Şimdi Ara

Televizyondaki Arabayı Halatla Çekme Yarışması (Hangi Taraf Avantajlı?) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
2
Favori
2.399
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar peki aracın yürüyeni olarak disk sürtünmesi v.s. peak harekete geçirmede bir fark olur mu? yüzde bir bile olsa mekanik olarak bir fark oluşur mu?.

    Olur tabiki neden olmasın. ancak bu tarz kuvvetler bu tip araçlarda, düşük hızda hassas ölçüm yapılmadan değeri belirlenemez.
    ayrıca sürtünme hem öne hemde arkaya çekilirken var olduğu için her iki tarafta aynı avantajdadır.
    Tekrar yazıyorum:
    arabanın önünü ve arkasını, zemine dik bir düzlem olarak görürseniz, ipi bu düzleme tam dik olarak çeken avantajlıdır. her iki tarafta dik çekiyorsa güçlü olan kazanır. Bir taraf düzleme dik çekmiyorsa (herhangibi yöne açı ile, sağ, sol, alt, üst fark etmez) dezavantajlıdır. çünkü bu açı yapıldığında araca moment uyguluyor olursunuz ve aracı döndürmeye çalışırsınız.
    Arabanın öne ya da arkaya çekilirken lastik deseni gibi çok küçük sürtünme farkları çok düşük hızlarda çok çok azdır.




  • yüzde 1 bile iyimser olur bence de binler mertebesinde değişir herhalde
    teşekkürler.
  • Bu soruya en iyi çözümü "0" eğimde aracı aynı açıda dinamometre ile çekerek hangi tarafta daha fazla kuvvet harcanıyor öğrenilebilir.

    Dinamometresi olan denesin
  • Arabayı çeken yarışmacılardan hangi çift daha kilolu ve kaslı ise onlar daha avantajlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuzunoglu

    Halati yere ne kadar yere yakin tutup cekersen o kadar avantajli. Halat yukariya dogru kalktikca arabaya kaldirma kuvveti uygularsin harcadigin enerji bosa gider gibime geliyor

    işte bu mantığın tam tersi doğru:)
  • bence önden çekmek daha avantajlıdır
  • hangi ip daha yukarıdan bağlıysa daha az enerji harcanır. alçaktan bağlı ipin dezavantajı şu: kuvveti yatay ve dikey bileşenlerine ayırırsak yüksekten bağlı ipin yatay bileşeni (iki taraftaki kuvvetler eşitse) daha fazla olur. alçaktan bağlı olan kuvvetin (yere) dik olan bileşeni arabayı yukarı kaldırmaya çalışır. bu saatte açıklama bu kadar oluyor kusurabakmayın
  • eğer araba geri geri gittiğinde km sayacı hareket ederse arkadakiler, etmezse öndekiler avantajlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    hangi ip daha yukarıdan bağlıysa daha az enerji harcanır. alçaktan bağlı ipin dezavantajı şu: kuvveti yatay ve dikey bileşenlerine ayırırsak yüksekten bağlı ipin yatay bileşeni (iki taraftaki kuvvetler eşitse) daha fazla olur. alçaktan bağlı olan kuvvetin (yere) dik olan bileşeni arabayı yukarı kaldırmaya çalışır. bu saatte açıklama bu kadar oluyor kusurabakmayın

    Ipin yukaridan baglanip cekilmesiyle, ipin asagidan baglanip egilerek cekme arasinda ne fark var kardesim? Ikisinde de kuvvet paralel işte. Düzgün okusaydin keşke, senin söylediğinden farkli birsey demedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne önden ne arkadan , en iyisi 4 çeker birader.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Bir palanga, makara yok ki yük dağılımından bahsedelim. Kaldı ki 2 tarafta paralel çekiyor aracı. Tahterevalli örneği verilmiş ama o da yanlış çünkü bir destek noktası yok ki zaten efsanenin çürüdüğü yerde burası. Destek noktası olsaydı o zaman arkadan çeken daha avantajlı olabilirdi.

    ben de böyle düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuzunoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozeba

    hangi ip daha yukarıdan bağlıysa daha az enerji harcanır. alçaktan bağlı ipin dezavantajı şu: kuvveti yatay ve dikey bileşenlerine ayırırsak yüksekten bağlı ipin yatay bileşeni (iki taraftaki kuvvetler eşitse) daha fazla olur. alçaktan bağlı olan kuvvetin (yere) dik olan bileşeni arabayı yukarı kaldırmaya çalışır. bu saatte açıklama bu kadar oluyor kusurabakmayın

    Ipin yukaridan baglanip cekilmesiyle, ipin asagidan baglanip egilerek cekme arasinda ne fark var kardesim? Ikisinde de kuvvet paralel işte. Düzgün okusaydin keşke, senin söylediğinden farkli birsey demedim

    haklısın ama arabayı çekerken agilirsen tam güç veremezsin ki. vucudunun pozisyonu o anki duruma bağlıdır. bu durumda en iyisi halatın pozisyonunu vucuda göre ayarlamak olur:)




  • Kac milyon liralık yapım , artı olarak televizyon karsısına cıkan bir ekip. Bırakında iki , üc fizik ögretmenine sormus olsunlar.

    Zaten bir taraf avantajlı olmus olsa idi , bu oyunu koymazlardı. Her sekilde tepki alacagını bilirlerdi.

    Kaldı ki hicbir oyunu denemeden sunmazlar.

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki tarafda eşittir!

    Kullanılan ipin türüne göre (!) ihmal edilebilecek ölçüde ipin kısa olduğu taraf avantajlıdır..

    Bunun dışında düz bir yüzeyde, bir sağa birde sola iki kuvvet olarak düşünün, uzun ip falan alakası yok o döndürme durumunda devreye giriyor (kuvvet kolu)...

    İşin özü EŞİT!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wrath54

    Bence önden çekenler daha avantajlı, çünkü aracın hava ile yaptığı sürtünme kuvveti önde daha düşük

    Konudaki en mantıklı cevap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Toplam kütle aynı olsa bile, ön taraf daha ağır. Tabi halatların nereye bağlandığı bile önemli aslında o konuyu atlıyoruz biraz. Ayrıca arkadan çekenler daha avantajlı en azından ağırlık merkezi isimli fizik konularında anlatılan bu. Bir birim uzaklıktaki şeyi çekmekle, 4 birim uzaklıktan çekmek aynı gücü göstermeyiz. Bunun en güzel örneği, kapı kolları. Kapının kolunu daha kapıya yakın tarafından çekmeye kalkışırsak zorlanırız. Fakat daha uç noktadan çekersek kapı daha kolay açılır. Kapının kapanması da böyle. Benim düşüncem bu.

    O dediğiniz kaldıraçtır!Tahtravelli,kapı kolu gibi şeyler kaldıraçtır.Destek noktası olması gerekmektedir.
    />


    Arabanın hiç bir destek noktası yok.Düşey yönde ileri ve ya geri çekeceğiz.Kütle 1.5 Ton ise aynıdır,değişmez.

    İpin ağırlığını göz ardı edersek 4 metrede çekseniz 40 metrede çekseniz uyguladığınız enerji değişmez.Bağlayın dinamometreyi 1 metreden,birde 5 metreden çekin çıkan sonuç aşağı yukarı aynı olacaktır.Fizik hocanıza selamımı iletin.

    O noktada yapılacak tek şey arabayı yukarı doğru bir eğimle değilde,ipi 90 derecelik dik açıyla çekmektir.Eğer ipi yukarıya doğru tutup arabayı çekmeye çalışırsak enerjinin bir kısmı arabayı kaldırmaya gidecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wrath54

    Bence önden çekenler daha avantajlı, çünkü aracın hava ile yaptığı sürtünme kuvveti önde daha düşük

    Kesinlikle ön tarafta daha az hava sürtünmesi var arka taraf düz hava direnci çok daha fazla.

    ön taraf avantajlı.
  • Vites boşta olmasına rağmen araç öne mi kolay hareket eder, arkaya mı? Bırakın uzaklığı falan, araç boşa alındığında öne ittirmek mi kolay, arkaya ittirmek mi?
  • Herhangi bir tarafın avantajı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Toplam kütle aynı olsa bile, ön taraf daha ağır. Tabi halatların nereye bağlandığı bile önemli aslında o konuyu atlıyoruz biraz. Ayrıca arkadan çekenler daha avantajlı en azından ağırlık merkezi isimli fizik konularında anlatılan bu. Bir birim uzaklıktaki şeyi çekmekle, 4 birim uzaklıktan çekmek aynı gücü göstermeyiz. Bunun en güzel örneği, kapı kolları. Kapının kolunu daha kapıya yakın tarafından çekmeye kalkışırsak zorlanırız. Fakat daha uç noktadan çekersek kapı daha kolay açılır. Kapının kapanması da böyle. Benim düşüncem bu.

    O dediğiniz kaldıraçtır!Tahtravelli,kapı kolu gibi şeyler kaldıraçtır.Destek noktası olması gerekmektedir.
    />


    Arabanın hiç bir destek noktası yok.Düşey yönde ileri ve ya geri çekeceğiz.Kütle 1.5 Ton ise aynıdır,değişmez.

    İpin ağırlığını göz ardı edersek 4 metrede çekseniz 40 metrede çekseniz uyguladığınız enerji değişmez.Bağlayın dinamometreyi 1 metreden,birde 5 metreden çekin çıkan sonuç aşağı yukarı aynı olacaktır.Fizik hocanıza selamımı iletin.

    O noktada yapılacak tek şey arabayı yukarı doğru bir eğimle değilde,ipi 90 derecelik dik açıyla çekmektir.Eğer ipi yukarıya doğru tutup arabayı çekmeye çalışırsak enerjinin bir kısmı arabayı kaldırmaya gidecektir.


    Güzel anlatım için teşekkürler zaten bende biraz kitap karıştırınca doğruyu gördüm. Bir görebilsem hocamı benimde söyleyeceklerim var teşekkürler.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.