Şimdi Ara

[Telefon Alıcaklar İçeri] Bir Sony Xperia Sorunsalı !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Merhaba.

    Sony marka telefon alıcaklar için benim yaşamış olduğum sorunlar ışığında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar hakkında bazı bilgi paylaşımlarında bulunmak istiyorum. Umarım yararı olur. Amacım burada kesinlikle markayı karalamak değil bunu en başta belitmek isterim.

    21 Kasım tarihinde İstanbul Acıbadem Vatan Bilgisayar şubesinden kasım ayındaki odeo bank kampanyası kapsamında vade farksız ihtiyaç kredisiyle 1499TL ye satın almış olduğum Sony Xperia M5 marka ve modelindeki cihazım ilk 20 günlük kullanım içerisinde farketmiş olduğum ekran panelinin sol üst kısmındaki siyah arka planda ışıksız bir ortamda kendini belli eden paneldeki ''ışık sızması'' sorunu ve şarj problemi olduğunu farkettim.
    Cihaz ekranındaki ışık sızıntısıyla ilgili kendi çekmiş olduğum örnek görsel;
     [Telefon Alıcaklar İçeri] Bir Sony Xperia Sorunsalı !

    Vatan Bilgisayar Süreci;
    Cihazdaki problemler nedeniyle ilk olarak vatan bilgisayar acıbadem şubesine gittim ve durumdan bahsettim. Görevli emsal bi sorunla şubeye gelen bir telefon olup olmadığını kontrol etti, olmadığını iletti ve cihazı alırken kontrol etmem ve sim kart takılması nedeniyle telefonu iade alamıyacaklarını cihazı problemler nedeniyle teknik servise göndermeleri gerektiğini cihazda teknik bir sorun olup olmadığını saptaması gereken sony firmasının anlaşmalı olduğu teknik servislerin incelemesi gerektiğini belirtti. Şahsım tarafından telefonun teknik servise bırakılması daha hızlı sonuç getireceğini iletti.

    Kvk Teknik Servis Süreci;
    Sony xperia müşteri hizmetleri arayıp cihazı nereye bırakmam gerektiği bilgisini aldım, bostancıda çalıştığım için kartal kvk servisine bırakabileceğim bilgisi verildi ve 11.12.2014 tarihinde cihazı kvk teknik servisine 1 aylık süre dolmadığı için DOA kapsamnında değişim talebiyle tüm kutu aksesuar fatura garanti belgeleriyle birlikte teslim ettim. Telefonun değişim talebi kvk tarafından Sony deki bilir kişiye iletildi ve 22.12.2015 tarihinde kutulu değişim talebi onaylandı ve ardından üretici firmanın kutulu değişim cihazını kvk servisine iletmesi süreci başladı.
    -Kvk Teknik Müş. Hizmetleri: 11820

    Sony Xperia müşteri hizmetleri ve Sony Eurasia müşteri hizmetleri süreci;
    Değişim onaylandıktan sonra yani 22.12.2015 tarihinden sonra xperia müşteri hizmetlerini tekrar tekrar aradım süreçle ilgili bilgi almak için. Telefondaki müşteri hizmleri yetkilisine durumdan bahsettim ve m5 modelinin sorunlu bir seri olduğundan ve birçok mağdur olduğundan bahsettim ve bana verdiği cevap bu sorunların hiçbirinden haberlerinin olmadığı bilgisini aktardı. Telefonun ne zaman kvk ya ne zaman ileteceğini sorduğumda bilgilerinin olmadığını 20 iş gününü geçmediği sürece herhangi bir müdahalede bulunamadıklarını bilgisini verdi. İlerleyen günlerde tekrar aradım müşteri hizmetleri telefonunu bana kutulu değişim cihazlarının yurtiçi stoklarında olmadığı ve yurtdışından geleceği bilgisi verildi. Bu arada defalarca belki 8-9 a yakın müşteri hizmlerine mail attım verilen cevaplar hepsi kopyala yapıştır cevaplardı. Ayrıca para iadesi talebinden bahsettiğimde bunun için tüketici hakem heyetinden verilmiş olan yasal bi karar olması gerektiğini belittiler. 29 aralık tarihinde altunizade de bulunan Sony Eurasia müşteri hizmetleri telefonunu aradım ve yaşamış olduğum sorunlardan bahsettim ve şikayet kaydımı oluşturdular. Tüm bunlara ek olarak Xperia Türkiye Twitter sayfasına 3 defa mesaj attım ama tenezzür edip cevap bile yazılmadı.
    -Xperia Müş. Hizmetleri: 0212 473 77 77
    -Sony Eurasia: (0216) 633 9800
    -Xperia Twitter: https://twitter.com/SonyXperiaTR

    20. iş gününü aştıktan sonraki süreç;
    Bu hafta pazartesi günü 21. iş günü oldu ve yasal süre aşıldı bu nedenle kvk nın dakikası 2.99 TL olan 11820 nolu telefonunu aradım ve yasal sürecin aşıldığını belirttim, telefondaki görevli (yasemin hanım) son 1 yıl içerisinde sony marka telefonların çok fazla arıza verdiğini ve piyasaya sürülen özellikle z serisi telefonların çoğunda fabrikasyon hatalar olduğu ve sony tarafından mail ile verilen bilgiye göre kendilerinin para iadesi talebi açabildikleri bilgisini verdiler, bende para iadesi talebi oluşturması için görevliye bilgi verdim 24 saat içinde sonuçlanacağı bilgisini verdiler. Ertesi gün yani salı günü herhangi bir bilgi gelmediğinden kvk müşteri hizmlerini tekrar aradım, görevli sony den bilgi beklediklerini para iadesi için tekrar kayıt açalım sonuç en yarın gelir bilgisini verdi. Çarşamba günü kvk dan mail geldi ''Ücret iadesi talebiniz 0212 473 77 77 Sony Mobile ile görüşerek iletebilir'' ardından hemen kvk yı aradım konuyu sony ile görüşün dediler. Sony yi aradım yine aynı hikayeden bahsettiler para idaesi için hakem heyeti kararı olması gerekiyor. Bu sabah yani 25. iş günü sorularıma cevap almak için tekrar Sony Xperia müşteri hizmetleri ve Sony Eurasia müşteri hizmetlerini aradım ve telefonun ne zaman geleceğine dair bilgi vermediler ve telefonda kendileriyle tartışıp kapattım. Ardından kvk yı aradım bu sefer konuşan görevli tüketici hakem heyetine gitmemi söylmekteydi, anlıyacağınız tam bir yılan hikayesi..

    Tüketici hakem heyeti süreci;
    Bugün işyerimden izin alıp Ataşehir Kaymakamlığı binasındaki ilçe hakem heyetine gittim, sıra yoktu hemen görevliye yaşadığım sorundan bahsettim dilekçeyi doldurmamı istedi. Dava cihazı satın aldığım firmaya açmam gerektiği belirtti. Dilekçeyi doldurduktan sonra fatura,garanti belgesi ve teknik servis formunu 2 nusha olucak şekilde görevliye teslim ettim. Açılan davanın en geç 4 ay içinde sonuçlandığını belirtti. Bu süreç içerisinde eğer değişim cihazım gelirse alabilirmiyim dediğimde, alabileceğim ve davayı iptal edebileceğim bilgisi verildi. Dosya numarasının yazılı olduğu kağıdı teslim alıp kaymakamlıktan ayrıldım.

    Yaşamış olduklarım bunlar, telefon satın alıcaklar arkadaşlar için yaşamış olduğu problemler ve deneyimleri aktarmak istedim. Amacım burada en baştada belirttiğim gibi kessinlikle Sony firmasını karalama kampanyası değil. Sadece deyim yerindeyse forumdaki bazı firma avukatlarına ve fanboylarına bir tepki diyebilirim. Bir firma düşünün cihazı satarken her kuruşuna kadar cihazın parasını tüketiciden çatır çatır almakta yanlız iş satış sonrası desteğe gelince durumu tek kelimeyle özetlemek gerekirse REZALET durumda. Ve bugün halen hakkında change.org sayfasında toplatılmasıyla alakalı imza kampanyası başlatılan hergün servise sorunlarıyla giden m5 modelinin sorumsuzca firma tarafından reklamı yapılmakta. Ben yıllardan beri Sony firmasının birçok ürününü kullandım, halende ps4 kullanmaktayım bugüne kadar hiç servise götürmek durumunda kalmamıştım. Ama bu yaşamış olduğum sorumsuzluk ve ilgisizlik karşısında bir daha akıllı telefon grubu olarak Sony firmasına yaklaşmam vede tavsiyede de bulunmam.

    Daha önce sorun yaşamış arkadaşlar ve şuan serviste telefonu olan arkadaşlar yorumlarını yazabilirler.

    Herkese iyi forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghan87 -- 8 Ocak 2016; 23:04:11 >







  • Hocam geçmiş olsun.olay tam bir rezalet.bende m5 alacaktım.iyiki almamışım.umarım en kısa sürede netice alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinanyigit1975 kullanıcısına yanıt
    Sağol.
  • Tam 40 gün geçti, sayısız telefon görüşmesi, mailler, şikayet kayıtları, tüketici hakem heyeti başvurusu vs. vs. para iademi sonunda dün zorda olsa alabildim.

    Bilginize.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.