|
Tesla Model S, deneysel batarya ile tek şarjda 1210 km yol kat etti
-
-
Mercedes :(
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Elektrikli araçlara Alüminyum-Hava bataryaları inanılmaz menzil kazandırabilir aslında. Bu bataryalar şarj edilemiyor şimdilik ama yenisiyle değiştirilebiliyor.
Lityum-iyon pillere göre üretim maliyeti oldukça ucuz.
Örneğin, Tesla Model S standart model yaklaşık 600km menzile sahip. Bu aracın bataryasını aynı ağırlıktaki Alüminyum-hava bataryayla değiştirseniz menzil 4.350 km'ye çıkıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bana boyle kmler ile gelin :D
-
Geçen adam arabasını patlattı bu batarya yüzünden araba fiyatına batarya fiyatı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
peki ağırlığı ne durumda, önceki 103,9 kWs bataryadan daha mı ağır?
-
kimse 4 bin km'de bir pil değiştirmek istemez
-
Söylemek istediğim; aynı ağırlıktaki bir lityum-iyon bataryaya göre enerji yoğunluğunun ne kadar yüksek olduğuydu.
Yani; araç 1000km menzil yapsın, hafif dolayısıyla daha verimli olsun ve bataryanın istasyonda değiştirilmesi 3 dakikada tamamlansın. Kim istemez...
Elbette burada maliyet çok önemli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 6 Ocak 2022; 16:44:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dediğin tarz araçların da yapılmasını şahsen isterim ama benzin istasyonlarının bu sisteme uyum sağlaması zor olur, sanayi bölgeleri daha uygun ve pil değişimi 3dk sürmez sanayide bi ampul değişimi için bile en az yarım saatini alıyorlar. insanların büyük kısmı bakımıyla uğraşmamak, sanayiye, parçacıya gitmemek için elektrikliye geçiyor bir de. şimdilik motosikletlerde uygulanması daha makul gibi
-
Bir uzmanlığım yok sadece kişisel fikrimi yazıyorum. Bence mevcut pil teknolojisiyle elektrikli arabaların bir geleceği yok. Birkaç yıl böyle oyalarlar milleti diye düşünüyorum. Hidrojen yakıtlı arabalarda gelecek var.
Piller hem çevreyi kirletiyor hem de pil üretmek için gereken madenler hızla bitiyor. Böyle sürdürülemez.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 6 Ocak 2022; 17:58:21 >
-
Hidrojen yakıtlı araba ve gelecek mi ? Otomobil içinde PEMFC kullanma fikri çöpe atılalı 30 yıl oldu. Hidrojen tankı ile gezecek babayiğit bulamazsın Dünya'da.
-
Eğer mazot doldurmak gibi olursa ve fiyatı da onunla aynı olursa çok tutar. Ama bu bataryaların en büyük sorunu anode fiyatları bir de katalist fiyatı.
-
Hadi ya bilmiyordum. Geçenlerde hidrojen yakıtlı bir araba ya da minibus tanıtılmıştı. Bir şekilde o tankı geliştirip her arabaya sokamazlar mı ? Bu pil teknolojisinin de geleceği pek parlak gözükmüyor.
-
Oldukça ucuz derken ne kadar ucuz mesela hocam? 4000 km yolu 100-200 dolara yapabiliyorsa tercih edilebilir. Ama o kadar da ucuz değildir herhalde?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidrojen basınçlandırma, depolama, taşıma vb. inanılmaz maliyetli ve güvenli değil. Her ne kadar kg başına enerji yakıt hücrelerinde bir tık daha yüksek olsa da, sistemlerin genel verimliliği çok çok düşük. Bu yüzden kimse uğraşmak istemiyor, enerji dönüşüm ve depolama teknolojilerinde yapılan ar-ge nin aslan payı bataryalara gidiyor. Şu an lab ölçekli uygulamalarda bile ticari bataryalardan kat ve kat fazla enerji yoğunluğuna ulaşılıyor. Hatta sadece Lityum değil bir kaç yıl sonra sodyum-ion ve potasyum-ion bataryaları da konuşacağız ve çok çok daha ucuz olacaklar.
-
Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben de hidrojen yakıtlı araçlar gelecekte yaygınlaşacak zannedip duruyordum. Artık bu fikri kafamdan siliyorum. Umarım dediğiniz gibi yeni pil teknolojileri gelir.
-
Rica ederim fakat otomobiller de yaygınlaşmasa da büyük ölçekli uygulamalarda o da yaygınlaşacak. Deniz taşımacılığı, grid enerji vs. gibi.
-
-
331kg daha ağırmış arkadaşlar 416 Wh/L orjinal tesla da 245 Wh/L
-
normal Tesla model S long range 2069 kg imiş. Bence 331 kg bu kadar menzil farkı için makul.
Hidrojen basınçlandırma, depolama, taşıma vb. inanılmaz maliyetli ve güvenli değil. Her ne kadar kg başına enerji yakıt hücrelerinde bir tık daha yüksek olsa da, sistemlerin genel verimliliği çok çok düşük. Bu yüzden kimse uğraşmak istemiyor, enerji dönüşüm ve depolama teknolojilerinde yapılan ar-ge nin aslan payı bataryalara gidiyor. Şu an lab ölçekli uygulamalarda bile ticari bataryalardan kat ve kat fazla enerji yoğunluğuna ulaşılıyor. Hatta sadece Lityum değil bir kaç yıl sonra sodyum-ion ve potasyum-ion bataryaları da konuşacağız ve çok çok daha ucuz olacaklar. |
kimse 4 bin km'de bir pil değiştirmek istemez |
bana boyle kmler ile gelin :D
|
Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim. Ben de hidrojen yakıtlı araçlar gelecekte yaygınlaşacak zannedip duruyordum. Artık bu fikri kafamdan siliyorum. Umarım dediğiniz gibi yeni pil teknolojileri gelir. |
Benzer içerikler
- video edit programı
- 1 telefonda 2 whatsapp
- instagram profilime kim baktı
- instagram beğenileri görme
- whatsapp görüntülü konuşma arka plan değiştirme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X