Şimdi Ara

TMMOB'a sahip çık mühendis!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
2.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle burada bahsettiğim suçlamaların teknik öğretmenlere ve teknoloji fakültelerinde okuyanlara olmadığını belirterek başlayayım.Çünkü suç onlarda değil eğitim politikalarındadır.

    Biliyorsunuz mühendisliğin başındaki bela teknoloji fakülteleri yetmedi bir de başımızı teknik öğretmen fakültelerini bela ettiler.Yaklaşık 50bin teknik öğretmen şu an tek sınavda mühendis olabilme yolunda.

    Beyler bunun adı açıkça eğitim politikanızın sıfır olmasıdır.Hangi zihniyet mezunu olduğunda kendi işini yapmayacak bir meslek grubuna yatırım yapar.Hangi zihniyet zaten yeterli olan mühendislik fakültesinin yanına bir de teknoloji fakültesi ekler.

    Öğretmene ihtiyacın mı yok.Kapat arkadaşım o zaman fakülte sayısını ihtiyacın olan kadar al.Kalan da hem atabilecek durumda olsun hemde mesleki prestijini kaybetmesin.

    Teknisyene ihtiyacın mı yok?(mühendisten daha çok ihtiyaç varda neyse) kapat o zaman arkadaş.Başarılı teknik lise mezunlarına DGS kapısı zaten açık neyin kafası bu.Bazıları diyor ki uygulama açısından pratik ihtiyacı açısından kuruldu teknoloji fakülteleri.E birileri bize son model laboratuvarlar kurdu,teknik iş imkanı sağladı,uygulamalı eğitim verildi de biz mi almadık.Onlarca fakülte,ne idüğü belirsiz onlarca üniversite açacağına ayırsaydın kaynağını mühendis fakültesine o zaman.

    Bazıları şanstan bahsetmiş.Herkeze bir şans verilmesinden.Ben emekçi çocuğuyum.Öyle aham şaham bir şansım yoktu.Ama kendi çapımda çalışıp o kadar imkanla bana yeterli olan bir yere yerleştim.Sizlerden farkım yoktu ve emeklerim karşılığını bir şekilde aldım ve bu şansa sizler de sahiptiniz.O zaman taşın altını koyamadığınız elinizi birileri size taşı getirdi diye öpücek halimiz yok.

    Eğer durdurmazsak bizim geleceğimiz tehlikede.Eğer durdurmazsak geleceğin iktisadi idari birimleridir mühendislik.

    Ve beğenelim beğenmeyelim(ki ben çok eleştiririm) TMMOB bugün sürece karşı söz söyleyen tek dayanağımız.

    Bu tarihi süreçte beğenelim beğenmeyelim TMMOB'un yanında olmalıyız.







  • Şans derken? Sanki adam mülteci de ülkemize giriş yaptı,elinde bilgisi yok,mesleği yok.Bu gericiliktir başka bir şey de değildir.Adam öğretmense öğretmenliğini yapsın sen niye benim sıfatımı ona veriyorsun? kaldı ki;mühendisliğin büyük bir sorun haline geldiği şu günlerde.Bu torpille adam geçirmek değilse nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    Şans derken? Sanki adam mülteci de ülkemize giriş yaptı,elinde bilgisi yok,mesleği yok.Bu gericiliktir başka bir şey de değildir.Adam öğretmense öğretmenliğini yapsın sen niye benim sıfatımı ona veriyorsun? kaldı ki;mühendisliğin büyük bir sorun haline geldiği şu günlerde.Bu torpille adam geçirmek değilse nedir?

    Polikasızlığın,kendi hatalarını başkalarından çıkartmanın başka yolu.Oy avcılığı.

    Yakında hemşirelere doktorluk,

    hosteslere de pilotluk yolu açılırsa şaşırmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmrxa -- 15 Temmuz 2013; 14:09:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    Şans derken? Sanki adam mülteci de ülkemize giriş yaptı,elinde bilgisi yok,mesleği yok.Bu gericiliktir başka bir şey de değildir.Adam öğretmense öğretmenliğini yapsın sen niye benim sıfatımı ona veriyorsun? kaldı ki;mühendisliğin büyük bir sorun haline geldiği şu günlerde.Bu torpille adam geçirmek değilse nedir?

    Polikasızlığın,kendi hatalarını başkalarından çıkartmanın başka yolu.Oy avcılığı.

    Yakında hemşirelere doktorluk,

    hosteslere de pilotluk yolu açılırsa şaşırmam.

    Bende şaşırmam,yakında onlar da çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    Şans derken? Sanki adam mülteci de ülkemize giriş yaptı,elinde bilgisi yok,mesleği yok.Bu gericiliktir başka bir şey de değildir.Adam öğretmense öğretmenliğini yapsın sen niye benim sıfatımı ona veriyorsun? kaldı ki;mühendisliğin büyük bir sorun haline geldiği şu günlerde.Bu torpille adam geçirmek değilse nedir?

    Polikasızlığın,kendi hatalarını başkalarından çıkartmanın başka yolu.Oy avcılığı.

    Yakında hemşirelere doktorluk,

    hosteslere de pilotluk yolu açılırsa şaşırmam.

    Bir teknik öğretmen bir mühendisin bütün niteliklerine sahiptir.Ben de teknik öğretmenim açıksası bu verilen karar objektif olmak gerekirse yanlış çünkü binlerce teknik öğretmeni öğretmen olarak atamak işlerine gelmiyor yanlışı başka bir yanlışla kapatmaya çalışıyorlar bir nevi rekabet piyasası oluşturup ucuz iş gücü sağlanmaya çalışılıyor kesinlikle yanlış bir uygulama teknik öğretmenlerin hakkı öğretmenliktir yalnız vakti zamanında bu binlerce insan katsayı zulmüne mağruz kalarak belki birçok mühendis arkadaşlarla aynı öss puanı çıkarmış fakat zorunlu olarak Teknik Eğitim Fakültelerine girmişlerdir.Burada ki yanlış anlaşılma ise bir sınavla teknik öğretmenlere mühendislik diploması verileceği inancına sahip mühendislerdir.Olayın gerçek yüzü böyle değildir sınav sadece fark derslerin alınabilmesi için yapılacak olan bir sınavdır.Bu sınavı geçenler tekrardan üniversitelerde zaten almış olduğu mühendislik derslerini tekrardan alacaktır.Yök Teknik Eğitim Fakültelerini kapatarak yerine Teknoloji fakültelerini kurdu ikisi arasındaki fark yalnızca fakülte binası üzerinde yazan TEKNOLOJİ adıdır.Peki bu fakültelerden daha önce mezun olmuş insanlar niye tekrar dan sınava tabi tutuluyor ? Eğitim sistemimiz kendi içerisinde büyük bir çelişki yaşamaktadır ve köklü değişikliklere ihtiyacı vardır.Sonuç olarak bırakalım hemşire-doktor muhabbetini bunlar gerçekten çocukça ve aptalca yorumlardır işin gerçeğini öğrenelim öyle yorum yapalım.SAYGILAR...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: cago135

    Şans derken? Sanki adam mülteci de ülkemize giriş yaptı,elinde bilgisi yok,mesleği yok.Bu gericiliktir başka bir şey de değildir.Adam öğretmense öğretmenliğini yapsın sen niye benim sıfatımı ona veriyorsun? kaldı ki;mühendisliğin büyük bir sorun haline geldiği şu günlerde.Bu torpille adam geçirmek değilse nedir?

    Polikasızlığın,kendi hatalarını başkalarından çıkartmanın başka yolu.Oy avcılığı.

    Yakında hemşirelere doktorluk,

    hosteslere de pilotluk yolu açılırsa şaşırmam.

    Bir teknik öğretmen bir mühendisin bütün niteliklerine sahiptir.Ben de teknik öğretmenim açıksası bu verilen karar objektif olmak gerekirse yanlış çünkü binlerce teknik öğretmeni öğretmen olarak atamak işlerine gelmiyor yanlışı başka bir yanlışla kapatmaya çalışıyorlar bir nevi rekabet piyasası oluşturup ucuz iş gücü sağlanmaya çalışılıyor kesinlikle yanlış bir uygulama teknik öğretmenlerin hakkı öğretmenliktir yalnız vakti zamanında bu binlerce insan katsayı zulmüne mağruz kalarak belki birçok mühendis arkadaşlarla aynı öss puanı çıkarmış fakat zorunlu olarak Teknik Eğitim Fakültelerine girmişlerdir.Burada ki yanlış anlaşılma ise bir sınavla teknik öğretmenlere mühendislik diploması verileceği inancına sahip mühendislerdir.Olayın gerçek yüzü böyle değildir sınav sadece fark derslerin alınabilmesi için yapılacak olan bir sınavdır.Bu sınavı geçenler tekrardan üniversitelerde zaten almış olduğu mühendislik derslerini tekrardan alacaktır.Yök Teknik Eğitim Fakültelerini kapatarak yerine Teknoloji fakültelerini kurdu ikisi arasındaki fark yalnızca fakülte binası üzerinde yazan TEKNOLOJİ adıdır.Peki bu fakültelerden daha önce mezun olmuş insanlar niye tekrar dan sınava tabi tutuluyor ? Eğitim sistemimiz kendi içerisinde büyük bir çelişki yaşamaktadır ve köklü değişikliklere ihtiyacı vardır.Sonuç olarak bırakalım hemşire-doktor muhabbetini bunlar gerçekten çocukça ve aptalca yorumlardır işin gerçeğini öğrenelim öyle yorum yapalım.SAYGILAR...

    Aptalca olan eğitim sistemidir.Sizin mağdur olduğunuz yerde yanınızda oluruz.Ama meslek sınırlarımızı çiğnetmeyiz.

    Teknoloji fakültesinin amacı nedir.Mühendis yetiştirmek mi?Yok mühendis yetiştirmekse mühendislik fakültelerinin amacı nedir?




  • Bir çok meslek örgütü ve sivil toplum kuruluşu torba yasayla yok edilmeye çalışılan TMMOB'ye destek açıklaması yaptı:
    http://www.tmmob.org.tr/

    TMMOB böyle oyunlarla alt edilemeyecek kadar güçlüdür. Geçmişte ve gelecekte örgütlü mücadelenin kalesi olmaya devam edecektir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • teknik öğretmenlerin mağduriyetlerini gidermek istiyorsan,kadro aç da adamları ata.. yandaşlara peşkeş çekeceği parayı teknik öğretmene niye versinler tabi..

    madem katsayı mağduriyetini bu şekilde düzeltiyorsun,o zaman doktor olma hayaliyle sağlık mesleğe gitmiş adamlar var,mecburiyetten hemşirelik gibi sağlık bölümleri okudular belki,onlara niye tıp tamamlama açmyorsun? doktora bişey yapmak yemiyor tabi,bi grev yapsalar,hastaneleri,halkı düşün..
    özelleştire özelleştire devlette çalışan bi avuç mühendis bıraktılar,onlar grev yapsa bişey olmayağını biliyorlar..


    bunun adı hak yemektir,sözde dindarlıklarıyla oy toplayan parti,binlerce mühendisin hakkını böyle yiyor işte..
  • Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alper# -- 16 Temmuz 2013; 4:38:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..




  • realmrxa kullanıcısına yanıt
    helal olsun arkadaşım içimdekileri dökmüşsün



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi King_Leoric31 -- 16 Temmuz 2013; 8:47:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    ali_b'ye aynen katılıyorum.Şunu anlamıyorum.Bazı meslek liseliler mağdur olduğunu söylüyor.arkadaşında da dediği gibi o 4 sene dışındakiler bunu bilerek gitti.hatta birçokları 2 yıllıklara sınavsız geçişin bir avantaj olduğunu aksi taktirde üniversite kazanamayacaklarını bilerek ,isteyerek gitti.

    Varsayalım mağdur oldunuz.Tamam.

    Mağduriyetinizi bizi mağdur ederek mi çözeceksiniz?

    Çözümünüz bu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    ali_b'ye aynen katılıyorum.Şunu anlamıyorum.Bazı meslek liseliler mağdur olduğunu söylüyor.arkadaşında da dediği gibi o 4 sene dışındakiler bunu bilerek gitti.hatta birçokları 2 yıllıklara sınavsız geçişin bir avantaj olduğunu aksi taktirde üniversite kazanamayacaklarını bilerek ,isteyerek gitti.

    Varsayalım mağdur oldunuz.Tamam.

    Mağduriyetinizi bizi mağdur ederek mi çözeceksiniz?

    Çözümünüz bu mu?

    Siz niye mağdur olasınız. Siz iyiyseniz sektörde farkınızı koyun. Müh. tamamlamadan çıkan her adam sizden iyi olacak diye şart mı var.

    Sorulara baktım 10 tane soru yok sen çıkmış SBS diyorsun. Sınavlara girmiş birisi soruların kolaydan zora doğru gittiğini bilir. Sınav olsun bitsin sorulara bakılsın bir mühendislik için yeterli olup olmadığı sonra tartışmak en iyisi.

    Bide mağdur politikası yapmayın. Bakın iyiyseniz farkınız olur.

    Teknik öğretmenlerin gelip de mühendis olması sizin gözünüzü korkutuyorsa kusura bakmayın ama hayatın acı gerçeği bu. Her zaman bizden daha iyileri çıkacak. Daha iyi olmak için mücadele verilecek ve hayat öyle devam edecek.

    Ben bir problem olarak görmüyorum. Ve aşırı şekilde olayın şişirildiğini görüyorum. Ortada bir bilimsel sonuç yokken bu kadar yaygara koparmak iyi bir şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    ali_b'ye aynen katılıyorum.Şunu anlamıyorum.Bazı meslek liseliler mağdur olduğunu söylüyor.arkadaşında da dediği gibi o 4 sene dışındakiler bunu bilerek gitti.hatta birçokları 2 yıllıklara sınavsız geçişin bir avantaj olduğunu aksi taktirde üniversite kazanamayacaklarını bilerek ,isteyerek gitti.

    Varsayalım mağdur oldunuz.Tamam.

    Mağduriyetinizi bizi mağdur ederek mi çözeceksiniz?

    Çözümünüz bu mu?

    Siz niye mağdur olasınız. Siz iyiyseniz sektörde farkınızı koyun. Müh. tamamlamadan çıkan her adam sizden iyi olacak diye şart mı var.

    Sorulara baktım 10 tane soru yok sen çıkmış SBS diyorsun. Sınavlara girmiş birisi soruların kolaydan zora doğru gittiğini bilir. Sınav olsun bitsin sorulara bakılsın bir mühendislik için yeterli olup olmadığı sonra tartışmak en iyisi.

    Bide mağdur politikası yapmayın. Bakın iyiyseniz farkınız olur.

    Teknik öğretmenlerin gelip de mühendis olması sizin gözünüzü korkutuyorsa kusura bakmayın ama hayatın acı gerçeği bu. Her zaman bizden daha iyileri çıkacak. Daha iyi olmak için mücadele verilecek ve hayat öyle devam edecek.

    Ben bir problem olarak görmüyorum. Ve aşırı şekilde olayın şişirildiğini görüyorum. Ortada bir bilimsel sonuç yokken bu kadar yaygara koparmak iyi bir şey değil.

    Farkımı koyacakmışım! Bir iş ilanına 10 kişi başvurmak var birde 100 kişi.Aynı mı?En başta ücretlerin düşme sebebidir bu.Arz/talep ne kadar küçülürse reel ücretlerde o kadar düşer.

    Bunun torpili var,şans faktörü var.Var da var.Siz her hakedenin hakettiği yere geldiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz.Hele ki bu kadar dengesiz bir mezun politikası karşısında.

    Patron elini sallasam ellisi diyor.Fazla para mı istedin?Yürüüü dışarıda fazlası var.Çalışma saatlerinden mi şikayet ettin?Yürüüüü dışarıda bir ton insan var.

    Ama neymiş ben kendimi göstericekmişim.Gözüm korkuyormuş.

    Oldu paşam.Tamam paşam.Yürü paşam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmrxa -- 16 Temmuz 2013; 13:50:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    ali_b'ye aynen katılıyorum.Şunu anlamıyorum.Bazı meslek liseliler mağdur olduğunu söylüyor.arkadaşında da dediği gibi o 4 sene dışındakiler bunu bilerek gitti.hatta birçokları 2 yıllıklara sınavsız geçişin bir avantaj olduğunu aksi taktirde üniversite kazanamayacaklarını bilerek ,isteyerek gitti.

    Varsayalım mağdur oldunuz.Tamam.

    Mağduriyetinizi bizi mağdur ederek mi çözeceksiniz?

    Çözümünüz bu mu?

    Siz niye mağdur olasınız. Siz iyiyseniz sektörde farkınızı koyun. Müh. tamamlamadan çıkan her adam sizden iyi olacak diye şart mı var.

    Sorulara baktım 10 tane soru yok sen çıkmış SBS diyorsun. Sınavlara girmiş birisi soruların kolaydan zora doğru gittiğini bilir. Sınav olsun bitsin sorulara bakılsın bir mühendislik için yeterli olup olmadığı sonra tartışmak en iyisi.

    Bide mağdur politikası yapmayın. Bakın iyiyseniz farkınız olur.

    Teknik öğretmenlerin gelip de mühendis olması sizin gözünüzü korkutuyorsa kusura bakmayın ama hayatın acı gerçeği bu. Her zaman bizden daha iyileri çıkacak. Daha iyi olmak için mücadele verilecek ve hayat öyle devam edecek.

    Ben bir problem olarak görmüyorum. Ve aşırı şekilde olayın şişirildiğini görüyorum. Ortada bir bilimsel sonuç yokken bu kadar yaygara koparmak iyi bir şey değil.

    Farkımı koyacakmışım! Bir iş ilanına 10 kişi başvurmak var birde 100 kişi.Aynı mı?En başta ücretlerin düşme sebebidir bu.Arz/talep ne kadar küçülürse reel ücretlerde o kadar düşer.

    Bunun torpili var,şans faktörü var.Var da var.Siz her hakedenin hakettiği yere geldiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz.Hele ki bu kadar dengesiz bir mezun politikası karşısında.

    Patron elini sallasam ellisi diyor.Fazla para mı istedin?Yürüüü dışarıda fazlası var.Çalışma saatlerinden mi şikayet ettin?Yürüüüü dışarıda bir ton insan var.

    Ama neymiş ben kendimi göstericekmişim.Gözüm korkuyormuş.

    Oldu paşam.Tamam paşam.Yürü paşam.



    Farkınız olmayacaksa yapacak bir şey yok diğerleri için cevabım:

    İyice saçmaladığınızın farkında mısınız? Sanırsanız size özel bir durum.

    Herkes mühendis olmak istiyor şuan kontenjanlar 10.000'leri geçmiş sen gelmiş arz-talep diyorsunuz :D

    Farkında değilsiniz ama ego patlaması içindesiniz :)

    Kolay gelsin, iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    ali_b'ye aynen katılıyorum.Şunu anlamıyorum.Bazı meslek liseliler mağdur olduğunu söylüyor.arkadaşında da dediği gibi o 4 sene dışındakiler bunu bilerek gitti.hatta birçokları 2 yıllıklara sınavsız geçişin bir avantaj olduğunu aksi taktirde üniversite kazanamayacaklarını bilerek ,isteyerek gitti.

    Varsayalım mağdur oldunuz.Tamam.

    Mağduriyetinizi bizi mağdur ederek mi çözeceksiniz?

    Çözümünüz bu mu?

    Siz niye mağdur olasınız. Siz iyiyseniz sektörde farkınızı koyun. Müh. tamamlamadan çıkan her adam sizden iyi olacak diye şart mı var.

    Sorulara baktım 10 tane soru yok sen çıkmış SBS diyorsun. Sınavlara girmiş birisi soruların kolaydan zora doğru gittiğini bilir. Sınav olsun bitsin sorulara bakılsın bir mühendislik için yeterli olup olmadığı sonra tartışmak en iyisi.

    Bide mağdur politikası yapmayın. Bakın iyiyseniz farkınız olur.

    Teknik öğretmenlerin gelip de mühendis olması sizin gözünüzü korkutuyorsa kusura bakmayın ama hayatın acı gerçeği bu. Her zaman bizden daha iyileri çıkacak. Daha iyi olmak için mücadele verilecek ve hayat öyle devam edecek.

    Ben bir problem olarak görmüyorum. Ve aşırı şekilde olayın şişirildiğini görüyorum. Ortada bir bilimsel sonuç yokken bu kadar yaygara koparmak iyi bir şey değil.

    Farkımı koyacakmışım! Bir iş ilanına 10 kişi başvurmak var birde 100 kişi.Aynı mı?En başta ücretlerin düşme sebebidir bu.Arz/talep ne kadar küçülürse reel ücretlerde o kadar düşer.

    Bunun torpili var,şans faktörü var.Var da var.Siz her hakedenin hakettiği yere geldiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz.Hele ki bu kadar dengesiz bir mezun politikası karşısında.

    Patron elini sallasam ellisi diyor.Fazla para mı istedin?Yürüüü dışarıda fazlası var.Çalışma saatlerinden mi şikayet ettin?Yürüüüü dışarıda bir ton insan var.

    Ama neymiş ben kendimi göstericekmişim.Gözüm korkuyormuş.

    Oldu paşam.Tamam paşam.Yürü paşam.



    Farkınız olmayacaksa yapacak bir şey yok diğerleri için cevabım:

    İyice saçmaladığınızın farkında mısınız? Sanırsanız size özel bir durum.

    Herkes mühendis olmak istiyor şuan kontenjanlar 10.000'leri geçmiş sen gelmiş arz-talep diyorsunuz :D

    Farkında değilsiniz ama ego patlaması içindesiniz :)

    Kolay gelsin, iyi günler

    Oldu bir 50.000 daha gelsin işte nede olsa olan olmuş değil mi? Mantığa bak.Bir de hala kariyer kulubü başkanı gibi hala fark diyor ya.Yeni mezun adam neyiyle farkını koyacaksa artık.




  • realmrxa kullanıcısına yanıt
    Burada bunları tartışmak neye yarar neye zarar.

    Farkını koyan koyuyor e-tohuma filan bakın, projelere bakın nelerle uğraştıklarını görün. Daha da anlamazsanız kusura bakmayın yapacak bir şey yok.

    Bu olayda YÖK'ü diğer olayları gibi desteklemiyorum. Ama bu sistemde ezilen kişiler için bir yol olması gayet güzel olacak. Bide şu 50.000 sayısı nerede çıktı çok merak ettim. Linki filan varsa tam sayıları görmek lazım.

    Benim bahsettiğim 10.000 sayısı sadece bilgisayar mühendisliği içindi. Daha EEM, Makine ve inşaat var. Yapacak birşey yok herkes okumak herkes meslek sahibi olmak istiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    Bir de şu sınav sorularını eleştirenler var ösym sadece örnek amaçlı 8 adet soru yayınladı bu demek değildir ki bütün sorular bunun ayarında çıkacak hepimiz biliyoruz ki şu anda doktor,siyasetçi,mühendis,öğretmen,akademisyen olan herkes üniversite sınavında ondalıklı sayılar yada rasyonel sayılar sorusu çözmüştür yani sorularda herhangi bir şey yok çünkü daha bilinmiyor ne çıkacağı sonuç olarak bu ülkedeki sınav sisteminde yıllardır bu sorular çözülüyor bir de burada kendini çok yükseklerde gören arkadaşlar varl sanki çok farklı soruları çözmüşler gibi acaba aranızda kaç tane odtü lü yada boğaziçi li arkadaş var bu kanuna karşı çıkan çoğunuz anadolunun ücra köşelerinde öss de barajın biraz üstünde puan alarak müh. fakültelerine yerleşmiş kişilersiniz.Bırakın bu biz zekiyiz edebiyatını da akıllıca yorumlar yapmaya çalışın.Bu sorularla bu ülkede doktora doçentlik ünvanları veriliyor.Kimse DGS sınavını eleştirmezken Mühendislik Sınavını eleştiriyor ulan 2 yıllık adam bir sınavla mühendis oluyorda zoruna gitmiyor 4 yıllık lisans eğitimi almış biri üzerine 1 yıl daha okuyarak mühendis olacak bu mu zorunuza gidiyor.Eleştiri yapacaksanız sistemi eleştirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Burada bunları tartışmak neye yarar neye zarar.

    Farkını koyan koyuyor e-tohuma filan bakın, projelere bakın nelerle uğraştıklarını görün. Daha da anlamazsanız kusura bakmayın yapacak bir şey yok.

    Bu olayda YÖK'ü diğer olayları gibi desteklemiyorum. Ama bu sistemde ezilen kişiler için bir yol olması gayet güzel olacak. Bide şu 50.000 sayısı nerede çıktı çok merak ettim. Linki filan varsa tam sayıları görmek lazım.

    Benim bahsettiğim 10.000 sayısı sadece bilgisayar mühendisliği içindi. Daha EEM, Makine ve inşaat var. Yapacak birşey yok herkes okumak herkes meslek sahibi olmak istiyor.


    Hocam ayaklarınız yere insin.Kariyer olayı tamamen bir aldatmacadır.Bir meslek grubunun yüzde 1'inin ulaştığı ayrıcalık mesleki kazanım ya da kişisel başarı değil şanstır.Bazı durumlarda susmaktır,yalakalıktır.Temel olan sosyal politakalar soncucu ulaştığınız haklardır.Mesleki haklardır.

    Örneğin bugün Tıp'ı tıp yapan oradan mezun olanların başarısı değil sosyal haklarının ve istihdam olanaklarının haala törpülenmemesidir.Yoksa sizin mantığınıza göre bugün her doktor bir kariyer abidesi.

    Ayrıca kaç mezunusunuz da mağdur edebiyatı yapıyorsunuz?Yok eğer gerçekten mağdur olan 4 yılda mezun olsaydınız biz o 4 yılda olanlara bu ayrıcalık tanınsın diyoruz.Yok değilseniz neyin mağduriyeti bu?

    TMMOB'un meclis tutanaklarından aldığı notlara bakın.50.000 sadece son kanun teklifinde ihdas edilecek öğretmen sayısı.Yoksa 100.000'den fazla normalde.Her sene mezun olacakları saymıyorum bile.

    Herkes meslek sahibi olmak istiyorsa buyrun LYS orada duruyor.Benim yaptığım gibi bir kez daha girer istediğiniz bölümü okursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    Bir de şu sınav sorularını eleştirenler var ösym sadece örnek amaçlı 8 adet soru yayınladı bu demek değildir ki bütün sorular bunun ayarında çıkacak hepimiz biliyoruz ki şu anda doktor,siyasetçi,mühendis,öğretmen,akademisyen olan herkes üniversite sınavında ondalıklı sayılar yada rasyonel sayılar sorusu çözmüştür yani sorularda herhangi bir şey yok çünkü daha bilinmiyor ne çıkacağı sonuç olarak bu ülkedeki sınav sisteminde yıllardır bu sorular çözülüyor bir de burada kendini çok yükseklerde gören arkadaşlar varl sanki çok farklı soruları çözmüşler gibi acaba aranızda kaç tane odtü lü yada boğaziçi li arkadaş var bu kanuna karşı çıkan çoğunuz anadolunun ücra köşelerinde öss de barajın biraz üstünde puan alarak müh. fakültelerine yerleşmiş kişilersiniz.Bırakın bu biz zekiyiz edebiyatını da akıllıca yorumlar yapmaya çalışın.Bu sorularla bu ülkede doktora doçentlik ünvanları veriliyor.Kimse DGS sınavını eleştirmezken Mühendislik Sınavını eleştiriyor ulan 2 yıllık adam bir sınavla mühendis oluyorda zoruna gitmiyor 4 yıllık lisans eğitimi almış biri üzerine 1 yıl daha okuyarak mühendis olacak bu mu zorunuza gidiyor.Eleştiri yapacaksanız sistemi eleştirin.

    ygs lys yeni piyasaya çıkmış bi sınav olsa örnek sorular hazırlayacak olsan nasıl hazırlarsın? kolay orta zor sorular bulunur demi örnek sorularında?

    bunda var mı? yok..yani sınavın genel olarak sbs matematik tadında olacağını gösteriyor..

    biz bu 4 işlem sorularıyla gelmedik mühendislik fakültelerine ama görüyoruzki tefliler bu sorularla bizimle aynı ünvana yetkiye sahip olacaklar..


    işi puan işine dökersen her türlü zararlı çıkarsın,açalım bakalım aynı üni.deki kapatılmadan önce tef'le mühendislik arasında kaç puan fark varmış?


    dgs sınavında adam 3 yıl okuyor minimum..hem dgs ile adam mühendislik fak.a yerleşebiliyor ama mühendislik tamamlamalar sadece teknoloji fak.larda yapılacak..

    bunun nedeni nedir?çünkü teflilerin mühendislik fakültesinde o 1 yılı bile kaç senede bitirecekleri meçhuldur..




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.