Şimdi Ara

TMMOB'a sahip çık mühendis! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
1
Favori
2.006
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    Öncelikle burada bahsettiğim suçlamaların teknik öğretmenlere ve teknoloji fakültelerinde okuyanlara olmadığını belirterek başlayayım.Çünkü suç onlarda değil eğitim politikalarındadır.

    Biliyorsunuz mühendisliğin başındaki bela teknoloji fakülteleri yetmedi bir de başımızı teknik öğretmen fakültelerini bela ettiler.Yaklaşık 50bin teknik öğretmen şu an tek sınavda mühendis olabilme yolunda.

    Beyler bunun adı açıkça eğitim politikanızın sıfır olmasıdır.Hangi zihniyet mezunu olduğunda kendi işini yapmayacak bir meslek grubuna yatırım yapar.Hangi zihniyet zaten yeterli olan mühendislik fakültesinin yanına bir de teknoloji fakültesi ekler.

    Öğretmene ihtiyacın mı yok.Kapat arkadaşım o zaman fakülte sayısını ihtiyacın olan kadar al.Kalan da hem atabilecek durumda olsun hemde mesleki prestijini kaybetmesin.

    Teknisyene ihtiyacın mı yok?(mühendisten daha çok ihtiyaç varda neyse) kapat o zaman arkadaş.Başarılı teknik lise mezunlarına DGS kapısı zaten açık neyin kafası bu.Bazıları diyor ki uygulama açısından pratik ihtiyacı açısından kuruldu teknoloji fakülteleri.E birileri bize son model laboratuvarlar kurdu,teknik iş imkanı sağladı,uygulamalı eğitim verildi de biz mi almadık.Onlarca fakülte,ne idüğü belirsiz onlarca üniversite açacağına ayırsaydın kaynağını mühendis fakültesine o zaman.

    Bazıları şanstan bahsetmiş.Herkeze bir şans verilmesinden.Ben emekçi çocuğuyum.Öyle aham şaham bir şansım yoktu.Ama kendi çapımda çalışıp o kadar imkanla bana yeterli olan bir yere yerleştim.Sizlerden farkım yoktu ve emeklerim karşılığını bir şekilde aldım ve bu şansa sizler de sahiptiniz.O zaman taşın altını koyamadığınız elinizi birileri size taşı getirdi diye öpücek halimiz yok.

    Eğer durdurmazsak bizim geleceğimiz tehlikede.Eğer durdurmazsak geleceğin iktisadi idari birimleridir mühendislik.

    Ve beğenelim beğenmeyelim(ki ben çok eleştiririm) TMMOB bugün sürece karşı söz söyleyen tek dayanağımız.

    Bu tarihi süreçte beğenelim beğenmeyelim TMMOB'un yanında olmalıyız.



    +1905.

    Bazı arkadaşlarımız diyorki TMMOB ne ya onlar kim.Onlar kim ki bize imza yetkisi vermiyor şunu yapmıyor.Arkadaşlar farkındaysanız Hükümetin gezi parkı projesini TMMOB iptal ettirdi.Demek ki neymiş TMMOB güçlüymüş.Belki siyasi olarak TMMOB beğenmezsin.Ama eğer ilerde asgari ücrete çalışmak istemiyorsan hakkının yenmesini istemiyorson TMMOB sahip çık.TMMOB ne yapıyor hakkımızı savunuyor,öğrencilere staj ayarlıyor,burs veriyor.Gelin TMMOB sahip çıkalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    Bir de şu sınav sorularını eleştirenler var ösym sadece örnek amaçlı 8 adet soru yayınladı bu demek değildir ki bütün sorular bunun ayarında çıkacak hepimiz biliyoruz ki şu anda doktor,siyasetçi,mühendis,öğretmen,akademisyen olan herkes üniversite sınavında ondalıklı sayılar yada rasyonel sayılar sorusu çözmüştür yani sorularda herhangi bir şey yok çünkü daha bilinmiyor ne çıkacağı sonuç olarak bu ülkedeki sınav sisteminde yıllardır bu sorular çözülüyor bir de burada kendini çok yükseklerde gören arkadaşlar varl sanki çok farklı soruları çözmüşler gibi acaba aranızda kaç tane odtü lü yada boğaziçi li arkadaş var bu kanuna karşı çıkan çoğunuz anadolunun ücra köşelerinde öss de barajın biraz üstünde puan alarak müh. fakültelerine yerleşmiş kişilersiniz.Bırakın bu biz zekiyiz edebiyatını da akıllıca yorumlar yapmaya çalışın.Bu sorularla bu ülkede doktora doçentlik ünvanları veriliyor.Kimse DGS sınavını eleştirmezken Mühendislik Sınavını eleştiriyor ulan 2 yıllık adam bir sınavla mühendis oluyorda zoruna gitmiyor 4 yıllık lisans eğitimi almış biri üzerine 1 yıl daha okuyarak mühendis olacak bu mu zorunuza gidiyor.Eleştiri yapacaksanız sistemi eleştirin.

    ygs lys yeni piyasaya çıkmış bi sınav olsa örnek sorular hazırlayacak olsan nasıl hazırlarsın? kolay orta zor sorular bulunur demi örnek sorularında?

    bunda var mı? yok..yani sınavın genel olarak sbs matematik tadında olacağını gösteriyor..

    biz bu 4 işlem sorularıyla gelmedik mühendislik fakültelerine ama görüyoruzki tefliler bu sorularla bizimle aynı ünvana yetkiye sahip olacaklar..


    işi puan işine dökersen her türlü zararlı çıkarsın,açalım bakalım aynı üni.deki kapatılmadan önce tef'le mühendislik arasında kaç puan fark varmış?


    dgs sınavında adam 3 yıl okuyor minimum..hem dgs ile adam mühendislik fak.a yerleşebiliyor ama mühendislik tamamlamalar sadece teknoloji fak.larda yapılacak..

    bunun nedeni nedir?çünkü teflilerin mühendislik fakültesinde o 1 yılı bile kaç senede bitirecekleri meçhuldur..

    sen ne dediğinin farkında değilsin belli ki yaşın daha küçük 2005 öss den önce ki mühendislik fakülteleri ile teknik eğitim fakültelerinin taban puanlarına bir göz atın.Bal gibi de böyle soruları çözüp geldiniz.Kimse öss sınavında laplace yada gauss teorimini ispatlamadı.


     TMMOB'a sahip çık mühendis!



    1997 Fırat Üniversitesi Taban Puanları
    KAPAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi martin_eden -- 16 Temmuz 2013; 21:25:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    Bir de şu sınav sorularını eleştirenler var ösym sadece örnek amaçlı 8 adet soru yayınladı bu demek değildir ki bütün sorular bunun ayarında çıkacak hepimiz biliyoruz ki şu anda doktor,siyasetçi,mühendis,öğretmen,akademisyen olan herkes üniversite sınavında ondalıklı sayılar yada rasyonel sayılar sorusu çözmüştür yani sorularda herhangi bir şey yok çünkü daha bilinmiyor ne çıkacağı sonuç olarak bu ülkedeki sınav sisteminde yıllardır bu sorular çözülüyor bir de burada kendini çok yükseklerde gören arkadaşlar varl sanki çok farklı soruları çözmüşler gibi acaba aranızda kaç tane odtü lü yada boğaziçi li arkadaş var bu kanuna karşı çıkan çoğunuz anadolunun ücra köşelerinde öss de barajın biraz üstünde puan alarak müh. fakültelerine yerleşmiş kişilersiniz.Bırakın bu biz zekiyiz edebiyatını da akıllıca yorumlar yapmaya çalışın.Bu sorularla bu ülkede doktora doçentlik ünvanları veriliyor.Kimse DGS sınavını eleştirmezken Mühendislik Sınavını eleştiriyor ulan 2 yıllık adam bir sınavla mühendis oluyorda zoruna gitmiyor 4 yıllık lisans eğitimi almış biri üzerine 1 yıl daha okuyarak mühendis olacak bu mu zorunuza gidiyor.Eleştiri yapacaksanız sistemi eleştirin.

    ygs lys yeni piyasaya çıkmış bi sınav olsa örnek sorular hazırlayacak olsan nasıl hazırlarsın? kolay orta zor sorular bulunur demi örnek sorularında?

    bunda var mı? yok..yani sınavın genel olarak sbs matematik tadında olacağını gösteriyor..

    biz bu 4 işlem sorularıyla gelmedik mühendislik fakültelerine ama görüyoruzki tefliler bu sorularla bizimle aynı ünvana yetkiye sahip olacaklar..


    işi puan işine dökersen her türlü zararlı çıkarsın,açalım bakalım aynı üni.deki kapatılmadan önce tef'le mühendislik arasında kaç puan fark varmış?


    dgs sınavında adam 3 yıl okuyor minimum..hem dgs ile adam mühendislik fak.a yerleşebiliyor ama mühendislik tamamlamalar sadece teknoloji fak.larda yapılacak..

    bunun nedeni nedir?çünkü teflilerin mühendislik fakültesinde o 1 yılı bile kaç senede bitirecekleri meçhuldur..

    sen ne dediğinin farkında değilsin belli ki yaşın daha küçük 2005 öss den önce ki mühendislik fakülteleri ile teknik eğitim fakültelerinin taban puanlarına bir göz atın.Bal gibi de böyle soruları çözüp geldiniz.Kimse öss sınavında laplace yada gauss teorimini ispatlamadı.





    1997 Fırat Üniversitesi Taban Puanları
    KAPAK

    Alıntıları Göster
    Neye göre kapak yaptınız bilmiyorum ama yazdıklarımızı okursanız 4 sene boyunca girenlerin mağdur olduğunu ve onların bu hakka sahip olması gerektiğini fakat geri kalanda böyle bir mağduriyetin olmadığını belirttik.

    Ayrıca bu bahsettiğiniz puanlar ek puanlarla yükseldiği için objektif değildir.

    Buna rağmen yine de o zamanlar şimdiye göre çok çok yüksekti.Bilgisayar öğretmenliği 2001-2002 dolaylarına kadar garanti meslekti.Ve bizde bunu söyledik zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmrxa -- 16 Temmuz 2013; 21:52:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    Neye göre kapak yaptınız bilmiyorum ama yazdıklarımızı okursanız 4 sene boyunca girenlerin mağdur olduğunu ve onların bu hakka sahip olması gerektiğini fakat geri kalanda böyle bir mağduriyetin olmadığını belirttik.

    Ayrıca bu bahsettiğiniz puanlar ek puanlarla yükseldiği için objektif değildir.

    Buna rağmen yine de o zamanlar şimdiye göre çok çok yüksekti.Bilgisayar öğretmenliği 2001-2002 dolaylarına kadar garanti meslekti.Ve bizde bunu söyledik zaten.

    sözüm size olmayabilir ama teknik öğretmenleri küçük gören zihniyete karşıyım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: martin_eden

    quote:

    Orijinalden alıntı: ali_b

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alper#

    Bazı yorumlar harbiden saçma sapan olmuş.

    Ben ATL mezunuyum ve sizin bahsettiğiniz hocalar sadece öğretmenlikle değil projeler yaparak ek gelir sağlıyorlar. Yaptıkları projelerde basit değil. Ve bir mühendisin olması gereken yeterli donanıma sahipler. Mühendislik okuyup da öğretmenlik yapan hocamızda vardı.

    Kat sayı zamanında normal liseler istedikleri yere girebilirken meslek lisesi mezunları eziyet çekiyordu. Belki puanı yetiyordu ama puanı kırılıp istediği yere giremiyordu. Şimdi gelmiş hak etmiyor deyip geçmek kolay yoldur.


    Bu devirde mühendis olmak isteyen herkes olabiliyor. Parasını basıp en bana üniversitelerde eğitim görüp, diplomasını alıyor. Sorun mühendis olmaksa zaten herkes olabilirken size teknik öğretmenlerin mühendis olması neden bu kadar tepki veriyorsunuz anlamış değilim.

    savunduğun düşünce yanlış..bu mantıkla:veterinerlikle tıpın da çok ortak yanı var..veterinerliğin hocaları tıpa ders falan da verebiliyor,veterinerlere de tıp tamamlama açsınlar o zaman..bunun sonunu getiremeyiz..

    kat sayı mağduriyeti de herkesin ağzında gören sanır böyle milyonlarca kişi mağdur oldu..kat sayı çok ani kararla,birden geldi bu da o zaman meslek lisesindeki okumakta olan 4 dönemin mağduriyetidir..o 4 döneme pozitif ayrımcılık yapılabilir..onlardan sonra gelenler zaten biliyorlardı puanın kesileceğini..zaten biliyordular böyle olacağını,bizim önümüzü kestiler diye ağlamanın hiç bi anlamı yok..


    mühendislik tamamlama sınavının örnek sorularını gördün mü? abartısız sbs matematik,daha ağır kalır yanında..

    adam gibi bi tamamlama sınavı yapsınlar,elesinler bilmeyeni mühendisliği kaldırabilecek adamları seçsinler,bu derece tepki almazdı..

    özel üni.lerden bahsediyorsun sanırım,doğru dediğin gibi parasını veren sadece mühendisliği değil hemen hemen her bölümü okuyabiliyor..

    Bir de şu sınav sorularını eleştirenler var ösym sadece örnek amaçlı 8 adet soru yayınladı bu demek değildir ki bütün sorular bunun ayarında çıkacak hepimiz biliyoruz ki şu anda doktor,siyasetçi,mühendis,öğretmen,akademisyen olan herkes üniversite sınavında ondalıklı sayılar yada rasyonel sayılar sorusu çözmüştür yani sorularda herhangi bir şey yok çünkü daha bilinmiyor ne çıkacağı sonuç olarak bu ülkedeki sınav sisteminde yıllardır bu sorular çözülüyor bir de burada kendini çok yükseklerde gören arkadaşlar varl sanki çok farklı soruları çözmüşler gibi acaba aranızda kaç tane odtü lü yada boğaziçi li arkadaş var bu kanuna karşı çıkan çoğunuz anadolunun ücra köşelerinde öss de barajın biraz üstünde puan alarak müh. fakültelerine yerleşmiş kişilersiniz.Bırakın bu biz zekiyiz edebiyatını da akıllıca yorumlar yapmaya çalışın.Bu sorularla bu ülkede doktora doçentlik ünvanları veriliyor.Kimse DGS sınavını eleştirmezken Mühendislik Sınavını eleştiriyor ulan 2 yıllık adam bir sınavla mühendis oluyorda zoruna gitmiyor 4 yıllık lisans eğitimi almış biri üzerine 1 yıl daha okuyarak mühendis olacak bu mu zorunuza gidiyor.Eleştiri yapacaksanız sistemi eleştirin.

    ygs lys yeni piyasaya çıkmış bi sınav olsa örnek sorular hazırlayacak olsan nasıl hazırlarsın? kolay orta zor sorular bulunur demi örnek sorularında?

    bunda var mı? yok..yani sınavın genel olarak sbs matematik tadında olacağını gösteriyor..

    biz bu 4 işlem sorularıyla gelmedik mühendislik fakültelerine ama görüyoruzki tefliler bu sorularla bizimle aynı ünvana yetkiye sahip olacaklar..


    işi puan işine dökersen her türlü zararlı çıkarsın,açalım bakalım aynı üni.deki kapatılmadan önce tef'le mühendislik arasında kaç puan fark varmış?


    dgs sınavında adam 3 yıl okuyor minimum..hem dgs ile adam mühendislik fak.a yerleşebiliyor ama mühendislik tamamlamalar sadece teknoloji fak.larda yapılacak..

    bunun nedeni nedir?çünkü teflilerin mühendislik fakültesinde o 1 yılı bile kaç senede bitirecekleri meçhuldur..

    sen ne dediğinin farkında değilsin belli ki yaşın daha küçük 2005 öss den önce ki mühendislik fakülteleri ile teknik eğitim fakültelerinin taban puanlarına bir göz atın.Bal gibi de böyle soruları çözüp geldiniz.Kimse öss sınavında laplace yada gauss teorimini ispatlamadı.


     TMMOB'a sahip çık mühendis!



    1997 Fırat Üniversitesi Taban Puanları
    KAPAK

    kapak mı

    teflerin puanı ek puanlı hem de 1.kısım(şuanki ygs)

    o zamanlar çözdüğünüz ygs sorularıyla mühendisliğe gelemediniz ama şimdi birilerinin oya ihtiyacı olduğu için o sorularla mühendisliklere geleceksiniz..onlarda haklı tabi kömür dağıtacağına mühendislik diploması dağıt,daha az maliyetli..




  • Konuyu başlatan arkadaşın iyi niyetinden şüphem yok. Yalnız bir eğitimci olarak bazı şeyleri düzeltmek isterim. Eğitim sistemimiz sorunlu falan değildir, çünkü ortada bir sistem yoktur. Hükümetler eğitimi her zaman için bir deneme tahtası olarak görmüşlerdir. Hatta öyle ki aynı hükümetin bakanı değiştiği zaman bile sistem değiştirilmiştir. Bu noktada aklı başında hiç kimse bu yanlışları savunmaz.
    Fakat yukarıda öyle garip yorumlar var ki anlam veremiyorum. Bazı arkadaşlar hemşire-doktor, hostes-pilot demiş. Ben hiçbir pilotun bazı dersler alıp hostes olduğunu veya hiçbir doktorun hemşire olduğunu duymadım fakat sizin meslektaşlarınız yıllarca sadece formasyon alarak öğretmen olabildiler. Hatta biz Gazi Marmara gibi okullarda mezun olabilmek için kasarken taşra üniv.lerinden rahat rahat mezun olup öğretmenlik için formasyon alan yüzbinlerce insan oldu (ve hala var). Hatta bunlar son sene KPSS'ye rahatça çalışıp benim gibilerin göreve 1 sene gecikmeli başlamasına sebep oldu. Eğitim Fakülteleri mezunları bu sorunlarla yıllarca uğraşırken siz ve odanız hiç hak hukuktan bahsetmiyordunuz. Yani siz aynı dersleri gördüğünüzü kabul edip sadece formasyon alarak öğretmen olabileceksiniz ama biz mühendis olamayacağız öyle mi??? Size önerim bu yorumları yapmadan önce açın bir TEF ders içeriklerini inceleyin, bilmeden yorum yapmayın. İnsanların hangi yollardan geçerek mezun olduğunu bilmeden öğretmen-mühendis vb. saçma mantıklar kurmayın. Ortada bir hak yeme mevzusu yok. Bu sınav sadece kontenjan belirleme amaçlı ve hak kazanan arkadaşlar 1 yıl üniv. okuyacaklar. Becerebilirlerse mezun olacaklar. Bunda ne yanlış var söylermisiniz? Bunu bile anlamamış mühendis arkadaşlar var. Arkadaş bari korktuğun çekindiğin şeyi iyice bir incele öyle konuş, ayıptır!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercopolo

    Konuyu başlatan arkadaşın iyi niyetinden şüphem yok. Yalnız bir eğitimci olarak bazı şeyleri düzeltmek isterim. Eğitim sistemimiz sorunlu falan değildir, çünkü ortada bir sistem yoktur. Hükümetler eğitimi her zaman için bir deneme tahtası olarak görmüşlerdir. Hatta öyle ki aynı hükümetin bakanı değiştiği zaman bile sistem değiştirilmiştir. Bu noktada aklı başında hiç kimse bu yanlışları savunmaz.
    Fakat yukarıda öyle garip yorumlar var ki anlam veremiyorum. Bazı arkadaşlar hemşire-doktor, hostes-pilot demiş. Ben hiçbir pilotun bazı dersler alıp hostes olduğunu veya hiçbir doktorun hemşire olduğunu duymadım fakat sizin meslektaşlarınız yıllarca sadece formasyon alarak öğretmen olabildiler. Hatta biz Gazi Marmara gibi okullarda mezun olabilmek için kasarken taşra üniv.lerinden rahat rahat mezun olup öğretmenlik için formasyon alan yüzbinlerce insan oldu (ve hala var). Hatta bunlar son sene KPSS'ye rahatça çalışıp benim gibilerin göreve 1 sene gecikmeli başlamasına sebep oldu. Eğitim Fakülteleri mezunları bu sorunlarla yıllarca uğraşırken siz ve odanız hiç hak hukuktan bahsetmiyordunuz. Yani siz aynı dersleri gördüğünüzü kabul edip sadece formasyon alarak öğretmen olabileceksiniz ama biz mühendis olamayacağız öyle mi??? Size önerim bu yorumları yapmadan önce açın bir TEF ders içeriklerini inceleyin, bilmeden yorum yapmayın. İnsanların hangi yollardan geçerek mezun olduğunu bilmeden öğretmen-mühendis vb. saçma mantıklar kurmayın. Ortada bir hak yeme mevzusu yok. Bu sınav sadece kontenjan belirleme amaçlı ve hak kazanan arkadaşlar 1 yıl üniv. okuyacaklar. Becerebilirlerse mezun olacaklar. Bunda ne yanlış var söylermisiniz? Bunu bile anlamamış mühendis arkadaşlar var. Arkadaş bari korktuğun çekindiğin şeyi iyice bir incele öyle konuş, ayıptır!


    Ben yazımda formasyon alımını öven bir paragraf göremiyorum.Ben her zaman doğrunun yanındayım.Bugün emin ol bize formasyon verilse ve öğretmenler destek istese ben yanlarında olurum.Gerçi kendi mesleğim adına konuşursam öğretmen olan inşaat mühendisi yoktur da neyse.

    Ben bu mantığı anlamıyorum.Zamanında yanlış yapıldıysa bu şimdi bir hata daha yapılmasını meşrulaştırır mı?Üstelik bahsettiğiniz formasyon döneminde öğretmen alımlarında zaten bir sorun yoktu.Üstüne yapılan alımlardı bu.

    Öğretmenlere TMMOB destek vermiyor demişsin.Ben Türk Eğitim Sen,Eğitim-Sen hakkını ararken TMMOB'de her zaman oradaydı.

    Burada hak yemek vardır.Burada iş sahası ihlali vardır.Şimdi sizin işinize geliyor diye nasıl gözünüz kör oluyor anlamıyorum.

    Becerebilirse mezun olsa diye bir şey yok.İnşaat Müh. ile Mimarlığın ortak dersleri var şimdi biz becerebilirsek birbirimizin diplomasını alalım.Elektrik Bilgisayarınkini alsın,çevre müh. kimya müh. alsın.Ne de olsa olay becermekte.

    Böyle mantık olmaz.

    Tarafsız olun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercopolo

    Konuyu başlatan arkadaşın iyi niyetinden şüphem yok. Yalnız bir eğitimci olarak bazı şeyleri düzeltmek isterim. Eğitim sistemimiz sorunlu falan değildir, çünkü ortada bir sistem yoktur. Hükümetler eğitimi her zaman için bir deneme tahtası olarak görmüşlerdir. Hatta öyle ki aynı hükümetin bakanı değiştiği zaman bile sistem değiştirilmiştir. Bu noktada aklı başında hiç kimse bu yanlışları savunmaz.
    Fakat yukarıda öyle garip yorumlar var ki anlam veremiyorum. Bazı arkadaşlar hemşire-doktor, hostes-pilot demiş. Ben hiçbir pilotun bazı dersler alıp hostes olduğunu veya hiçbir doktorun hemşire olduğunu duymadım fakat sizin meslektaşlarınız yıllarca sadece formasyon alarak öğretmen olabildiler. Hatta biz Gazi Marmara gibi okullarda mezun olabilmek için kasarken taşra üniv.lerinden rahat rahat mezun olup öğretmenlik için formasyon alan yüzbinlerce insan oldu (ve hala var). Hatta bunlar son sene KPSS'ye rahatça çalışıp benim gibilerin göreve 1 sene gecikmeli başlamasına sebep oldu. Eğitim Fakülteleri mezunları bu sorunlarla yıllarca uğraşırken siz ve odanız hiç hak hukuktan bahsetmiyordunuz. Yani siz aynı dersleri gördüğünüzü kabul edip sadece formasyon alarak öğretmen olabileceksiniz ama biz mühendis olamayacağız öyle mi??? Size önerim bu yorumları yapmadan önce açın bir TEF ders içeriklerini inceleyin, bilmeden yorum yapmayın. İnsanların hangi yollardan geçerek mezun olduğunu bilmeden öğretmen-mühendis vb. saçma mantıklar kurmayın. Ortada bir hak yeme mevzusu yok. Bu sınav sadece kontenjan belirleme amaçlı ve hak kazanan arkadaşlar 1 yıl üniv. okuyacaklar. Becerebilirlerse mezun olacaklar. Bunda ne yanlış var söylermisiniz? Bunu bile anlamamış mühendis arkadaşlar var. Arkadaş bari korktuğun çekindiğin şeyi iyice bir incele öyle konuş, ayıptır!


    Ben yazımda formasyon alımını öven bir paragraf göremiyorum.Ben her zaman doğrunun yanındayım.Bugün emin ol bize formasyon verilse ve öğretmenler destek istese ben yanlarında olurum.Gerçi kendi mesleğim adına konuşursam öğretmen olan inşaat mühendisi yoktur da neyse.

    Ben bu mantığı anlamıyorum.Zamanında yanlış yapıldıysa bu şimdi bir hata daha yapılmasını meşrulaştırır mı?Üstelik bahsettiğiniz formasyon döneminde öğretmen alımlarında zaten bir sorun yoktu.Üstüne yapılan alımlardı bu.

    Öğretmenlere TMMOB destek vermiyor demişsin.Ben Türk Eğitim Sen,Eğitim-Sen hakkını ararken TMMOB'de her zaman oradaydı.

    Burada hak yemek vardır.Burada iş sahası ihlali vardır.Şimdi sizin işinize geliyor diye nasıl gözünüz kör oluyor anlamıyorum.

    Becerebilirse mezun olsa diye bir şey yok.İnşaat Müh. ile Mimarlığın ortak dersleri var şimdi biz becerebilirsek birbirimizin diplomasını alalım.Elektrik Bilgisayarınkini alsın,çevre müh. kimya müh. alsın.Ne de olsa olay becermekte.

    Böyle mantık olmaz.

    Tarafsız olun.

    Hocam başta da belirttim sizin iyi niyetinizden şüphem yok diye. Size birçok noktada katılıyorum, ama yanlış bildiğiniz noktalar var öğretmen alımlarında sorun vardı ve bakın 1. kaynaktan söylüyorum sırf bu formasyon olayı yüzünden hayata 1 sene geç atıldım diyorum daha ne diyeyim. Ve bu süreçte odanız zannettiğiniz gibi yanımızda olmadı. Sizin mantığınızla burada da iş sahası ihlali vardı. Benim gözüm kör değil ama kusura bakma yıllardır sizin gözünüz kör dolaştınız.

    Ayrıca diyelim ben lisans okuyorum ve ilk yıl YÖK derslerini verdim ama sonra bölüm değiştirdim. Bu dersler yeni kazandığım bölümde geçerli değil mi?
    veya DGS ye girip 4 yıllığa geçtim, eksik kalan dersleri almıyormuyum?
    veya bir üni de 2 yıl okuyup yatay geçiş yaptım, fark dersleri almıyormuyum?
    veya hiç olmadı yandal, çift anadal yaptım, çevre müh. ile inşaatı birlikte okudum. Okuyamaz mıyım?
    veya müh fak. elektronik, fen fak. kimya vs. bitirip formasyon tamamlayıp öğretmen oldum,
    veya sözel okuyup sonra karar değiştirip üni. sınavında sayısal bölümlere girdim,
    veya teknik eğitim fak. mezunuyum ama eğitim bilimlerinde -bilimsel hazırlık alarak- Y.Lisans yaptım.
    veya yurdışında Engineering Business Management kabulü aldım. (örnekler gerçek hayattan alınmadır. Son iki örnek bizzat benim:)
    Bunlarda da aynı prosedür işlemiyor mu? Yani herkese annesinin ak sütü gibi helal bize haram öyle mi? Ortada bir hak varsa ve herkes bu hakkını -farkları kapatarak- bal gibi kullanıyorsa burda benim mantığımı sorgulaman ne kadar doğru? Burada sağlıksız olan düşünce bu saydıklarıma tu kaka diyen düşüncedir. Kırıcı olduysam özür dilerim...




  • aranızda geçen konuşmaları dikkatlice okudum, her iki tarafında kendine göre haklı dayanakları var. Bende ne kadar tarafsız olmaya çalışsam da sonuçta tarafım bir mühendisim. Öncelikle şunu belirtmek isterim 1985 doğumluyum ve akranlarımın serzenişlerini kesinlikle kabul etmiyorum, çünkü ben ilkokul 5. sınıfta daha 10-11 yaşlarındayken anadolu lisesi kazanmak için çabaladım kazandım, herkes mahallede top oynarken ingilizce matematik ve fen derslerine mahkum kaldık kafamızı kaldıramadık, orta okulda dahil dershaneye gitmek zorunda kaldık, benim akranlarım bile bile meslek liselerine girmişken sınavsız geçiş almışken ben dershanelere bir dünya para vererek sabah akşam çalışarak mühendislik kazanıyorum. Meslek liseleri makina bölümlerine rahatlıkla girebiliyorlar. Hak hukukdan bağsediyoruz ben mühendisim ben rakamlardan bağsedeceğim sizce benim eğitimime harcadığım ücretin meslek lisesi kaçta kaçını harcadı, ben 0,25'i dahi olduğunu zannetmiyorum.
    Bizler çocukluğumuzdan beri yarıştırıldık ve sürekli elemelerden geçtik bu yapılan düzenleme benim 10-11 yaşındaki elemeyi dahil yok saymaktır.




  • ve bende bu düzenlemenin iktidarın ustalık! dönemi oy hamlesi olduğunun kanısındayım.
    #direnmühendis
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercopolo

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: ercopolo

    Konuyu başlatan arkadaşın iyi niyetinden şüphem yok. Yalnız bir eğitimci olarak bazı şeyleri düzeltmek isterim. Eğitim sistemimiz sorunlu falan değildir, çünkü ortada bir sistem yoktur. Hükümetler eğitimi her zaman için bir deneme tahtası olarak görmüşlerdir. Hatta öyle ki aynı hükümetin bakanı değiştiği zaman bile sistem değiştirilmiştir. Bu noktada aklı başında hiç kimse bu yanlışları savunmaz.
    Fakat yukarıda öyle garip yorumlar var ki anlam veremiyorum. Bazı arkadaşlar hemşire-doktor, hostes-pilot demiş. Ben hiçbir pilotun bazı dersler alıp hostes olduğunu veya hiçbir doktorun hemşire olduğunu duymadım fakat sizin meslektaşlarınız yıllarca sadece formasyon alarak öğretmen olabildiler. Hatta biz Gazi Marmara gibi okullarda mezun olabilmek için kasarken taşra üniv.lerinden rahat rahat mezun olup öğretmenlik için formasyon alan yüzbinlerce insan oldu (ve hala var). Hatta bunlar son sene KPSS'ye rahatça çalışıp benim gibilerin göreve 1 sene gecikmeli başlamasına sebep oldu. Eğitim Fakülteleri mezunları bu sorunlarla yıllarca uğraşırken siz ve odanız hiç hak hukuktan bahsetmiyordunuz. Yani siz aynı dersleri gördüğünüzü kabul edip sadece formasyon alarak öğretmen olabileceksiniz ama biz mühendis olamayacağız öyle mi??? Size önerim bu yorumları yapmadan önce açın bir TEF ders içeriklerini inceleyin, bilmeden yorum yapmayın. İnsanların hangi yollardan geçerek mezun olduğunu bilmeden öğretmen-mühendis vb. saçma mantıklar kurmayın. Ortada bir hak yeme mevzusu yok. Bu sınav sadece kontenjan belirleme amaçlı ve hak kazanan arkadaşlar 1 yıl üniv. okuyacaklar. Becerebilirlerse mezun olacaklar. Bunda ne yanlış var söylermisiniz? Bunu bile anlamamış mühendis arkadaşlar var. Arkadaş bari korktuğun çekindiğin şeyi iyice bir incele öyle konuş, ayıptır!


    Ben yazımda formasyon alımını öven bir paragraf göremiyorum.Ben her zaman doğrunun yanındayım.Bugün emin ol bize formasyon verilse ve öğretmenler destek istese ben yanlarında olurum.Gerçi kendi mesleğim adına konuşursam öğretmen olan inşaat mühendisi yoktur da neyse.

    Ben bu mantığı anlamıyorum.Zamanında yanlış yapıldıysa bu şimdi bir hata daha yapılmasını meşrulaştırır mı?Üstelik bahsettiğiniz formasyon döneminde öğretmen alımlarında zaten bir sorun yoktu.Üstüne yapılan alımlardı bu.

    Öğretmenlere TMMOB destek vermiyor demişsin.Ben Türk Eğitim Sen,Eğitim-Sen hakkını ararken TMMOB'de her zaman oradaydı.

    Burada hak yemek vardır.Burada iş sahası ihlali vardır.Şimdi sizin işinize geliyor diye nasıl gözünüz kör oluyor anlamıyorum.

    Becerebilirse mezun olsa diye bir şey yok.İnşaat Müh. ile Mimarlığın ortak dersleri var şimdi biz becerebilirsek birbirimizin diplomasını alalım.Elektrik Bilgisayarınkini alsın,çevre müh. kimya müh. alsın.Ne de olsa olay becermekte.

    Böyle mantık olmaz.

    Tarafsız olun.

    Hocam başta da belirttim sizin iyi niyetinizden şüphem yok diye. Size birçok noktada katılıyorum, ama yanlış bildiğiniz noktalar var öğretmen alımlarında sorun vardı ve bakın 1. kaynaktan söylüyorum sırf bu formasyon olayı yüzünden hayata 1 sene geç atıldım diyorum daha ne diyeyim. Ve bu süreçte odanız zannettiğiniz gibi yanımızda olmadı. Sizin mantığınızla burada da iş sahası ihlali vardı. Benim gözüm kör değil ama kusura bakma yıllardır sizin gözünüz kör dolaştınız.

    Ayrıca diyelim ben lisans okuyorum ve ilk yıl YÖK derslerini verdim ama sonra bölüm değiştirdim. Bu dersler yeni kazandığım bölümde geçerli değil mi?
    veya DGS ye girip 4 yıllığa geçtim, eksik kalan dersleri almıyormuyum?
    veya bir üni de 2 yıl okuyup yatay geçiş yaptım, fark dersleri almıyormuyum?
    veya hiç olmadı yandal, çift anadal yaptım, çevre müh. ile inşaatı birlikte okudum. Okuyamaz mıyım?
    veya müh fak. elektronik, fen fak. kimya vs. bitirip formasyon tamamlayıp öğretmen oldum,
    veya sözel okuyup sonra karar değiştirip üni. sınavında sayısal bölümlere girdim,
    veya teknik eğitim fak. mezunuyum ama eğitim bilimlerinde -bilimsel hazırlık alarak- Y.Lisans yaptım.
    veya yurdışında Engineering Business Management kabulü aldım. (örnekler gerçek hayattan alınmadır. Son iki örnek bizzat benim:)
    Bunlarda da aynı prosedür işlemiyor mu? Yani herkese annesinin ak sütü gibi helal bize haram öyle mi? Ortada bir hak varsa ve herkes bu hakkını -farkları kapatarak- bal gibi kullanıyorsa burda benim mantığımı sorgulaman ne kadar doğru? Burada sağlıksız olan düşünce bu saydıklarıma tu kaka diyen düşüncedir. Kırıcı olduysam özür dilerim...

    Mağduriyetiniz için üzüldüm.1 yıl önemli bir süre.Ve tekrar ediyorum ben ve benim gibiler sağa sola formasyon dağıtan zihniyetin hep karşısında oldu.Güncel bir örnek vereyim örneğin ben ülkede yüzbinlerce işsiz öğretmen yokmuş gibi yüzsüzce yurtdışından öğretmen alıcaz diyenlerin de karşısında durdum.Sınıf öğretmenlerini 1 yıl içerisinde bitiren 4+4+4 eğitim sisteminin de karşısında durdum.Atanamayan öğretmenler platformununda yanında durdum.

    İşte bu yüzden tepkimde tamamen tutarlı ve samimiyim.Çünkü şimdiye kadar hep ben hep ben diyenlerden olmadım.Benim gibi çokçası var TMMOB'da.
    DGS demişsiniz de.DGS kontenjanları çok sınırlı zaten.2-3 kişi alıyor.Kontenjan artarsa buna tepki gösteririm.Başarılı öğrencilerin mukafatlandırılması güzel.Ben olsaydım DGS kontenjanları için teknik öğretmenleri de sınava sokardım olay kapanırdı.Ha DGS soru sistemi de tam bir saçmalık mı?Saçmalığın dik alası.Adam Mat-1 Türkçe-1 ile geliyor bölüme ne fizik yapabiliyor ne integral.Aynı tepkiyi emin ol ona da veriyorum.

    Çift anadal sisteminden yararlanacak kişiler üstün başarılı öğrencilerdir.Bir meslek grubunun tamamı değil! 100.000 tane çift anadal yoktur herhalde.Yüzü geçmez bile.Karşılaştırılması bile saçma.

    Bahsettiğiniz şeyleri de hak olarak bahsetmenizi açıkçası utanç verici buluyorum.Zamanında size veya başkasına yapılan yanlışlıklar ne kadar "hak"sa bu da bu kadar haktır.

    Sizi tekrar tarafsız olmaya çağırıyorum.Hele ki zamanında mağdur olduğunu söyleyen biri için.




  • martin_eden kullanıcısına yanıt
    Hay ağzına sağlık hocam. 450-460la girilen bölümlere komik puanlarla 2 senelik bitirmiş arkadaşlar Türkçe Matematik çözerek geliyor. Buna tepki göstermeyenlerin 4 senelik bitirmiş insandan kendini tabiri caizse üstün görmesi komedyenliktir. Şöyle bir durum var arkadaşlar, devletin yaptığı bir ayıbı bir ayıpla kapamak. O kadar kontrolsüz kontenjanlar açıldı ki, anlatmak zor. Şimdi atıyamadıklarını git Mühendis ol vaadiyle kandırıyor. Bir taşla iki kuş vuruyor. Hem mühendislerin piyasasını düşürüyor hemde atama derdinden kurtuluyor. Komik ama burası Türkiye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StopDream

    Hay ağzına sağlık hocam. 450-460la girilen bölümlere komik puanlarla 2 senelik bitirmiş arkadaşlar Türkçe Matematik çözerek geliyor. Buna tepki göstermeyenlerin 4 senelik bitirmiş insandan kendini tabiri caizse üstün görmesi komedyenliktir. Şöyle bir durum var arkadaşlar, devletin yaptığı bir ayıbı bir ayıpla kapamak. O kadar kontrolsüz kontenjanlar açıldı ki, anlatmak zor. Şimdi atıyamadıklarını git Mühendis ol vaadiyle kandırıyor. Bir taşla iki kuş vuruyor. Hem mühendislerin piyasasını düşürüyor hemde atama derdinden kurtuluyor. Komik ama burası Türkiye.



    Doğru söylüyorsunuz.Kimse kimseden üstün değil.Zaten olaya böyle bakmak başlı başına saçmalık.DGS olayında ise aynı saçmalığa dem vurduk daha önce.Ama olayın çapı itibariyle yan yana bahsedilmeleri bile komik.

    Olay hak hukuk meselesidir.Olay yerin dibine batacası iş ve eğitim politikalarıdır.

    Tüm bunlar bizi TMMOB'a sahip çıkmaya ve mücadele etmeye zorluyor.

    Buradan Teknik Öğretmenlere çağrım bu yasanın üzerine konmak yerine istihdam olanakları için bakanlığı sonuna kadar zorlamalarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmrxa -- 17 Temmuz 2013; 18:15:09 >




  • realmrxa kullanıcısına yanıt
    Haklı çabanızda tabiki yanınızdayım. Beni konu ilgilendirmese de gerçekten bu kadar çok mühendis varken ve insanlar artık iş bulamaz hale gelmişken öğretmenleri apar topar bir yasa ile mühendis yapmak komik kaçacaktır. Benim dgs tarzı muhabbetlerimde bu hukuksuzluklar zaten Türkiye'de var yeni bişey değil anlamındaydı kıyas yaptığımdan değil
  • 12 senelik mühendisim, serbest çalışıyorum yani kendi işimi yapıyorum. Bişeyler karalamak istedim, bakın nasıl mühendis olduğunuz önemli değil, mühendislerin sayısıda önemli değil. İsterlerse ilk okul mezunlarına bile mühendis diploması verilsin hiç önemli değil. Önemli olan kaliteli mühendis, çözüm üretebilen, işini bilen, mühendis... Bakın ben şirketime zamanında mühendis arkadaşlar alıp bünyemde çalıştırdım. Adam gelmiş ODTÜ den mezunum, hacettepeden mezunum, boğaziçinden mezunum,bilkentten mezunum şöyle iyiyim, böyle iyiyim vs vs vs diyor. 1 ay sonra işten çıkarıyorum aradığım gibi değilsin diyerek. Mezun olduğu okul, falan filan bana göre hikaye... Kendisini yetiştirememiş ise bana göre boştur. O yüzden takılmayın bu konulara, kendinizi iyi yetiştirmeye bakın, bunun için çalışın, sadece maaş için çalışmayın, kaybedersiniz...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    12 senelik mühendisim, serbest çalışıyorum yani kendi işimi yapıyorum. Bişeyler karalamak istedim, bakın nasıl mühendis olduğunuz önemli değil, mühendislerin sayısıda önemli değil. İsterlerse ilk okul mezunlarına bile mühendis diploması verilsin hiç önemli değil. Önemli olan kaliteli mühendis, çözüm üretebilen, işini bilen, mühendis... Bakın ben şirketime zamanında mühendis arkadaşlar alıp bünyemde çalıştırdım. Adam gelmiş ODTÜ den mezunum, hacettepeden mezunum, boğaziçinden mezunum,bilkentten mezunum şöyle iyiyim, böyle iyiyim vs vs vs diyor. 1 ay sonra işten çıkarıyorum aradığım gibi değilsin diyerek. Mezun olduğu okul, falan filan bana göre hikaye... Kendisini yetiştirememiş ise bana göre boştur. O yüzden takılmayın bu konulara, kendinizi iyi yetiştirmeye bakın, bunun için çalışın, sadece maaş için çalışmayın, kaybedersiniz...

    Kusura bakmayın da biz güdülenlerden değil direnenlerden olacağız.İlk defa sizin gibi düşünen bir meslektaşımıza rastlıyorum.Herneyse.

    İstihdam politikası diye bir şey var.Arz-talep eğrisi sonucu oluşan reel işsizlik oranları ve ücret düşüşleri var.Ve bu bahsettiğim şeyler bilimseldir.Farazi değil.

    Kişisel gelişim bir şeydir.Ve önemlidir doğru.Ama onu çevreleyen istihdam olanakları ve meslek prestiji her şeydir(bkz. doktorluk).

    Ve evet patron olduğunuz için zaten sizin işinize gelmesi de normal.

    Ne kadar çok mezun o kadar az para.

    Esnek çalışma saatleri,modern kölelik.

    Yüz bin mezunun iş başvurusunda bulunması nere 20 bin kişinin iş başvurusunda bulunması nere?


    Çok kişisel gelişim diyorsanız ben o 20 bin kişi arasından kişisel gelişimimle sıyrılmak isterim.

    Enayi miyim ben gel gel ne olursan gel.100 bin olsan da gel 200 bin olsan da gel diyeyim.

    İşveren dışında kimin işine yarar bu?

    Gerçi sizde işverensiniz.Pardon.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realmrxa -- 18 Temmuz 2013; 12:39:18 >




  • Bütün emek örgütlerinin yanında olduğumuz gibi, TMMOB'nin de yanındayız.

    Çok doğru şeyler yazmışınız realmrxa. Açtığınız konu da çok değerli...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PartizanMLKM

    Bütün emek örgütlerinin yanında olduğumuz gibi, TMMOB'nin de yanındayız.

    Çok doğru şeyler yazmışınız realmrxa. Açtığınız konu da çok değerli...

    Teşekkürler.Desteğiniz önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    12 senelik mühendisim, serbest çalışıyorum yani kendi işimi yapıyorum. Bişeyler karalamak istedim, bakın nasıl mühendis olduğunuz önemli değil, mühendislerin sayısıda önemli değil. İsterlerse ilk okul mezunlarına bile mühendis diploması verilsin hiç önemli değil. Önemli olan kaliteli mühendis, çözüm üretebilen, işini bilen, mühendis... Bakın ben şirketime zamanında mühendis arkadaşlar alıp bünyemde çalıştırdım. Adam gelmiş ODTÜ den mezunum, hacettepeden mezunum, boğaziçinden mezunum,bilkentten mezunum şöyle iyiyim, böyle iyiyim vs vs vs diyor. 1 ay sonra işten çıkarıyorum aradığım gibi değilsin diyerek. Mezun olduğu okul, falan filan bana göre hikaye... Kendisini yetiştirememiş ise bana göre boştur. O yüzden takılmayın bu konulara, kendinizi iyi yetiştirmeye bakın, bunun için çalışın, sadece maaş için çalışmayın, kaybedersiniz...

    Kusura bakmayın da biz güdülenlerden değil direnenlerden olacağız.İlk defa sizin gibi düşünen bir meslektaşımıza rastlıyorum.Herneyse.

    İstihdam politikası diye bir şey var.Arz-talep eğrisi sonucu oluşan reel işsizlik oranları ve ücret düşüşleri var.Ve bu bahsettiğim şeyler bilimseldir.Farazi değil.

    Kişisel gelişim bir şeydir.Ve önemlidir doğru.Ama onu çevreleyen istihdam olanakları ve meslek prestiji her şeydir(bkz. doktorluk).

    Ve evet patron olduğunuz için zaten sizin işinize gelmesi de normal.

    Ne kadar çok mezun o kadar az para.

    Esnek çalışma saatleri,modern kölelik.

    Yüz bin mezunun iş başvurusunda bulunması nere 20 bin kişinin iş başvurusunda bulunması nere?


    Çok kişisel gelişim diyorsanız ben o 20 bin kişi arasından kişisel gelişimimle sıyrılmak isterim.

    Enayi miyim ben gel gel ne olursan gel.100 bin olsan da gel 200 bin olsan da gel diyeyim.

    İşveren dışında kimin işine yarar bu?

    Gerçi sizde işverensiniz.Pardon.

    Ben şunu diyorum, eğer kendinizi geliştirmesseniz hiç bir zaman başarılı olamazsınız. Yattığım yerden para gelsin olayı, masa başı olayı artık bu ülkede bitmiştir. Olay diploma denilen kağıt parçası değildir. Türkiye o kısımları artık geçmiştir. Çalışmayan, kendini sürekli yenilemeyen, geliştirmeyen, özetle problemlere çözüm üretemeyen mühendis bu ülkede aç kalacak bundan sonra...

    Bende bir zamanlar özel bir şirkette çalışıyordum. Ancak büyük bir risk alıp kendi işimi kurdum. Bu nasıl oldu merak eden olursa anlatırım özelden...

    4 sene oku, diplomayı al, yan gelip yat, gelsin paracıklar. Yok öyle bişey, o eskidendi, artık çalışmayana, kendisini yetiştirmek için gayret etmeyene bu devirde iş yok. Kaliteli mühendis her yerde kendisini belli eder.

    Kaliteli mühendis kendi kendisinin patronudur. Devlet sektörü olsun, özel sektör olsun bu böyledir, çalışmazsan, kaliteni yükseltmezsen olduğun yerde sayarsan aç kalırsın.

    Diplomayı almak her şey değil artık... Şu an üniversitede okuyan arkadaşlar, boş vaktinizi iyi değerlendirin, çalışın, sadece ders çalışmak, vize finala girip dersleri geçip diplomayı almak artık yetmiyor. Mezun olduktan sonra işsiz kalınca bu sözlerimi hatırlarsınız. Dersinizki donanım haberde set diye bi mühendis abimiz vardı, bişeyler karalamıştıda ben onu takmamıştım.

    Boş zamanlarınızda,yaz tatillerinizde özel şirketlere mühendis abilerinizin yanına gidin, çalışmalarını takip edin, özel sektör neleri istiyor bakın görün ve mezun olana kadar bilgi eksiklerinizi tamamlayın. Mezun olduktan sonra iş bulmanızı kolaylaştırır, tecrübe sürenizi kısaltır. Unutmayın, birinci basamaktan beşinci basamağa çıkamassınız, arada geçmeniz gereken basamaklar var. Bu basamakları en kısa süre içerisinde çıkmalısınız. Çalışmadan,emek vermeden bu iş olmaz.

    Tekrar yazıyorum, diplomayı almak daha başlangıç, önünüzde uzun yol var. Hangi üniversiteyi bitirdiğinizin önemi yok. Problemlere en kısa sürede, en pratik, en ekonomik çözüm bulmanızı bekler piyasa sizden...

    Aynı şeyi defalarca kez yazdım, kafanıza girsin...

    Bu arada şunu söyleyeyim, siyasetle falan vakit kaybetmeyin. Mesleğinizi en güzel şekilde yapın. Basamaklara odaklanın ve hızlı çıkmaya gayret edin, boşa vakit kaybetmeyin. Kaybedecek vaktiniz yok!

    Devlet sektörü git gide daralıyor,özelleşiyor,devlete sırtımı dayarım hayalleri kurmayın derim.

    Bu yol zor bir yol, belki sosyal hayatınız olamayacak, belki kafanızda saç kalmayacak ama çalışırsanız mükafatını alırsınız. Aksi taktirde böyle şikayet eder durursunuz kimse dönüp bakmaz. Tıp doktorları yıllarını veriyor DR ünvanını alabilmek için, gece gündüz çalışıyorlar... Mühendislerde aynı şekilde çalışmalı. Çünkü özel sektör artık bunu gerektiriyor. Özel sektör kolay değil... Elini sallasan mühendise çarpıyor, rekabet var, kaliteli olan kazanacak! Yoksa bu ülke ilerleyemez,gelişemez... Avrupada mühendis diploması almak kolay değil, özel sektörde kendini kanıtlamak kolay değil... Türkiye eski Türkiye değil... Boş hayallerle kendinizi kandırmayın derim.

    İlk defa benim gibi düşünen bir mühendise rastlamanız gayet normal... Çünkü kimse bunları anlatmaz. Ömrü hayatımda sadece burada anlattım bunları, sadece bu forumda...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: realmrxa

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    12 senelik mühendisim, serbest çalışıyorum yani kendi işimi yapıyorum. Bişeyler karalamak istedim, bakın nasıl mühendis olduğunuz önemli değil, mühendislerin sayısıda önemli değil. İsterlerse ilk okul mezunlarına bile mühendis diploması verilsin hiç önemli değil. Önemli olan kaliteli mühendis, çözüm üretebilen, işini bilen, mühendis... Bakın ben şirketime zamanında mühendis arkadaşlar alıp bünyemde çalıştırdım. Adam gelmiş ODTÜ den mezunum, hacettepeden mezunum, boğaziçinden mezunum,bilkentten mezunum şöyle iyiyim, böyle iyiyim vs vs vs diyor. 1 ay sonra işten çıkarıyorum aradığım gibi değilsin diyerek. Mezun olduğu okul, falan filan bana göre hikaye... Kendisini yetiştirememiş ise bana göre boştur. O yüzden takılmayın bu konulara, kendinizi iyi yetiştirmeye bakın, bunun için çalışın, sadece maaş için çalışmayın, kaybedersiniz...

    Kusura bakmayın da biz güdülenlerden değil direnenlerden olacağız.İlk defa sizin gibi düşünen bir meslektaşımıza rastlıyorum.Herneyse.

    İstihdam politikası diye bir şey var.Arz-talep eğrisi sonucu oluşan reel işsizlik oranları ve ücret düşüşleri var.Ve bu bahsettiğim şeyler bilimseldir.Farazi değil.

    Kişisel gelişim bir şeydir.Ve önemlidir doğru.Ama onu çevreleyen istihdam olanakları ve meslek prestiji her şeydir(bkz. doktorluk).

    Ve evet patron olduğunuz için zaten sizin işinize gelmesi de normal.

    Ne kadar çok mezun o kadar az para.

    Esnek çalışma saatleri,modern kölelik.

    Yüz bin mezunun iş başvurusunda bulunması nere 20 bin kişinin iş başvurusunda bulunması nere?


    Çok kişisel gelişim diyorsanız ben o 20 bin kişi arasından kişisel gelişimimle sıyrılmak isterim.

    Enayi miyim ben gel gel ne olursan gel.100 bin olsan da gel 200 bin olsan da gel diyeyim.

    İşveren dışında kimin işine yarar bu?

    Gerçi sizde işverensiniz.Pardon.

    Ben şunu diyorum, eğer kendinizi geliştirmesseniz hiç bir zaman başarılı olamazsınız. Yattığım yerden para gelsin olayı, masa başı olayı artık bu ülkede bitmiştir. Olay diploma denilen kağıt parçası değildir. Türkiye o kısımları artık geçmiştir. Çalışmayan, kendini sürekli yenilemeyen, geliştirmeyen, özetle problemlere çözüm üretemeyen mühendis bu ülkede aç kalacak bundan sonra...

    Bende bir zamanlar özel bir şirkette çalışıyordum. Ancak büyük bir risk alıp kendi işimi kurdum. Bu nasıl oldu merak eden olursa anlatırım özelden...

    4 sene oku, diplomayı al, yan gelip yat, gelsin paracıklar. Yok öyle bişey, o eskidendi, artık çalışmayana, kendisini yetiştirmek için gayret etmeyene bu devirde iş yok. Kaliteli mühendis her yerde kendisini belli eder.

    Kaliteli mühendis kendi kendisinin patronudur. Devlet sektörü olsun, özel sektör olsun bu böyledir, çalışmazsan, kaliteni yükseltmezsen olduğun yerde sayarsan aç kalırsın.

    Diplomayı almak her şey değil artık... Şu an üniversitede okuyan arkadaşlar, boş vaktinizi iyi değerlendirin, çalışın, sadece ders çalışmak, vize finala girip dersleri geçip diplomayı almak artık yetmiyor. Mezun olduktan sonra işsiz kalınca bu sözlerimi hatırlarsınız. Dersinizki donanım haberde set diye bi mühendis abimiz vardı, bişeyler karalamıştıda ben onu takmamıştım.

    Boş zamanlarınızda,yaz tatillerinizde özel şirketlere mühendis abilerinizin yanına gidin, çalışmalarını takip edin, özel sektör neleri istiyor bakın görün ve mezun olana kadar bilgi eksiklerinizi tamamlayın. Mezun olduktan sonra iş bulmanızı kolaylaştırır, tecrübe sürenizi kısaltır. Unutmayın, birinci basamaktan beşinci basamağa çıkamassınız, arada geçmeniz gereken basamaklar var. Bu basamakları en kısa süre içerisinde çıkmalısınız. Çalışmadan,emek vermeden bu iş olmaz.

    Tekrar yazıyorum, diplomayı almak daha başlangıç, önünüzde uzun yol var. Hangi üniversiteyi bitirdiğinizin önemi yok. Problemlere en kısa sürede, en pratik, en ekonomik çözüm bulmanızı bekler piyasa sizden...

    Aynı şeyi defalarca kez yazdım, kafanıza girsin...

    Bu arada şunu söyleyeyim, siyasetle falan vakit kaybetmeyin. Mesleğinizi en güzel şekilde yapın. Basamaklara odaklanın ve hızlı çıkmaya gayret edin, boşa vakit kaybetmeyin. Kaybedecek vaktiniz yok!

    Devlet sektörü git gide daralıyor,özelleşiyor,devlete sırtımı dayarım hayalleri kurmayın derim.

    Bu yol zor bir yol, belki sosyal hayatınız olamayacak, belki kafanızda saç kalmayacak ama çalışırsanız mükafatını alırsınız. Aksi taktirde böyle şikayet eder durursunuz kimse dönüp bakmaz. Tıp doktorları yıllarını veriyor DR ünvanını alabilmek için, gece gündüz çalışıyorlar... Mühendislerde aynı şekilde çalışmalı. Çünkü özel sektör artık bunu gerektiriyor. Özel sektör kolay değil... Elini sallasan mühendise çarpıyor, rekabet var, kaliteli olan kazanacak! Yoksa bu ülke ilerleyemez,gelişemez... Avrupada mühendis diploması almak kolay değil, özel sektörde kendini kanıtlamak kolay değil... Türkiye eski Türkiye değil... Boş hayallerle kendinizi kandırmayın derim.

    İlk defa benim gibi düşünen bir mühendise rastlamanız gayet normal... Çünkü kimse bunları anlatmaz. Ömrü hayatımda sadece burada anlattım bunları, sadece bu forumda...






    Yazdığınızda katıldığım veya katılmadığım noktalar var.Kişisel gelişim vs. önemli.Emek vermek önemli vs.vs.

    Onları anladık da ne alaka şimdi buradaki mevzuyla onu anlamadım.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.