Şimdi Ara

Tekken 8 vs Mortal Kombat 1 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
1.605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tercih meselesi tabii. İncelemelerde Tekken 8'e 7 puan verip "Mk1 bence çok daha iyi" diyenler de var mesela ama Tekken 8`e 10 puanı basip "En iyi dovus oyunu bu" diyenler de var. İki oyun da çok kaliteli bence. Birini överken diğerini gömmeye gerek yok. Ama Tekken 8 move set genişliği yani yapılabilecek hareket / atak çeşitliği açısından objektif olarak rakipsiz. Bu da onu kanimca "en derinlikli dovus oyunu" yapiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trident02 -- 23 Ocak 2024; 21:24:6 >
  • Venomstr kullanıcısına yanıt

    Soul Caliburun silah kullanımı olarak çok alternatifi var hocam (Guilty Gear, Blazblu, Samurai Shadown, hatta skullgirls) ama 3 boyutlu dövüş oyunu (silahlı) olarak haklısınız alternatifi yok. Ama o bakımdan zaten Tekkenle Mortal Kombat da rakip değil. Tekken 3 boyutlu mekan tasarımına sahipken Mortal Kombat 2 boyutlu mekan tasarımına sahip (2.5 boyut der ed boon genelde). Tekkenin bu bağlamda rakibi Virtua Fighter veya Dead or Alive olabilir (güncel olarak). Mk ise street fighter veya king of fightersla kıyaslanabilir.


    Tekken 3d hareket imkanı veren tüm rakiplerini piyasadan silip süpürdü (fgc de çok yeri olmayan ufc, wwe vb saymıyorum) piyasadaki iki büyük rakip olarak sf ve mk kaldı. Franchise olarak mk ve tekken gerçek iki rakip olduğu için son dönemlerde gamefaqs, reddit, quora, eventhub gibi yerlerde sık sık karşılaştırılır oldu.


    Mortal Kombat karanlık dünyası, fantastik öğeleri, hikaye sunumu, her karakterin bir yerinden bir şey çıkaran yapısı vb yönleriyle kendi şahsına münhasır bir dövüş oyunu. Birçok yabancı YouTuber Super Smash Bros ve Mortal Kombatın kendi ayrı bir tarzı olduğu, bu yüzden diğer dövüş oyunları ile kıyaslanmaması gerektiği, bu iki oyunun kendine has kitlesi olduğunu belirtir.


    Street fighter 6 nın başarısı su götürmez, fakat satışlarda mk1 in bir hayli gerisinde. Mk1 son yıllarda yapılan en kötü mk oyunu olduğu kabul edilmesine rağmen çok iyi bir çıkış yapmış ve büyük hype yaratmış sf6 dan fazla satıyor. Bunun nedeni insanların vahşet, kan öğeleri, karanlık ve kasvetli dünyayı bir dövüş oyununda sevmesi. İnsanlar vahşete para ödüyor. Mk den tüm vahşet öğelerini çıkardığınızda satış rakamları düşüyorsa işte o zaman gerçek başarılı dövüş oyunları gün yüzüne çıkacaktır.


    Benim için dövüş oyunu, mekanikleri için, karakter çeşitliliği için, geçmişe bağlılığı ve sadakati için tercih edilir olur. Mortal Kombat kendi geçmişine (özellikle karakterler) sadık olmadığı gibi dövüş oyunları ruhunu zedeleyen rol yapma öğelerini oyuna yedirdi. Resmen dövüş oyunu rpg karışımı bir şey haline geldi. Ability olayı nedir, her karakterin çeşit cesit varyasyonu olması nedir, iki yılda bir oyun çıkaracağım diye yarım yarım oyun çıkarıp kenara cekilmek nedir...


    Son olarak piyasayı satışlarda alt üst etmiş super smash bros (mk den bile kat be kat fazla satmıştır) kendi çapında ayrı bir yere sahipse, mk de aynı şekilde kendi çapında bir yere sahiptir (her ne kadar killer instinct, injustice gibi oyunlarla yakın karanlık evrenler tutturulsa da). Fakat bir "Dövüş Sanatları" hayranı olarak belirtmeliyim ki Tekkenin yansıttığı dövüş mekanikleri çıtayı öyle yukarı çıkardı ki bi 30 yıl sonra çıkacak mk belki yakalar. (Tekken parry videolarını izleyin YouTubedan, belki bi fikir verir, sanat eseri gibi, bir dövüş filmi izler gibi...)





  • x_abner X kullanıcısına yanıt

    Onların hiçbiri SoulCalibur’un alternatifi değil. SoulCalibur, Tekken gibi 3D. Diğerlerinin hepsi 2D. Zaten SoulCalibur, Tekken’in kılıçlı versiyonu gibi.

  • Venomstr kullanıcısına yanıt

    Aynı şeyi söylüyoruz hocam aslında. Tekken ve Soul Calibur zaten aynı firmanın oyunları (namco bandai) hatta Harada iki projenin de genel müdürü görevinde. Sc de Tekken de 3D buna karşın Mk ve sf 2D (dövüş mekaniği ve mekan olarak, modellemeler olarak değil, şimdi bir sivri zeka çıkıp laf sokmasın). Fakat bir dövüş stilini oyuna daha iyi yedirmek ve oyuncuyu oyunda daha özgür bırakmanın bence ilk ve en önemli adımı 3d hareket imkanından geçer. Bu yüzden Tekken ve Soul Calibur un benim için yeri çok ayrıdır. Aşağıdaki videoyu izleyin hocam, bunu 2d bir dövüş oyununda yapmanın imkanı var mı Allah aşkına...



    Tekken 8 vs Mortal Kombat 1Chizyunyoutube
    jin and leroy. you know what it is. MUSIC: To Those Who Go To Heaven
    https://www.youtube.com/watch?si=tYC1_BGjpmVpFBWp&v=YOAT5_fdyvs&feature=youtu.be




  • Son olarak herkesin kendi bakış açısı. Benim bir dövüş oyunundan beklentimi Tekken karşılıyor. Yarın bir gün Türkiye'den Kapadokyayı Tekkende bir dövüş arenası olarak görme imkanı bulunurken böyle bir imkan mk de hiç olmayacak. En önemlisi de her yeni çıkan Mortal Kombat oyununda bu kez hangi eski karakterleri oyun kadrosunun dışında bıraktılar diye düşünmek, 2 yıl boyunca legendery karakterlerin gelmesini beklerken oyunun desteğinin bir anda kesilmesi berbat bir duygu. Mkx de takeda ve kenshini çok sevdim mk 11 koymadılar, mk 11 de fujin ve noobu çok sevdim mk 1 e koymadılar. Başlarım öyle oyuna... Doğrusu koysalar ne olacak, mk her yeni oyunda her bir karakteri baştan aşağı değiştiriyor, eski karakterle alakası yok. Mk9-Mkx-Mk11-Mk1 bu oyunlardaki sub zeroyu ele alalım mesela, hiçbir sub zeronun birbiriyle alakası yok, tek ortak özellikleri isimlerinin sub zero olması ve buzu yönetmeleri...
    Diğer bir konu ise mortal kombatta silah kullanımı bir dövüş oyununa zarar verecek seviyede, özellikle de mk11 de herkes silah, tabanca, tüfek, roketatarla filan dolaşıyordu. Mübarek dövüş oyunu değil de first person shooter...
    Gözlerine iki metre demir giren adamın kalkıp dövüşe hiçbir şey olmamış gibi devam etmesini, Bo rai chonun osurukla adam öldürmesini filan saymıyorum bile. Dövüş sanatlarının ehli nasıl ki Japonlarsa dövüş oyunlarının da ehli bana göre Japonlar. İşi ehline vermek gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 27 Ocak 2024; 7:47:11 >




  • Venomstr kullanıcısına yanıt

    Adamlar 8 oyun oldu hala mishima ailesinin hikayesini bitiremediler. Bitireceklerini de sanmıyorum. Bu oyun olmasa da bir sonraki oyun aslında ölmedi deyip heihachi’yi geri getirirler. Bu oyunla ilgili tek sevindiğim nokta vs cpu modunun sonunda gelmesi. Umarım arcade moda da bir ayar cekmislerdir. Öteki türlü 3-4 dövüşte bitiyordu oyun. Ama sinematigini açmak için karakterin bambaska bir dövüş yapmak gerekiyordu. Saçma sapan bir şeydi tekken 7’nin bu kısmı.

  • MK nin havası bambaşkadır, Grafikleri, atmosferi, kaotik ortamları fatallity vs vs hersey. Tekkenin aldığı puan iyi olabilir ama MK ya bir etkisi olmaz. Konu kapanmaz, konunun kapanacagi bir durumda yok. Meta puanlarına bakarsan SF6 en kralı ozaman. Hepsini hayranı farklı..Arkadaş ağır tekken fani olduğu için diğerlerini yere gömüyor:))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackTower_35 -- 24 Ocak 2024; 15:4:39 >
  • BlackTower_35 kullanıcısına yanıt

    Fan olmakla alakası yok hocam, kaotik dünya karanlık atmosfer vahşet ve dehşet öğeleri dersen Mortal Kombat; dövüş sanatları, oynanabilirlik, vuruş hissi, harika yapay zeka, denge, rekabet dersen Tekken... Ben ikinci saydıklarımı tercih ediyorum, yoksa sırayla 3-4 tuşa basarak 1 dakika boyunca kolu bırakıp kafa koparma sinematigi izlemek daha fazla cezbetseydi beni mk derdim.

  • BlackTower_35 kullanıcısına yanıt

    En kralı SF6 zaten  

  • KAKÁ K kullanıcısına yanıt

    SF6 bence de Mk1'den daha iyi. Mk dövüş oyunları ruhuna ihanet ediyor artık. Kapital sisteme inanılmaz ayak uydurdu. Tekken 7 ilk olarak arcade makinelerine 2015 de geldi. Tekken 8 ise 2024'te çıktı. Arada 9 yıl var. Bu süre boyunca Ed Boon piyasaya çıkardığı dövüş oyunları:


    Mortal Kombat X

    İnjustice 2

    Mortal Kombat 11

    Mortal Kombat 1


    Tekken ve Street Fighter'ın iki oyunu arasında Ed Boon 4 oyun çıkarmış 😃 2 yılda bir oyun çıkarıp nasıl daha fazla para koparırm derdinde olan bir firma haline geldi NRS




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 28 Ocak 2024; 10:34:2 >
  • x_abner X kullanıcısına yanıt
    NRS ile pek alakasi yok hocam suç tamamen Warner Brosda, baski yapiyor firmaya.
  • x_abner X kullanıcısına yanıt

    Aslında şöyle bi mk 2 ve MK 3 ultimate remake yapılsa mükemmel olur.Ama tabi tamamen özüne sadık kalınarak

  • dante06 kullanıcısına yanıt
    UMK3 remake olsa yer yerinden oynar
  • Eklemeyi unuttuğum birkaç detay daha var.

    1.Tekkende karakterler yumruk ve tekme kombinasyonlarında yüz ifadelerini değiştiriyor, öyle kazık gibi durmuyor, hareketler esnasında karakterlerin mimiklerine dikkat edin, çok iyi. (bu konuda sf6 da çok iyi)

    2. Crossplay olayı çok iyi, oyunun ilerleyen yıllarda kullanıcı sayısı düşmesine rağmen, hâlâ bol miktarda rakip içeriyor olmasını sağlayacak bir durum. Mk1 de henüz crossplay (çapraz oyun) desteği yok sanırım.

    3. Arenalardaki ayrıntıların miktarı, rakibinizi köşeye doğru fırlatıp attığınızda nesnelerin sallanıp kırılması, ışıklandırma, gölgelendirme vb hepsi harika olmuş bir oyun.

    4. Tekken 7 Definitive Edition toplamda 50 karakter içeriyor. Bu 3 boyutlu dövüş oyunlarının gördüğü en büyük kadro olabilir, adeta bir MUGEN oyunu gibi. Tekken 8 bence dlc ler Tekken 7 nin kadrosunu da geçecek. Şimdiden yurtdışı Forumlarda konuk karakter tartışmaları yapılıyor. En çok adı geçenler: Tifa, Kazuma Kiryu, Sub Zero, Voldo, Dampierre, Garuda, Skullomania, Rugal, Iori Yagami, Dhalsim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 2 Şubat 2024; 9:18:49 >




  • Şu detaya bakın, karakterler dövüşürken kasları farklı yapılara giriyor. Vuruş sonrası karakterin kaslarındaki esneyip gevşemeye bakın.

    https://www.youtube.com/watch?si=OlhCMNJr4S078sYm&v=svzJfZ7Mb5U&feature=youtu.be

    bunun yanı sıra yağmurlu stage de karakterlerin vücutlarındaki yağmur damlaları, parlaklık. Ter damlalarındaki detay, karakterlerin damarlarına kadar detaylı bir işçilik var. Stage e göre vücuttaki ışıltı veya hafif sepyalık, su damlalarının düşüşü... Sanat eseri




  • Mortal kombat 1 ile ilgili çok fazla şikayet var. Umarım karakter dlclerinden sonra oyunu tamamen adam etmeden desteği kesmezler. Daha önce de söylenmiştir oyunda olması gereken çoğu şey yok. Bunun da sebebi bir sonraki oyunlarda yenilik diye getirilecek olması diye yoruyorum. Geçen yine forumda okudum bir arkadaş yazmıştı. Her yeni oyunda karakterlerin yüzleri farklı halde modelleniyor. Önceki serilerde piksel piksel olduğu için sorun etmiyorduk ancak günümüze doğru tonla farklı karakter modellemesi olması sinir bozucu ve tutarsız.
  • Tekken 8 vs Mortal Kombat 1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x_abner

    Şu detaya bakın, karakterler dövüşürken kasları farklı yapılara giriyor. Vuruş sonrası karakterin kaslarındaki esneyip gevşemeye bakın.

    https://www.youtube.com/watch?si=OlhCMNJr4S078sYm&v=svzJfZ7Mb5U&feature=youtu.be

    bunun yanı sıra yağmurlu stage de karakterlerin vücutlarındaki yağmur damlaları, parlaklık. Ter damlalarındaki detay, karakterlerin damarlarına kadar detaylı bir işçilik var. Stage e göre vücuttaki ışıltı veya hafif sepyalık, su damlalarının düşüşü... Sanat eseri
    Söylediklerine katılıyorum bende bir dövüş oyuncusuyum ama ve ama dövüş oyununda grafik bir yere kdr ,çünkü rekabetçi oyunlarda oyuna odaklandigin için grafiği değil mücadeleye daliyorsun, ha şuda var ben Arcade oynar geçer arada online takiliyom dersen no problem ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MERNEPTAH

    Söylediklerine katılıyorum bende bir dövüş oyuncusuyum ama ve ama dövüş oyununda grafik bir yere kdr ,çünkü rekabetçi oyunlarda oyuna odaklandigin için grafiği değil mücadeleye daliyorsun, ha şuda var ben Arcade oynar geçer arada online takiliyom dersen no problem ...

    Alıntıları Göster

    Grafik, eğlence, oynanabilirlik, vuruş hissi, rekabetçi ortam, oyun hissi... Her şeyde Tekken daha önde. Mortal Kombatta daha karakterlerin yürüdüğü yerlerde ayak izi bile çıkmıyor, böyle sığ bir oyun. Tekkenden ders alsınlar, Ps3 deki Tekken 6 da bile karakterler karlı ortamda dövüşürken karlar karakterlerin cüssesine göre içine gömülüyordu. Hwoarang ın ölümcül tekmesinin rakibin ayakta olup olmamasına göre bile farklı oranda can barını etkileyecek kadar detay bir oyundur Tekken.


    Tekkende dikkat ettiyseniz karakterinizi nereye çekerseniz rakip karakter kafasını oraya dönüp sizin karakterinize bakar, Mortal Kombatta ise isterseniz karakterin arkasına geçin, o yine önüne bakar kütük gibi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_abner -- 20 Şubat 2024; 18:40:56 >




  • Tekken 8 hikaye modunda jin in kazanmasını sağladığınızda ve Kazuyanın kazanmasını sağladığınızda credits ekranı bile farklı akar, birinde iyiler diğerinde ise kötüler yer alır (detaya gel):

    https://www.youtube.com/watch?si=pmC7o4no30olzDy2&v=bfqnsy9XDaw&feature=youtu.be
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.