Şimdi Ara

Tır sektörü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
14.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu mesaj için daha uygun bir bölüm bulamadığım için buraya yazayım dedim. Sizce şu dönemde harçsız borçsuz ikinci el bir tır alıp çalıştırmaya başlamak mantıklı bir tercih midir? Günümüz şartlarında pek de küçümsenemeyecek fiyatları da göz önünde bulundurursak bana pek mantıklı gelmiyor ancak fikirlerinizi almak istedim.



  • Valla sağlam, temiz, kelepir bişey bulunursa alınabilir. Borcu olmayacaksa getirisi olur gibi. Ama Türkiye'de pek kazananılabilir mi bilemiyorum. Sırf mazottan üzülebilirsiniz.
  • Arkadaşlar tanıdığım firmalar var bunların filoları az uz deil 300-400 arabası olan var.Adamların sadece 50 arabası çalışıyor.250 arabası yatan firma var.Bu adamların parası bol çekip çevirebiliyorlar.2200 eur ya bir sefer atar duruma düştüler(Almanya'ya).En az 100 bin Euro arabaya bağla bulabilirsen ayda iki sefer at 2200 Euro dan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FauFau -- 11 Ağustos 2009; 21:43:28 >
  • suan tırlar ucuz 55 bın eur ya sana masraf cıkarmayacak bır arac bulabılırsın . bızım calıstıgımız hattan ornek vereyım macarıstana ayda 3 sefer yapmak mumkun eger soforun hız ise sefer bası 800-1200 eur kalması mumkun gecıs belgelerının paralı ve parasız olma ıhtımallerı var onları acıklamaya baslarsak aksam olur genel olarak borcun olmazsa 2500 eur. ayda cebıne temız para gırer. suan ısler bıraz dusuk oldugu ıcın navlunlarda dusuk dogal olarak bu rakam bu aylarda 2000 eur ya dusebılır tabı borcunu yok sayıyoruz borcunda olursa tırda o para borca gıder en azından tırın olur 2-3 senede.
  • Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar, kusuruma bakmayın ilk mesajda belirtmeyi unutmuşum; yurtdışına çıkmayacak tır, yurtiçi kullanılacak. Kamyoncular tırcılar kooperatifleri gibi kooperatiflerin mantığı hakkında bilginiz var mı peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar, kusuruma bakmayın ilk mesajda belirtmeyi unutmuşum; yurtdışına çıkmayacak tır, yurtiçi kullanılacak. Kamyoncular tırcılar kooperatifleri gibi kooperatiflerin mantığı hakkında bilginiz var mı peki?


    Kooperatiflere girecekseniz hiç başlamayın bence bu işe. Sömürürler adamı. İstisnalar hariç.
    Eğer tanıdığınız bir fabrikaya varsa, aracı oraya sokun. O fabrikanın yükünü taşıyın. Ben şuan iki aracımı da böyle bir şirkete soktum. Ne piyasada iş arama derdim var, ne de kamyon garajlarında perişan olma derdim var.
    İş varsa adam beni arıyor, ben gidiyorum yükünü götürüyorum. Dönüşte de yükünü sarıyorum, deposuna boşaltıyorum sonra istiraate çekiliyorum.
    Eğer böyle bir imkanınız varsa değerlendirin derim.
    Çünkü nakliye piyasası ölü. Gittiğiniz yerde en az 1 gün yatarsınız. Hemen iş bulsanız bile bulduğunuz işin navlunu düşük olur. Bedavaya gidip gelirsiniz.

    Memleket neresiydi ? Yani bu işi nerede yapacaksınız ?




  • Vakit ayırıp yorumda bulunduğunuz için teşekkürler, Muğla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    Vakit ayırıp yorumda bulunduğunuz için teşekkürler, Muğla.


    Rica ederim.

    Muğla'da odun, mermer işini rahatlıkla yapabilirsiniz.
    13.60 dorseli tırla iş bulmanız kolay.

    O taraflarda odun ve mermer işi yaygın.
  • Tekrar teşekkür ederim, babam 50 yaşında ve bu yaştan sonra tır kullanacağım diyor, sizce yaş bir etken midir peki? Son olarak da eli yüzü düzgün, işe yarar bir tır + dorse ne tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    Tekrar teşekkür ederim, babam 50 yaşında ve bu yaştan sonra tır kullanacağım diyor, sizce yaş bir etken midir peki? Son olarak da eli yüzü düzgün, işe yarar bir tır + dorse ne tavsiye edersiniz?


    Eğer bu işi yapabiliyorsa neden olmasın ?
    Benim babam da 56 yaşında ama bazen benimle gidip gelir. Yılların şöförü olarak bana da taş çıkartır sağolsun. Çok uzunyola çalışmayacaksa kendide işten zevk alır zaten.

    Eli yüzü düzgün, işe yarar bir tır derken üst limit ne kadar ? Ona göre tavsiyelerde bulunayım.
  • 80 bin lira civarı üstad
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    80 bin lira civarı üstad


    Üst limit 80 bin civarıysa zor..
    Renault Premium'lara bakabilirsiniz o fiyata. Onların 2. eli gayet düşük.
    Eğer dorse + çekici olarak 1840 Axor bulabilirseniz o fiyata(sanmıyorum ama) onlara da bakabilirsiniz.

    Kredi çekme gibi bir olanağınız olamaz mı ?
  • Kredi düşünmüyoruz ne yazık ki üstadım, gerçi bana kalsa hiç bu işe kalkışılmaması gerekiyor ya neyse...
  • Aslında alttaki aracın fiyatı Euro'yu 2 Lira'dan baz alırsak 56 bin lira yapıyor.. 10 bin liraya da eli yüzü düzgün bir dorse bulsanız bu size 65 bin liraya patlar. Bunun 10 bin Liraya K1 belgesi var. Bununla beraber size 75 bin liraya gelir. Üstüme alacağım, branda falan derken size 80'i bulur. Araca da biraz masraf yaparsın tamam işte.

    http://www.araba.com.tr/2100017.html




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BmCpRo827 -- 29 Ağustos 2009; 22:42:16 >
  • Çok çok teşekkür ederim cevaplarınız için, önerinizi dikkate alacağım, gerçi biraz daha zaman var bu iş için. Umarım o günler geldiğinde de fikirlerinizden faydalanırız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    Çok çok teşekkür ederim cevaplarınız için, önerinizi dikkate alacağım, gerçi biraz daha zaman var bu iş için. Umarım o günler geldiğinde de fikirlerinizden faydalanırız


    Rica ederim.
    Her zaman yardımcı olurum.
  • BmcPro827'nin verdiği sitedeki araç gerçekten güzel,büyük ihtimal de orjinal kilometrededir.Bizim de Actros'larla ilgili şüphelerimiz vardı,Hollanda'daki firmamıza şu an bir tane 18.50 ekledik 2004 model ve gerçekten çok güzel bir tır.Hele o V8'in sesi yok mu ....

    Bizdeki Tırlar...Fikir vermesi açısından

    Scania 164 l 480 İki tane 2004 model (çok kaliteli ucuz varsa alınabilir.Yakıtı biraz fazla)
    Renault Premium 400(2001 model çok iyi ama diğer markalar karşısında güçsüz-Markadan dolayı-)
    Scania 144 L 530 Hollanda'da V8 çok keyifli birçok arabaya kafa tutar 2001 model resmi aşağıda
    Volvo FH12 eski model hala taş gibi
    Bir de Daf var ama tam hatırlayamıyorum,büyük ihtimal 430 XF olabilir.


    Resimler

     Tır sektörü


     Tır sektörü


     Tır sektörü


    Sağdaki amcam soldaki yeğen :)

    M.Bas yazısı falan silindi horozlu V8 yapıldı

    İki tane Bmc 827 Pro ve bir tane Yavuz Fatih var ama onlar kamyon olduğu için ayrıntıya girmedim.











    9




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ekonomici

    Tekrar teşekkür ederim, babam 50 yaşında ve bu yaştan sonra tır kullanacağım diyor, sizce yaş bir etken midir peki? Son olarak da eli yüzü düzgün, işe yarar bir tır + dorse ne tavsiye edersiniz?

    Benim babam 57 yaşında ve hala gidip geliyor yurt dışına. 30 senedir de kamyon otobüs tr sürüyor. Son 10 15 yılda yurt dışına çıkıyor. Ama sağlık sorunları varsa biraz düşünsün derim. 2004 Daf XF 480 kullanıyor.
  • s a abiler ben bi tır alıp piyasada calışmak istiyorum sizce bu zamanda tır almak mantıklımı axor 1360 dorse ile memleket adana
  • fikri olan yokmu burada ya bu işi yapan kalmadımı :(((((
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.