TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2073. sayfa)



-
-
Gümrük kanunundan dolayı Togo a yapamaz sadece.Yaparsa hepsine yapar.
-
Selamlar,
Yılda birkaç kez uzun yol yapıyorum (1000 km'den az), menzil konusunda endişem yok açıkçası : ) Günlük kullanımda otoparkımda kendi şarj istasyonum var zaten. Bunu gözardı edersek sanırım öneriyorsunuz, değil mi? Teşekkürler.
-
Yanıt için çok teşekkürler ancak Macan hem bütçeme uymuyor, hem de boyut olarak beklentilerimi karşılamıyor. Bir de açıkçası kendime bir sözüm var, bir gün bir Porsche sahibi olacaksam, o 911 olmalı... (bu işin şımarıklık boyutu) : )
-
Şarj seçenekleriniz 3.5kw, 7kw yada 11kw.En basit şekilde açıklayacak olursam;
3.5kw için, 220v priz yeterli,
7kw için, Marin priz denilen priz ile 32A almanız gerekiyor. Normal bir evde bunu almanız imkansız.(Tabi bu seçenekte Amper düşürülerek 5kw civarı hız alınabilir ama bence maliyete değmez.)
11kw için Trifaze Elektrik olması gerekiyor.
Burda size seçenek olarak 3.5kw kalıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 31 Mart 2025; 21:42:23 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tesekkur ederim , wallbox larda tek faz 7,4 kw alinir diye yaziyor, onu alabilmek icinde 3 faz icinde hat cektirmek gerekiyor , maliyetleri aynimi olur ? Ayni 3 faz cektirmek tabiki daha mantikli olur…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek faz en fazla 7kw alırsınız ama dediğim gibi 32A akım olmalı. O da evde imkansız diyebilirim. O sebeple tek faz da 7 kW biraz hayal.
Bende 22kw destekli cihaz var ve Elektrikli arabayı alınca bir heves tüm altyapıyı yaptım. Şimdiki aklım olsa 220v yeter. Gece tak, sabah dolsun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 31 Mart 2025; 22:41:58 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Neden hayal olsun ki?
alttaki elektrik sayacından veya evdeki sigorta kutusundan alabilirsiniz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
7kw 32a monofaze priz ile mümkün diyorlar hatta Tesla da mavi adaptör ile aynı adaptörü kullanarak Togg da da işe yaradığı YouTube videolarında söyleniyor.
Siz bu duruma hayal diyorsunuz, bunun için dayanağınızı söyler misiniz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hayal değil sadece sağlıklı değil monifazdan 7kw almak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladığım kadarıyla 32a olmasından dolayı siz ısınma ve yangın riskinden dolayı sağlıklı değil demek istiyorsunuz. Fakat kabloları zaten buna göre seçmiyor muyuz ? 5*6 kablo 42a destekli olması lazım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu sorunu yabancı Tesla forumlarına bakarak çözdüm, daha buraya uğramayacağım için rahatlıkla içimi dökebilirim; %10 %40 birbirinizi yemeye devam edebilirsiniz, selamatle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaş tesisat yapmadan demiş. Normal bir evde ekstra bir şey yapmadan 32A uzun süre almak çok tehlikelidir. Kablolar, sigortalar çoğu evde buna uygun değil.
Zaten mavi adaptör ve marin priz ile tek fazda şu forumda 7kw aldım diyen yok. Anlık, 1 saat alırsınız ama tehlikeli. Sürekli kullanılmaz. He kullanın sizin bileceğiniz iş. Sonuçlarına da siz katlanırsınız.
illa yapacağım diyorsanız 6mm iyi bir marka NYM kablo, 40A sigorta, iyi bir topraklama, 30mA kaçak akım sigortası mutlaka olmalı.
Ama tekrar ediyorum, arkadaş ekstra birşey yapmadan demiş. Bende o sebeple 7kw tehlikeli olur anlamında hayal dedim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İyi bayramlar. Ben de aynı fikirdeyim arkadaşlar. Bizim kulübedeki sayaca direkten 6mm kesit ile gelen kablo oradan arabaya yine 6mm kesit ile devam ediyor. Direkten arabaya kablo mesafesi toplam 25m ediyor. Arada bir kaçak akım rölesi, bir adet iki kutuplu 40A C tipi sigorta, bir adet 40A tek kutuplu C tipi sigorta, bir adet tomzn TOMPD-63LW yüksek/alçak voltaj koruma cihazı var. Tesisatta sorun yok ama 32A çekince voltaj çok düşüyor ve kablolar ılıklaşıyor. Biz bu tesisat ile ideal ayarı 22-24A aralığı olarak belirledik. Bu da 5kW ediyor. Bu şekilde bir ısınma ya da voltaj düşüklüğü problemi yaşamıyoruz. Mahalledeki trafo küçük ve biz 250m hattın ucundayız. Bu bile problem. Eğer evden şarj hızı önemli ise trifaze hat ve sabit duvar şarj aleti en sağlıklı çözüm olur. Bizim için 5kW yetiyor da artıyor bile.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 1 Nisan 2025; 8:43:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Selamlar ve iyi bayramlar herkese…
son bayramdan itibaren yaklaşık 10 ay geçti ve İzmir-İstanbul otobanındaki bayram durumunu merak ettim.
bu 10 aylık süreçte yaklaşık 10 defa bu yolu iş için gittim geldim. Gördüğüm kadarıyla her oksijen tesisinde minimum 4 olmak üzere genelinde 10’un üzerimde şarj istasyonu faal haldeydi.
Bayramda farklı istikamette tatilimi tamamladım. Merak ettim Zorluk veya aksilik yaşayan oldu mu? Durumun içinde olanlar bilgilendirirse ve yaşadığı tecrübeyi aktarabilirse bize de ışık tutar.
-
İstanbul bursa izmir otoyolundan bildiriyorum.
En ufak yoğunluk yoktu.
Güle oynaya gittik molamızda elimizi yüzümüzü yıkadık şarj doldu.
Şaka gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ayrıca ben de bilgilendirme yapmış olayım.
bayramda istikamet karayoluyla Yunanistan oldu.
net olarak memleketim çağ atlamış! Selanik istikametinde 180 kw ve üstü Gümülcine’de 2 soketli DC dışında istasyon yok! Ayrıca Selanik’te bile -ki Atinadan sonra bildiğim kadarıyla en büyük şehir- toplasan 10-15 tane 180kw ve üstü DC istasyon var. Adamlar 60kw görünce hızlı şarj diyorlar. Dönünce her ne kadar fiyatlarından dolayı kızsam da İpsalada 400kw ZES istasyonuna sevgiyle baktım
Trugo da candır varlığı bile yeter.
Bulgar tarafı Tesla SC nedeniyle daha iyi bir altyapıya sahip anladığım kadarıyla. Yolu Yunanistan olanlar için durum özeti şudur. İpsalada mutlaka Tır parkında DC istasyonda şarjınızı %80 üstü yapıp öyle devam edin ve kalacağınız otelinizde mutlaka AC şarj istasyonu olsun. AYRICA AC ŞARJ İÇİN MUTLAKA KABLONUZU YANINIZDA BULUNDURUN YOKSA DERDİNŞZ BÜYÜK OLUR!
-
Yazın İzmir yolunda ki zes istasyonları tekelcilik yaptığına dair aldığım duyum sonrası konuyu cimer'e yazmıştım. Çünkü normal zamanda bile yoğunluk vardı. Aradan Sadece 6 ay geçmişken her tesiste en az 3 4 firmanın şarj istasyonu var. Artık çok rahat oldu.
Tek problem uygulama yükleme zorbalığı.
Bir youtuber in Türkiye Almanya yolculuk videosunda kredi kartı ile temassız ödeme yapabildiği bir istasyon vardı.
Artık sistemin buna dönmesi gerek. Uygulama yükleme saçmalığından kurtulmamız gerek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet kabloların ısınmasından dolayı demiştim. Buna dikkat edilerek kablolama yapilirsa sorun olmaz ama yinede 7kw çok bana göre monofazda ben okadar hıza çıkmazdım yerinizde olsam. 3-4 kw yeterli evdeki diğer cihazların sağlığı açısından.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X