Şimdi Ara

Tesla Sipariş İptalinde Ön Ödeme Nasıl Geri Alınır?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
1
Favori
1.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla sipariş iptallerinde kelime oyunlarıyla ön ödeme bedelini kanuna muhalefet ederek sipariş işleme bedeli altında tüketiciye fatura etmektedir. Bilindiği üzere, Tesla siparişleri Türk Tüketici Kanununa göre mesafeli sözleşme olarak yapılmıştır. Bütün işlemler uzaktan yapılmış ve birçoğumuz aracı daha görmeden denemeden sipariş vermiştir.


    https://tuketici.ticaret.gov.tr/yayinlar/tuketici-bilgi-rehberi/mesafeli-sozlesmeler-hakkinda-bilgilendirme


    Tüketici kanununda açıkça 'Tüketici mesafeli sözleşmede on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart üstlenmeksizin cayma hakkına sahiptir. Bu süre eğer mal satın alınacak ise malın tesliminden itibaren; hizmet satın alınacak ise hizmet sözleşmesinin kurulduğu andan itibaren başlar. Bunun yanı sıra sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de tüketici her zaman cayma hakkını kullanabilir.' yazıyor. Sipariş iptal edildi ama ön ödeme bedelini kelime oyunlarıyla 'sipariş işleme bedeline' çevirip bana 50.000 TL'lik fatura gönderdiler. Ön ödememi yasal olarak nasıl geri alabiliriz?


    Tesla Model Y siparişinizi iptal ettiğinizde ve ön ödeme bedelinin iadesi konusunda sorun yaşadığınızda, Türk Tüketici Kanunu'na göre bazı adımlar atarak yasal haklarınızı savunabilirsiniz. İşte yapabileceğiniz adımlar:


    ### Adım 1: Cayma Hakkınızı Kullandığınızı Belirten Bir Yazılı Beyan Gönderin (Tesla Türkiyeye Email atın ve faturaya itiraz edin)


    Öncelikle, sipariş iptali ve ön ödeme bedelinin iadesi talebinizi yazılı olarak Tesla'ya email iletin. Bu beyanınızda, cayma hakkınızı kullandığınızı ve 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeden sözleşmeyi iptal ettiğinizi belirtin. Tesla'ya göndereceğiniz bu yazılı beyanın bir örneğini saklayın.


    ### Adım 2: Tüketici Hakem Heyeti'ne Başvurun (Online olarak başvurabilirsiniz)


    https://ticaret.gov.tr/tuketici/tuketici-hakem-heyetleri/tuketici-hakem-heyetlerine-iliskin-bilgilendirme-metni


    **Tüketici Hakem Heyeti**, Türkiye'de tüketici haklarını koruma konusunda yetkilidir. Şikayetinizi ve talebinizi Tüketici Hakem Heyeti'ne iletebilirsiniz. Bu başvuru için aşağıdaki adımları izleyin:


    1. **Başvuru Dilekçesi Hazırlayın:** Dilekçenizde, sipariş iptal sürecinizi, ön ödeme bedelinin geri alınması konusundaki talebinizi ve yaşadığınız sorunları detaylı bir şekilde açıklayın. Ayrıca, Tüketici Kanunu'ndaki cayma hakkınızı kullanmak istediğinizi belirtin.


    2. **Gerekli Belgeleri Ekleyin:** Sipariş belgesi, iptal talebinizin yazılı örneği, Tesla'nın size gönderdiği fatura gibi tüm ilgili belgeleri ekleyin.


    3. **Başvurunuzu Yapın:** Başvurunuzu, ikamet ettiğiniz yerin bağlı olduğu il veya ilçe Tüketici Hakem Heyeti'ne yapabilirsiniz. Başvuru online olarak e-Devlet üzerinden de yapılabilir.


    ### Adım 3: Tüketici Mahkemesi'ne Başvurun (Henüz başvurmadım ama başvuranlar var)

    Tüketici Hakem Heyeti'nden sonuç alamazsanız veya daha garantili bir çözüm arıyorsanız, **Tüketici Mahkemesi'ne** başvurabilirsiniz. Bu durumda, bir avukatla çalışmak faydalı olabilir.


    1. **Dava Dilekçesi Hazırlayın:** Dilekçenizde yaşadığınız durumu, haklarınızı ve taleplerinizi detaylı olarak açıklayın.


    2. **Davalı Tarafı Bilgilendirin:** Dilekçenizi mahkemeye verdikten sonra, davalı tarafa (Tesla) dava açtığınızı bildirin.


    3. **Mahkeme Sürecini Takip Edin:** Dava sürecinde mahkemeden gelecek bilgi ve belgeleri takip edin. Mahkeme sonucunda, haklı bulunursanız ön ödemenizi geri alabilirsiniz.


    ### Adım 4: Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakları Merkezi’ne Başvurun (Alo 171 - Bir faydasını görmedim, Tüketici Hakem Heyetine Yönlendirdi)


    Sorununuz çözülmezse, **Ticaret Bakanlığı Tüketici Hakları Merkezi** ile iletişime geçebilirsiniz. Bu merkez, tüketicilerin haklarını korumak ve sorunları çözmek için hizmet vermektedir. Başvurunuzu elektronik ortamda yapabilirsiniz.


    ### Adım 5: Medeni Hukuk Çerçevesinde Hukuki Danışmanlık Alın (Umarım bu işlerle uğraşmak zorunda bırakılmayız - 50bin lira için uğraşılır mı bilemedim ama TESLA bile uğraşıyorsa biz Elon Musktan daha zengin değiliz)

    Daha fazla yasal destek almak ve haklarınızı tam olarak korumak için bir avukattan hukuki danışmanlık almanız faydalı olacaktır. Avukatınız, sizin adınıza gerekli hukuki işlemleri yapabilir ve süreci hızlandırabilir.


    ### Önemli Notlar:

    - **Belgeleri Saklayın:** Tüm yazışmalar, faturalar, ödeme belgeleri ve diğer ilgili dokümanları saklayın. Bu belgeler, başvurularınızda ve hukuki süreçlerde delil niteliği taşır.

    - **Cayma Hakkınızı Kullanın:** Türk Tüketici Kanunu'na göre cayma hakkınızı kullanmanız ve bununla ilgili beyanınızı yazılı olarak yapmanız, yasal haklarınızı korumanız açısından önemlidir.

    - **Süreci Takip Edin:** Başvuru yaptığınız kurum veya mahkemeden gelecek geri bildirimleri dikkatlice takip edin ve gerekirse ek bilgi veya belge sağlayın.


    Bu adımları takip ederek, yasal haklarınızı savunabilir ve ön ödeme bedelinizi geri alabilirsiniz. Tabii süreç çok uzun sürebilir. Emailleri pdf olarak saklayın. İleride lazım olucaktır. Haklarımızı savunmak için gerekirse birlikte hareket edebiliriz. Sonuçta 50,000 lira az bir para değil. Aynı sipariş bedeli yurtdışında 150-250 dolarken bizden 1500 dolar istemeleri bile olağandışı bir durum. Tüketici kanunları her türlü sözleşmenin üzerindedir. Kanunlar da herkes için bağlayıcıdır. TESLAda bu kanunlara uymakla mükelleftir.








  • Veya daha kolay bir alternatif olarak kredi başvurusunda bulunabilir ve kredi çıkmazsa sorunsuz olarak para iadesi alabilirsiniz. Kredinin çıkıp çıkmaması sizin gelirinizi belgeleyip belgeleyemediğinize ve gelir durumunuza bağlıdır. Detayları bilemiyorum. Bu şekilse sorunsuz iade alanlar varmış.

  • hem cimere hemde tüketici mahkemesine başvuru yaptım bekliyorum

  • cihanair kullanıcısına yanıt

    Ben de Cimer uzerinden Ticaret Bakanligina basvurdum. Sozlesme Türk Kanunlarina uygun degil diye. Ve gercekten de uygun degil. Internet uzerinden 2 tikla siparis vermek cok kolay oldugu icin insanlar anlik refleksle siparis verebiliyor. Zaten bu yuzden kanun 14 gun iade hakki veriyor. Zaten biz bir mal bir urun aliyoruz. Eger ki Tesla kanunun etrafindan uygulanan "Sipariş Işleme Bedeli" zorbaligina son vemezse yakinda butun online siparislerde benzer bedeller gelir. Kanun etkisizlestirilir. Bu ulkede is yapiyorsan sahtekarlik yapmadan kanuna uyacaksin.

  • cihanair kullanıcısına yanıt

    Normalde hizmet veya mal teslimatlarinda faturanin en gec 7gun veya 14gun icerisinde duzenlenmesi gerekiyordu. Teslaya yapilan siparis ile Teslanin gonderdigi fatura tarihi arasinda nerdeyse 2 ay var. Siparisten 2 ay sonra fatura gondermek yasal mi? Yasal degilse ayrica nereye sikayet edebiliriz?

  • Merhabalar,

    bu konuda sonuç alan oldu mu merak ettim

  • ön ödemeyi geri almak için bende tüketici hakem heyetine başvurdum. daha önce başvuru yapanların durumu hakkında da bilgi verebilen olursa sevinirim.

  • Tüketici hakem heyetinde red yiyenler oldu. En garanti yolu krediden red yiyip iptal ettirmek. Böyle yapanlara para iadesi işlemi başlatıldı.

  • Selamlar,


    Tüketici Hakem Heyeti başvurum lehime sonuçlandı. Tesla ya mail yoluyla ilettim kararı, henüz dönüş yapmadılar. Olumlu bir dönüş olmadığı takdirde icra yoluna başvuracağım.


    Tesla Sipariş İptalinde Ön Ödeme Nasıl Geri Alınır?
  • Merhabalar,


    Ben de sipariş verdikten sadece 2 gün sonra iptal etmiştim, fakat Tesla iade yapmadı. Ben de Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum gerekçem, sözleşmede teslim tarihi ve aracın fiyatının olmamasıydı ayrıca haksız şartlar içerdiği de vardı. Ayrıca 14 gün içinde cayma hakkımı kullandığımı belirttim. Ancak Tüketici Hakem Heyeti başvurumu reddetti. Reddetme sebebi malın ayıplı olmadığı ve kusurların tespit edilemediği gibi oldukça alakasız bir neden. Şimdi Tüketici Mahkemesi'ne başvurdum. Tesla kazandığı emsal kararları (10 tane falan) göndererek bu emsallere göre benim davamın da reddini istedi, Yalnız emsal kararlar çok saçma mesala adam fiyat arttı diye 5 ay sonra itiraz etmiş veya birisi fatura 2 ay sonra kesildi diye itiraz etmiş....Hakimler bu yoğunlukta ne kadar inceleyebiliyorlar orası meçhul, belki emsal kararlara göz gezdirip peşinen bir arar veriyorlardır. Tesla muhtemelen sizin kararınıza da itiraz edecektir ve bunu adli tatil bitince yapacaklar. İtiraz ederken kazandığı davalara ilişkin, konuyla ilgili ya da ilgisiz birçok emsal karar ekleyerek, haklı oldukları izlenimini verip hakimi etkilemeye çalışacaklar.


    Rica etsem, sizin Tüketici Hakem Heyeti'ne ilişkin kararınızın sayısını ve tam halini özelden paylaşabilir misiniz?


    Tesla'nın kaybettiği davalara ilişkin emsal kararlar elimizde olmadığı için Tesla bu durumu kötüye kullanıyor. Ellerinde, tüm kazandıkları davalara dair emsal kararlar var, kazanmadıklarına dair olan kararlarda var fakat bunları tabiki sunmazlar, bizde tüketici olduğumuz için bilemeyiz. Benim davaya eklenenleri incelediğimde, genelde tüketicinin haklarını doğru biçimde aramadığını görüyorum. Fakat hakimler bu detaylara ne kadar dikkat eder, orası şüpheli. Eğer bu davayı emsal kararım olmadığı için kaybedersem, bu sefer de bu kararı alıp sizin veya bir başkasının itiraz dosyanıza ekleyecekler. Böyle böyle saçma biçimde birçok davayı kazanacaklar ki Tüketici Mahkemesi kararları sanırım kesin olduğu için istinafa veya temyize falanda gidemiyoruz.





  • BLOOD36 B kullanıcısına yanıt

    başvuru gerekçeni burada paylaşırsan diğer arkadaşlar hatalı gerekçeyle başvurup paralarını kaybetmemiş olur.

  • atillaacar A kullanıcısına yanıt

    gerekçen hatalı. artık uzaktan satışlarda cayma hakkı yok, değişti o kural. hala iade alıyor firmalar ama bunu müşteri kaybetmemek adına yapıyorlar.

  • Krediden iptal olursa geri almak mümkün mü?

    Bu şekilde geri alabilen oldu mu?

  • Maalesef, tüketici hakem heyetine başvurum olumsuz sonuçlandı.

  • tesla'ya hakem heyetinde veyahut dava açan arkadaşlar. Karşı taraf olarak tam olarak kimi eklediniz. düz tesla mı yoksa tesla türkiye'deki firmalardan birini mi? davanın kime yöneltildiğini ve varsa vergi no-mersis no paylaşabilecek birisi var mıdır?

  • beyinsis B kullanıcısına yanıt

    Mevzuatı dikkatlice okumanızı tavsiye ederim hocam. O bahsettiniz değişiklik 2026 aralıkta geçerli olacak. Mesafali satışlar yönetmeliğinin en altında bunlar belirtilmiş. O zamana kadarda 2025te motorlu araçların uzaktan ve bayiden satışı için yeni yönetmelik devreye girecek zaten.

  • @beyinsis Bahsettiğiniz madde mevzuattaki 15 madde ı bendi fakat bu 01/01/2026 tarihinde geçerli olacak aşağıda mevzuatı ve ilgili maddeyi ekliyorum:


    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=20237&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5


    GEÇİCİ MADDE 1- (Ek:RG-4/11/2023-32359)(3)

    (1) Bu Yönetmeliğin, 23/8/2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile değiştirilen;

    a) 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi,

    b) 12 nci maddesi,

    c) 12/A maddesinin yedinci fıkrasının (b) bendi,

    ç) 13 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “dört” ibaresi ile üçüncü fıkrası,

    d) 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı), (i), (j) ve (k) bentleri,

    hükümleri (Değişik ibare:RG-10/8/2024-32628) 1/1/2026 tarihine kadar uygulanmaz.


    @BLOOD36 kusura bakmayın foruma uzun zamandır girmiyorum ve özel mesajlarım nedense çalışmıyor. Umarım dilekçenizi yazmışsınızdır uygun biçimde.

    @SeckiinGüler Özel mesajlarım çalışmıyor, size buradan örnek bir dilekçe atıyorum, bu benim Tüketici Mahkemesine başvururken kullandığım dilekçe, siz bunu örnek alarak ve kendi durumunuza göre düzenleyerek ilgili mevzuata ve kanunlara da göz atarak kendiniz tekrar yazıp THH'ye öyle veriniz. Tesla kanunlara uymuyor veya mevzuattaki karmaşayı kullanıyor. Benim kararım bu ay sonuna kadar çıkacak, o zaman sonucu da buradan paylaşırım.





  • @SeckiinGüler hocam bana özel mesaj ile mail adresinizi veya tel atabilir misiniz? Oraya dilekçeyi göndereyim direk.

  • ....


    Buraya sözleşmenin mevzuata aykırılık teşkil eden ilgili maddelerini yazıyorum:


    1. 6502 Sayılı TKHK düzenleme altına alınan cayma hakkı ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 9. Maddesi gereğince ; ‘’ TÜKETİCİ, ON DÖRT GÜN İÇİNDE HERHANGİ BİR GEREKÇE GÖSTERMEKSİZİN VE CEZAİ ŞART ÖDEMEKSİZİN SÖZLEŞMEDEN CAYMA HAKKINA SAHİPTİR.’’ Söz konusu kanun ve yönetmelikte belirlenen tüketiciyi koruyucu cayma hakı hükmünün aksine sözleşmede aksi belirlenemeyecektir. Mesafeli yöntemle yapılan alışverişlerde, satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren on dört gün içerisinde tüketicinin ödemiş olduğu bedeli iade etmek zorundadır. 



    1. Mesafeli Sözleşme Yönetmeliği’nin 5. Maddesi gereğince, satıcının, tüketiciyi ön bilgilendirme yükümlülüğüne değinilmiştir. İlgili hükümde ; ‘’ Tüketici, mesafeli sözleşmenin kurulmasından ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce, AŞAĞIDAKI HUSUSLARIN TAMAMINI İÇERECEK ŞEKİLDE SATICI VEYA SAĞLAYICI TARAFINDAN BİLGİLENDİRİLMEK ZORUNDADIR.

    2. ’’
    3. Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri,

    ...

    d) Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın hesaplanma usulü, varsa tüm nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masrafların ödenebileceği bilgisi,

    ...

    f) (Değişik:RG-23/8/2022-31932)(1) Ödeme, ticari reklam ve tanıtımlarında taahhüt edilen süre ile uyumlu teslim veya ifa süresi, teslimat ve ifaya ilişkin diğer bilgiler ile varsa bunlara ilişkin taahhütler ve satıcı veya sağlayıcı ile aracı hizmet sağlayıcının şikayetlere ilişkin çözüm yöntemleri,

    ’’

    Satıcı tarafından sipariş oluşturulması aşamasındaki bilgi ve ürüne yönelik detaylar ile mail üzerinden gönderilen sözleşmedeki bilgiler arasında uyuşmazlık bulunmaktadır. Aracın hangi aylarda teslim edileceği satıcının sipariş ekranında gözükürken bana gelen sözleşmede teslim tarihi bulunmamaktadır. Yine elektirikli aracın motor gücü ve menzili gibi temel niteliklerine sözleşmede yer verilmemiştir. Kaldı ki, tarafımca herhangi bir sözleşme dahi imzalanmamışken, yaptığım ön ödemenin iade edilmemesi de kötüniyetli bir tutumdur. Yine yönetmelikte satışa konu ürünün fiyatının veya fiyat hesaplama usulünün vergiler dahil olmak üzere açıkça bilgilendirilmesi gerektiği hususu da belirtilmiş olup, sözleşmede buna yer verilmemiştir, eksik ve yanlış bilgilendirme nedeniyle mükellef olacağım ÖTV miktarını da etkilemekte ve beni mağdur etmektedir. Belirttiğim nedenlerle birçok bakımından mağduriyet yaratan durum neticesinde kanuni hakkım olan cayma hakkının kullanılmasına karşın bedel iadesinin yapılmamasının hiçbir hukuki dayanağı da bulunmamaktadır ve satıcı için haksız bir kazanç oluşturmaktadır.



    1. Tüketici Sözleşmelerindeki Haksız Şartlar Hakkında Yönetmelik’in EK-1 Haksız Sözleşme Şartları'na göre, Tesla sözleşmesindeki haksız şartlar bulunmaktadır:
    • EK-1 Madde ç: "Tüketicinin sözleşmeyi kurmaktan veya ifa etmekten vazgeçmesi hallerinde sözleşmeyi düzenleyene tüketicinin kendisine ödediği bedeli muhafaza etme hakkı tanıyan, ancak sözleşmeyi düzenleyenin aynı türden davranışları için tüketiciye benzer bir tazminat hakkı tanımayan şartlar."
    • EK-1 Madde f: "Sözleşmeyi düzenleyene, sözleşmeyi keyfi bir şekilde fesh etme hakkı tanıyan ancak tüketiciye aynı hakkı vermeyen şartlar ile sözleşmeyi düzenleyenin fesih hakkını kullanmasına rağmen, henüz ifa etmediği edimler karşılığında almış olduklarını muhafaza etme hakkı veren şartlar."


    Tesla'nın sözleşmesinde, tüketicinin siparişi iptal etmesi durumunda ödemenin iade edilmeyeceği belirtilmiştir. Ancak, Tesla'nın iptal etmesi durumunda tüketiciye benzer bir tazminat hakkı tanınmamaktadır. Bu, EK-1 Madde ç'ye aykırıdır.

    Benzer biçimde Tesla'nın sözleşmesinde, Tesla'nın siparişi tek taraflı olarak iptal etme hakkı vardır ancak tüketiciye aynı hak verilmemiştir. Ayrıca, Tesla'nın fesih hakkını kullanmasına rağmen, ödemenin iade edilmeyeceği belirtilmiştir. Bu, EK-1 Madde f'ye aykırıdır.

    Haksız şartlar içeren ve hukuka aykırı sözleşme alıcı tarafında mağduriyet yaratmakta ve satıcı tarafından kötü niyetli bir tutum ile kullanılmaktadır.


    .....


    Dilerseniz 15 madde ı bendi belki hakimin gözünden kaçabilir onuda bir not olarak ekleyin, hani tesla bu maddeyi öne sürerek bedel iadesini yapmam demişti bana fakat bu madde 01/01/2026 da devreye girecektir deyin. Tesla bana da çünkü benzer bir şeyi sözel olarak söylemişti, ben arkadaşlara geçen yıl verdiniz demiştim, hocam şubatta kanun değişti parayı alamazsınız gibi bir şey dediler pişkin pişkin telefonda. O noktada zaten bende şalter attı.


    GEÇİCİ MADDE 1- (Ek:RG-4/11/2023-32359)(3)

    (1) Bu Yönetmeliğin, 23/8/2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile değiştirilen;

    a) 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi,

    b) 12 nci maddesi,

    c) 12/A maddesinin yedinci fıkrasının (b) bendi,

    ç) 13 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “dört” ibaresi ile üçüncü fıkrası,

    d) 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı), (i), (j) ve (k) bentleri,

    hükümleri (Değişik ibare:RG-10/8/2024-32628) 1/1/2026 tarihine kadar uygulanmaz.






  • Tesalaya ait bilgileri de ekliyorum THH dava dilekçesi yazarken, adres değişikliği yapmazlarsa bu biçimde olacak.


    DAVALI : TESLA MOTORLARI SATIŞ VE HİZMETLERİ LTD. ŞTİ.  (VKN:8400400011)

    Büyükdere Cad. Kırgülü Sk. No:4 Metrocity Avm D Blok 4 Oda 33 Beşiktaş / İstanbul

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.