Şimdi Ara

Lastiklerde Nitrojen kullanın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
2.342
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze selam. Belki bazı arkadaşlar bilmiyordur diye bu konuyu açmak istedim.
    Geçen sene ocak ayı civarında arabamı yetkili servisine götürüp bakımını yaptırmıştım. Ayrıca arka lastikleri öne, ön lastikleri de arkaya takmalarını istemiştim bunun nedeni lastikler eskimişti biraz daha idare etmesi için beni. Sonra servisten birisi nitrojen basalım mı dedi fiyatı sanırsam 25 ytl civarı birşeydi. Neyse hallettiler siboblara yeşil kapak taktılar (o zamana kadar merak ediyordum bu yeşil kapak olayı nedir). Benim yorumum: nerdeyse 1 sene oluyor kesinlikle lastiklere hava bastırmadım. Hiç bir inme falan olmadı yazın da kışında problem yaratmadı her zaman aynı hava basıncında duruyordu gerçekten faydasını gördüm. Size tavsiyem bunu denemenizdir çok rahat ediyorsunuz. Fakat lastik patlıyor mu patlarsa ne olur hiç bilgim yok varsa daha iyi bilen bir arkadaş açıklarsa sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FatalERROR! -- 7 Aralık 2007; 16:33:00 >







  • hidrojen değil nocam o, nitrojen. yani azot gazı.
  • hocam ayrıca 25 ytl çoook vermişsiniz. tanıdık lastikçiler bedava basıyorlar. bilemedin ne verirsen...
  • Pist aracı mı kullanıyoruz, gerek yok, bir de havaya para vereceğiz. Daha önce tartışılmıştı...
  • havaya uçmayın dikkat edin
    nitrojen o
  • evet arkadaşların dediği gibi nitrogen yani havada en çok bulunan şey .Bunun oranını %100 yapınca geriye birşey kalmıyor.Eğer büyük paralar verilmiyorsa olçukça faydalıdır .Özellikle yazın tekerin ısınması normal hava basılana göre daha az olur.Kışınn da faydası olur .Ama olmazsa olmaz birşey de değildir.dedim ya kaç para verdiğinize göre değişir.

    Ayrıca bir kere nitrojen basıldımı bir eksiklik olduğunda yine nitrojen basmak gereklidir.Bunu atlamayın.
    ya ben nitrojeni nereden bulacağım derseniz komple boşaltıp hava basılabilir.Eğer karıştırısak ne olur diye hep soruyorlar peşine söyleyim hiç bilmiyorum.
  • hidrojen basılırmı hocam sona bomba gibi havaya uçmayalım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • standart bir yol otomobili için çoook gereksiz bişey..göz boyama sadece..
  • Aslında vezir'in değindiği gibi yararları olan bir uygulama bence... Isınmayı azaltmasının yanında, azot inert bir gaz olduğu için lastik bileşenlerinin yaşlanmasını da yavaşlatıyor...
  • Pardon nitrojen dir evet herneyse
    pist aracı ile alakası yok diye düşünüyorum bence büyük rahatlık. düzelitiyorum konuyu.
  • bence gereksiz
    çünkü lastiklerin nitrojen soğutmasına ihtiyaç duyulacak noktaya kadar zorlananacağını hiç sanmıyorum.
    ha zorluyorsanız o ayrı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Aslında vezir'in değindiği gibi yararları olan bir uygulama bence... Isınmayı azaltmasının yanında, azot inert bir gaz olduğu için lastik bileşenlerinin yaşlanmasını da yavaşlatıyor...


    hocam peki normal bi havanın %21 i oksijen,%78 i azot %1 i de diğer soy gazlardan oluşuyor.benim sormak istediğim %21 oksijen lastiğin iç kısımlarına(kimyasal olarak yapıtaşlarına) zarar verebilir mi?
    yani oksijen yapıca sert yoğunluğu yüksek kauçuk malzemeyle kimyasal olarak reaksiyona girer mi?
    ben pek inanmıyorum aslında o zaman lastiklerin dış kısmı sürekli oksijenle temas halinde mesela yaza girerken çıkarttığımız kış lastiklerimizi nitrojen odalarında mı saklamalıyız bana pek anlamlı gelmiyor.
    diğer bi açıdan bakarsak yazın genleşmeden dolayı lastik basınçları değişebiliyor.bunun %1 zararı olduğunu düşünürsek,sonuçta yarış otomobili kullanmadığımızdan otomobile 1 kişi de biniyoruz 5 kişide.yine lastiğe uygulanan basınç değişiyor asıl bu durum lastiğe %99 zarar vermez mi?




  • Bazı lastikçiler sanki apayrı bir gaz basıyormuş havası ile güzel paralar kazanıyorlar bu olaydan ancak nitrojen, nam-ı diğer azot (O3) Havada %78 oranında olan bir gaz zaten.
    Kalan kısmın büyük bir kısmı da O2 (oksijen)

    Süper farklar beklememek gerek ama azotun tepkimeye girmesi oksijene göre daha zor olduğundan belki lastiğin iç yüzeyinde biraz daha faydası olabilir.
    Ancak lastiğin dış yüzeyi zaten suyun çamurun içinden çıkmıyor
  • Bu Nitrojen konusu dönüp dolşıp her defasında yeniden açılıyor
    13 Eylül 2007 tarihinde "Hyundai Bilgi Platformu" konu başlığı altında yine bu konu açılmış ve ben de aşağıdakileri yazmıştım:

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Lastiğe saf nitrojen basma olayına hiç sıcak bakmıyorum ve para tuzağı olarak görüyorum.

    1- Normalde soluduğumuz ve lastiğe bastığımız havanın zaten %79'u nitrojendir (bildiğimiz azot). %20 daha fazla nitrojen basmanın pratik bir faydasını görmüyorum.

    2- Tempolu, sürekli saatte 200-300 km hızlara ulaşıp sert frenler yapan, 50-60 tur atan formula veya motosiklet yarışçıları değiliz. Lastiklerin durumundaki %0,5 lik fark bu yarışçılar için yarış derecesinde ciddi farklara yol açabilir ama bizim bu tür %1, %2'lik avantajlara ihtiyacımız yok.

    3-Ordan %1 kazanırsın, sonra tır devrildiği için TEM'de takılıp 5 km'lik yolu 1,5 saate alır, yarım depo benzin harcarsın

    4-Lastiğin içini ne kadar nemden vesaireden korunursa korunsun , dıştan aşındığı, diş derinliği kaybolduğu için ortalama olarak bir lastik 3-4 yıl içinde kullanılamaz hale gelir ve değiştirilir. Nitrojen basarsan 4 yıl sonra aşındığı için kullanılmaz hale gelmiş, ama içi sapasağlam kalmış bir lastiğin olur sadece! Bu süre içerisinde nitrojene ödediğin para da yanına kar kalır

    5- İçinde normal hava var diye (%79 azot, %18 oksijen, %2 argon, karbondioksit ve diğer gazlar) tutuşan, tehlike yaşayan bir lastik hiç görmedim şimdiye kadar.

    6- Nitrojen atomları daha büyük olduğu için lastiklerin daha az hava kaçırması ve dolaysıyla lastiklere daha az sık aralıklarla hava basılması bana göre iyi bir şey değil. "Nasıl olsa lastiklerde nitrojen var hava kaçırmıyor" diye daha az kontrol, ihmalkarlık getirebilir. Lastikler yere temas ettiğimiz, bizi hayata bağlayan en önemli parçalar. Mümkün olduğunca sık sık kontrol edilmeli. Sık aralıklarla hava basmak, havasını kontrol etemk iyidir! Normal hava bizi sürekli lastikleri kontrol etmeye zorlar. Bu çok iyi birşeydir

    7- Lastiklerin hava kaçırması içindeki %18'lik oksijen oranından değil, daha çok berbat, taşlı, çivili, çukurlu, tümsekli yollar sebebiyle lastiklerin hasar görmesi, jantların eğilmesi sebebiyledir. Nitrojen de bassanız, Helyum'da koysanız bir çukura girdikten sonra jantın eğilmesi, deforme olması sebebiyle yine hava kaçıracaktır lastikler.


    Kısacası benim gözümde Nitrojen basma olayı para tuzağıdır, ölçülebilir pratik bir faydası yoktur ve ona verceğim 15-20 liraya mazot alır 100-150 km daha yol yaparım.


    edit: kelime hataları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 7 Aralık 2007; 21:25:56 >




  • Problem sadece %70 küsür azotu %100 yapmak değil, havanın içerisinde bulunan diğer bileşenlerin olmaması...
  • bana cok gereksiz geliyor, hele bir de inerse tekrar sisirtecek yer arayip durursunuz. Oysa hava her benzincide var.
  • yararları kanıtlanmamış birçok kişinin gereksiz dediği bir olay.
    fiyat farkı var mı? gerçekten yararlı mı?
  • şimdi benim merak ettiğim şudur?

    normal havayı basıp da size nitrojen bastım deseler anlayabilecek misiniz?

    ya da bunu kim anlayabilir?
  • üzerine normal hava basılamaması da çok enteresan yanıcımıydı bu gaz neydi, ah lise bilgileri ahh
  • Kışın soğukta normal hava yoğunlaşınca jantları içten paslandırır. Azotta bu sorunun olmadığını öğrendiğimden beri denemeyi çok istemişimdir. Çelik jant almaya da gerek kalmaz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.