< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1332. sayfa)
-
-
İyi akşamlar
İlk teslimatlarda bir YouTuber paylaşmıştı Togg’un ön kaputunu açıp kablo tutucu klips ve hortum tutucuları göstermişti, yani sıfırdan EV üretilmediğini içten yanmalı bir şasenin EV ye uygulandığını söylemişti, hatta bir şarj istasyonunda şarj sırasında Tesla ve Togg yanyanaydı, yoksa işkembeden sallamış değilim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Herhalde iptal edeceğim, servisten almak daha mantıklı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
EtomobilyoutubeUzun yolda KAÇ KM GİDER ??? İLK UZUN YOL TECRÜBEMİ SİZLERLE PAYLAŞIYORUM.SSANGYONG KGM TORRES EVXhttps://www.youtube.com/watch?si=ujTDCF4V_LRQdbrp&v=5FVe8g5oFck&feature=youtu.be
Alin size Fernando Torres. Ne kadar da guzel anlatmis. 625 km dedikleri menzilin hali ortada. Bu tarz videolari begeniyorum. İyi seyirler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İyi Aksamlar,
Ben uzun bir sure degisiklik olacagini dusunmuyorum. Hem turizm donemine giriyoruz hem de doviz tarafi siyasal bir hareket gormedikce bu seviyelerde devam edecek gibi. Eger bu sekilde giderse uzun bir sure %10 dilimde kalmaya devam edecektir. Hatta farkli renklerinde teslimati bir sure yapilacaktir.
Haziran-Temmuz doneminde 10.000e yakin arac teslimati yapacaklarini dusunuyorum. Gecen seneden antremanlilar. Bu sefer sureci cok daha profesyonel yoneteceklerdir. Bakalim bekleyip gorecegiz. Umarim herkes herhangi bir zam olmadan aracina kavusur. Sevgiler,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar.
Katiliyorum, faizler bu seyirde devam ettigi surece ben de kur atagi beklemiyorum. Bu sebeple aracimi satip faize gectim. İlaveten, Tesla’nin belirledigi fiyata kur degisikligi icin bir miktar marjın dahil oldugunu dusunuyorum. Buyuk bir atak gormedikce, en azindan ilk siparisler icin fiyati degistirmek istemeyeceklerdir. Uzun donem icin de dediginiz gibi yuzde 10’luk dilimde araclari olmaya devam edecektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İki şey özellikle dikkatimi çekti. Şarj edilirken %80 ( küsüratı olabilir ) DC hızının 30 kW altına düştüğü belirtilmiş. Bu aracın bataryası LFP batarya bildiğim kadarıyla. Bizdeki mevcut bataryalar da DC cihazlardan %90 dolaylarına kadar 30 - 40 kW arası çekebiliyor zaten.
İkincisi ortalama 18.8 kW / 100km tüketimi sakin kullanım ve 5 yetişkin bulunan Torres EVX için başarılı buldum. Ancak 73 kW kapasiteli batarya için menzilin full şarj tüketimi halinde 380km dolaylarında kaldırdığını düşünürsek Std RWD araç için de 250 - 280 km arası menzil beklentimizin gerçekçi olduğu sonucuna ulaşabiliriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
250-280 çok az, avrupada kullanan Türklerin videosu var. 5 kişiyi bilmem ama normal şartlarda 400e yakın gittiğini söylüyorlar.
-
İyi Aksamlar,
İste bizler bunu deneyimledikten sonra dogru bilgiye ulasabilecegiz. Hepimizin kullanim sekli, hava sartlari, trafik yogunlugu vs farkli. Ben acikcasi cok verimli kullanacagimizi dusunuyorum. Ozellikle sehir ici menzilleri fena olmayacaktir. Sehir disi tabii ki her sey degisecek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Estağfurullah hocam, araç Pininfarina'nın içten yanmalı tasarımlarından biri olabilir o halde, bizimkiler de şasiyi modifiye etmiş olabilir. Belki de elektrikli işi iyi gitmezse içten yanmalı veya hibrit'e kolay dönüşüm yapabilmek için bilinçli olarak böyle bir tercih yapılmış olabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
iyi akşamlar.
evet kişiye göre değişecek, biraz önce paylaştığınız videoyu izledim de 600 küsür menzil diyip bu rakamlar çıkması şaşırttı açıkcası.
avrupadaki Türklerin araçları ilk kullanımda %100de 418km gösteriyormuş. Ufak ufak 400e doğru kalibre oluyor sanırım. Ama tesliada bu kadar düşeceğini sanmıyorum. Şehir içinde gayet iyi olur, şehirler arasında sakin kullanımda güzel değerler verecektir.
-
İyi aksamlar,
Bu hesaba gore oyle gozukuyor. Tabii ki kullanim sekli ve sartlar menzili degistirecektir. Araclar teslim edildikten sonra kullanacilardan geri bildirimi aldikca gorecegiz. Ben de merakla bekliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir bataryayı şehirlerarası yolda %0 yapana kadar mı kullanıyorlar? Videoda görülüyor, bazı istasyonlar şarj başlatmayabiliyor. Belki 30 - 50 km ekstra yol gitmek gerekebiliyor planlamanın ötesinde. Bu nedenle full kapasite 57.5 kW bataryayı ortalama 18,8 kW tüketime bölemezsiniz. Bölerseniz yolda kalan Tesla olmak ihtimaliniz yükselir. %10 marj bırakın bataryanın 52 - 53 kW kısmını kullanın, ortalama tüketiminiz 15 kW dolaylarında kalabilirse max. 350 km menzil alabilirsiniz. Avrupa'daki arkadaşlar dümdüz yolda hep 90 km/h gidip de ortalamayı 12 - 13 kW tutabilirlerse teorik olarak 400 km menzil mümkün tabiki. Türkiye şartlarında otobana adım attığınızda özellikle bu videodaki gibi yağış koşullarında 12 - 13 kW ortalama tutturmanın imkansız olduğunu söyleyeyim.
Anlatmaya çalıştığım husus eleştiri değil. LFP bataryanın mevcut bataryalara pratikte bir artı eklemediğini şarj hızı ve tüketimi ile Torres göstermiş.
Isı pompası olmaksızın Togg'un 90 kW batarya seçiminin ne kadar doğru olduğunu Torres videosunda daha iyi anlamış oldum.
Tesla avantajı teknolojisi yanında tasarımı ve verimi ile ortaya koyuyor. 1.8 mio TL''ye her ne olursa olsun Model Y alınır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şehiriçi şarjı %10 ve altına düşürme imkanlarıyla da 400 km alınabilir. Son dönemde havalar ısındıkça trafik yoğun olmasına karşılık 14 kW altında ortalamalar görür oldum. Araçta 1 motor daha eksik olacak ve hava sıcaklığı klimaya yüklenilmeyecek koşullar sunduğu sürece şehiriçi 390 - 410 km alınabilir gibi görünüyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet. Yinede uzun yol sartlarinda dogru planlama ile rahatca belli guzergahlar gidilir. Ben Dedeagac yolunu boyle yapiyordum. Yani Lr’den pek bir farki olmaz benim icin. Kaldi ki Max 100-150 km arasi hep mola veririm. Boyle olunca bu menziller sarj aglarinin yogun oldugu yerlerde sorun olmaz. Her seyden ote keske butun bu guzergahlarda her 150-200km de bir Supercharger agi olsa. O zaman hepimiz icin muhtesem bir sey olur. Bir tane Malkaraya sart bence. Ya da Kuzey Marmara Otoyoluna. Hem o zaman bataryayi isitir daha verimli bir sekilde gideriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şarj ağı oluşsa da bataryaları hiç konuşmasak keşke. Şehiriçinde de kaldırımlarda AC gerekiyor. Park yapılan alanlarda mümkün olan her fırsatta şarja takabilmek imkanımız olsa menzillerin önemi kalmayacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet. Bu surec hizlandikca on yargi tamamen kirilacak. Belki biraz yavas olacak ancak su listeye baktikca yine iyi bir yol aldigimizi dusunuyorum. Gercekten satislar cok iyi gidiyor. Her seyden ote her markanin bir araci var. Bu cok guzel bir sey. Hepsi icin gurur verici. Umarim sarj aglarida bu sekilde gelisir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şu koltukları alıp modifiye etsek abartmiş mı oluruz acaba?Teslasy EV PartsyoutubeTesla Model 3/Y Sportscar Style Seat Ventilated Cushion | INSTALLATION TUTORIALhttps://www.youtube.com/watch?si=zNyEsPen9qr9fsm5&v=V0mG8O8nxCw&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Ben bu ise girsem bir daha parcalari toplayamam. Anca sokerim. Bu isi ciddi prof bir firma yapmali. İzlerken daraldim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X