Aynı tartışmalarla devam ediyoruz, şimdilik bir gelişme yok < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (215. sayfa)


-
-
"Ben normal markalardan normal modelleri tavsiye ederim." Cumle cok acik. Madem oyle 1.6-1.9 bandina arac tavsiye edin dedigimde blok atmis. Hahaha.
Elestirmek kolay ama alternatif sunmadiktan sonra bir anlami yok. Bu fiyat bandina teslanin verebildiklerini veren bir arac biliyorsaniz soyleyin. Yoksa susun bence. Dunyanin en iyi arabasi diyen yok zaten. kotu yanlarinda olabilir ama TR sartlarinda su fiyata su an icin daha iyisi yok bence.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
elektrikli tecrübem biraz oldu. inanın biz benzin/dizelin kahrına alışmışız, elektrikten sonra dizel araca binince bu ne yahu oldum.
-araba titriyor bunun farkında değiliz,
-dizeli ilk çalıştırdığında çıkan sesten araç içindeki ile bağıra bağıra konuşuyorsun farkında değiliz,
-aracı çalıştırıp hemen gidemiyorsun az biraz motor ısınacak şanzıman yağlanacak farkında değiliz.
-araç ilk çalıştığında içeriyi ısıtmıyor 10 dakika sonra ısınıyor farkında değiliz. elektriklide 30sn sürüyor ısınma.
-araç ilk çalıştığında motor ısınana kadar çiğ yakıyor, bütün mazot benzin kokusu arabanın içine doluyor camlarıda kapadınmı oh 10dk boyunca egzoz kokusunu alıp yanında götürüyorsun farkında değiliz.
elektrikliye binince elektriklinin ne olduğunu %100 anlamıyorsun. elektrikliden sonra, benzin/dizele binersen elektriklinin ne olduğunu anlıyorsun. bende öyle oldu.
gaza basma evet zaten elektriklide tek pedala 2 günde alışıyorsun dahada frene basmadım. o yüzden dip gaz zaten gitmiyorsun. ama benzin/dizele geçinde "şurda elektrikli olsa basar geçerdim yada yolda trafik var bir boşluk buldum elektrikli olsa çıkardım" dediğim zamanlar oldu. yani o güç yeri geldiğinde lazım olur ve kullanılır. benim bindiğim 400bg civarıydı. 500 olsa daha iyi olurmuş dediğimde oldu. tabi ben biraz pratik kullanmayı seven birisiyim. gereksiz magandalık şeklinde değil yanlış anlaşılmasın. otobana çıktım basar sol şerite hemen geçip 120ye alır sabitlerim. onun gibi. yada ışıklarda 3-4 araç yanyana durduk. kalabalığa kalmamak için basar bir 10-20 metre uzaklaşırım. bunlarda elektrikli çok iyi. ha gaz tepkilerine alışana kadar yolcular şikayetçi oldu özellikle şarj frenlemesini ilk 2 gün tam ayarlayamadım. ayağım alışında normale döndü. o gaz hassasiyetini şöyle açıklayım bilmeyen için, bir hayabusa motosikletin gaz kolu gibi düşünün. ama 2 olmasın 5 günde alışırsınız.
vergi aşırılığı yüzünden zaten her arabanın her yıl değer kaybı, en büyük maliyet. servis mtv mazot dışarda şarj falan bunlar küçük kalıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 21 Mayıs 2023; 11:4:18 >
-
Gecen hafta pazar gunuydu sanirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ix test yaptım bozuk toprak yolada girdim, sağ sol sallayan yoldu. kamyonlar dönüş yaparken çukur ve tümsekler oluşturmuş o toprak yolda. tam bir konfor testi oldu. hatta aynı yoldan aynı gün aynı şartlarda aynı kişilerle range rover evoque, ix, jaguar elektrikli ile geçme şansım oldu. range rover evoque en rahatı idi, sonra jaguar elektrikli, sonra ix. ha ix en sessizi idi, ama bir sağa sola bir salınım yaptı evlere şenlik. sparco ralli koltuk gerek belin kırılmasın diye. hatta arkada oturan aşırı rahatsız oldum skodadan farkı yokmuş bunun dedi. tangır tungur. 2022ler yükselme alçalma ile körüklü amortisör olduğundan daha rahat diyorlar ama işte??? fiyat çok çok çok çok cazip olmadığı sürece ix yerine git lego oyuncak al. onunla oyna.
-
Evet içten yanmalı araclar titriyor ve servis derdi gerçekten sıkıntı.
Elektrikli araçta duzeni kurduktan sonra, ortamı yarattiktan sonra arabaya para harcamayi unutuyorsunuz.
Performans alisiyorsunuz benim için en değerli şey 0-100 6 saniye civarinda konforu yapması sizi trafikte one alıyor.
Sollamalarda ise anlık tork çok fayda veriyor. Cevik bir kullanım için.
Tesla MY iX ile aynı segmentte değil, ama Tesla mylr bile çok daha cevik ix'ten
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Mayıs 2023; 11:16:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Malzeme kalitesi, headup vs ekstra donanımlar, laser farlar, tasarımı falan on numara ama menzil, hızlanma, multimedia tesla daha iyi. Aradaki fiyat farkı zaten inanılmaz birkaç ay önce 5.5 milyondu şimdi belki 6 milyonu geçmiştir ix50.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teslanin da farlari iyi, ses sistemi iyi ve cevik ve Supercharger network var.
Bunlar gerçekten Tesla'da iyi.
Ayrica one pedal drive daha iyi, son guncelleme ile rejen miktarini da degistirebiliyorsunuz
Tek pedal sürüş 2 hafta sürer alışması sonrasi çok büyük ferahlık. Ilk seferlerde benim moralim bozulmustu bunu kapatamadigimiz için. Alisinca is degisiyor.
Ayrica standart autopilot olarak Tesla iyi koşullarda çok rahatlatiyor.
Mesela Ankara izmir gibi otobanlarda yol ile alakanix epey azaliyor.
Biraz da yigidi oldurup hakkını vermek lazım.
Bu otoyollarda tek sorun kalitesiz yol yamalari ve jant ve süspansiyon bu nedenle Türkiye'de ne kadar çirkin de olsa Hankook lastik de olsa 19" taraftariyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Mayıs 2023; 11:58:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Rezervasyon numarası 1190.... ile başlayanlardan hiç vin atanan var mı aranızda ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
118 ler daha yok
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Eğer bir sıralama varsa,daha 118 lerin yüzde 90 nına atanmadı maalesef.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrDeltaSierra -- 21 Mayıs 2023; 13:13:39 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Resmen sabırsızlandım arabamı teslim almaya
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
avrupalılar bile ellerinde o kadar seçenek varken bu aracı seçiyorsa diyecek bir şey yoktur artık.
-
Geliştirilmiş oto pilot özellikleri Türkiye’de kullanılabiliyor fsd kullanılamıyor şu anda değil mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Avrupa Birliği'nde Yarım Milyona Yakın EV Şarj Noktası Var Ama Daha Fazlasına İhtiyaç Var
Avrupa şu anda e-mobilite açısından Çin'den sonra ikinci sırada yer alıyor . Bununla birlikte, Çin'in istatistikleri, Avrupa'nın ve dünyadaki diğer bölgelerin istatistiklerini çok aşıyor. 2021'de Çin zaten 1,2 milyon EV şarj cihazı kurmuştu, oysa Avrupa 2022'de bu sayının yarısına bile ulaşamadı. Buna rağmen, Avrupa'nın EV şarj altyapısı pazarı Çin'i geride bırakan bir hızla büyüyor.
Çin'in EV'leri ve EV şarj altyapısını ülkede her yerde hazır hale getirmek için diğerlerinden çok daha önce yaptığı şeyler var. Çin hükümeti 2010 yılında elektrikli otomobil satışlarını sübvanse etmeye başladı ve ayrıca EV'lerin yüksek oranda benimsenmesine yol açan EV şarjı için standart bir fişi zorunlu kıldı. Avrupa kısa süre önce, AB'nin emisyonları 2030'a kadar (1990 seviyelerine kıyasla) en az %55 azaltma girişimi olan “Fit 55 Paketi” ile uyumlu hale getirmek için EV'ler için bazı iddialı hedefler hazırladı. Taşımacılık sektöründen kaynaklanan emisyonlar 1990'lardan bu yana artmakta ve toplam AB sera gazı emisyonlarının yaklaşık %20'sini oluşturmaktadır.
Avrupa Parlamentosu, Ekim 2022'de yenilenebilir sıfır karbonlu yakıta sorunsuz bir geçiş sağlamak için alternatif yakıt altyapısına (AFIR) ilişkin bir düzenlemeyi oylayarak yüksek hedef koydu. Yönetmelik, kamuya açık şarjın güç seviyesini artırma, hızlı şarj dağıtımını teşvik etme ve ağır hizmet araçları için elektrikli şarj altyapısının hızlı bir şekilde konuşlandırılmasını sağlama ihtiyacını vurgulamaktadır.
İnsanlar elektrikli arabalarını nerede şarj ediyor?
konut şarjı
Avrupa'da EV şarjının %70'i, şarj prizlerinin daha düşük güç çıkışına ve daha uzun şarj sürelerine sahip olduğu ve bunun da daha düşük maliyetler sağladığı evde veya işte gerçekleşiyor. Bu, EV müşterileri için evde ve işte şarj etmeyi en ekonomik seçenek haline getirir. Ancak, ChargeUp Europe'un Sanayinin Durumu 2022 raporunda bildirildiği üzere, AB sakinlerinin %46'sını temsil eden apartmanlarda yaşayanlar için şarj çözümleri sağlamak zor olabilir.yayın. Ana engel, elektriği ortak alan ölçerden alan ve kişisel elektrikli araç şarj cihazlarının kurulmasını zorlaştıran ortak otoparklardır. Ek olarak, yerel yönetmelikler genellikle kapalı otoparklardaki şarj istasyonları ile ilgili daireler arasında doğrudan bağlantıları yasaklar. Binaların Enerji Performansı Direktifinin (EPBD) devam eden revizyonu, bu konuyu ele almak için bir fırsat sunuyor.
Avrupa'daki ev tipi EV şarj cihazlarının neredeyse %80'i (Benelüks'ü dahil edersek %90'ı) DACH (Almanya, Avusturya, İsviçre) ve Fransa'da satıldı ve bu ülkelerde EV'lerin mevcut dağılımına karşılık geliyor.
Ev tipi elektrikli araç şarj cihazları, şarj gücü 7,4 ile 22 kW arasında olan AC şarj cihazlarıdır. Her şarj noktası, haftada dörtten fazla şarj seansı alır ve bu da haftada ortalama 100 kWh'dir. Evde şarj etme seanslarının %95'inden fazlası 12:00 ile 08:00 arasında gerçekleşir.
işyeri şarjı
Özellikle ev şarj cihazına erişimi olmayan kişiler için işyeri şarjı sunmak çok önemlidir. İskandinav ülkeleri ve Fransa, toplamda %60 ile en yüksek işyeri ücreti payına sahipken, onu Benelüks ve DACH izliyor. İşyeri şarj cihazları genellikle 22 kW kapasiteli AC şarj sunar. Önemine rağmen, iş yeri ücretlendirmesi, toplam ev içi ücretlendirme birimlerinin yarısından azını oluşturmaktadır.
Her iş yeri şarj noktası, her hafta için ortalama sekizden fazla şarj seansı alır ve toplamda haftada 400 kWh olur. İşyeri ücretlendirme seanslarının yaklaşık %75'i sabah 8 ile akşam 4 arasında, geri kalan %25'i ise akşam 4 ile 12 arasında gerçekleşiyor.
Genel şarj
Genel şarj seçenekleri AC ve DC şarj noktalarını içerir. Halka açık şarj altyapısının çoğu, maksimum 22 kW güce sahip AC şarj istasyonlarıdır. Yüksek şarj noktası yoğunluğuna sahip ülkeler, DC'lerden daha fazla AC şarj cihazı sunma eğilimindedir.
Avrupa Alternatif Yakıt Gözlemevi'nden (EAFO) alınan en son veriler, 2022'de Avrupa Birliği'nde %12 DC şarj cihazı ve %88 AC dağılımı ile 479.000'den fazla halka açık şarj noktası kaydetti. 2022'de bir önceki yıla göre %54 artışla 420.000'den fazla AC şarj cihazı var. DC şarj cihazları, sayı 2021'de yaklaşık 30.000'den 2022'de 57.000'e çıktığı için %90'lık bir artış gördü.
Şarj noktaları ayrıca "tamamen" genel veya "yarı-kamu" olarak kategorize edilebilir. Tamamen kamuya açık şarj noktaları genellikle caddelerde veya otoyollarda bulunur ve 7/24 kullanılabilir. Yarı halka açık şarj noktaları, özel mülkte bulunur ve sınırlı saat veya ilgili tesislerin gerekli kullanımı gibi erişim kısıtlamalarına sahiptir. Örnekler arasında otoparklardaki, yer altı garajlarındaki, süpermarketlerdeki ve otellerdeki şarj noktaları yer alır.
GridX tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma, 28 ülkede (25 AB ülkesi artı Norveç, İngiltere ve İsviçre) toplam 137.258 şarj istasyonu kaydetti. Bu istasyonların çoğu (%46) iki şarj noktasına sahiptir. Bunu dört şarj noktalı şarj istasyonları (%19), ardından bir ve üç şarj noktalı şarj istasyonları en yaygın üçüncü sırada (%10) takip ediyor. İstasyonların yalnızca %14'ünde beş veya daha fazla şarj cihazı bulunuyor ve yalnızca %1'i aynı anda 20 veya daha fazla araca hizmet verebiliyor.
Birkaç istasyonda 100 veya daha fazla şarj noktası vardır. Ancak şarj istasyonlarının yalnızca %0,03'ü bu kategoriye girdiği için bu istasyonlar istisnadır ve kesinlikle norm değildir. İstasyonların %0,15'i 50 veya daha fazla şarj noktası sağlıyor.
Şarj altyapılarının eşit olmayan dağılımı
ACEA'nın Haziran 2022'de yayınlanan bulguları, AB genelinde kamuya açık EV şarj noktalarının dağılımında bir eşitsizlik olduğunu ortaya koydu. 2021'de şarj altyapısının yarısı yalnızca iki ülkede, AB'nin kara kütlesinin yalnızca %10'unu oluşturan Hollanda ve Almanya'da bulunuyor ve geriye kalan %90, şarj altyapısının kalan %51,2'sini paylaşıyor.
2022'de durum biraz değişti. Hollanda ve Almanya, bölgedeki tüm halka açık şarj cihazlarının yaklaşık %40'ına hâlâ ev sahipliği yaparken, diğer ülkeler dağıtımlarını yakalamaya başladı. Bununla birlikte, eşitsizlik sorunu, daha az da olsa, hala devam etmektedir.
ACEA'nın verileri aynı zamanda Batı Avrupa ile Doğu Avrupa arasında açık bir ayrıma işaret ediyor ve Batı Avrupa doğudaki muadili ile karşılaştırıldığında altyapı açısından büyük avantajlara sahip. Bu kavram, EV şarj altyapısı hakkında bir gridX raporu tarafından desteklenmektedir . 100.000 kişiye düşen şarj noktası sayısını ölçen gridX'in verileri, 28 Avrupa ülkesinde 100.000 kişi başına ortalama 92 şarj noktası tahmin ediyor. Ancak araştırmadaki ülkelerin yarısından fazlası bu orana ulaşamıyor.
100.000 kişi başına sırasıyla 538, 310, 279, 265 ve 198 şarj noktası sağlayan en iyi altyapıya sahip ilk 5 ülke Norveç, Lüksemburg, Hollanda, İsveç ve Avusturya'dır. Ortalama olarak 92'den az şarj noktasına sahip ülkeler çoğunlukla Avrupa'nın doğu ve güney bölgelerinde yer almaktadır; Polonya, Bulgaristan ve Romanya'da 100.000 kişi başına 10'dan az şarj noktası vardır.
Bölgenin doğu ve güney kesimlerindeki 12 ülke, e-mobilite ilerlemesinde gecikme olduğunu fark edilir şekilde gösteriyor. Hepsinin 300'den az EV'si veya 100.000 kişi başına 60'tan az CP'si var. Bu ülkeler İtalya, Estonya, Hırvatistan, Letonya, Macaristan, Çekya, İspanya, Letonya, Litvanya, Yunanistan, Polonya ve Romanya'dır.
EV altyapısının eşit olmayan dağılımı, zengin ve daha az varlıklı Avrupa ülkeleri arasında EV'lerin benimsenmesindeki bir tutarsızlıkla ilişkilidir. Yüksek GSYİH'ya sahip dört Batı Avrupa ülkesi, yani İsveç, Hollanda, Finlandiya ve Danimarka, AB'deki elektrikli otomobil satışlarının yaklaşık %75'ini oluşturuyor. Satışların kalan çeyreği 23 üye ülkeye yayıldı.
..
Avrupa'da yeterli EV şarj noktası var mı?
EV satışları, şarj altyapısının konuşlandırılmasından çok daha iddialı bir şekilde büyüyor. 2022'nin sonunda Avrupa, 2016'dan bu yana 17 kat artışla 2 milyona yakın EV'ye sahip ve 2016'dan bu yana şarj noktası miktarında 6 kat artışla eşleşiyor. Altyapı dağıtım oranının patlayanın çok gerisinde kaldığı açık.
....
Bu hedefe ulaşmak için 2021-2023 yılları arasında AB genelinde haftada ortalama 6.000 halka açık şarj istasyonunun kurulması gerekecek ve McKinsey'e göre 2021'de haftada yalnızca 1600 kurulumla AB şu anda hedef oranın çok gerisinde. Kurulacak 2,9 milyon şarj noktası ile 2030'un sonuna kadar yaklaşık 407 haftamız kaldı. AB'de en hızlı şehir içi şarj kurulum hızına sahip iki ülke Fransa (2021'de haftada 400) ve Almanya'dır (2021'de haftada 200), yine de gelecekte hızlarını artırmaları gerekecek
statzon.com
Close to Half Million EV Charging Points in the European Union but More is Neededhttps://statzon.com/insights/ev-charging-points-europe
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 21 Mayıs 2023; 15:10:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam, başlığın dışına çok çıkmadan sorularınıza cevap vermeye çalışayım: Tiguan, sportage'dan ve kodiaqtan konfor açısından çok daha iyi. 18 jant var şu an. Sportage da 17 jant vardı. Ona rağmen Tiguan'ın konforu daha iyi. Ama benim araç allspace olan versiyon. Daha uzun olması konfora etki ediyor.
Ses yalıtımında da Tiguan daha iyi. Motor sesinde bir çızırtı var bende. Servise de sordum. Çözmeye çalışıyorlar.
36 basıyorum bana yetiyor. Gerçi araba daha 5 bin kmde. İlerde biraz farkedecektir.
Sportage'ın ön konsolu daha modern ve göz alıcı.
Yurtdışı sitelerden okuduğum kadarıyla Tesla Model Y, Tiguan'dan konfor olarak pek geri kalmıyor. Bence o seviye bir konfor bana yetecektir. Zaten SUV'lerde konfor düşük oluyor binek arabalara göre.
Dolayısıyla Model Y gelirse Tiguan allspace ile yakında vedalaşacağım inşallah.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X