Şimdi Ara

Tekerleklere helyum basmalı mı ? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
46
Cevap
0
Favori
8.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu helyum balonların içinde olan gaz değil mi?

    Bu gazın otomobil lastiğine basılmasının imkanı yok...araba zıplar uçar kaybolur gider.

    Bence konuyu açan arkadaş millet ile dalga geçmeye çalışıyor.
  • nitrojen N elementine verilen isimdir.
    Azot ise bunun N2 şeklinde olan kimyasal haline verilen isimdir. Ancak piyasada her ikisi sık sık birbirine karıştırılmaktadır.
  • Orijinalden alıntı: yeakin




    kaç barda sıvılaşır onu bilio musun


    Kaç bar olduğunu bilmiyorum.


    bunun için oturup hesaplamak gerekecektir. Formul basit ama hem R hemde mol değeri gerekiyor bu nedenle biraz internet araştırması yapmam gerekiyor umarım hatalı veri almam.

    kapalı kaplar kanunu dışında bulabileceğmiz bir denklem yok.

    PxV= n xR xT

    P = pressure in Pascals
    V = volume in cubic meters
    n = number of moles of gas
    R = gas constant in J/k*mol
    T = temperature in kelvin

    yapılmış bir hesabı alıyorum ve hacmin ve sıcaklığın değişmesi basıncı korkunç değiştirebildiği görülüyor.

    burada hacim çok önemli ilk olarak 100 litre alırsak ki bu sayı bir lastik hacmi için çok büyük bir sayıdır hacim azaldıkça basit direk olarak artacaktır(formüle bakınız )
    sıvı halden gaz fazına geçen azot gazımız 700 kat hacmini değiştirmektedir. Oda sıcaklığını 300 Kelvin almak artık bir standart olmuştur.
    700 litre gaz 31.25 mol yapıyor R ise 8.314 j /mol *K olunca hesap şöyle oluyor.

    [(31.25 mol)(8.314 J/mol*k)(300k)] / 0.1 m^3

    = 779437.5 Pa = 780 kPa = 113 psi = 7.7 atm

    yani özetle 100 litre kapalı alanda değişmeyen bir hacimiz varsa 7.7 atmosferde basınç çıkar.

    ama hacmi düşürmek ve scıaklığı da ortalama olan 80 derece civarına getirdiğimizde durum çok farklılaşacaktır. 5600 psi gibi değerler söz konusu

    özetle bu tür gazlar için basınçlı oksijen tankları gibi kalın çeperli kap gerekmektedir kibizim uyduruk lastiğimiz havayı bile zor tutar içerde uyduruk bir sibopla bunları hatırlatmak isterim.

    en iyi durumu anlatan eğriyi vermek sanırım basıncın sıcaklık ile artışına dikkatinizi çekerim

    http://encyclopedia.airliquide.com/images_encyclopedie/VaporPressureGraph/nitrogen_vapor_pressure.gif


    Orijinalden alıntı: yeakin




    kaç barda sıvılaşır onu bilio musun


    Kaç bar olduğunu bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Haziran 2010; 22:23:05 >




  • dün nat geo da izledim bi aracın içine 10 adet balon bağlıyolar 5 ine hava diğer 5 ine helyum dolduruyolar araç hareket ediyor birden firene basıldığında hava dolu balonlar one itilirken helyum dolu balonlar arkaya dogru hareket ediyor. benim aklıma söyle bi soru gelıyor bu helyum lastıge basılırsa mutiş bi fren mesafesi sağlamaz mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farozaa

    dün nat geo da izledim bi aracın içine 10 adet balon bağlıyolar 5 ine hava diğer 5 ine helyum dolduruyolar araç hareket ediyor birden firene basıldığında hava dolu balonlar one itilirken helyum dolu balonlar arkaya dogru hareket ediyor. benim aklıma söyle bi soru gelıyor bu helyum lastıge basılırsa mutiş bi fren mesafesi sağlamaz mı ?

    forumdan aynı marka modele sahip arkadaşlar buluşup bir denesinler.1.araç normal hava 2. helyum 3. ye nitrojen basılsın.aynı hızda aynı noktadan frenleme yapılsın.hangisi erken duruyorsa o gazı kullanalım. :D
  • ben denemek taraftarıyım en azından bisiklete basılabilir helyum.

    şu uçan balıktan alıcam ufaklığa helyum falan derken buraya geldim yine

    araçtaki boşluklara helyum içeren balonlar taksak faydası olmazmı acaba .
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.