Şimdi Ara

Tekirdağ/Çorlu Tren Kazası | 29 Ölü, 124 Yaralı (Cinayeti!) (24. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
572
Cevap
1
Favori
9.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
235 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC8BE145A

    YaW MoRUq BiliYoN mU RaY KayMIş dEvLEtiN SuçU HaDi AkP yE SayDıRAlIm MaLZeMe ÇıkTI Ow YeAH Ne KaDaR HaVALıYım

    Bu forum her zaman bu cahilliğiyle kalmaya devam edecek anlaşılan.
    Yaptığın bilimsel açıklamayla bizi aydınlattığın için teşekkürler. massachusetts institute of technology‘Ye girmek isteyenlere bir tavsiyen var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İhmalkârlığın bedelini yine masum insanlar hayatlarıyla ödedi. Sorumlular yine hesap vermeyecek. Yine üç beş günah keçisi bulunup toplar onlara atılıp unutulacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    İmkansız olan bir şey. kısmı doğru cunku gerçekleşemeyecek bir kaza bu. vagonlar 100km veya 50 km olsun fark etmez, yana kayarsa altındaki topragı kazıyarak savurur ve öyle bir iz yok. bu tren ay yüzeyine iniş yaptığı halde altında saçılmış toz toprak izi olmayan Apollo gibi, anlayana.
    Hala "Makinist uyuyodur mehehe" diye konuşun siz.

    Lokomotifler belli sürede bir araca kumanda ettiğinizi belirtmenizi ister, bu 1970'lerde üretilen lokomotifte de böyledir, belki biraz ilkeldir ama böyledir. Yanlış hatırlamıyorsam 50 saniyede bir lokomotife "Ben uyanığım, kendimdeyim, kumandadayım" işareti vermek zorunda makinist. Bu sırf bu iş için konulmuş bir pedala/düğmeye basarak da olabilir, lokomotifin herhangi bir kumandasına hükmederek de olabilir. Eğer bunu yapmazsa önce sesli uyarı, sonrasında seri fren (Freni köklemek) gelir. Sistemin adı "Totman" sistemidir, Almanca "Toter Mann" yani "Ölü Adam"dan gelir. Ayrıca bir treni iki makinist idare eder. İkisinin birden aynı anda uyuması zaten mümkün değil, telefonla oynuyordur diyebilirsiniz, kumandadaki makinist yola bakar, bir gözü yoldadır. Ayrıca o yolu karış karış bilir, nerede ne var, neresi nasıl her şeyini bilir. Öyle telefona bakarken kaza yapacak adamları pek koymazlar kumandaya.
    Ayrıca tren dediğimiz alet sizin altınızdaki araba gibi "Zınk" diye duramaz. Fizik kurallarına da aykırı zaten. Kütle belli (43 ton bir yolcu vagonu, 6 tanesi 258 ton yapar, lokomotifin kendi ağırlığıyla 338 ton), tutunma gücü belli (demir demirin üstünde), saatte 110 km hız o trenin orada verilmiş livre hızı. Yani hız tecavüzü (Demiryolu tabiriyle) yok. Trenin frene geçme hızı 3-5 saniye (Yolcu trenleri 3-5 saniyede frene geçer, yük trenlerinde bu süre çok daha uzundur), 110 km/sa ile giden bir tren, fren yaptığında (Daha fren intibak süresini saymıyorum) en iyi ihtimalle 90 metre mesafe gittiğinde tam frene geçer. Daha durmasından bahsetmiyorum.
    Hepsini kenara bıraktım, 400 metre yolu bozmuş tren, trenin kendi uzunluğu 164 metre (6 yolcu vagonu 24'er metre, lokomotif 20 metre). Şimdi 164 metrelik bir tren 400 metre yolu nasıl bozar?
    Olay benim anladığım şöyle oluyor, su debisi yükselip menfezin geçirebileceği miktarı aştığında, gelen su menfezden geçemediği için yükseliyor, yükselen su menfezin üstündeki toprağın içinden süzülerek geçmeye başlıyor. Hattın bu kısmının altı zayıflıyor, kaza sonrası fotoğraflarda göründüğü gibi "Kabak gibi" ortada değil yani durum, makinistler su birikintisini gördüklerini söylüyorlar, ben öyle duydum ki öyle bile olsa frenle duracak kadar mesafe yok, o bölmeye geldiğinde lokomotifin ilk basma ağırlığı alttaki iyice cıvımış toprağın hattın altından sağa ve sola saçılmasına sebep olmuş, bu arada lokomotif henüz hat bozulmadığı için burayı "dalçık" yaparak aşmış, ilk vagon da aynı şekilde dalçık yaparak burayı aşmış ancak bu esnada da traverslerin bir kaç tanesi bu yükü kaldıramayıp kırılmış, bu da iki ray arasındaki hassas 1435 mm'lik mesafenin bozulmasına sebep olmuş, arkadan gelen vagon da bu yüzden raydan yere düşmüş ve sürüklenmenin etkisiyle traversleri kıra kıra ilerleyip hem dengesiz yolda gitmesinden hem de dengesiz sayılabilecek yapıda (Demiryolu için tasarlanmış sonuçta) olduğu için yan yatmış.

    Ama makinist uyuyordu demek komik oluyor.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Fren yapmasaydı durum bundan kötü olmazdı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    Fren yapmasaydı durum bundan kötü olmazdı
    Demek istediğinizi tam anlayamadım ancak o anda fren yapmak ile yapmamak sonuçları kestirilemeyecek bir durum ve buna o anda karar vermek gerekiyor. Anlık olarak ya fren yapacaksınız ya yapmayacaksınız. İkisinin de farklı sonuçları olabilir, belki fren yapmak daha kötü bir sonuç doğurur ama bunu o anda bilemiyorsunuz.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Frenlediği zaman, büyük bir enerji yüklü aracı tamamen kararsız hale getiriyor, artık kumanda edemiyorsunuz. Kendi aracınızla bile, kasisten geçerken freni bırakıyorsunuz ki araç aksın, ya da lastik patladığında freni köklemiyorsunız, yoksa takla garanti. Burada da durabilecekse fren yapacaktı, yoksa basıp geçecekti. Uçakta bile, kalkışta motora kuş girince, eğer yeterli durma mesafesi yoksa,kalkışı zorlar, çünkü durmak mümkün değil. Kalan takatla havalanırsa ne ala. Burada, makinistler lokomotifin bir şekilde geçeceğini biliyorlar, alet güçlü ve savrulma ihtimali az. Vagonlar, araç arkasına iple bağlı teneke kutu misali, çektiğin yere geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mogolo

    ölenler nasil ölüyor araba olsa arabanın kasası kağıt gibi ezilir ezilerek can verebilir ama voganlarfulldemir ezilip altinda kalması mümkün değil tamamen meraktan soruyorum komplo teorisi filan değil tren

    Malesef trenlerde emniyet kemeri yok.
    Emniyet kemeri olsa hiç ölü olmayabilirdi.
    Vagonlar sağlam, ölenlerin çoğu vagon dışına fırlayıp ezilenler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REV0

    Halq mobildeyim. 2 kisi cevap yazmis. Oncelikle olayin allahin takdiri oldugu demeye getiren tcdd li makinist kardese;



    Bana salliyorsun dedin, attigim linklere cevap veremiyorsun. Evet rayda butunlugun bozulma ihtimali varsa ve o rayda yolcu tasiniyorsa bunun uyari sistemi onceden kurulur. Ornekleri de mevcuttur. Standart dedigimden kastim da buydu, hat ariza bir yerdeyse ona gore onlemi alinir. Japonyada, isvicrede hattin tehlikeli oldugu bolgelerde erken uyari sistemleri var, bunu tartismayacagim senle. Madem makinistsin, interneti kullanacak kadar zekaya sahip oldugunu varsayiyorum. Tabi sen hala 1 satirdan tum mesaja sallama derdindesin, cunku isin bu. Allah ediyi allah deyip isin icinden cikmak daha kolay geliyor sizin gibi tipler icin. Cok da umrumda degil acikcasi, turkiyede degilim normalde 100km bile yapilmayacak hatlarda hizlandirilmis tren sacmaligina binmiyorum. Bu mesaji da sana trenden atiyorum bu arada.



    Diger arkadasa gelirsek, lokomotif gordugum kadariyla yeni tulomsaslardan hyundai rotem uretimi olanlardan nasil sistem yok icinde enteresan.

    Bana cevap yazınca alıntı yaparsanız haberim olurdu.

    Verdiğiniz örneklerin extrem olduğunu başka bir arkadaş yüzünüze vurmuş.

    Standard olduğunu iddia ettiğiniz için ispat ediniz.

    Burda Tcdd çok ciddi hataları mevcut ama siz makinist e sarmak için mücadele ediyorsunuz. Kurum zaten makinist e bir şekilde saracak.

    Boş beleş muhalefet yerine yerinde ve doğru noktaları eleştirelim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REV0

    @Auckland



    Yanlis anlamissin amacim gorgusuzluk veya ne haliniz varsincilik degildi. Haberleri izliyorum elbette ki ulkemde boyle olaylar oldugu zaman uzuluyorum. Ama beni kizdiran "ben zaten turkiyede degilim banane" dedirten olay, genelde cevap verdigim uyeler gibi tiplerin cikip olayi yagmura allah ediyi allah deyip kapatmaya gecistirmeye calismalari oluyor.

    Yani ihmal oldugu dandik is yapildigini gormek icin superzeka olmaya gerek yokken, birisin cikip hede hodo demesi sinirini bozuyor insanin. "Yahu ne kasiyorum kendini dandik yolda giden, dandik trenyolunda, su basan marmarayi kullanan sensin bana ne" diyesi geliyor insanin. Algilamiyor cunku adam; koca mesajda 1 satiri goruyor, geri kalan ne varsa sallayip, yok oyle degil bu isin fitratinda var demeye getiriyor.

    Almanyada en son ciddi tren kazasi 1998'de olmus, fransada bildigim kadariyla tgv kazasi yok, japonyada shinkansenler kazaya karismamis trenler varken, turkiyede dandik normal trenin dustugu hale bak.

    Sinirim buna.

    @etkinus

    Sen de haklisin. Duz ovaya ray dosemeyi bilmiyorken lazer mazer yok gps demek abesle istigal.
    Tamamdır anladım güzel izahın icin teşekkür ederim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    Frenlediği zaman, büyük bir enerji yüklü aracı tamamen kararsız hale getiriyor, artık kumanda edemiyorsunuz. Kendi aracınızla bile, kasisten geçerken freni bırakıyorsunuz ki araç aksın, ya da lastik patladığında freni köklemiyorsunız, yoksa takla garanti. Burada da durabilecekse fren yapacaktı, yoksa basıp geçecekti. Uçakta bile, kalkışta motora kuş girince, eğer yeterli durma mesafesi yoksa,kalkışı zorlar, çünkü durmak mümkün değil. Kalan takatla havalanırsa ne ala. Burada, makinistler lokomotifin bir şekilde geçeceğini biliyorlar, alet güçlü ve savrulma ihtimali az. Vagonlar, araç arkasına iple bağlı teneke kutu misali, çektiğin yere geliyor
    Trenlerde durum tam olarak böyle değil. Otomobille kasisten geçerken freni bırakırsınız ki ağırlık dengesi önden ortaya gelsin, amortisörler daha fazla yüke maruz kalmasın, aracın altı bundan dolayı yere vurmasın v.b.
    Uçaklarda ise zaten yeterli durma mesafesi yoksa o kalkış her türlü yapılır. Sonra hemen geri dönüp inilir mantıklı olan budur. Duruş mesafesi varsa da en ufak şüphe bile kalkışı iptal etmeye yeterlidir.
    Trende ise, fren yaptığınızda tüm dingiller aynı anda frene geçer, bu da aracın fren yüzünden yığılmasının önüne geçer. Tüm tren bir bütün olarak frenler. Makinistler "Lokomotif bir şekilde geçer gerisinin koy bir tarafına" diye düşünmezler, zaten öyle düşünecek ne vakit ne imkan vardır. Anlık bir durum. Ayrıca kaza anında sorun şu ki, lokomotif ve arkasındaki vagon yol tamamen dağılmadan önce -belki de dağıldığı halde- ray dizisinin üzerinden düşmeden bir şekilde yolun üstünde kalmayı başarmış. Arkadan gelen vagonlar ise kalamamış. Teker raydan yere düştükten sonra fren varmış, yokmuş çok da fark etmiyor. Hatta fren olması daha iyi bile. Ancak burada düşülen arazinin dengesizliği, ayrıca traversler vagonun devrilmesi için gerekli ortamı oluşturmuş. Yani demek istediğim olay eğer yol havada asılı olmasına rağmen biraz daha dayanabilseydi ya da vagonlar bir şekilde düşmeseydi bu olay hadisesiz bir şekilde atlatılmış olacaktı.

    Emniyet kemeri ise ben hiç bir trende emniyet kemeri görmedim, olsa bile kime taktırabileceksiniz ki? Daha otobüslerde takmıyor insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    Frenlediği zaman, büyük bir enerji yüklü aracı tamamen kararsız hale getiriyor, artık kumanda edemiyorsunuz. Kendi aracınızla bile, kasisten geçerken freni bırakıyorsunuz ki araç aksın, ya da lastik patladığında freni köklemiyorsunız, yoksa takla garanti. Burada da durabilecekse fren yapacaktı, yoksa basıp geçecekti. Uçakta bile, kalkışta motora kuş girince, eğer yeterli durma mesafesi yoksa,kalkışı zorlar, çünkü durmak mümkün değil. Kalan takatla havalanırsa ne ala. Burada, makinistler lokomotifin bir şekilde geçeceğini biliyorlar, alet güçlü ve savrulma ihtimali az. Vagonlar, araç arkasına iple bağlı teneke kutu misali, çektiğin yere geliyor

    Haklı olma ihtimaliniz yüksek.
    Eski makinist lerde öyle söylerlerdi.
    Ama fren atmazsa kurum %100 suçlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: REV0

    @Auckland



    Yanlis anlamissin amacim gorgusuzluk veya ne haliniz varsincilik degildi. Haberleri izliyorum elbette ki ulkemde boyle olaylar oldugu zaman uzuluyorum. Ama beni kizdiran "ben zaten turkiyede degilim banane" dedirten olay, genelde cevap verdigim uyeler gibi tiplerin cikip olayi yagmura allah ediyi allah deyip kapatmaya gecistirmeye calismalari oluyor.

    Yani ihmal oldugu dandik is yapildigini gormek icin superzeka olmaya gerek yokken, birisin cikip hede hodo demesi sinirini bozuyor insanin. "Yahu ne kasiyorum kendini dandik yolda giden, dandik trenyolunda, su basan marmarayi kullanan sensin bana ne" diyesi geliyor insanin. Algilamiyor cunku adam; koca mesajda 1 satiri goruyor, geri kalan ne varsa sallayip, yok oyle degil bu isin fitratinda var demeye getiriyor.

    Almanyada en son ciddi tren kazasi 1998'de olmus, fransada bildigim kadariyla tgv kazasi yok, japonyada shinkansenler kazaya karismamis trenler varken, turkiyede dandik normal trenin dustugu hale bak.

    Sinirim buna.

    @etkinus

    Sen de haklisin. Duz ovaya ray dosemeyi bilmiyorken lazer mazer yok gps demek abesle istigal.
    Almanya'daki son ciddi tren kazası bir mühendislik hatasından ya da öngörü eksikliğinden gerçekleşen ve olabilecek bütün olumsuz ihtimallerin üst üste geldiği bir kazaydı. Yine de önlenebilirdi ama ne yazık ki gerçekleşti. TGV Fransa'nın çok üstüne düştüğü hızlı tren. 3 tane ciddi olmayan kazası var. Bizim hızlı trende de bugüne kadar gerçekleşmiş tek ciddi olmayan kaza var. Hızlı trenin üstüne gerçekten çok düşülüyor, zaten uluslararası yönetmeliklere uymak zorundasınız. Yoksa hızlı tren işletmeye devam edemezsiniz.
    Türkiye'deki durum ise, öncelikle tren işletmecisi TCDD değil Taşımacılık AŞ. İhmali yapan ise TCDD oluyor bu durumda çünkü yol ve altyapı TCDD'de.

    Yine de lazer GPS bunlar fantezi, demiryolunda -en azından konvasyonel hatlarda- böyle şeyler olmaz. Zaten şu anda da iş otoları demiryollarını sık sık düzeltiyorlar, poz otosu ve buraj makinesi dediğimiz makineler hattın düzgün olmasını temin ediyorlar.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hocam, doğrudur da, kafamın almadığı konular var, derail olmuş ama raylar hala ayakta. Traversler duruyor, mesafe kısa. Eğer freni kazıklayıp treni anstabil hale getirmese, zangırdayarak ya da salınım yaparak bile olsa geçme ya da daha az zarar görme ihtimali olabilirdi.Tabi dediğin gibi anlık olay, tıpkı Sully filmindeki gibi. Uzmanı değilim, fikrimi söylüyorum sadece. Zaten makinistleri suçlamıyorum. Daha ne yapılabilirdi diye sesli düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yas ilan edilmesi icin 290 olmasi gerekiyor galiba yada filistinli filan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    Hocam, doğrudur da, kafamın almadığı konular var, derail olmuş ama raylar hala ayakta. Traversler duruyor, mesafe kısa. Eğer freni kazıklayıp treni anstabil hale getirmese, zangırdayarak ya da salınım yaparak bile olsa geçme ya da daha az zarar görme ihtimali olabilirdi.Tabi dediğin gibi anlık olay, tıpkı Sully filmindeki gibi. Uzmanı değilim, fikrimi söylüyorum sadece. Zaten makinistleri suçlamıyorum. Daha ne yapılabilirdi diye sesli düşünüyorum
    Rayların ayakta olması inanın hiç bir şey ifade etmez. Treni rayda tutan 40mm'den (4cm) ufak "Boden" dediğimiz çıkıntılar. Hat açıklığı muntazam 1435 mm, tren tekerleği genişliği 70-80 mm'den fazla değil, hiç ölçmedim ama yaklaşık bu değerlerdedir. O yüzden o yolda esneme ile bir kaç santimlik kaçıklık olması bile draya sebeptir. Zaten traverslerin olmadığı bir bölüm var, muhtemelen orada düştü vagonlar. Zaten altı boşalmış yolda vagonlar aşağı doğru inerken bir yerde ray artık gerilip daha fazla aşağı inemez olunca işte o noktada vagonların bütün yükü rayı kenarlara doğru açtırmaya çalışıyor, hani yolda dalgalanma olan yerlerde lastik izleri görürsünüz ya, çok yük bindiği için lastikler fren yapmış gibi iz bırakır oraya, öylesi bir kuvvet ile muhtemelen traversin bağlantı yerlerini kopartıp rayları açtırmış olabilir. Çünkü resimde bir kısımda eksi traversler vardı.

    Ayrıca olağanüstü bir durumda aslolan seri fren atmaktır. Çünkü ne olacağını bilemezsiniz, belki trene kumanda edemeyecek hale geleceksiniz, belki katener telleri kopacak, vagonların frende olması böyle bir durumda daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agtr

    Hocam, doğrudur da, kafamın almadığı konular var, derail olmuş ama raylar hala ayakta. Traversler duruyor, mesafe kısa. Eğer freni kazıklayıp treni anstabil hale getirmese, zangırdayarak ya da salınım yaparak bile olsa geçme ya da daha az zarar görme ihtimali olabilirdi.Tabi dediğin gibi anlık olay, tıpkı Sully filmindeki gibi. Uzmanı değilim, fikrimi söylüyorum sadece. Zaten makinistleri suçlamıyorum. Daha ne yapılabilirdi diye sesli düşünüyorum
    Rayların ayakta olması inanın hiç bir şey ifade etmez. Treni rayda tutan 40mm'den (4cm) ufak "Boden" dediğimiz çıkıntılar. Hat açıklığı muntazam 1435 mm, tren tekerleği genişliği 70-80 mm'den fazla değil, hiç ölçmedim ama yaklaşık bu değerlerdedir. O yüzden o yolda esneme ile bir kaç santimlik kaçıklık olması bile draya sebeptir. Zaten traverslerin olmadığı bir bölüm var, muhtemelen orada düştü vagonlar. Zaten altı boşalmış yolda vagonlar aşağı doğru inerken bir yerde ray artık gerilip daha fazla aşağı inemez olunca işte o noktada vagonların bütün yükü rayı kenarlara doğru açtırmaya çalışıyor, hani yolda dalgalanma olan yerlerde lastik izleri görürsünüz ya, çok yük bindiği için lastikler fren yapmış gibi iz bırakır oraya, öylesi bir kuvvet ile muhtemelen traversin bağlantı yerlerini kopartıp rayları açtırmış olabilir. Çünkü resimde bir kısımda eksi traversler vardı.

    Ayrıca olağanüstü bir durumda aslolan seri fren atmaktır. Çünkü ne olacağını bilemezsiniz, belki trene kumanda edemeyecek hale geleceksiniz, belki katener telleri kopacak, vagonların frende olması böyle bir durumda daha iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Last Troll Bender

    Yaptığın bilimsel açıklamayla bizi aydınlattığın için teşekkürler. massachusetts institute of technology‘Ye girmek isteyenlere bir tavsiyen var mı?

    Alıntıları Göster
    Hahahah yahu bırak tavsiyeyi bu akmallardan birinin "Massachusetts" demeye çalıştığını hayal ettim
    çok güldüm valla. maşaşujet, mamajışet, maaşaaşüzej :))

    ezikliklerinin hırsını ölenlerden bile çıkartmaya başladılar.. içinde bulundukları durumu bundan daha iyi hiç bir konu ortaya çıkartamazdı..

    eziktiniz, eziksiniz hayat boyu ezik kalacaksınız

    bak 16 sene sizin iktidarınız vardı.. ne oldu? hayatınızda ne değişti.. ezikliğe devam...

    maşaşüşeş...




  • iki gun bile gecmeden unutuldu gitti ne cabuk
  • 
Sayfa: önceki 2223242526
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.