Şimdi Ara

Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.723
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Elektrikli otomobil pazarında menzil yarışı sürüyor. Halihazırda Lucid Air, EPA onaylı 837 kilometre menziliyle bu alanda ipi göğüsleyen isim. Mercedes de kısa süre önce 1000 km menzile sahip Vision EQXX'i tanıttı ama kendisi henüz bir konsept.



    Haberimize konu olan Tesla Model S ise, gövdesine entegre edilen deneysel batarya ile tam 1210 kilometre menzile ulaştırılmış. Üstelik bu menzil gerçek dünya koşullarında elde edilmiş.



    Ayrıca Bkz.Opel 2022 fiyat listesini açıkladı: İşte yeni fiyatlar



    Michigan merkezli ONE (Our Next Energy), Gemini adını verdikleri bataryanın entegre edildiği Model S ile halka açık yollarda ortalama 88.5 km/s hızda seyahat ederek bu menzili elde etmiş. Ekip Model S'in menzilini ayrıca ideal koşulların sağlandığı dyno testinde de ölçmüş ve aynı ortalama hızda yapılan testte tam 1419 kilometre menzile ulaşılmış.



    Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti



    Gemini adı verilen batarya, "dünyanın ilk menzili uzatılmış çift kimyalı bataryası" olarak anılıyor. Yüksek enerji yoğunluğuna sahip kobalt-nikel hücrelerin de dahil olduğu farklı hücrelerin kullanıldığı deneysel batarya, 203.7 kWsa kapasiteye ve 416 Wh/L enerji yoğunluğuna sahip.



    Karşılaştırmak gerekirse, test edilen Tesla Model S Long Range Plus'ın kendisinde 652 km menzil sağlayan 103.9 kWsa'lik batarya bulunuyor. ONE'ın entegre ettiği prototip bataryanın bu orijinal batarya ile aynı boyutta olduğu belirtiliyor. Bu da şirketin Tesla bataryasının enerji yoğunluğunu neredeyse ikiye katladığı anlamına geliyor.



    Bataryanın üretim versiyonu için tasarlanan hücreler hala geliştirme aşamasında. Şirket, Gemini bataryayı 2023'ten sonra üretime sokmayı planlıyor. 









  • Hidrojen basınçlandırma, depolama, taşıma vb. inanılmaz maliyetli ve güvenli değil. Her ne kadar kg başına enerji yakıt hücrelerinde bir tık daha yüksek olsa da, sistemlerin genel verimliliği çok çok düşük. Bu yüzden kimse uğraşmak istemiyor, enerji dönüşüm ve depolama teknolojilerinde yapılan ar-ge nin aslan payı bataryalara gidiyor. Şu an lab ölçekli uygulamalarda bile ticari bataryalardan kat ve kat fazla enerji yoğunluğuna ulaşılıyor. Hatta sadece Lityum değil bir kaç yıl sonra sodyum-ion ve potasyum-ion bataryaları da konuşacağız ve çok çok daha ucuz olacaklar.


  • Mercedes :(

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elektrikli araçlara Alüminyum-Hava bataryaları inanılmaz menzil kazandırabilir aslında. Bu bataryalar şarj edilemiyor şimdilik ama yenisiyle değiştirilebiliyor.

    Lityum-iyon pillere göre üretim maliyeti oldukça ucuz.

    Örneğin, Tesla Model S standart model yaklaşık 600km menzile sahip. Bu aracın bataryasını aynı ağırlıktaki Alüminyum-hava bataryayla değiştirseniz menzil 4.350 km'ye çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bana boyle kmler ile gelin :D

  • Geçen adam arabasını patlattı bu batarya yüzünden araba fiyatına batarya fiyatı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • peki ağırlığı ne durumda, önceki 103,9 kWs bataryadan daha mı ağır?

  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt

    kimse 4 bin km'de bir pil değiştirmek istemez

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Söylemek istediğim; aynı ağırlıktaki bir lityum-iyon bataryaya göre enerji yoğunluğunun ne kadar yüksek olduğuydu.


    Yani; araç 1000km menzil yapsın, hafif dolayısıyla daha verimli olsun ve bataryanın istasyonda değiştirilmesi 3 dakikada tamamlansın. Kim istemez...


    Elbette burada maliyet çok önemli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Ocak 2022; 16:44:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dediğin tarz araçların da yapılmasını şahsen isterim ama benzin istasyonlarının bu sisteme uyum sağlaması zor olur, sanayi bölgeleri daha uygun ve pil değişimi 3dk sürmez sanayide bi ampul değişimi için bile en az yarım saatini alıyorlar. insanların büyük kısmı bakımıyla uğraşmamak, sanayiye, parçacıya gitmemek için elektrikliye geçiyor bir de. şimdilik motosikletlerde uygulanması daha makul gibi

  • Bir uzmanlığım yok sadece kişisel fikrimi yazıyorum. Bence mevcut pil teknolojisiyle elektrikli arabaların bir geleceği yok. Birkaç yıl böyle oyalarlar milleti diye düşünüyorum. Hidrojen yakıtlı arabalarda gelecek var.

    Piller hem çevreyi kirletiyor hem de pil üretmek için gereken madenler hızla bitiyor. Böyle sürdürülemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 6 Ocak 2022; 17:58:21 >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Hidrojen yakıtlı araba ve gelecek mi ? Otomobil içinde PEMFC kullanma fikri çöpe atılalı 30 yıl oldu. Hidrojen tankı ile gezecek babayiğit bulamazsın Dünya'da.

  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Eğer mazot doldurmak gibi olursa ve fiyatı da onunla aynı olursa çok tutar. Ama bu bataryaların en büyük sorunu anode fiyatları bir de katalist fiyatı.

  • transverse T kullanıcısına yanıt

    Hadi ya bilmiyordum. Geçenlerde hidrojen yakıtlı bir araba ya da minibus tanıtılmıştı. Bir şekilde o tankı geliştirip her arabaya sokamazlar mı ? Bu pil teknolojisinin de geleceği pek parlak gözükmüyor.

  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt

    Oldukça ucuz derken ne kadar ucuz mesela hocam? 4000 km yolu 100-200 dolara yapabiliyorsa tercih edilebilir. Ama o kadar da ucuz değildir herhalde?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Hidrojen basınçlandırma, depolama, taşıma vb. inanılmaz maliyetli ve güvenli değil. Her ne kadar kg başına enerji yakıt hücrelerinde bir tık daha yüksek olsa da, sistemlerin genel verimliliği çok çok düşük. Bu yüzden kimse uğraşmak istemiyor, enerji dönüşüm ve depolama teknolojilerinde yapılan ar-ge nin aslan payı bataryalara gidiyor. Şu an lab ölçekli uygulamalarda bile ticari bataryalardan kat ve kat fazla enerji yoğunluğuna ulaşılıyor. Hatta sadece Lityum değil bir kaç yıl sonra sodyum-ion ve potasyum-ion bataryaları da konuşacağız ve çok çok daha ucuz olacaklar.


    Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti




  • transverse T kullanıcısına yanıt

    Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben de hidrojen yakıtlı araçlar gelecekte yaygınlaşacak zannedip duruyordum. Artık bu fikri kafamdan siliyorum. Umarım dediğiniz gibi yeni pil teknolojileri gelir.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt

    Rica ederim fakat otomobiller de yaygınlaşmasa da büyük ölçekli uygulamalarda o da yaygınlaşacak. Deniz taşımacılığı, grid enerji vs. gibi.

  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
  • 331kg daha ağırmış arkadaşlar 416 Wh/L orjinal tesla da 245 Wh/L

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    normal Tesla model S long range 2069 kg imiş. Bence 331 kg bu kadar menzil farkı için makul.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.