Nasil olsa aksam vakti ve yapacak birsey yok. Anlatayim hocam. SR da LFP var LR da NMC. Lityum demir fosfat, Nikel mangan kobalt. LFP NMC batarya lara gore daha uzun sarj desarj sayisina sahiptir. Biraz daha yavas sarj olur, ayni kwh deger icin daha agirdir. En dusuk pil yuzdesi ile en yuksek arasindaki voltaj cok yakin oldugu icin bazi zamanlar BMS (battery management system) pilin yuzdesinin o an icin gercekte ne kadar oldugunu dogru hesaplayamaz. Bu sebeple arada kalibrasyon ister. BMS %100 u gordukten sonra dogru hesaplamaya baslar. LFP lerin soguk havalarda menzilinin NMC lere gore daha cok dustugu soylenir. Bunu test etme sansim olmadi cunku 1 Adanada yasiyorum 2 Aracimda NMC vardi. NMC ler anlik guc verme degeri daha yuksek oldugu icin genelde yuksek performansli araclarda tercih edilir. Yeni cikan LFP ler henuz yayginlasmadi ama yakinda bu degisecek gibi gorunuyor. Sormak istediginiz baska birsey varsa buralardayim :) < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 11 Haziran 2025; 21:59:1 > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2428. sayfa)












-
-
Bir de ufukta LMFP var gelmekte olan. Tesla özelinde LFP'ye eser miktarda NMC kimyasalları karıştırarak LFP maliyetine NMC performanslı hücreler...
2026 başında yada ortasında gelecek gibi duruypr. Berlinde pil tesisi tamamlanmaya yakınmış diye duydum. Ondan sonra bizim daha teslim aldığımız arabalar oldu eski model pilli araç. 2-3 seneye kadar da artık ne LFP kalır ne NMC. Katı haller yeni norm olur. LiS, LiO hücreler geldi gelecek diye konuşurlar. 100kW altında arabaya insanlar burun çevirir hale gelir.
-
Ben Eva paspas ve bagaj havuzu aldim güzel durdu, lors borz vs diye firmalar var instagramda
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Faydalı bilgiler oldu benim için çok teşekkürler. Bu arada ben de Adanalıyım ☺️
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim aydınlatıcı oldu 👍
Bir de su bilgiyi okudum. Doğru mudur ?
Model Y'deki LFP batarya 175 kW'a kadar, NMC batarya ise 250 kW'a kadar DC hızlı şarj desteğine sahip
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bodysolid -- 12 Haziran 2025; 8:19:1 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet dogrudur. Tabi bu degerler icin pilin optimum isiya gelmis olmasi gerekiyor.
-
LR aldım bende istediğim renk olmadı yapacak birşey yok
-
Valla dün SG, iç beyaz sipariş verdim de dünden beri düşünür oldum beyaz iç döşeme ile başa çıkabilecek miyim diye. Belki iptal etme durumuna gidebilirim...
-
Merhaba arkadaşlar, uzun süredir tesla alsammı almasammı ikilemini yaşıyordum, 2 gün önce İzmirde test sürüşü yaptım ben arabayı beğendim ama arka koltukta oturan eşim ve çocuğum arabanın çok salladığını söyleyip dünkü envanter satışında arabayıda yakalamama rağmen almamı istemediler. Bu arabanın arkası gerçekten bu kadar rahatsız ediyor mu? Birde ekleme yapayım benimde kullandığım 4 adet test aracı dahil tamamının jantları çizik seviyesinin çok üzerinde sürtme izleri ile doluydu. Kaldırım sürtmesi nedeniyle oluştuğunu düşündüğüm bu izler beni tedirgin etti. Bu kadar kolay hasar almaması lazım diye düşünüyorum. Hatta benim kullandığım test aracının sağ arka lastiğin yanağında 15X2.5 cm boyutunda kopmak üzere olan bir lastik parçası vardı. Kullananlar bu lastik ve jant konusunda görüşlerini paylaşabilir mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arka koltukta oturmadım hiç ancak oğlum ve eşim sıkça oturdu ve hiç bu şekilde bir şikayet almadım.
jantlardaki sürtme izleri konusunda şunu söyleyebilirim. teslanın uyarı sistemi park ederken kenarlara sıfır yanaştırmıyor, görselde kırmızı olduğunda dur diye uyarı verdiğinde bile kaldırımdan oldukça uzakta kalıyor. ben bu uyarılara hep dikkat ederek park ettiğim için çizik olmadı ancak dar sokaklarda park etmek gibi bir durum varsa biraz daha yanaşmak gerekecektir, kaldırım yüksekse kapak çizilir gibi duruyor gerçekten. ben hankook lastiklerden oldukça memnun kaldım, bazı teslim alanlara continental ile teslim edilmiş ancak hankook ta gayet iyi bana sorarsanız.
-
Jant lastik ölçüleri saçma. O yüzden jant direkt kaldırıma sürtüyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
jant kapağı çıkarılsa fark eder mi acaba ?
-
(yanlışım varsa düzeltin tabi) test araçlarının genelinde 21'' uberturbine jantlar var sanırım. o jantları kaldırıma sürtmene bile gerek yok. çukurlarda bile çizilme yapar.
-
Arkadaşlar şarj istasyonu nerden temin edebiliriz.Akşam siyah renk aracımı aldım.Teslaya uygun hangi marka gider.Birde aracın içinden şarj kablosu çıkıyormu?Kaç metre acaba?
-
Yeni kasalarda 20" jantlar geliyor. Ancak dediğiniz doğru çizilmeye çok müsait. SR araçlarda jantlar 19" olduğu için test edilen araçla bir miktar konfor farkı olur. Ama yinede Alman araçlarından daha sert olduğu bir gerçek.
-
Tiguan ile karşılaştırdığımızda fark var. Eşim arkada oturacaksa Tesla'ya binmek istemiyor.
-
Nereden, kimden temin ederseniz edin, içinde 30ma AC ve 6ma DC kaçak akım rölesi bulunmayan cihazları asla almayın.
Gidin adi, dandik diye düşündüğünüz çin malı cihazları kullanın, ama asla yerlilik ve millilik reklamı yapan, kaçak koruma rölesi bulunmayan cihazları almayın.
Örneğin; Filşarj da kaçak akım rölesi yok. İnsan hayatı bu kadar ucuz işte ülkemizde. şu ürünü sıkıysa avrupada satmaya kalk.
Zaten bir şeyde "yerli ve milli" lafı geçiyorsa koşarak uzaklaşmak lazım. Eskiden din ile kandırdıkları kitleyi şimdi bununla afyonlamaya sonra da kazıklamaya çalışıyorlar.
-
Çizilen kapak değil hocam jant resmen rezil olmuş. Keşke fotoğrafını çekseydim. Oldukça derin sıyrıklar vardı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önceki kasa da Juniper da oldukça sert süspansiyonlu ve süspansiyon konforu olarak son derece vasat araçlar, aksini söyleyeni dikkate bile almam. Juniper yüzey farklılıkları gibi ufak bozuklukları biraz sönümleyebiliyor ama her 2 kasa da genel olarak darbe sönümlemede oldukça başarısız. Yol kötü değilse sert süspansiyon avantaja dönüşüyor ama bozuk yollarda ve ara sokaklarda bazen rahatsız edici olabiliyor. Alacaksanız mutlaka bunu dikkate alın. (dün arabayı yakaladım demişsiniz ama ben tüm satışlarda defalarca son ekrana kadar gelip alamadım, yani satın almak da kolay değil)
Fakat konfor sadece süspansiyonla bitmiyor, genişlik, sessizlik ve donanım (koltuk ısıtma soğutma, ön ısıtma/soğutma vb) gibi konfor öğelerini de düşününce bu sorun göz ardı edilebiliyor.
-
Hocam ben konuya vakıf değilim ama kaldırıma sürtüldüğü belliydi. Ben 25 senedir araba kullanıyorum hiçbir arabamda böyle birşey görmedim o yüzden merak ettim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X