Şimdi Ara

Tekerleklere helyum basmalı mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
8.851
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • NİTROJEN

     Tekerleklere helyum basmalı mı ?
  • Helyum gibi hafif bir gaz çok kolay kaçabilir, aynı hafta çinde lastikler inebilir belki. Ağırlıktan kazanç sağlayabilir, tabii kaç gr bilmiyorum.

    "kapalı şase yapalım, izole edip içine He basalım" eski bir ütopyadır.
  • haklısın ben de gece yarısı helyumu hidrojen gibi okumuşum ne hidrojen ne de helyum lastiğe basılmaz. Atom çapı çok küçüktür basıncı tutturamayız en başta tüm hesaplar alt üst olur. En ufak deliken kaçarlar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    oldukça kötü olur. İlk kıvılcımda araç ile beraber arza seyahat mümkümn olabilir.

    nitrojen denmek istendi herhalde
    quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    iyi mi olur kötü mü olur ne olur ?



    Vezir hocam, hidrojen ile karıştırdın galiba..
    Helyum asal gazdır, hiç bir şey ile tepkimeye girmez diye biliyorum.

    Lastiklere nitrojen basılmasına gelirsek.
    Normal soluduğumuz havanın %80'i azottur zaten.
    Yani basılan nitrojen ile normal hava arasında öyle aman aman bir fark yoktur..




  • nitrojen konusuna gelince artısı sayılamayacak kadar az olan birşey için kafa yormaya değmez. Eğer ralli yarışlarına katılmıyorsanız ekstra para vermeye değmez. Ama bedava yapıyorum diyenler varsa tabii ki bastırılmasında da bir sakınca yoktur.
  • bence gereksiz.Şantiye kamyonları falan yapsalar bir derece (ki yapıyorlar diye biliyorum) ama binek araçlara gerek yok
  • Jantlrda oksitlenme yapıyormuş sıvısı kalınca
  • Bunlar para tuzagı başka bir şey değil unutmayalımki soluduğumuz havanın yüzde 60 ı azot gazıdır (Nitrojen)Avrupalı bu gaza Nitrojen der! biz Türkler Azot deriz hiç bir farkı yoktur.Sıvı halde -160 derecedir ama sıvı halde kontrolü ve depolanması zordur Lastiğin içinede sıvı basılmaz!
  • Lastiklere AZOT gazı basmak günlük kullanım için tasarlanmış araçlar için FANTAZİ den öte gidemez.

    Tamamen Ticari taktik tir para tuzağıdır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f_turgay

    Bunlar para tuzagı başka bir şey değil unutmayalımki soluduğumuz havanın yüzde 60 ı azot gazıdır (Nitrojen)Avrupalı bu gaza Nitrojen der! biz Türkler Azot deriz hiç bir farkı yoktur.Sıvı halde -160 derecedir ama sıvı halde kontrolü ve depolanması zordur Lastiğin içinede sıvı basılmaz!


    Yüksek basınçta sıvılaşmaz mı gaz
  • Sıvı AZOT -196 derecedir.

    Lastiklere sıvı Azot basılamaz.Sadece GAZ fazındaki Azot basılabilir.Basıldığı andan itibaren sıvı fazdaki Azot kısa sürede buhar fazına geçeceği için 1-2 dakika içerisinde Lastikler bomba gibi patlayacaktır.
  • Sıvı basılmaz da yüksek basınçta sıvılaşma ihtimali yok mu
  • Lastik şişirmekte nitrojen kullanmak uçaklarda kullanılan bir yöntem.Havanın içinde bulunan oksijenin meydana getirdiği korozyonu azaltmak, ve yüksek sıcaklıklarda yanma riskini azaltmak için uçak lastikleri AZOT ile şişirilir.Otomobil lastiği o kadar kritik yüklere maruz kalmadığı için otomobillerde kullanmak fazla bir fayda sağlamaz gereksizdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GMsnG

    Sıvı basılmaz da yüksek basınçta sıvılaşma ihtimali yok mu


    Basınç altında sıvılaşır.
  • yahu Nitrojeni anladık da AZOT nereden çıktı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin


    quote:

    Orijinalden alıntı: GMsnG

    Sıvı basılmaz da yüksek basınçta sıvılaşma ihtimali yok mu


    Basınç altında sıvılaşır.


    kaç barda sıvılaşır onu bilio musun
  • 3 yıl önce bu konuda yazıklarım, değişen birşey yok
    http://forum.donanimhaber.com/m_19506210/tm.htm
    ====================================

    Bu Nitrojen konusu dönüp dolşıp her defasında yeniden açılıyor
    13 Eylül 2007 tarihinde "Hyundai Bilgi Platformu" konu başlığı altında yine bu konu açılmış ve ben de aşağıdakileri yazmıştım:

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Lastiğe saf nitrojen basma olayına hiç sıcak bakmıyorum ve para tuzağı olarak görüyorum.

    1- Normalde soluduğumuz ve lastiğe bastığımız havanın zaten %79'u nitrojendir (bildiğimiz azot). %20 daha fazla nitrojen basmanın pratik bir faydasını görmüyorum.

    2- Tempolu, sürekli saatte 200-300 km hızlara ulaşıp sert frenler yapan, 50-60 tur atan formula veya motosiklet yarışçıları değiliz. Lastiklerin durumundaki %0,5 lik fark bu yarışçılar için yarış derecesinde ciddi farklara yol açabilir ama bizim bu tür %1, %2'lik avantajlara ihtiyacımız yok.

    3-Ordan %1 kazanırsın, sonra tır devrildiği için TEM'de takılıp 5 km'lik yolu 1,5 saate alır, yarım depo benzin harcarsın

    4-Lastiğin içini ne kadar nemden vesaireden korursa korunsun; dıştan aşındığı, diş derinliği kaybolduğu için ortalama olarak bir lastik 3-4 yıl içinde kullanılamaz hale gelir ve değiştirilir. Nitrojen basarsan, 4 yıl sonra aşındığı için kullanılmaz hale gelmiş, ama içi sapasağlam kalmış bir lastiğin olur sadece! Bu süre içerisinde nitrojene ödediğin para da yanına kar kalır

    5- İçinde normal hava var diye (%79 azot, %18 oksijen, %2 argon, karbondioksit ve diğer gazlar) tutuşan, tehlike yaşayan bir lastik hiç görmedim şimdiye kadar.

    6- Nitrojen atomları daha büyük olduğu için lastiklerin daha az hava kaçırması ve dolaysıyla lastiklere daha az sık aralıklarla hava basılması bana göre iyi bir şey değil. "Nasıl olsa lastiklerde nitrojen var hava kaçırmıyor" diye daha az kontrol, ihmalkarlık getirebilir. Lastikler yere temas ettiğimiz, bizi hayata bağlayan en önemli parçalar. Mümkün olduğunca sık sık kontrol edilmeli. Sık aralıklarla hava basmak, havasını kontrol etemk iyidir! Normal hava bizi sürekli lastikleri kontrol etmeye zorlar. Bu çok iyi birşeydir

    7- Lastiklerin hava kaçırması içindeki %18'lik oksijen oranından değil, daha çok berbat, taşlı, çivili, çukurlu, tümsekli yollar sebebiyle lastiklerin hasar görmesi, jantların eğilmesi sebebiyledir. Nitrojen de bassanız, Helyum'da koysanız bir çukura girdikten sonra jantın eğilmesi, deforme olması sebebiyle yine hava kaçıracaktır lastikler.


    Kısacası benim gözümde Nitrojen basma olayı para tuzağıdır, ölçülebilir pratik bir faydası yoktur ve ona verceğim 15-20 liraya mazot alır 100-150 km daha yol yaparım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    yahu Nitrojeni anladık da AZOT nereden çıktı...


    Azot ve Nitrojen aynı şey.
    Nitrojen azot'un İngilizcesi.
    Soluduğumuz havanın %78-80'i nitrojendir (yani azot).
    Renksiz, kokusuz, tatsız bir gaz olduğu için solurken hiç bir şekilde hissetmez ve rahatsızlık duymazsın.


  • kaç barda sıvılaşır onu bilio musun


    Kaç bar olduğunu bilmiyorum.
  • Bende nitrojen kullanıyorum tekerlek hep aynı basınçta kalıyor herkese tavsiye ederim ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    yahu Nitrojeni anladık da AZOT nereden çıktı...



    Aynı şey.

    Bende nitrojen basılı,lastiğin basıncını uzun süredir kontrol etmiyordum geçen gün ettim.Aynı çıktı.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.