Şimdi Ara

Tekerlek neden zor dönüyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
14.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • geçen bakım için aracımı liftle kaldırdılar. bi şey dikkatimi çekti. lastiklerin zor dönmesi. yani ön ve arka tekerlekleri elimle çevirdiğimde zor dönüyordu. döndüğü zaman bir saniye bitmeden duruyor. bu durum her araç için mi geçerli? hadi ön şanzımana falan bağlı diyelim ki boştaydı araç. ama arkalar niye zor dönüyor. el freni de çekmedim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tekerleklerin Zor Dönmesinin Nedenleri

    Günlük hayatınızda araçların, motosikletlerin, döner sandalyelerin ve benzeri tekerlekli nesnelerin tekerleklerinin zor döndüğü durumlarla karşılaşabilirsiniz. Bu sorunun çeşitli nedenleri olabilir.

    Arka Tekerin Zor Dönmesi

    Arka tekerin zor dönmesi, genellikle fren balatalarının aşınması veya sıkışması nedeniyle meydana gelir. Fren balataları aşındığında, fren diskine düzgün bir şekilde temas edemezler ve bu da tekerleğin zor dönmesine neden olur. Sıkışan fren kaliperleri de benzer bir etkiye sahip olabilir.

    Ön Tekerin Zor Dönmesi

    Ön tekerin zor dönmesi, genellikle rulmanların arızalanması veya direksiyon sisteminde bir sorun olması nedeniyle meydana gelir. Arızalı rulmanlar, tekerleğin düzgün bir şekilde dönmesini engelleyen sürtünmeye neden olabilir. Direksiyon sistemindeki sorunlar, tekerleğin düzgün bir şekilde hizalanmasını engelleyebilir ve bu da zor dönmesine neden olabilir.

    Döner Sandalye Tekerleğinin Zor Dönmesi

    Döner sandalye tekerleklerinin zor dönmesi, genellikle tekerlek yataklarının kirlenmesi veya yağlanmaması nedeniyle meydana gelir. Kirli veya yağsız tekerlek yatakları, tekerleğin düzgün bir şekilde dönmesini engelleyen sürtünmeye neden olabilir.

    Arabanın Tekerinin Zor Dönmesi

    Arabaların tekerleklerinin zor dönmesi, yukarıda belirtilen nedenlerin yanı sıra lastik basıncının düşük olması veya tekerleklerin yanlış hizalanması nedeniyle de meydana gelebilir. Düşük lastik basıncı, tekerleğin yere daha fazla temas etmesine ve dönmesini zorlaştırmasına neden olabilir. Yanlış hizalanmış tekerlekler de sürtünmeye neden olabilir ve tekerleğin zor dönmesine neden olabilir.

    Önemli Uyarı:

    Tekerleğinizin zor dönmesi durumunda, güvenli bir şekilde durun ve sorunu teşhis etmek için bir mekanikten yardım alın. Sorunu kendi başınıza çözmeye çalışmak, daha ciddi sorunlara ve hatta kazalara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benimde birkere lifte kalkmıştı bende senin gibi denedim sonuç aynı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    benimde birkere lifte kalkmıştı bende senin gibi denedim sonuç aynı.


    bunun mantıklı bir sebebi olmalı eğer her araçta böyle ise. Çünkü bu az da olsa hız kesmek demek. bu da güç kaybı yakıt tüketimi falan filan demek...ustaya sorduğumda ee o kadar olacak demişti sebebini sorduğumda ise "ee işte şeyden falan" dedi. Anlamadım
  • Kolay dönmesi gerektiğini kim söyledi ki?
  • aracınız 4X4 deyilse önlerin zor dönmeleri normal amma(önden çekişli ise)arkaların aynı zorlukta dönmesi normal deyil...
    hareket ettiren tekerlerin zor dönmeleri(ki aşırı zor deyildir normal bir sıkılıktır).çok normaldir.
    çünkü teker rulmanları aksın bağlı olduğu aks dişlileri ve istavroz dişlileri belli bir sıkılktadır(pullar vs.)onları döndürmek istediğimizde boş olan teker gibi dönmez.bir iki tur atıp durur ki normaide budur...tabii yağın sıkılığınıda hesabetmek gerekir..
    ha sizdeki araç 4x4 ise arka tekerlerinde öyle dönmesi gayet normaldir..çünkü devreye birde şanzıman ve ilave diferansiyel giriyor(4x4ü yapan)....
  • Ben de denedim on tekerin biri kolay donerken bir zor donuyor. Sonra lastikler sokulunce diskten tutup ayni hareketi yaptim. Zor donen kisimda balata diske temas ediyor gibiydi. Sordum normal dediler.

    Bu arada 4x4 konusunda Subaru Legacy de arka tekeri cevirmistim. Kolay donuyordu fakat bir tarafi cevirince obur tarafta beraber donuyordu.
  • kolay dönme göreceli bir durumdur...ne nereye göre kolay dönüyor..arkadan itişli bir araçta ön tekerlerin döndüğü gibi bir dönü olmaz tahrik eden tekerde.........
    hatta hareket veren tekerlerin ikisi havadayken birini ileri döndürürsek diğeri geri döner.. bu durum defransiyellerin doğası gereğidir....
    subaru dört çekerdir(bir iki yıl benim çocuk kullandı ondan biliyorum)o araçtada durum farklı deyildir...
    birde aracın defransiyel-şanzıman ara defransiyel dönü sıkılıkları ile balataların diske veya kampanaya sürtme sıkılığını karıştırmayalım..ikisi farklı şeylerdir..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kolay dönme göreceli bir durumdur...ne nereye göre kolay dönüyor..arkadan itişli bir araçta ön tekerlerin döndüğü gibi bir dönü olmaz tahrik eden tekerde.........
    hatta hareket veren tekerlerin ikisi havadayken birini ileri döndürürsek diğeri geri döner.. bu durum defransiyellerin doğası gereğidir....
    subaru dört çekerdir(bir iki yıl benim çocuk kullandı ondan biliyorum)o araçtada durum farklı deyildir...
    birde aracın defransiyel-şanzıman ara defransiyel dönü sıkılıkları ile balataların diske veya kampanaya sürtme sıkılığını karıştırmayalım..ikisi farklı şeylerdir..


    Bunlar arac bosta iken oluyor sanziman devereden cikmis olmuyor mu bu durumda?
    Donus yonleri birbirine zit olabilir hatirlamiyorum. Bana ilginc gelmisti birini cevirince oburunun donmesi demek bu hareket veren teker oldugu icinmis.

    Benim zor dedigim 2-3 tur sonra tekerin durmasi. Kolay dedigim ise sanki hic durmicakmis gibi donmeye devam etmesi:) Yani 5-10 tur atiyordur en az.

    Ikisi farkli seyler demissiniz ama sonuclari ayni olmaz mi? Yani ikisi de tekerlegin donmesini zorlastirmaz mi? Peki bu balatanin ne kadar siki olmasi gerekir. Arac havada iken degiyor gibi olmasi normal midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    kolay dönme göreceli bir durumdur...ne nereye göre kolay dönüyor..arkadan itişli bir araçta ön tekerlerin döndüğü gibi bir dönü olmaz tahrik eden tekerde.........
    hatta hareket veren tekerlerin ikisi havadayken birini ileri döndürürsek diğeri geri döner.. bu durum defransiyellerin doğası gereğidir....
    subaru dört çekerdir(bir iki yıl benim çocuk kullandı ondan biliyorum)o araçtada durum farklı deyildir...
    birde aracın defransiyel-şanzıman ara defransiyel dönü sıkılıkları ile balataların diske veya kampanaya sürtme sıkılığını karıştırmayalım..ikisi farklı şeylerdir..


    Bunlar arac bosta iken oluyor sanziman devereden cikmis olmuyor mu bu durumda?
    Donus yonleri birbirine zit olabilir hatirlamiyorum. Bana ilginc gelmisti birini cevirince oburunun donmesi demek bu hareket veren teker oldugu icinmis.

    Benim zor dedigim 2-3 tur sonra tekerin durmasi. Kolay dedigim ise sanki hic durmicakmis gibi donmeye devam etmesi:) Yani 5-10 tur atiyordur en az.

    Ikisi farkli seyler demissiniz ama sonuclari ayni olmaz mi? Yani ikisi de tekerlegin donmesini zorlastirmaz mi? Peki bu balatanin ne kadar siki olmasi gerekir. Arac havada iken degiyor gibi olmasi normal midir?

    ikiside farklı şeylerdir..biri balatanın ayarsızlığından veya herhangi nedenden kampana veya diske sürtünme sıkılığıdır..bunun giderilmesi gerekir..sürtünme olursa hem güç kaybı hemde ısıdan dolayı balataların durdurma sıkıntısı çekmesi olasıdır...
    diğer durum araçların yapımıyla ilgilidir ve öyle olması gerekiyor..anlatılması çok uzun sürer gereğide yok bence amma belli bir sıkılık olur diye kabületmek gerekir...boşta olan tekeri çevirince birkaç dakika bile döebilir.herşey yolundaysa...
    dört çekerlerde ön arka biribiriyle irtibatlıdır ki araziyi yapan şanzıman devrede olur.hatta şanzımanın yanında küçük birde defransiyel vardır(istavroz kutusuu)..muharrik teker havada iken çevrilince genelde karşı teker aksi yönde döner.buda diransiyelin yapısıyla ilgilidir...yerde bir difransiyeli incelerseniz kafa karışıklığınız gider.o kadar karmaşık bir şey deyildir aslında..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.