Şimdi Ara

The Outer Worlds (2019) [ANA KONU] (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
9
Favori
14.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyunun Epic games store a özel olarak çıkacağı açıklandı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yerin dibine gir Epic
    Dayatmalardan nefret ediyorum
  • "Pax 2019" konferasında 20 dakikalık yeni bir gameplay videosu düştü.

    İzlemek isteyenler tıklasın. (Youtube)
  • Videoyu tekrar izledikten sonra yorumlarımı yapayim. Herkesin merak ettiği konu bu oyunun ne kadar crpg'lere yaklaşabileceği idi. Aynı şekilde Unreal engine'nın rpg ile imtihanını en azından obsidian kodları ile ne seviyeye gelebildiğini az çok görmüş olduk. Her ne kadar her şeyin yanında WIP(Work in Progress) yazsada bunu ne kadar daha geliştirebilecekleri şimdilik soru işareti. (çıkış tarihini baz alarak söylüyorum)
    Öncelikle videoda statslar 6 tane görünüyor.
    Str,dex,int,per,charm ve temp. Güzel haber bu dinamiklerin süs olmadığını ve oyuna birebir entegre edebildiklerini dialoglar sırasında karşımıza çıkan (intelligence 3) gibi seçiminden anlayabiliyoruz. Buna dikkat çekiyorum çünkü perk/skill sistemi şeklinde yapsalardı bu işin sonu sadece yazım tercihleri üzerinden gideceği için lineer bir yapıda olacaktı. Sallıyorum a'yı tercih edersen bu sonuca ulaşırsın b'yi seçersen sonuç bu olur mantığında olurdu lakin şimdi bu a ve b tercihinin arasına statslardan gelen dinamikler eklendiği için illa a yada illa b yapmak zorunda kalmayacağız. Buna rağmen dialoglarda (engineering 30) yazdığını görüyoruz bu da statslarda yok :) İşte bu perk,skill sistemi yani başı ve sonucu belli olan bir hikaye demek oluyor. Bu yönü ile de cyberpunk 2077 yada witcher3 tarzı dialoglarda sahip olacak demek.(Yani özgürlük belli görevlerde kısıtlanabilir) Özetle şu hali ile halen daha mekanik olarak geliştirmeye çalışıyorlar orası kesin zaten str gibi bir dinamikte "Block" gibi bir özelliğin olması "abi biz endurance dinamiğini stats olarak koyamadık ama unutmadık da merak etmeyin" demenin bir başka yolu. Bunun dışında seslendirmelerin yapılmamış olması da zaten sürekli dialog ve bu rpg mekaniklerinin halen daha geliştiriliyor olmasından kaynaklı.(wip) Çünkü tek bir mekanik ve tercih bile bir senaryonun baştan aşağı değişmesi ya da oyuna yeniden eklenmesi anlamına geliyor. Sonuç olarak RPG açısından cyberpunk 2077'den daha gelişmiş bir oyun geldiğini rahatlıkla söyleyebilirim. Bunların dışında çok fazla eksiği var ama geliştirilme aşamasında ve AA seviyesinde bir oyun olduğu için yine de tatmin oldum şahsen. Vtmb 2'den şimdilik ümidim yok ama bu oyundan ümitliyim hala. Hele ki piyasada ben RPG oyunuyum diye geçinen firmalara gerekli dersi verecektir muhtemelen.

    Hayırlısı olsun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: undy1ng

    "Pax 2019" konferasında 20 dakikalık yeni bir gameplay videosu düştü.

    İzlemek isteyenler tıklasın. (Youtube)
    Leş gibi olacak gibi duruyor. Umarım son hali değildir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cheryl Mason

    Leş gibi olacak gibi duruyor. Umarım son hali değildir

    Alıntıları Göster
    Leş gibi derken? (: Oyunun son hali değil elbette lakin çok da farklı olmayacak çıkış zamanını düşündüğümüzde. Bunun dışında kurduğunuz cümleden AAA beklentisi sezdim. Bu oyun yüksek bütçeli AAA ya da aksiyon oyunu değil ve kesinlikle size hitap etmeyebilir. Bu oyunun hedef kitlesi ve alıcısı daha core rpg oyuncularıdır ve görünen o ki istediklerini alacaklar. (En azından şimdilik öyle görünüyor)

    Not: Bu tür oyunlarda gördükleriniz ile değil, size yaşattıkları duygular ile değer biçilir. New vegas'ın bugün hala en iyi fallout oyunu olarak anılması (1-2'yi hariç tutuyorum ama onları da yapanlar aynı kişiler) ya da son dönemlerde moda olan Vampire: the masquerade bloodlines'ın ünlü olmasının nedeni de budur. Hoş bu iki oyunun da ortak yapımcısı troika ve obsidian ve şimdi outer worlds'u geliştiriyorlar.
    Not2: Troika = Tim Cain, Leonard Boyarsky (Obsidian) Jason D. Anderson (inxile)

    Microsoft şuan hem inxile hem de obsidian'ın sahibi. Belki bir sonra ki oyunun AAA seviyesinde duyururlar ve o zaman yapay zeka,modelleme,animasyon,görsellik..vb gibi detayları tartışabiliriz ama bugün outer worlds için bunları konuşmak son derece saçma olur.

    Son olarak şunu da söleyim core rpg oyuncuları için görsellik belki de bakacakları en son noktadır. Oyunun izometrik ya da FPS bakış açısında olması çok da önemli olmayabilir çünkü onların istekleri beklentileri bambaşkadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 2 Nisan 2019; 21:28:55 >




  • undy1ng kullanıcısına yanıt
    2019 yılında böyle grafiklerle geliyorsa bir oyun leş demem normal. Sonuçta oynanış ve hikaye deneyim etmeden yorum yapabileceğim şeyler değil. Oyunu kurtarabilir olup olmadığını anca oynayınca karar verebilirim. Ama oyun çıktığında grafikler bu şekildeyse grafikleri leştir benim için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cheryl Mason

    2019 yılında böyle grafiklerle geliyorsa bir oyun leş demem normal. Sonuçta oynanış ve hikaye deneyim etmeden yorum yapabileceğim şeyler değil. Oyunu kurtarabilir olup olmadığını anca oynayınca karar verebilirim. Ama oyun çıktığında grafikler bu şekildeyse grafikleri leştir benim için.
    2019 yılında keşke her firmanın cebinde para olsa da sizin gibi oyuncuların gözünde o değerli yapıtları/oyunları "leş" olmasa ama malesef dünya böyle bir dünya değil. Size tavsiyem AAA oyun dünyasından çok çıkmayın çünkü bu tür AA bütçesi ile yapılan oyunlar sizin gibi düşünen oyunculara çok fazla hayal kırıklığı yaşatabilir. Bunu söylüyorum çünkü malum hype kültürü ülkemizde de bolca var. Tercihlerinizi yaparken hype kültürüne bağlı olarak değil de, ne istediğinize ya da beklentilerinize göre şekillendirmeniz bence daha mantıklı olacaktır. Bunu söylüyorum çünkü para/zaman ikilisini boşa harcamanızı da istemem. Oyun çıktığında artık kararınızı yine kendiniz verirsiniz.




  • Çıkış tarihi 25 Ekim 2019

  • Oyunun evrenini de, grafik yapısını da sevemedim. Oyunlarda bir goygoy furyası var şu sıralar, Rage 2 falan hadi neyse de, Obsidian gibi bir firmanın yaptığı rpg oyununun böyle gevşek olması canımı sıkıyor.
  • Hayda oyun ülkenizde kullanılamıyor diyor. Amerikada 60 dolardan çıkmış satışa. Hindistanda 45 dolar.
    https://www.epicgames.com/store/tr/product/the-outer-worlds/home



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jedi39 -- 14 Haziran 2019; 17:26:44 >
  • jedi39 kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde Borderlands 3'de kapalı ve ikisininde yayıncısı Take-Two. Windows Store ve PSN'de baktım, dışarıda açıkken bizim ülkedeki marketlerde kapalı. Ortada saçma bir durum var, Alkan Adakaner Borderlands 3 için mail gönderdiğinde başta ABD'nin ihracat yasalarına takıldığından açılmadığını yazmıştı Epic Store, sonrasında ise hata olduğunu ve düzelteceklerini belirtmişlerdi fakat bu 2 ay öncesiydi. 2 aydır Borderlands 3 eklenmiyor, şimdi de The Outer Worlds bizim bölgeye kapatıldı acaba gerçekten yasalar gereği mi getiremiyorlar diye düşünmeye başladım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zebercet

    Oyunun evrenini de, grafik yapısını da sevemedim. Oyunlarda bir goygoy furyası var şu sıralar, Rage 2 falan hadi neyse de, Obsidian gibi bir firmanın yaptığı rpg oyununun böyle gevşek olması canımı sıkıyor.
    Benim de canımı sıkan nokta orası cyberpunk 2077 de Outer Worlds de de oyun motoru yüzünden malesef atmosfer konusunda gözümde sınıfta kaldılar.

    Olması gereken şu video gibi olmalıydı;
    https://www.youtube.com/watch?v=QWd9jMvJfuM&t=

    Özetle neon ışıkları kendisini en güzel siyah arka planda doğru renk paleti kullanarak gösterebiliyor.

    Bu video ue4 kullanılarak yapılmış. Cyberpunk 2077 için zaten yapılacak bir şey yok lakin Outer Worlds geliştirilme aşamasında bu renk paletini kullanılarak tasarlanması lazımdı sanki. Neticede outer worlds de ue4 ile geliştiriliyor.

    Şimdilik oyun new vegas ayarında görünüyor gayet de yeterli benim için ki AA seviyesinde olan bir oyun için fazlası var eksiği yok. Bekliyoruz çıkmasını artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheKD

    Aynı şekilde Borderlands 3'de kapalı ve ikisininde yayıncısı Take-Two. Windows Store ve PSN'de baktım, dışarıda açıkken bizim ülkedeki marketlerde kapalı. Ortada saçma bir durum var, Alkan Adakaner Borderlands 3 için mail gönderdiğinde başta ABD'nin ihracat yasalarına takıldığından açılmadığını yazmıştı Epic Store, sonrasında ise hata olduğunu ve düzelteceklerini belirtmişlerdi fakat bu 2 ay öncesiydi. 2 aydır Borderlands 3 eklenmiyor, şimdi de The Outer Worlds bizim bölgeye kapatıldı acaba gerçekten yasalar gereği mi getiremiyorlar diye düşünmeye başladım.
    Türkiye ile alakalı en ufak bir yaptırım yasası yok şuan. Take Two tarafında sanırım yanlış anlaşılma var.
  • fallout 4 alacaktım ama bekleyip bunu almaya değer mi bilemedim şimdi.
  • Fallout 4 güzel oyundu, bu oyunun aynı etkiyi yaratacağını sanmıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.