İstanbul Ankara uzun yol tecrübesi çekmiş bir kullanıcı. ![]() Tesla Model Y Performance Istanbul’dan Ankara’ya Uzun Yol Testi https://www.youtube.com/watch?v=sH2ZnNsOUTk&t=1s |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (368. sayfa)


-
-
Her fırsatta bu araba long Range alınır dedim
anlatamadım
öyke top gibi seker araba işte
250 km de şarj biter
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun yolda bu hızlarla gidecek kişiye zaten elektrikli araç çok uygun değil bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
LR 20" jantlı sipariş vermiş biri olarak soruyorum, benzer kullanımda LR 20" araçla daha uzun menzil elde edebilirmiydim yoksa sadeced 19" jantta mı belirgin fark eder?
Aynı şartlarde LR ve P menzil deneme videosu falan var mı bulamadım.
-
19 jantla daha fazla km yaparsınız
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
19 jant nerdeyse tasarruflu kullanımda 50 km menzil farkı gibi.
Birde p alıp yolda 250 km hızla show yapacağını zannedenler vardı 100 km zor menzil yapar 250 sabitle gör😁
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blasko77 -- 20 Haziran 2023; 12:49:34 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
15 Haziran VIN ataması olmuştu,
20 Haziran'a kadar ödeme ve görevler için süre verildi.
Dün temsilci aradı, Noter Vekaletin tek sayfasını göndermişim, arka sayfasını da istediler.
Araç teslim tarihini sorduğumda "en erken Temmuz 3. haftası" ve en erken ihtimalle bu tarih olabileceğini vurguladı.
Daha önceki paylaşımlardan anladığım VIN atandıktan yaklaşık 1 ay sonra teslimat gerçekleşiyor.
Bayram dolayısıyla 1 hafta veya biraz daha fazla sarkma olabilir bu dönem alanlardan..
Fatura da teslimden bir kaç gün önce kesiliyormuş.. İnşallah ÖTV artmazsa en azından MTV ilk 6 aylık dilimden yırtmış olacağız.
Gemi adını "bilgi veremiyoruz" diyerek söylemedi temsilci ama hangi gemi bilgisi olan var mı?
-
200 km üstünde pil çok çabuk biter anlayamazsın bile
-
Duzelttim tesekkurler.
Ground Clearance (with 2 passengers)
Performance 6.2 in
Non-Performance 6.8 in
Performance 157 mm
Non-Performance 172 mm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
elektrikli araçlarda hız artınca menzilin bu kadar düşmesinin teknik açıklamasını bilen varmı? pillerden çok güç çekildiği için ısınma vs kaynaklı bir menzil düşüşü mü oluyor. sürtünmeyi düşündüğümüzde sürtünme katsayısı en düşük araçlardan bir tanesi olduğu için pil enerji kaynaklı fark oluştuğunu düşünüyorum.
500km menzil verilen bir arabanın 160'la gidince yarı yarıya menzil düşmesini çok anlayamadım. araçların enerji verimliliği oldukça yüksek. 0-100 hızlanması 3 sn olan araçla otobana çıkıp 150-160 la gidememek beni üzer açıkçası.
teslim aldığı model y bozulan arkadaş model 3 kullanırken menzili bu arabanın model y'ye göre daha iyi gibi gözüküyor demişti. yükseklik kaynaklıda olabilir diye düşünmeye başladım
-
Sanziman.
Çok kısa ozetle, 2 vitesli bir araba ile 7 vitesli bir arabayla kiyas dusunebilirsiniz.
İçten yanmalı araçta sanziman var, momenti aldıktan sonra motora elektrikli araca gore çok ufak etkisi var.
Elektrikli motorda bu yok değil ama çok daha basit. Taycan da 2 vitesli var mesela.
Surtunme direncinin de bir etken tabi.
Bunun dışında İçten yanmalı motorlardan 2.5 kat daha verimli enerji yönetimi.
Ama sanziman üretmek pahalı ve kompleks.
Bu nedenle bir elektrikli araç için Seyahat etme hızı max 150km/h gibi dusunebilirsiniz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Haziran 2023; 13:39:39 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aralarinda menzilde 12 mil (20 km civari) fark olmasi lazim. ancak hiz arttirdiginizda, ya da menzili kisaltan baska etkenlerde bu rakam muhtemelen buyuyecektir.
19 inch daha uzun menzil veriyor.
19 inch daha hafif, daha ucuz.
Elektrikli arabalara normal lastik takamiyorsunuz. RFT de takamiyorsunuz. 19 inch ve 21inch in lastiklerini daha kolay bulacagiz gibi duruyor, 20inch i alan daha az, lastik talebi de daha az olacaktir.
19 inch te kapagi sokup boyatabilir, ya da baska kapaklar satin alarak goruntuyu guzellestirebilirsiniz. kapak hasar aldiginda degistirebilirsiniz.
20 inch induction daha agir, daha buyuk ancak daha guzel bir goruntuye sahip. estetik olarak induction 20 ler gercekten guzel duruyorlar.
Menzili kisaltiyor.
Lastik yarilmasi vb sorunlari yasamasi daha olasi.
Konforu bir parca daha dusuk, ozellikle bozuk yolda.
Lastigin yerle temasi azalsin diye kullanilan lastik ebatlari yuzunden hem 20 hem de 21 de jant lastikten disarida kaliyor. bu bolca surtme, cizme, hasar verme, kaplamayi kaldirma vs demek. Ozellikle baska markalarin alasim jantlarini kullananlar bu konuya cok sasiracaklar. Kisa surede sinir bozan kozmetik hasarlar alabiliyor. ozellikle dar alan park ederken.
Ben 20inch siparis verdim. BMW 5 serisinden gecen birisi olarak jant kapagi konsepti garibime gidiyor. Ancak 19inch gemini aslen daha iyi ve masrafi daha az olan secenek gibi duruyor. ozellikle menzil sikintisi yasatacak mesafeler gidiyorsaniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Namessar -- 20 Haziran 2023; 13:50:5 >
-
Evet
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
140 km de rüzgar duvarı başlıyor asıl mesele bu... Taycan 2. vitesle bile anca tesla kadar gidiyor.
-
LR ve P arasindaki konfor farkini merak edenlerden biriyim.. 4 nisanda Long Range siparis ettim, 20" Induction jantlar ile,beklemedeyim. Akasya Tesla showroom'da Tesla gorevlisi "abi ben ikisini de kullandim, 20inch LR ile Performance'nin 21inch donanimi arasinda konfor farki hic yok,tepkileri ayni,madem 20 jant koyacaksin Performance al gec" deyince, ben de siparisimi Performance olarak degistirdim. Gunde maksimum 10 km yaptigim icin menzil umurumda degil, uzun yol icin de diger aracim Honda Crv'yi kullanmayi planliyorum. Eminim ki eninde sonunda bu 21 jantlari bir cukurda veya kaldirima surterek cizecegim. Turkiye kosullarinda evet LR'nin ancak 19 jantlar ile bir mantigi var gibi..ama 19 janta kapak takiyor olmak da bir garip kaciyor kimsenin alisik oldugu birsey degil..
-
Günde 50 km den fazla yol bende yapmıyorum ilk Lr sipariş ettim 21 jant P yi söke gibi yolları yamalı bohça yerde test ettikten sonra siparişimi P ye çevirdim. Bir lastik buluna bilirliği sıkıntı olacak gibi ama adamlar 20 bin araba satıpta bunun lastiğini stoklamayacaklarsa çok büyük itibar kaybı olur onlar için.
-
19 Jant kapaginin altında yine alasim jant var.
Isterseniz cikarirsiniz uzun yolda takarsiniz.
Hem janti da çıkartıyor biliyorsunuz.
Soke yollari cok kötü değil. (Ana yol)
Istanbul kocaman bir santiye ara sokaklarda.
Bjørn Nylandyoutube
Tesla Model Y LR range test w/19" stock tireshttps://www.youtube.com/watch?v=tfjGuiPNlDg&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 20 Haziran 2023; 15:7:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
keske o 19 alasim jantlar daha guzel olsaymis..veya Performance'de kolaylikla farkli jant ve lastik ebatina gecilebilseymis (o buyuk fren kaliperleri icin ozel jant aramak lazim).. gorunen o ki hangi versiyon siparis edilirse edilsin hep bir "acaba?" kalacak insanin aklinda..
ben cok az yol katetmeme, gunluk rotamin cogunlukla duzgun yollardan olusmasina, kapali otoparkimin olmasina guveniyorum. elektrikli arac bu nedenle hayat duzenime uygun.
fakat Performance'in bozuk yollardaki konforu beni cok rahatsiz ederse, bir umit su urun de denenebilir :
https://unpluggedperformance.com/product/tesla-model-y-luxury-coilover-suspension-kit/
-
Lastik ekonomiye çok etki ediyor. 275 taban lastik zaten tüketime korkunç etkili. Fakat araç o kadar hızlı ki bir çok insanın ömrü hayatında görmediği yaşamadığı deneyim var aletlerde. 10 sene önce 3 saniyeleri ancak sınırlı üretim milyon dolarlık araçlarda görüyorduk.
Beni Tesla da en çok endişelendiren şey menzil tüketim sürüş sertlik falan değil asıl bu 3-4 saniyelik araçlara nasıl adapte olunacak. Nasıl zaptedecek bu araçları insanlar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Porsche lastikleri taban alanı büyük spor araç olduğu için Model Y ile kiyaslayamadim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X