Şimdi Ara

Elektrikli araçlar gerçekten çevreci mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
1
Favori
1.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kısa cevap: Evet, içten yanmalı araçlardan çok daha çevreciler ve gelişmeye devam ediyorlar.


    Gördüm ki forum da dahil internette pek çok kişi elektrikli araçların, kullandıkları elektriğin üretiminden doğan salınımdan ötürü fosil yakıtlı araçlardan bir farkının olmadığı konusunda fikir sahibi. Bu yanlıştır.


    İsterseniz elektriğin tamamı kömürden üretilsin, elektrik motorlarının verimi sayesinde fosil araçlardan çok daha az emisyona neden oluyorlar ömürleri boyunca. Üstelik şehir içinde egzoz salınımı olmayacağı için insanların yaşadığı yerlerde hava daha temiz olur. Gaza bastıklarında otobüslerin tırların vs. arkasında bir saniye nefes alamazsınız, otobüslerdeki sarsıntılı, gürültülü ve arkadaysanız bunaltıcı sıcak yolculuk da cabası. Elektriklide açığa çıkacak tüm emisyon elektrik üretim tesislerinde salınıyor ve daha az.


    Araştırmalar:


    Emir Tunçyürekyoutube
    Ben Emir, tam bir elektrikli araba canavarı, teknoloji delisi ve elektrikli araba tutkunuyum. 2014 yılında Teslaturk.com isimli blogu kurarak başlayan yolculuğum, Emir Tunçyürek ismiyle Youtube'da devam ediyor. Elektrikli otomobillerle ilgili yeni içerikler için takipte kalın! http://teslaturk.com https://www.instagram.com/emir_tuncyurek https://twitter.com/emir_tuncyurek En çok izlenen bölümler: Direksiyona Dokunmadan Evden İşe Gittim! https://bit.ly/36iEsbF Elektrikli Uzun Yol 03: Tesla Model S ile İstanbul - Ankara https://bit.ly/3mSF2CO Tesla Serviste Neler Yapıldı? Ne Kadar Tuttu? https://bit.ly/30hcF7D Türkiye'de İlk Tesla Model S P100D Tecrübesi! https://bit.ly/3mTtOhz %100 Elektrikli Araba BMW i3 Muayenesi. https://bit.ly/36eEPEg
    https://www.youtube.com/watch?v=Y9bZ1Gnh-nU
    Anlatan Adamlaryoutube
    Anlatan Adamlar'ın bu bölümünde yerli olarak üretilmesi planlanan TOGG gibi elektrikli otomobilleri ele aldık. Çevreyi ne kadar kirletiyorlar, içten yanmalı motorlara nazaran doğaya ne kadar zarar veriyorlar hem üretim hem de yakıt anlamında karşılaştırıp emisyon değerleriyle sizler için anlattık. Santraller için verim analizi: https://www.ge.com/reports/wp-content/themes/ge-reports/ge-power-plant/dist/pdf/GE%20Global%20Power%20Plant%20Efficiency%20Analysis.pdf ABONE OL ▶ https://goo.gl/NSYLUP NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/Yf9Xfg HIZLI OTOMOBİLLER ▶ https://goo.gl/6M4LUB TURBO ▶ https://goo.gl/T9PJqR MODİFİYE ▶ https://goo.gl/DoSNXh OTOMOBİL BAKIMI ▶ https://goo.gl/NizCH6 MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/DjM6yJ Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu
    https://www.youtube.com/watch?v=-E8HIczoSF4



     Bu farkın oluşmasındaki ana etken verimlilik. İçten yanmalı motorların verimleri çok düşüktür; teorik olarak maksimum %35 ama reelde en fazla %20 verimle çalışabiliyorlar (dizeller). Enerjinin sadece %20'sini hareket enerjisine dönüştürülebiliyor kalan %80'i ısıya, sürtünmeye, titreşime sebep olup heba olup gidiyor. Elektrikli araçların verimiyse %80 civarında ve artmaya devam ediyor. Şu sayfada "Enerji Verimliliği" kısmında sonuçlar verilmekte:






    ...ve fosil araçlarda yokuş inerken fren kullanıyoruz, potansiyel enerjiyi israf etmekle kalmıyor bir de balataları eskitiyoruz ama elektriklilerde rejeneratif frenlemeyle potansiyel enerjinin mümkün olan kısmı geri kazanılıyor ve frenler yıpranmıyor.



    Enerji verimini bir örnekle anlatmak gerekirse: Eğer elektrikli arabalar kadar verimli bir fosil yakıtlı araba olsaydı 100 km'de yaklaşık 1,3-2 lt reel yakıt tüketmesi gerekirdi (neredeyse her devirde aynı verimle), fabrikanın verdiği sayı değil ama gerçek hayatta ve neredeyse her devirde 1,3-2lt/100km kadar verimli bir içten yanmalı motor yapılırsa o zaman fosiller elektriklilere şu anda yetişebilir. "Şu an" diyorum çünkü bu elektrikli teknolojisi geliştirilmeye çok müsait, her sene üstüne bir şey ekleniyor ama fosil motorlarının artık geliştirilecek tarafları pek kalmadı, inovasyonlarının sonundalar, 2025'te EURO 7 standartları gelince hepten azalacaklar çünkü bu standart; üreticileri daha çok yakıt tüketerek daha az salınım yapmaya itecek (katalitik konvertör ile) ve beygir gücü sınırlamasından ötürü motorların hacimleri de artacak, bu bizim vergi sistemimizde 2025'ten sonraki arabaların daha pahalı vergi dilimlerinde olacağı anlamına geliyor:



    Anlatan Adamlaryoutube
    AnlatanAdamlar'ın bu bölümünde EURO 7 emisyon regülasyonları ile gelen motorlarda hacim büyütme nasıl olacak, neden böyle bir yönteme geçiliyor ve elektrikli otomobillere geçiş süreci nasıl olacak sizler için bahsettik. Volkswagen firmasının dieselgate adı verilen emisyon skandalı sonrasında ortaya çıkan sorunlarla bugün çok daha sıkı emisyon kurallarına geçiş sağlanıyor. ABONE OL ▶ https://goo.gl/NSYLUP NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/Yf9Xfg HIZLI OTOMOBİLLER ▶ https://goo.gl/6M4LUB TURBO ▶ https://goo.gl/T9PJqR MODİFİYE ▶ https://goo.gl/DoSNXh OTOMOBİL BAKIMI ▶ https://goo.gl/NizCH6 MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/DjM6yJ Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu
    https://www.youtube.com/watch?v=3xb8XUTmvtA



    ...ayrıca Türkiye'de bile elektriğin yaklaşık %40'ının (hidrolik dahil) temiz kaynaklardan üretildiğini de söylemem gerek:



    enerji portalı
    Türkiye Elektrik Enerjisi Üretim İstatistikleri: Kasım 2021 - Enerji Portalı
    https://www.enerjiportali.com/turkiye-elektrik-enerjisi-uretim-istatistikleri-kasim-2021/



    *euronews haberinde verilen değer hidrolikten üretimin eklenmeden verdiği sonuçtur.*


    Yani elektrikli araca geçiş yaparsanız ister istemez zehirli gaz salınımınızı azaltmış oluyorsunuz.



    Konuya ek olarak:


    Elektrikli araçların garantileri genel olarak 8 sene veya 175.000 km. Ama bu; garanti 8 sene diye 8. sene bitince veya 175 bin km gidince hemen batarya pert olacak anlamına gelmiyor, tıpkı içten yanmalı arabalar gibi ki fosil araçların garantileri çok daha kısa; Mercedes 4 yıl, Renault 2-3 yıl ve 100-150.000 km, Hyundai 2 yıl 60.000 km, Dacia 2 yıl veya 3 yıl 100.000 km... internette bulabilirsiniz garantiler bu şekilde.

    Ve birkaç seneye elektriklilerle içten yanmalı arabaların maliyetleri eşitleneceği tahmin ediliyor sonrasındaysa elektrikliler daha da ucuzlayacak, yani şimdi bir elektrikli otomobil alsanız mesela 8 yıl sonra bataryayı değiştirmeniz gerekse şu anki fiyatlardan değil daha ucuza değiştirilecek, kullanım sırasında bakım ve yakıt/enerji masraflarının az olması da fosil araçla arasındaki maliyet farkını amorti edecektir (elektriklilerde motor yağı, suyu olmadığı için ve frenler eskimediği için vs..).




    Geri dönüşüm konusundaysa ilerlemeler devam ediyor. VW Grubu; mevcut %60'lık geri dönüşüm oranının açılacak yeni tesislerle %95'e çıkarılacağını belirtiyor:



    arabam.com
    Elektrikli Araba Pillerinin Ömrü Bittiğinde Ne Olacak?
    https://www.arabam.com/blog/genel/elektrikli-araba-pillerinin-omru-bittiginde-ne-olacak/


    VW dışında Tesla, Renault Grubu gibi daha pek çok firmanın bu yönde yatırımları sürüyor.




    motor1.com
    Renault Grubu batarya geri dönüşümünde iş birliğine gidiyor
    https://tr.motor1.com/news/497261/renault-batarya-geri-donusumu/







  • Çevreci değil genel anlamda... elektrik neden üretiliyor nükleer enerji, kömür,doğalgaz bunların hangisi temiz..
    Batarya içeriğinde ne var kobalt ,.lityum, nikel gibi doğaya çok fazla zarar veren maddeler onu geç bunları çıkarmak ta.ayrı doğaya zarar veriyor..

    Elektrikli aracın elektriği de ucuz değil bugün 90kw hızlı şarj ile ortalama 30 dakka aracınızı şarj etsenz cebinizden çıkıcak ortalama para 250 TL civarı.. az mı değil. Elektrikli araçların şu an için zaten menzili kısa .

    Şarj ücreti hakkında kaynak ..
    https://www.log.com.tr/benzin-tuketimini-aratmiyor-elektrikli-otomobil-sarj-ucretlerine-onemli-zamlar/

    Kaynakların geçersiz kaynaklar ordan burdan toplama popülist magazin bilgilerle bir şeyler ispatına girmişsin..


    Bir tane bilimsel kaynağın yok ..

    Sanki gelmişsin Massachusetts Institute of Technology den bilimsel teknik bir veri kaynak sunmuşsun ...


    İngilizcen varmı varsa electric cars dirty secret university rapors diye arat bakalım biraz üniversite profesörlerinin bilim insanlarının tezlerini raporlarını oku yada white oil diye arat.. bırak magazin YouTube kanallarını yada sitelerini.


    Bana 30 tane magazin popilist site koyucağına önüme.iki tane ciddi üniversite bilim kurulunun raporunu analizini koy tercih ederim doğrusu budur..

    Peki ya elektrikli motorun özellikle dev bataryanın üretimi sırasında oluşan karbon emisyonu ? Zaten en büyük emisyon batarya üretimi sırasında çıkıyor.

    Önceki sene adamın biri Tesla Model S in 10 yılda sebep olduğu emisyonun Mercedese C 200 (220 miydi) yoksa Euro6 dizelden fazla olduğunu gösteren bir makale yayınladı.

    Sonradan Tesla ile ilgili rakamları eski versiyon için aldığı yeni versiyonlarda emisyonların daha düşük olduğu gösterildi, ve yeniden hesaplamada Teslanın daha az emisyonu olduğu ortaya çıktı. Ama öyle bu emisyonsuz falan demek mümkün değil.


    İşin başka ahlaki boyutları da var. mesela çocuk işçiliği sömürü. Otomobil bataryaları için lityum üreten ülkelerde anormal derecede batı normlarına uymayan çocuk işçiliği ve işçilerin normalden fazla çalıştırılması söz konusu. Eleketrikli araba alıyorum diyorsunuz ama o zaman en ağır sömürüye ortak oluyorsunuz.


    Bu konuları da ataştırın.


    Fakat lamı cimi yok gelecek elektriklide mecburuz..

  • up


    Konudan ayrı: Bence şu anda kara ve deniz taşıtlarının hepsini elektrikli yapmalıyız, bataryaların enerji yoğunlukları artıp da hava taşıtlarında kullanılacak kadar hafiflerlerse hava taşıtlarını da elektrikli hale getirmeliyiz.


    https://forum.donanimhaber.com/tesla-model-s-deneysel-batarya-ile-tek-sarjda-1210-km-yol-kat-etti--151640704


    Yeni bir yazıda belirtildiğine göre:

    "Yenilenebilir enerjiye geçseydik, okyanusu geçen gemi sayısı neredeyse yarı yarıya düşecekti. Çünkü onlar sadece kömür, petrol ve gaz taşıyorlar."


    ve tabi ki tüm o gemileri besleyen yakıt da gemilerde taşınmakta


    billmckibben.substack.com
    The happiest number I've heard in ages
    https://billmckibben.substack.com/p/the-happiest-number-ive-heard-in



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stableRevulation -- 9 Ocak 2022; 2:13:39 >




  • 10-4…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    nasıll?

  • Emeğiniz için teşekkürler.

  • Ben teşekkür ederim, ne kadar kişiyi yanılgıdan döndürsem iyidir.

  • pil uretiminde de atmosfere ciddi karbon ve kukurt salinmakta.pil teknolojisinin daha cevreci olmasi gerekiyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up up

  • Toyota Motor Corporationyoutube
    Toyota City, Japan, October 29, 2021―Toyota has announced the details of bZ4X, its all-new model BEV. More information: https://global.toyota/en/newsroom/toyota/36254760.html Toyota Motor Corporation Official Global Website: https://global.toyota/en/ Toyota Motor Corporation on Twitter: http://www.twitter.com/ToyotaMotorCorp/
    https://www.youtube.com/watch?v=d9qp2eoOWCk&t=314s
  • Çevreci değil genel anlamda... elektrik neden üretiliyor nükleer enerji, kömür,doğalgaz bunların hangisi temiz..
    Batarya içeriğinde ne var kobalt ,.lityum, nikel gibi doğaya çok fazla zarar veren maddeler onu geç bunları çıkarmak ta.ayrı doğaya zarar veriyor..

    Elektrikli aracın elektriği de ucuz değil bugün 90kw hızlı şarj ile ortalama 30 dakka aracınızı şarj etsenz cebinizden çıkıcak ortalama para 250 TL civarı.. az mı değil. Elektrikli araçların şu an için zaten menzili kısa .

    Şarj ücreti hakkında kaynak ..
    https://www.log.com.tr/benzin-tuketimini-aratmiyor-elektrikli-otomobil-sarj-ucretlerine-onemli-zamlar/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 4 Ocak 2022; 3:7:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    konuyu ve sunduğu kaynakları okuyun, boş yapmayın




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stableRevulation -- 4 Ocak 2022; 3:13:32 >
  • Peki ya elektrikli motorun özellikle dev bataryanın üretimi sırasında oluşan karbon emisyonu ? Zaten en büyük emisyon batarya üretimi sırasında çıkıyor.

    Önceki sene adamın biri Tesla Model S in 10 yılda sebep olduğu emisyonun Mercedese C 200 (220 miydi) yoksa Euro6 dizelden fazla olduğunu gösteren bir makale yayınladı.

    Sonradan Tesla ile ilgili rakamları eski versiyon için aldığı yeni versiyonlarda emisyonların daha düşük olduğu gösterildi, ve yeniden hesaplamada Teslanın daha az emisyonu olduğu ortaya çıktı. Ama öyle bu emisyonsuz falan demek mümkün değil.


    İşin başka ahlaki boyutları da var. mesela çocuk işçiliği sömürü. Otomobil bataryaları için lityum üreten ülkelerde anormal derecede batı normlarına uymayan çocuk işçiliği ve işçilerin normalden fazla çalıştırılması söz konusu. Eleketrikli araba alıyorum diyorsunuz ama o zaman en ağır sömürüye ortak oluyorsunuz.


    Bu konuları da ataştırın.


    Fakat lamı cimi yok gelecek elektriklide mecburuz..





  • stableRevulation kullanıcısına yanıt

    Kaynakların geçersiz kaynaklar ordan burdan toplama popülist magazin bilgilerle bir şeyler ispatına girmişsin..


    Bir tane bilimsel kaynağın yok ..

    Sanki gelmişsin Massachusetts Institute of Technology den bilimsel teknik bir veri kaynak sunmuşsun ...


    İngilizcen varmı varsa electric cars dirty secret university rapors diye arat bakalım biraz üniversite profesörlerinin bilim insanlarının tezlerini raporlarını oku yada white oil diye arat.. bırak magazin YouTube kanallarını yada sitelerini.


    Bana 30 tane magazin popilist site koyucağına önüme.iki tane ciddi üniversite bilim kurulunun raporunu analizini koy tercih ederim doğrusu budur..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 4 Ocak 2022; 10:13:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçların amacı, aracın kullanıldığı yerdeki emisyonu azaltmak. Yani zenginlerin, avrupalıların yaşadığı yerler. Buraların dışında araçların üretildiği yerdeki emisyondan ya da elektriğin üretildiği yerdeki emisyondan aracı kullananların haberi olmayacak, umurlarında da değil zaten.


    Ayrıca emisyon düşük olacak dediler, ucuz olacak demediler.

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Bence savunanlara da anlatan adamlara da iyi bir kapak olmuş mesajınız.Sanki bütçe olarak herkesin alabileceği maliyet olarak kullanabileceği bir şeymiş gibi anlatıp duruyorlar.Bizler bu fiyatlarla elektrikli arabalara ancak 20 sene sonra ulaşabiliriz.Zenginler sevinsin,hayat onlara güzel.

  • darkmoon34 kullanıcısına yanıt

    Sığ bir yorum olmuş işinize geldiği şekilde araştırıp o şekilde yorumlamışsınız.



    Bir süredir elektrikli araç kullanıcısıyım aylık yakıt masrafım yarı yarıya düşmüş durumda sizin baz aldığınız fiyatlamalar en üst ve en gelişmiş istasyondan alınabilecek en hızlı şarj tipi yani sizin hesaplamaya dahil ettiğiniz 120KW-CCS şarj tipi ülke genelinde sayısı çok az.


    EK olarak yine baz aldığınız fiyatlama tipi sadece ZES için geçerli. e-Şarj gibi bir oluşumda en az ZES kadar Türkiye'de yaygın ve bu iki firma dışında da alternatifler var. Hazır kullanım dışında da kendi evinize de duvar tipi veya istasyon kurdurup yine bu rakamların çok altına aracı şarj edebiliyorsunuz.


    Özetle fiyatlama konusunda sığ bir yorum ve tamamen doğru değil.



    Çevre konusunda ise elektrikli araçlar piyasada bu kadar yaygın değilken de bu bataryalar zaten üretiliyordu ve petrol ile çalışan her araçta var hani şu akü dediğimiz.


    Elektrik yenilebilir bir enerji türüyken petrol ve petrol ürünleri yenilenebilir değildir.


    Güneş enerjisi, Rüzgar gülleri, HES vb. gibi daha çevreci elektrik üretim yöntemleri de ülkemizde yaygınca kullanılıyor.



    Üretim teknikleri standart otomobil ile neredeyse aynı olduğundan araç üretimi hakkında yapılan yorumlar doğru değil.


    Petrol ile çalışacak bir araçta üretilirken doğaya aynı oranda zarar verilir aynı hammaddelere ihtiyaç duyulur.


    Elektrikli araçlarda periyodik bakım diye bir olay olmadığından yağ, filtre vb. gibi araç üretildikten sonra dahi çevreye zararlı bileşenlere ihtiyaç yoktur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malik the Mafia -- 4 Ocak 2022; 11:51:6 >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    Bu konuda asıl mesele bütçe değil; çevrecilik, başlıkta da yazıyor. Okuduğunuzu anlamayı öğrenin.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.