Şimdi Ara

Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
23.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tek faz asenkron motoru ters yönde nasıl döndürebiliriz ? Yardımcı sargılarla bir ilgisi var sanıyorum ancak çözemedim mevzuyu yardımcı olursanız çok sevinirim.



  • Motordan üç kablo çıkıyor Kırmızı - Mavi ve Beyaz.

    Ölçü aletinin x1 kademesi ile kablolar arası ölçüm yapıyorum kırmızı ile mavi arası 21 değer gösteriyor ve düdük çalıyor.Kırmızı ile beyaz arası 38 gösteriyor düdük çalmıyor son olarak mavi ile beyaz arası 59 gösteriyor düdük çalmıyor.Bu motoru nasıl ters döndürürüz arkadaşlar ? Farklı bağlantı şekilleri denedim istediğim yönde döndürdüm motoru ancak kısa zamanda hızla ısınıyor ve çok güçsüz dönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Motordan üç kablo çıkıyor Kırmızı - Mavi ve Beyaz.

    Ölçü aletinin x1 kademesi ile kablolar arası ölçüm yapıyorum kırmızı ile mavi arası 21 değer gösteriyor ve düdük çalıyor.Kırmızı ile beyaz arası 38 gösteriyor düdük çalmıyor son olarak mavi ile beyaz arası 59 gösteriyor düdük çalmıyor.Bu motoru nasıl ters döndürürüz arkadaşlar ? Farklı bağlantı şekilleri denedim istediğim yönde döndürdüm motoru ancak kısa zamanda hızla ısınıyor ve çok güçsüz dönüyor.
    para sıkışmıştır ondan hep aynı yöne dönüyordur.

    bak sorunun cevabını vermişsin. ana sargı ve yardımcı sargıdan oluşur ana sargı . ana ! diyor yani esas sargı . esas sargı mı büyük olur yardımcı sargı mı ?

    esas sargı tabiki dedigini duyar gibiyim . madem ana sargı büyük öyleyse direnci de büyüktür. eveeet. şimdi sargıları bulduk öyleyse . geriye devir yönünü değiştirmek kalıyor. ben bu kadarını biliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi_büdü

    para sıkışmıştır ondan hep aynı yöne dönüyordur.

    bak sorunun cevabını vermişsin. ana sargı ve yardımcı sargıdan oluşur ana sargı . ana ! diyor yani esas sargı . esas sargı mı büyük olur yardımcı sargı mı ?

    esas sargı tabiki dedigini duyar gibiyim . madem ana sargı büyük öyleyse direnci de büyüktür. eveeet. şimdi sargıları bulduk öyleyse . geriye devir yönünü değiştirmek kalıyor. ben bu kadarını biliyorum.

    Alıntıları Göster
    Benim sorumu cevaplamamışsınki sen ? Ben ana sargı ile yardımcı sargıyı nasıl tespit ederimi sormuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 20 Şubat 2013; 19:52:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: why_living


    para sıkışmıştır ondan hep aynı yöne dönüyordur.

    bak sorunun cevabını vermişsin. ana sargı ve yardımcı sargıdan oluşur ana sargı . ana ! diyor yani esas sargı . esas sargı mı büyük olur yardımcı sargı mı ?

    esas sargı tabiki dedigini duyar gibiyim . madem ana sargı büyük öyleyse direnci de büyüktür. eveeet. şimdi sargıları bulduk öyleyse . geriye devir yönünü değiştirmek kalıyor. ben bu kadarını biliyorum.


    Ayrıca vermiş olduğun alakasız bilgiyi bile yanlış vermişsin söylediğinin tam tersine ana sargının direnci düşük yardımcı sargının direnci büyük oluyormuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 20 Şubat 2013; 19:58:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi_büdü

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Sen kendini ne zannediyorsun ? Bak işine sen dostum atommu parçaliyacaksın nötrönmu ayıklıyacaksın her ne yapacaksan sana başarılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edi_büdü

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Motor klemensinde U1-U2 Ana sargı, Z1-Z2 yardımcı sargı bağlantısıdır. Bağlayamadıysanız şema ekleyebilirim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    DC motor hız ve kontrol devresi
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Motor klemensinde U1-U2 Ana sargı, Z1-Z2 yardımcı sargı bağlantısıdır. Bağlayamadıysanız şema ekleyebilirim.

    Alıntıları Göster
    Motordan üç kablo çıkıyor Kırmızı - Mavi ve Beyaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Motor klemensinde U1-U2 Ana sargı, Z1-Z2 yardımcı sargı bağlantısıdır. Bağlayamadıysanız şema ekleyebilirim.

    Bir çok bağlantı şekli denedim kimisinde az döndü kimisinde istediğimde yönde ama çok güçsüz döndü kimisinde ise hiç dönmedi vızzzzz ladı vs. bir türlü beceremedim :) Size zahmet şema eklerseniz çok sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Motor klemensinde U1-U2 Ana sargı, Z1-Z2 yardımcı sargı bağlantısıdır. Bağlayamadıysanız şema ekleyebilirim.

    Bir çok bağlantı şekli denedim kimisinde az döndü kimisinde istediğimde yönde ama çok güçsüz döndü kimisinde ise hiç dönmedi vızzzzz ladı vs. bir türlü beceremedim :) Size zahmet şema eklerseniz çok sevinirim

    Alıntıları Göster
    Motorda kondansatör varmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Motor klemensinde U1-U2 Ana sargı, Z1-Z2 yardımcı sargı bağlantısıdır. Bağlayamadıysanız şema ekleyebilirim.

    Bir çok bağlantı şekli denedim kimisinde az döndü kimisinde istediğimde yönde ama çok güçsüz döndü kimisinde ise hiç dönmedi vızzzzz ladı vs. bir türlü beceremedim :) Size zahmet şema eklerseniz çok sevinirim

    Merhaba senin motorunun klemens kutusunda 3 kablo var tek yöne dönecek şekilde tasarlanmış. Uçlardan biri ortak şuan için kırmızı uç öncelikle o ucu ayırman lazım. Kırmızı-mavi ana sargı, kırmızı-beyaz yardımcı sargı. Önce uçları ayırmalısın, klemens kutusuna 4 kablo ayrı ayrı gelseydi kolayca yapılabilirdi. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 20 Şubat 2013; 21:52:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: why_living

    Motordan üç kablo çıkıyor Kırmızı - Mavi ve Beyaz

    İkinci mesajı okumamışım kusura bakmayın.
    Bu motor tek yöne dönecek biçimde tasarlanmış örn. su pompa motoru olabilir. Bu motorun klemens kutusuna 3 kablo çıkıyor bunlardan biri ortak(kırmızı olan) öncelikle ortak ucu ayırması lazım. Bazı motorların klemens kutusuna 4 kablo gelir ortak uç birleştirilip getirilmez bu durumda ters dönüşü sağlamak daha kolay olur. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: why_living

    Motordan üç kablo çıkıyor Kırmızı - Mavi ve Beyaz

    İkinci mesajı okumamışım kusura bakmayın.
    Bu motor tek yöne dönecek biçimde tasarlanmış örn. su pompa motoru olabilir. Bu motorun klemens kutusuna 3 kablo çıkıyor bunlardan biri ortak(kırmızı olan) öncelikle ortak ucu ayırması lazım. Bazı motorların klemens kutusuna 4 kablo gelir ortak uç birleştirilip getirilmez bu durumda ters dönüşü sağlamak daha kolay olur. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkür ederim arkadaşlar o zaman benim şu durumda kırmızı kabloyu ikiye ayırmam gerekiyor doğrumu anlamışım ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Operasyona başladım adım ları fotoluyorum ekliyeceğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Operasyona başladım adım ları fotoluyorum ekliyeceğim

    Alıntıları Göster
    Operasyon tamamdır arkadaşlar.Dediğim gibi motorumdan üç kablo çıkıyordu ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Kırmızı kabloyu soyunca dediğiniz gibi iki telin birleştirilmiş olduğunu gördüm ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    İki ucu birbirinden ayırıp ikisinide dışarıya taşıdım ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Buda kablo bağlantılarımın bitmiş hali ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Motorum istediğim yönde verimli bir şekilde dönüyor Yardımlarınızdan ötürü teşekkür ediyorum
    alpernbugra ve boşyok

    Şimdi bir şey daha soracağım bu motorlarda elektriksel olarak motorun gücünü düşürmeden devrini düşürmek mümkünmü ? Kasnaklar ile oynayarak devri düşürmek son alternatif olsun varmı başka bir ihtimal motorun gücünü düşürmeden ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0M42 -- 21 Şubat 2013; 15:42:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Operasyon tamamdır arkadaşlar.Dediğim gibi motorumdan üç kablo çıkıyordu ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Kırmızı kabloyu soyunca dediğiniz gibi iki telin birleştirilmiş olduğunu gördüm ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    İki ucu birbirinden ayırıp ikisinide dışarıya taşıdım ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Buda kablo bağlantılarımın bitmiş hali ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Motorum istediğim yönde verimli bir şekilde dönüyor Yardımlarınızdan ötürü teşekkür ediyorum
    alpernbugra ve boşyok

    Şimdi bir şey daha soracağım bu motorlarda elektriksel olarak motorun gücünü düşürmeden devrini düşürmek mümkünmü ? Kasnaklar ile oynayarak devri düşürmek son alternatif olsun varmı başka bir ihtimal motorun gücünü düşürmeden ?

    Elbette mümkündür ancak amatör bir uygulama yapacaksanız bu sistem pahalıdır(sistem motordan daha pahalıdır) bazı ayrıntılarıda vardır. Asenkron motorun frekansını değiştirerek elbette devrini düşürüp torkunu artırabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır;

    1) V/F oranının sabit tutulması, aksi takdirde motorun gücü frekansa göre değişir. Yani hem frekans hemde gerilim kontrollü olmalıdır. Motor sürücüsü alacaksanız sürücü sizden V/F parametresi isteyecektir , 220 Volt için 4,4'dür.

    2) Düşük hızlarda motorun fan hızıda düşeceğinden harici soğutma sistemi yapmak gereklidir.

    Birde motor milinin dayanabileceği tork bellidir çok düşük frekanslarda yüksek tork almak amacıyla motor mili zorlanmamalıdır.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 21 Şubat 2013; 17:23:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: 0M42

    Operasyon tamamdır arkadaşlar.Dediğim gibi motorumdan üç kablo çıkıyordu ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Kırmızı kabloyu soyunca dediğiniz gibi iki telin birleştirilmiş olduğunu gördüm ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    İki ucu birbirinden ayırıp ikisinide dışarıya taşıdım ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Buda kablo bağlantılarımın bitmiş hali ;

     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


     Tek faz asenkron motoru ters yönde döndürme ?


    Motorum istediğim yönde verimli bir şekilde dönüyor Yardımlarınızdan ötürü teşekkür ediyorum
    alpernbugra ve boşyok

    Şimdi bir şey daha soracağım bu motorlarda elektriksel olarak motorun gücünü düşürmeden devrini düşürmek mümkünmü ? Kasnaklar ile oynayarak devri düşürmek son alternatif olsun varmı başka bir ihtimal motorun gücünü düşürmeden ?

    Elbette mümkündür ancak amatör bir uygulama yapacaksanız bu sistem pahalıdır(sistem motordan daha pahalıdır) bazı ayrıntılarıda vardır. Asenkron motorun frekansını değiştirerek elbette devrini düşürüp torkunu artırabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır;

    1) V/F oranının sabit tutulması, aksi takdirde motorun gücü frekansa göre değişir. Yani hem frekans hemde gerilim kontrollü olmalıdır. Motor sürücüsü alacaksanız sürücü sizden V/F parametresi isteyecektir , 220 Volt için 4,4'dür.

    2) Düşük hızlarda motorun fan hızıda düşeceğinden harici soğutma sistemi yapmak gereklidir.

    Birde motor milinin dayanabileceği tork bellidir çok düşük frekanslarda yüksek tork almak amacıyla motor mili zorlanmamalıdır.

    Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim bu konuda bana detaylı bilgi verebilirmisiniz ? Yani devri düşürüp torku arttırmak için özel devreler yada cihazlar mı var ? Devre kurabilirim tecrübem var böyle bir şema bulabilirmiyiz ne diye aramalıyım bu konuyu özellikle yabancı kaynaklarda ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kendim yapmak isterim tabi ancak şema bulamadım.Ayrıca ben şu kısmı pek iyi kavrayamadım.Şimdi bu cihaz ile hem devrini hemde o devirdeki gücünü ayrı ayrımı ayarlayabiliyoruz ? Yoksa sadece devri frekansı değiştirerek&düşürerek otomatikmen gücünüde arttırmış mı oluyoruz ?

    Ayrıca aşağıdaki gibi bir cihaza ihtiyacım var sanıyorum ;

    http://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-elektronik-devre-montaj-omron-motor-surucu-3g3jv-hiz-kontrol-0-25-kw-69592399/detay/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Peki üretim gücü dediğiniz nedir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boşyok

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Peki ben bu işi dimmer ile yapabilirmiyim ?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.