1. Resmi bir izne gerek yok ki. Arabaya turbo taktırmak gibi. Belki tam olarak yasal değil ama, herkes yapıyor, kimse bir şey demiyor. Ama izin alınması isternirse... Bbrası Türkiye. Her izinin bir fiyatı var. Güncellemeye $1000 desinler, 500'ünü falanca siyasetçiye versinler... 220 değil 350kW'a bile izin çıkartırlar. 2. Haah haah haah haah hayır. Vergi farkı derken, MTV artar sadece. 3. 4x4'in ÖTV'si yüzünden baştan mantıklı değil ki zaten. Arabada 4 tane teker dönünce birilerinin zoruna gidiyor. Abuk subuk vergi çıkartıyor. Yani zeka özürlü bir kural. 4 çeker demek, daha iyi yol tutuş, daha az kazai daha az sorun demek. 4x4 ün vergisinin daha az bile olması lazım da kime ne anlatacağız.. Sonradan yapılan güncelleme ("upgrade") yolu ile ÖTV'den kaçınılıyor. çünkü ÖTV sadece satış sırasındaki matraha uygulanıyor. Mesela şimdi insanlar EAP alıyor, ÖTV? Yok ÖTV. Ama arabayla beraber alırsan, Haşırt... Onun gibi... Yani vakti gelince devletimiz, MTV yi sadece motor kW göre almayı bırakınca, bırakırsa... Araçlarımızın "olması gerektiği gibi" 220kW olmasının önünde bir engel yok. şu anda da yok ama o MTV'yi ödemeye değmez. Yine de opsiyon olarak koyulabilir. İsteyen 220kW olarak kullansın. Ne var yani? İşte kanun kural koyanlar ilk düğmeyi yanlış ilikleyince bir noktada ne yapsan doğruyu tutturamıyorsun... |
Bildirim