Şimdi Ara

TCDD tren similatörü (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.299
Cevap
2
Favori
471.531
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • emeğine sağlık çok gzl olur öyle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: de33000

    ben bişeyi merak ediyorum dizel-elektikli loko ne oluyo dizel-hidrolik nasıl oluyo


    Çok detay verecek kadar bilmiyorum ama kabaca anlatayım. Dizel-hidrolikte (DH) motor dizel motor ve mazotla çalışıp lokoya hareketini veriyor. Dizel-elektriklide ise (DE) loko elektrik enerjisiyle hareket ediyor mevcut dizel motor da hareket için jenerator gibi elektrik üretiyor.
  • manevracı24 sen benim yukardaki ANKARA isimli activitede bir anormallik oldumu mesela sinyal hatası carpışma gibi yoksa herşey normalmi.
  • ben oynadığım sürede çarpışma olmadı fakat sadece ortaya gelen tek lokomotifin De24000 gittiği bölüm yeşil diğerleri kırmızıydı
  • tamam carpışma olmadı ise sorun yok anlamadıgım tek şey activiteye tek makina eklememiş olmam bende tek makina gelmiyor sizde nasıl oluyor anlamış degilim neyse yarın ki activitede nasıl olacak bakıcaz.
  • selam arkadaşlar evet akşam activiteyi denedim cok süper olmuş activide kısaca şöyle başladı oyuna gecer gecmez hareket ettim dogru ankara gara geldim ankara garın girişinde sarı ışık yanıyordu bir dk durdum sonra arkamda express tren belirdi onun makas başında bekledigini görünce perona girdim girer girmez baya bir hareketlilik yaşadık bol bol trenler geldi yanlız benden sonra gelen iki express hareket etti istasyonda baya bekledim indim cay iştim ankara garını gezdim sonra yeşil yandı bana devam ettim yolda iki ışık sarı yandı hızımda normal hızdaydım sonra bir ışıga geldim kırmızıydı durdum yolcularda saga ola dagıldı baya bekledik sonra yanlışlıkla sinyale yönelince activide bitti cetin kardeş şunu yapa bilirmiyiz ışık kırızı iken agır agır gitme imkanımız olamazmıı acaba baya bekledim ışıgı yanmadı birde istayondada cok bekletti beni sinyal vagonlara gelince resimlerini ekliyorum...

     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü




     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HERCAİ01 -- 26 Ağustos 2006; 9:05:34 >




  • eline saglık cetin kardeş birde istasyonda beklerken gerçekden güzel keyfini cıkardım gelip gecen trenlerin tek ranforun gelip gecmesi yeşil ışık yanında trenin kalkıp gitmesi cok güzeldi makinaların istayonda yankılanan sesleri gerçekden harika ilerde ışıkda takıldım activideyi kaydetmeyi unutunca yeniden başladım ama ikinciye ışıga gelmedim bırakmak zorunda kaldım...

     TCDD tren similatörü
  • malesef tarık bey kırmızıda gecemessiniz oyunda sinyallere uymanız gerekiror oyunda hangi trenin ne zaman gidecegi belli olmuyor hangi trene sinyal acılırsa o tren gider ben bu activiteyi sorunsuz bitirdim diger activiteyle ugraşıyorum.
  • hayrı hayır ben hani genel durumdda öyle yolda kırmızı yanınca makina duruyor bir süre bekleyip agır agır yoluna devam ediyorya o bakımdan söyledim cetin kardeş seneryo icabıı tabiii beklerim beklemek güzel trenlerin gelip gitmesi cok hoş yawwww
  • DH 27000
    1961 yılında 3 adet alınmıştır
    Üretici Firma Krauss Maffei


    Bu Dh a bi bakın

     TCDD tren similatörü
  • www.t r a i n s o f t u r k e y.c o m da gördüm ben bu dh yi
  • arkadaşlar tabi ben oyunu almadım daha biraz saçma olacak ama birşey anlamadım activite ne demek?

     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü




  • işte 22001in içler acısı ölümü

     TCDD tren similatörü
  • ve 22001in diğer açıdan görünümü çok yazık!!!!!!!!!
    "DE 22001 loko 06.09.2003 tarihinde 21101 treni sağlarken Nenek-Kayaş hattında hemzemin geçitte balast taşı bulunan bir kamyona carpmış , her iki makinist yaralı olarak kurtulmuş olup makinistler iyi durumdadır" (Fotoğraf ve bilgi M. Emin Metin).


     TCDD tren similatörü




  • size kaza yapmış bazı trenler biraz küçük ama ne yapalım elimizde değil

     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü


     TCDD tren similatörü




  • SON YÜZYILIN BÜYÜK TREN KAZALARI
    Dünyada 1981'den bu yana meydana gelen büyük tren kazaları şöyle:

    22 Mayıs 1915: İskoçya Gretna'da iki tren çarpıştı, 227 kişi öldü
    12 Aralık 1917: Fransa Modane'da bir trenin raydan çıkması üzerine 543 kişi öldü.
    16 Ocak 1944: İspanya - Leonda bir tren Torro tünelinine çarpması sonucu 500'den fazla kişi öldü.
    2 Mart 1944: İtalya'da tünelde arızalanan trende 521 yolcu havasızlıktan boğuldu
    22 Ekim 1949: Polonya'da Varşova ekspresi raydan çıktı, 200'den fazla kişi öldü
    3 Nisan 1955: Meksika'da kanyona uçan trende 300 kişi öldü
    29 Eylül 1957: Pakistan'da iki tren çarpıştı. Kazada 250 kişi öldü.
    1 Şubat 1970: Arjantin'de iki trenin çarpışması sonucu 236 kişi öldü.
    6 Ekim 1972: Meksika hacıları taşıyan bir trenin raydan çıktı. 208 kişi öldü.
    6 Haziran 1981: Hindistan kasırga nedeniyle trenin nehre yuvarlanması sonucu yaklaşık 800 kişi hayatını kaybetti.
    13 Ocak 1985: Etiyopya'da devrilen trende 392 kişi öldü.
    4 Haziran 1989: Ural Dağlarında, 2 yolcu treni havaya uçtu, 575 kişi yaşamını yitirdi.
    3 Ocak 1990: Pakistan'da meydana gelen tren kazasında 307 kişi öldü.
    22 Eylül 1994: Angola'da raydan çıkan trende 300 kişi öldü.
    20 Ağustos 1995: Hindistan'da 2 trenin çarpışması sonucu 350 kişi öldü.
    28 Ekim 1995: Azerbaycan'da çıkan yangında trendeki 300 kişi öldü.
    2 Ağustos 1999: Hindistan'da 2 trenin çarpışması sonucu 285 kişi öldü.
    20 Şubat 2002: Mısır'da trende çıkan yangında 361 kişi öldü.
    24 Haziran 2002: Tanzanya'daki tren kazasında 281 kişi öldü.
    18 Şubat 2003: Güney Kore'de 130 kişi öldü.
    18 Şubat 2004: İran'da, trenin raydan çıkarak infilak etmesiyle 300 kişi öldü,
    22 Nisan 2004: Kuzey Kore'de bir trendeki patlamada 161 kişi öldü




  • Hızlandırılmış katliam: 36 Ölü

    Uzmanlar daha 15 gün önce ‘Bir facia geliyor’ diye uyardı. Kulak asılmadı ve bedelini 36 masum yolcu canıyla ödedi

    Bütün uyarılara rağmen devreye sokulan hızlı tren uygulaması ikinci ayını büyük bir faciayla tamamladı. Haydarpaşa'dan hareket eden hızlı tren Pamukova'da raydan çıktı. Kazada 36 kişinin öldüğü, 79 kişinin yaralandığı açıklandı.

    İki farklı iddia
    TCDD yetkilileri trenin kaza bölgesinde hız kestiğini, kazanın nedeninin bu olmadığını savunurken, trende bulunanlar ekspresin kaza yerine gelirken 100 kilometrenin üstündeki hızını azaltmadığını söyledi.


     TCDD tren similatörü




  • VE İYİ BİR HABER
    Tren kazaları önlenecek

    Tülomsaş yetkilileri, ATS monte edilen ilk lokomotifi TCCD'ye teslim etti. FOTOĞRAF: CİHAN YILDIRIM/Aa

    Tren kazalarını önlemede etkili olan otomatik tren durdurma sistemi ATS'nin üretimi başladı. ATS, 500 lokomotife takılacak. Makinist, kırmızı ışıkta geçerse ATS treni otomatik durduracak



    AA - ESKİŞEHİR - Eskişehir'de kurulu Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. (Tülomsaş), tren kazalarını önlemede etkili rol oynadığı belirtilen 'Otomatik tren durdurma sistemi'nin (ATS) seri üretimine başladı. Tülomsaş Genel Müdürvekili Hayri Avcı, Türkiye demiryolu hatlarında Ankara'nın doğusunda ayrı, batısında ayrı olmak üzere iki farklı sinyalizasyon sistemi bulunduğunu belirtti. ATS'nin, demiryoluna sabit konulan ve trene yerleştirilen iki ayrı bölümden oluştuğunu ifade eden Avcı, şu bilgileri verdi:


    Türkiye'nin doğu ve batısı uyum sağlayacak
    "Sabit sistem, hat boyunca döşenir ve demiryollarında mevcut lokomotifler için kullanılır. İkincisi ise lokomotiflere takılır ve sabit sistemden ikaz alır. Daha önce demiryollarında çalışan lokomotifler için kullanılan iki ayrı ATS sistemine ait sabit cihazlar, yeni alınacak ve lokomotiflere takılacak cihazlar için de kullanılacak. Bu cihazlar mevcut sistemde bulunan iki ayrı tip ATS ile uyum sağlayacak.
    Tülomsaş tarafından üretilen prototip ATS cihazı, yapılan test çalışmaları sonucunda olumlu netice verdi. Böylece lokomotiflerde kullanılmak üzere seri üretim aşamasına geçildi. ATS'nin takıldığı ilk tren TCDD'ye teslim edildi."


    ATS, makinisti sesli olarak da uyaracak
    Avcı, kuruluşta geliştirdikleri cihazın, trenin seyri boyunca ATS sistemine ve ileride ihtiyaç duyulabilecek trenin diğer kontrol ve operasyonel işlevlerine ait bilgilerin saklanabileceği 'görev bellek' ve 'kayıt' sistemine de sahip olduğunu anlattı. Avcı, ATS sisteminde, operatör kontrol biriminde makinisti uyarmak için sesli bir ikâz sistemi olduğunu söyledi. Lokomotifte ATS sistemini besleyen enerjinin kesilmesi halinde ATS tarafından trene otomatik olarak frenleme uygulandığını belirten Avcı, şöyle devam etti:
    "Lokomotife monte edilecek ATS iki kısımdan oluşur. Bu sistem sinyalizasyon sisteminin bir tamamlayıcısıdır. Sistem sarı sinyali geçerken gerekli sesli-ışıklı ikazı verir. Kırmızı sinyali geçtiğinde ise treni hemen durduracak kabiliyete sahiptir. TCDD'nin yaklaşık 500 lokomotifine Tülomsaş tarafından üretilecek ATS cihazı monte edilecek."

    Tren kazaları müdürü bitirdi

    Karaman sessiz(üstte), Karar Yıldırım'ın.

    Ulaştırma Bakanı Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Karaman ve Genel Müdür Yardımcısı Ergüleç'in görevden alınmasına ilişkin kararnameyi Başbakanlığa gönderdi. Yıldırım, 'Yargının da rahat çalışması açısından böyle bir karar aldık' dedi


    RADİKAL - ANKARA - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım beklenen kararı aldı. Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Genel Müdür Yardımcısı Ali Kemal Ergüleç'in görevden alınmasına ilişkin kararnameyi Başbakanlığa gönderdi. Köşk'ün de onaylaması halinde Karaman, genel müdürlük koltuğundan olacak.
    39 kişinin hayatını kaybettiği Pamukova'da yaşanan 'hızlandırılmış tren' faciası ve 20 gün sonra meydana gelen Tavşancıl kazasından sonra Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın istifası yönünde kamuoyu baskısı oluşmuş, ancak Yıldırım ve Karaman istifa etmeye yanaşmamıştı. Pamukova kazasından sonra suçu makinistlerin hızlı gitmesine bağlayan TCDD'ye, Pamukova Savcılığı tarafından atanan bilirkişi heyetinin raporu darbe indirmişti. Raporda, makinistlerin yanı sıra TCDD de 'yol ve sinyal' sistemindeki eksiklikler nedeniyle 8'de 4 kusurlu sayılmıştı.
    Daha sonra da Ankara Savcılığı Karaman hakkında soruşturma izni istemiş, hükümet iznin verildiğini açıklamasına rağmen, Ulaştırma Bakanlığı müfettiş tayin ettiğini ve müfettişlerin raporundan sonra iznin verileceğini söylemişti. Yaşanan gelişmeler üzerine istifa etmeyen ve görevden alınmayan Karaman'ın, dün akşam saatlerinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Başbakanlığa gönderdiği kararname ile görevden alındığı bildirildi.
    Yıldırım konuyla ilgili şunları söyledi: "Bilirkişi raporlarının bir kısmı çıktı, bir kısmının çalışmaları da devam ediyor. Bütün bu sürecin sonunda biz, bir tasarrufta bulunmayı planlıyorduk. Ancak konunun çok fazla speküle edilmesinin, demiryollarına ve demiryolu taşımacılığının geleceğine olumsuz bir etki yaptığını düşünerek, bu süreci beklemeden, yargının da daha rahat çalışması açısından böyle bir karar aldık. İnşallah bu kararla artık demiryollarımızla ilgili bu spekülasyonlar sona erer ve bu ülkenin ihtiyacı olan demiryollarına yapılan yatırımlar ve çalışmalar hız kesmeden devam eder."
    Kulislerde, Karaman'ın görevden alınmasının bizzat Başbakan Erdoğan tarafından istendiği de konuşuluyor.







  • evet dostum gerçekten çok üzücü bir olay. devler milyarlarca zarar ediyor böyle durumlarda.
  • birde şöyle bir olay oldu. Bu hat üzerinde çalışmak istemeyen makinistleri işten çıkardılar. Makinistler bile bu kazayı daha önceden sezmişlerdi. Trenciliği bilmeyen insanlar demiryollarını yönetirlerse böyle olaylar daha çok meydana gelir. Hayatını kaybeden görevlilere yazık oldu.
  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.