliyor. Normal olarak 7 saatte şarj olan Doblo EV’nin bataryaları 1 saatte hızlı şarj edilebiliyor.



    Üretim faaliyetlerindeki çevre yönetimi, Avrupa Birliği tarafından ödüllendirilen Tofaş, araçlarında uyguladığı CNG teknolojisinin yanı sıra orta ve uzun vadede pazardaki varlığının güçlenmesi beklenen elektrikli araçlarla ilgili çalışmalarını sürdürüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0537 -- 20 Kasım 2013; 12:02:52 >







  • Bu elektrikli araçların konusu açıldığında kaçınılmaz sorumdur, tekrar edeyim.

    bu aracı ne zaman nerden kaça satın alabileceğiz?

    şu türkiyede 1 tane bile elektrik araç alma imkanı yok yahu, kaçı kaç kuruşsa gidip alabileceğim yer gösterecek olan var mı ?
    (şimdi tesla ilanları vermeyin de)
  • Batarya ömrü 10 yıl eyvallah, ya sonra?

    Batarya ücretleri? Bakım maliyetleri vs?

    Bir de bu bataryaların ilk 100 şarjla son 100 şarj arasındaki performans farkı nedir bir de bunu söylesinler bize.

    Keşke devletten adam gibi teşvik gelse elektrikli araçlara karşı.

    Emisyona göre vergileri düzenleyeceğiz diyip de elektrikli araçlara farklı bir yöntem uygulayacaklarını düşünüyorum.

    Amaç vatandaşı çevreyi daha az kirleten araçlara yöneltmek olmadığı böylece ayan beyan ortaya çıkacaktır eminim.
  • Bir ara Renault Fluence ile gaza gelmişti ama çabuk söndü sanırım.

    Hoş satıldı mı ondan da haberim yok. Sadece sitesinde EV olarak reklam edildiğini görmüştüm.
  • Eskişehir Belediyesi'nin garajında var bir tane Renault Fluence, orda gördüm.
    Belediyeye aitmiş, şarj ünitesi falan da vardı, sanırım belediyeye pilot uygulama için verilmiş.

    satıldığı bir yer yok, ancak haber yapıyorlar.
    hiç birine güvenim kalmadı, avrupada da böyle mi acaba? Satın alınabiliyor mu orda.
  • satılır satılmasına fiyatta, vergide 2 katı olur bizim ülkemizde. araba konusunda vatandaşın hayrına ne yapıldi ki bu ülkede
  • Ankara büyükşehir belediyesinde 20 tane fluence ZE var. ve faal kullanılıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Petrol eninde sonunda bitecek. O zaman bundan önceki mesajları yazan arkadaşlar veya ben yaşar isek bu tür araçlara bineceğiz. Ön yargılı olmayın bu kadar her aracın bir yürütme masrafı olur. Rakamlar açıklanmalı ve önümüzü görmeliyiz çok güzel bir adım Türk mühendisleri tasarladı diye algıladım. Çok güzel bu yönü yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akula06

    satılır satılmasına fiyatta, vergide 2 katı olur bizim ülkemizde. araba konusunda vatandaşın hayrına ne yapıldi ki bu ülkede

    Elektrikli araçlarda aylık 250 lira civarı batarya vergisi de var. İşin içine Buda girince ben niye elektrikli araç alayım ki...

    Edit: Fluence in 30000 km lik sözleşmesinde aylık Akü kirası 185€ imiş...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_benn -- 20 Kasım 2013; 15:15:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 150 km menzil bana yetersiz gibi geldi... Hele istanbulda 3-4 yere mal dağıt gel sonra 7 saat şarj... Hızlı şarj imkanı da var ama o da pil ömrünü tırtıklar... Pil maliyeti ne kadar olacak belli değil... anadolu yakasında kalıp çalışmaya avrupa yakasına gidip gelen bu arada 150 km yol yapan çok vardır... işe gitmek için de kaç kişi doblo alır, o da ayrı bir konu...
    Ama gene de başlamış olmak bile önemli bir şey, inşallah zamanla geliştrilir... Tebrik ediyorum tofaşı...
  • Vitesin düğmeli olduğunu kimse farketmemiş.
  • bildiğin küçük iett olmuş bu
  • helal olsun mühendislerimize ...
  • 2999. şarj da 50 km gidebilirse alınır ki okadar bile gidemez muhtemelen. Hep teorik hesapta kalıyor bu batarya ömürleri
  • o menzil olacak 1000km o zaman tamamdır
  • Bu aracı baya önceden Saffet'in garajı programında kullanmışlardı. Yani çok ynei bi proje değil bu.Ama 1580 KG ağırlığı 9.5 saniyede 0-100 sağlayan motorda gerçekten iyiymiş.
  • aracın renkleri çok hoş
  • bir de Tofaşa laf edersiniz,

    fabrika çok güzel ar-ge yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    Batarya ömrü 10 yıl eyvallah, ya sonra?

    Batarya ücretleri? Bakım maliyetleri vs?

    Bir de bu bataryaların ilk 100 şarjla son 100 şarj arasındaki performans farkı nedir bir de bunu söylesinler bize.

    Keşke devletten adam gibi teşvik gelse elektrikli araçlara karşı.

    Emisyona göre vergileri düzenleyeceğiz diyip de elektrikli araçlara farklı bir yöntem uygulayacaklarını düşünüyorum.

    Amaç vatandaşı çevreyi daha az kirleten araçlara yöneltmek olmadığı böylece ayan beyan ortaya çıkacaktır eminim.



    Devlet elektrikli araca niye tesvik versin ki? Elektrigi de disaridan aliyoruz. Cari acik anlaminda ha petrol almissin ha elektrik.

    Cevre bilinci zaten yok. Cevre icin tesvik verip tahsil edecegi vergiden feragat edecek bir ulkede yasamiyoruz maalesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • üstyayla kullanıcısına yanıt
    45km menzili var diye tutmadı ona da fabrika verisi 150 km yazmışlardı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.