Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (95. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
755.691
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cps42


    quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe


    quote:

    Orijinalden alıntı: cps42


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    cps42,

    R ve D konumları arasında vites geçişleri daha sert olur.bu bir vuruntu değildir.bu durum normaldir kafaya takmayın.. özellikle direksiyon tam sola veya sağa döndürülünce ve geri manevra yaparken (mesela araçla iki araç arasına park ederken) daha çok hissedilir.. şanzımanınızı boşuna kurcalatmayın.. sadece bakımlarına ve yağ değişimine dikkat edin yeter..


    tekrar selamlar,
    Mete hocam birkaç gün önce size bir sorum olmuştu ve yukarıdaki cevabı verip beni önemli ölçüde rahatlatmıştınız.
    ancak bu ses bende takıntı oldu ve aracımı bugün sanayide bi ustaya daha götürdüm arabayı lifte astı ve alt korumayı söktü. araç liftteyken R ve D konumları arasında geçiş yaptırdı ve akislerde hafif boşluk olduğunu gördük. ama asıl sorunun şanzımanla akis arasında olan adını ustanında bilmediği hareketi arkaya aktaran kutudan kaynaklandığını gördü. aracım 4 çeker olduğundan ve vuruntunun o kutudan geldiğini görünce bende ikna oldum. Usta basit bi arıza sanırım ama yinede ankarada bilen birine baktırmak gerektiğini burda kurcalattırmamam gerektiğini. Ama dişliler vuruyor gibi olduğundan beklemenin zararlı olabileceğini söyledi.Dişliler vuruyor gibi bu bekledikçe daha çok arıza yaparmı? ve bu kutu nedir? bu ses oldukça aracıma rahat binemeyeceğim.
    Saygılar....


    şu anda evden çıkmak üzereyim o yüzden detaylı mesajımı sonra yazacağım.
    bahsettiğiniz kutu : transfer kutusu ( ingilizce aratmak isterseniz transfercase veya transferbox olarak aratın google'da)


    Mesajınızı merakla bakliyorum


    transfer kutusu, içerisine şanzımandan giren şafttan aldığı hareketi, zincir vasıtasıyla kardan miline aktaran ve hareketi sağlayan ve şanzımana benzer daha küçük bir dişli kutusudur. ayrıca 4 çeker araçlarda 4x2 veya 4x4 veya 4x4 lowmode çalışmayı sağlayan bu parçadır. 4x4 olmayan arka itişli araçlarda da eğer şanzımanın konumu arka diferansiyelin hizasından uzaksa, daha basit bir modeli kullanılır.

    şanzımanın şaft vasıtasıyla ilettiği hareketi zincir vasıtasıyla kardan miline aktardığından, bazı durumlarda bu zincirde zaman içerisinde esneme görülebilir. işte bu esneme olduğu durumda zincir harekete geçtiğinde, gücü gerilmeden sonra aktarmaya başlayacağı için, tam gerilme anında bir vuruntu olması normaldir çünkü gerginliğini kaybetmiştir. ideal olan tamamen gergin bir zincirdir, ve hareket milimetrik olarak başladığı an bunu kardan miline iletmesidir . bu durumda hiç ses olmaz.

    örneğin benim kamyonetimde ses artık kendini aştı , 60 kmde zincir gümbür gümbür dövüyor transfer kutusunu. koparsa olduğu gibi yenisini alıp takacağım. kompadığı sürece sorun yok. yük taşımaktan ve dağ bayır gezmekten oldu. bir dönem de yağ kaçırdı yağ tehlikeli seviyeye düştü falan filan. çok takmayın bence. sağlık olsun :)

    umarım anlatabilmişimdir.

    uzun müddet bir sorun çıkmadan kullanılabilir, ama bu vuruntu ziciri zaman içerisinde daha da esnetecek, ve dolayısıyla ses artabilecektir. açtırmanızı hiç tavsiye etmem, çünkü şimdi de açtırıp zinciri değiştirseniz aynı masraf ( ki genellikle zincir ayrıca satılmaz transfer kutusu direkt değişir ), sorun büyürse e-bay'den recon işlemi yapılmış çıkma bir transfer kutusu bulursunuz, getirtip taktırırsınız, olur biter :)

    edit : bu durum genellikle yük taşıyan kamyonetlerde ( misal benimki ) zorlanmadan dolayı görülür. sizin aracınızda bu durumun olması da biraz ilginç aslında. transfer kutusu yağsız mı kaldı diye de düşündüm, kardan milinin transfer kutusundan çıkış yaptığı yerde conta ( keçe ) var. transfer kutusunun yağını tamamlayıp bir bakın bakalım damlama varmı. varsa o contayı muhakkak değiştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackcoupe -- 24 Mart 2011; 21:48:04 >




  • verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
    Transfer kutusunun yağsızmı kaldı diye burdada kontrol ettiler yağda bi sıkıntı yok.Dediğiniz gibi zincir olayı olabilir.
    Yarın Ankara'ya gidince anlıycaz artık sıkıntının ne olduğunu. bu şekilde binmek beni huzursuz ettiği için beklemek zor. bir an önce arızasını giderip keyifle aracıma binmek istiyorum.
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cps42 -- 24 Mart 2011; 22:00:53 >
  • inşallah başka yerini bozmazlar bir tarafı yaparken.
    bu parçaların ayarları ve birbirleriyle senkronizasyonları son derece hassas. bir kere açıldığı zaman, kapatılırken muhakkak yenilenmesi gereken keçeleri var. avrupada ve amerikada genellikle tamir etmiyorlar, direkt çıkma ve profesyonel şanzıman atölyelerince recon işlemi yapılmış parça alıp takıyorlar. çünkü tamiratta astarı yüzünden pahalıya geliyor.

    yerinizde olsam tereddüt ederdim tamirata girişmek için.

    kararınızı verdiğinize göre Allah kolaylık versin.
    umarım sorununuz halledilir.
    saygılarımla.
  • son bi soru daha sorayım. araçtan araca muhakkak farkeder ama maliyeti konusunda bi fikriniz varmı?
  • blackcoupeye katkıları için teşekkürler..
  • Arkadaşlar araç 2003 Vectra C 2.2. active select AISIN 55-50SN AF23 şanzıman.

    şanzımanın yağını değiştirmeye karar verdim. Ama bununla ilgili herkes bişeyler diyor. Veya farklı yağlardan bahsediliyor.

    ya olarak;


    Yağ Önerileri;
    - Mobil ATF 3309

    - Dextron III

    - GM 19 40 771

    - GM 19 40 773+her 1 litre için her birinde 2 damla yağ bulunan ve tanesi 27 tl olan şırıngalar.



    En çok dikkatimi çeken GM 19 40 773 olanı. litresine 160-170 tl diyorlar Bunlara şırıngadaki yağ da eklendi mi litresi 200e dayanıyor. 8 litre değiştirilince 1500 tl sadece yağ tutoyor.



    Bir de değiştirme şekliyle iligli farklı yorum ve görüşler var.
    - Tapayı aç, esikisini boşalt yenisini ekle.

    - 8 lt'nin 6 litresini değiştir.

    - 2,3 boşalt ekle, boşalt ekle bu şekilde yaklaşık 15 litre kullanarak değişimi yap.



    Öncelikle daha önce bu araç ve şanzumanı kullanan arkadaşlar böyle bir değişimi yaptılar mı, yaptılarsa nerede yani özel mi yoksa serviste mi yaptılar ve hangi yağı ne şekilde değiştirdiler? Değişim öncesinde nasıldı, değişim sonrasında nasıl bir durum ortaya çıktı.



    Zaman ayırıp cevaplayan arkadaşlar için teşekkürler.




  • makifa,


    focus araçlarda şanzıman filtresi değişimi şanzıman dağıtılmadıkça mümkün değildir.yani araçta değiştirilebilen bir filtre yoktur.yağı iki türlü değiştirtebilirsiniz.. birincisi klasik yöntem olan boşaltma tapasını açıp yağı mümkün oldukça boşaltıp yerine yenisini ekleyerek.. bir diğer yöntemde ise makine kullanarak. bana göre ikinci yöntem daha doğru ve etkilidir.


    Dargure,

    aracınızda dexron3 kullanmanız yeterlidir. şanzıman beş ileri olduğundan yağ mutlaka tam sentetik olmalıdır. mobil atf 3309 Türkiyede bulunmaz.bu yağ da uygundur.. boşaltma yöntemlerinde ise tapa açılarak yapılan boşaltmalarda sadece bir miktar yağ boşalmakta ve tork konvertörü içinde bir miktar yağ kalmaktadır.bu sorun ile uğraşmamak ve çok para ve gereksiz yağ ziyan etmemek için en doğrusu makine kullanımıdır..
  • mete hocam bugun 98 model peugeot 306 aracımın otomatik sanzıman yagını samsunda epey aradım en sonunda katalogdaki orjinal yagı lt 71141 kodlu mobil toptancısından aldım yagı servisteki ustama verdim sohbet ederken yagın kırmızılığından falan bahsederken ustam bu yag kırmızı olmaz renksiz yani beyaz olur dedi.ben içimden gulerken yagı actık gercektende beyaz renkte.internette mobilin tanıtımlarında falam yagın motor yaglarından ayırtedilebimesi için kırmızı olarak renklendirildiği yazıyordu.ama kuutudan beyaz cıkınca sasırdım.yagı değiştirdik sanzımanda sorun yok ama içime kurt dustu yag sahte desem oda olamaz cunku samsun ana dagıtıcıdan aldım.geriye yagın rengini mobil değiştirdi secenegi kalıyor.mobil musteri hizmetlerinden teknik yardım bolumunu aradım mesai bitmiş.bu nedenle bilgi alamadım.siz de yazılarınızda yagın kırmızılığından bahsediyorsunuz bu durum hakkında bilginize danışmak istedim.
  • cinarxx,

    bazen bu tarz durumlar olabilir.genelde yağın rengi kırmızıdır ama rengi yeşil ve sarı olan yağlar da vardır.yağlara eklenen maddeler yağın motor yağından ayrılmasını kolaylaştırmak içindir. şanzıman yağı kırmızı iken bir sızıntı olduğunda sizin sızıntının şanzıman yağı kaynaklı olduğunu bilmeniz içindir.bu rengin başka fonksiyonu yoktur.. yani sizin yağınızın beyaz olması aracın çalışmasında bir sorun yaratmaz ama sızıntı olması durumunda şanzıman kaynaklı olduğunu anlamak zor olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 25 Mart 2011; 19:40:54 >
  • sn cps42

    arkadaşım bu 42 konyayımı temsil ediyor ankaraya gitmediyseniz size bir önerim olucaktı karatayda selçuklu oto var eski sanayiden gitmiş baya namlıymış bi göster istersen tlf 2368475 nurettin usta benim arabayı hemen çek yapalım gibi klasik yöntemle sökmeden önce sebep elemanları buldular sen bunları yaptır düzelmez ise öyle gel dediler ve ücrette talep etmediler buda bende iyi bir izlenim bıraktı çünkü ondan önce başka biri paldır küldür makinasız kara düzen söktüler çok şükür herhangi bir sıkıntıda olmadı bi düşün istersen
  • tork konvertörlü otomatik viteslerde konvertör 2 ve üstü viteslerde motora kilitlenir.ve belli hızlara inince devreden çıkar.. kilitlenme olması için aracın her viteste yani 1 den sonraki viteslerde 2,3,4 ve varsa 5 te belli bir hıza ulaşması gerekir.örnek olarak 2ci viteste kilitlenme için 35 km 3. viteste kilitlenme için 55 km gibi.. bu hızların altına inilince de motordan ayrılır konvertör çünkü hız kaybı olunca konvertör gene tork üretmelidir.. kilitlenme fonksiyonu bir solenoid tarafından kontrol edilir.bu solenoidde bir sorun olabilir. veya vites kutusunun yağ değişim zamanı gelmiştir. otomatik vites sistemlerinin düzgün çalışması için yağın da iyi durumda olması ve doğru yağ olması çok önemlidir.





    sn mete bey tüm yazdıklarınız için çok teşekkür ederim bilginizle her yazdıgınızdan yeni şeyler ögrenmekteyiz çok sağ olun
    şimdi yukarıda bahsettiginiz konu acaba benim sorunum olabilirmi diye düşünmekteyim çünkü otomatik vitesle çok aşina degilim
    dogru arabam arızalımı degilmi tamda emin degilim çünkü sadece 3 den 2 almalı artık dedigim 40 km civarı çekiş düşüyor ve gaza normal bir şekilde basarsam gitmiyor hissi veriyor ayagımı gazdan çekince 20km de sanki hopluyor yani sesi degişiyor ve 10 km de sert bir şekilde 1 alıyor ayrıca araba sabah sogukken daha hissettiriyor sıcakken bu her zaman böyle degil saygılar teşekkürle hoşçakalın




  • talhakaan,


    teşekkür ederim övgüne ve ilgine.. aracınızın model yılı ve kmsi nedir? tam otomatik mi? acaba araçtaki yağın rengi ne? kalitesi ne durumda? önce bunları bilmek gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhakaan

    sn cps42

    arkadaşım bu 42 konyayımı temsil ediyor ankaraya gitmediyseniz size bir önerim olucaktı karatayda selçuklu oto var eski sanayiden gitmiş baya namlıymış bi göster istersen tlf 2368475 nurettin usta benim arabayı hemen çek yapalım gibi klasik yöntemle sökmeden önce sebep elemanları buldular sen bunları yaptır düzelmez ise öyle gel dediler ve ücrette talep etmediler buda bende iyi bir izlenim bıraktı çünkü ondan önce başka biri paldır küldür makinasız kara düzen söktüler çok şükür herhangi bir sıkıntıda olmadı bi düşün istersen

    sn talhakaan,
    arkadaşım ilginize teşekkürler. Söylediğiniz ustaya muhakkak uğrıycam.
    cuma sabahtan Ankara'ya gittim (reklam olarak kabul edilmez) ise hüseyin ustaya götürdüm arabamı. Usta arabaya bindi baktı. Sonra lifte astı liftteyken R ve D geçişlerini yapıp aracı kontrol etti. Bugüne kadar şanzıman gitmiş diyen bütün ustaların aksine sayın mete hocam gibi oda sesin şanzımandan kaynaklanmadığını, transfer kutusundada hiçbir sorun olmadığını söyledi. beni bi ustaya yönlendirdi akislerdeki boşluğu hallettik. daha sonra şanzımana bi program yükletti. ses önemli ölçüde azaldı. Ses azda olsa Hala var ama benim içim şu an rahat en azından şanzıman ve transfer kutusunda bi sıkıntı olmadığını biliyorum. Hatta gtimişken aracımdaki diğer ufak tefek ses sorunlarını kendilerine söyledim ve "2005 model arabadan ses gelir abim kafana takma" diyenlerin aksine tüm söylediklerimi dikkate alıp o ufak ama gıcık veren sıkıntılarımıda giderdiler.
    Mete hocam ve Hüseyim ustam gibi insanlardan Allah razı olsun diyorum başka bişey demiyorum.




  • sn cps42

    sizin adınıza sevindiğimi belirtmek isterim bu arada sayın mete beyinde hakkı ödenmez kuşkusuz hiç bir kar amacı gütmeden yaptıgı bu hizmet takdire şayan doğrusu ona katkılarından ötürü teşekkürler özellikle teknoloji olarak bir hayli eski sayılabilinir şanzıman konusu hala maalesef yetişmiş eleman yok bu konuda benim sanayide tavsiye üzerine gittigim usta ne makina var ne birşey tamamen kulak ve göz kontrolü ile tadilat yaptıgın masrafa olmadıgına ve arabasız kaldıgına gerçi mete bey beni baya usta kadar olmasada birşeylri ögrenmeme sebep olda sağ olsun
    aracın makina ile kontrol edildigi yerlerin oldugunu ögrenmiş olduk ve henüz ikinci sefer gidemedim ama nurettin ustanın baya faydası oldu
    size kazasız ve iyi günlerde binmenizi ve tadilatın umdugunuz gibi olması dileklerimle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhakaan

    tork konvertörlü otomatik viteslerde konvertör 2 ve üstü viteslerde motora kilitlenir.ve belli hızlara inince devreden çıkar.. kilitlenme olması için aracın her viteste yani 1 den sonraki viteslerde 2,3,4 ve varsa 5 te belli bir hıza ulaşması gerekir.örnek olarak 2ci viteste kilitlenme için 35 km 3. viteste kilitlenme için 55 km gibi.. bu hızların altına inilince de motordan ayrılır konvertör çünkü hız kaybı olunca konvertör gene tork üretmelidir.. kilitlenme fonksiyonu bir solenoid tarafından kontrol edilir.bu solenoidde bir sorun olabilir. veya vites kutusunun yağ değişim zamanı gelmiştir. otomatik vites sistemlerinin düzgün çalışması için yağın da iyi durumda olması ve doğru yağ olması çok önemlidir.





    sn mete bey tüm yazdıklarınız için çok teşekkür ederim bilginizle her yazdıgınızdan yeni şeyler ögrenmekteyiz çok sağ olun
    şimdi yukarıda bahsettiginiz konu acaba benim sorunum olabilirmi diye düşünmekteyim çünkü otomatik vitesle çok aşina degilim
    dogru arabam arızalımı degilmi tamda emin degilim çünkü sadece 3 den 2 almalı artık dedigim 40 km civarı çekiş düşüyor ve gaza normal bir şekilde basarsam gitmiyor hissi veriyor ayagımı gazdan çekince 20km de sanki hopluyor yani sesi degişiyor ve 10 km de sert bir şekilde 1 alıyor ayrıca araba sabah sogukken daha hissettiriyor sıcakken bu her zaman böyle degil saygılar teşekkürle hoşçakalın




    sn mete bey bu foruma ve katılımcılarına destek oldugunuz için çok teşekkürler
    benim ilk otomatik arabam eşiminde kullanması için almıştım 2000 model hyundaı accent 145000 kmde güzel bir araç aldıgımızda fark edemedigim bir şey oda sizin bahsettiginiz tork konvektörü olabilir yaklaşık 500 km önce febi 22806 dexron3 h yağ degişimi ve filitre değişimi yapıldı filitre baya kirliydi tortu vardı süzgeçte arba ilk günler daha kötü idi yapan usta filitre yagı emdikçe düzelir dedi ama ancak önceki haline geldi bu arada dişlilerinde ve seroneidleri makinası yoktu ama sağlam dedi ustam aktara bilecegim bunlar tam otomatikmi degilmi bilmiyorum baki selamlar




  • talhakaan,


    aracınız tam otomaitktir.500 km önceki yağ değişimi eğer 145000 yapana kadarki ilk değişimse çok geç kalmış bir değişimdir.maalesef solenoidlerin içinde ve yağ kanallarında tıkanıklık olabilir.bu da istenmeyen bir durumdur.size önerim solenoidlerin bulunduğu kutuyı söktürün.bunun için önce yağı boşalttırın.yağı tekrar kullanmanızda bir sakınca yoktur zaten sadece 500 kmde yağ eskimez. bana email adresinizi verirseniz aracınızla ilgili daha detaylı bilgileri içeren bir dosyayı size yollayabilirim.dexron3 konularak da doğrusu yapılmış.. şimdi tek ihtiyacınız olan şey solenoid kutusunun ve solenoidlerin temizlenmesidir.
  • sn.meteg bey.benim 1999 model bora otomatik aracımla ilgili bir sorum olacak.
    araç geri vitesde ve ayağım frene basılıyken bir uğultu(vuruntu)motrda ve araçta bir titreme meydana geliyor,freni bırakınca ses uğultu gidiyor.
    ama rampa da geri vitesle çıkarken ses aşırı bir şekilde geliyor.bu olay sadece geri vitesdeyken oluyor diğer(p+D+1+2+3)viteslerde herhaangi bir şey yok gayet güzel.bu neden olabilir cevaplarsanız sevinirim teşekkürler...
  • scania33,


    üç ihtimal olabilir bence

    1-motor kulaklarında çatlak veya kopuk..

    2-geri vitesi kontrol eden solenoidde sıkıntı

    3-geri vites balatasında sorun.


    ben daha çok 1 numara üzerinde duruyorum..geri vites araca ciddi yük bindiren bir vitestir...frene basınca çıkan katır kutur sesler(vites konumuna bakılmaksızın) otomatik vitesli araçlarda görülür.bu bir arıza değildir..bu sesi bazı kişiler arıza sanıp fren pedalına yeterince basınç uygulamaktan korkarlar ve nadiren de olsa bu kazalara sebep olabilir.bu sesler tamamen normaldir ve fren pedalına basmaktan korkmaya gerk yoktur.
  • teşekkürler yarın serviste gösterecem...
  • Selamlar mete bey,
    2000 model bir 520 sahibiyim triptonik vites. Aracımda şöyle bir sorun var; hafif rampalarda yüke bindiği zaman 2500-3000 devirlerde devir saati gidip gidip geliyor. Önce ateşleme ve yakıt sisteminden diye baya uğraştık ama sonunda şaşmaz sanayiinde Başkent oto diye bir yer şanzımanda tribün diye bir şeyin arızalı olduğunu söyledi, iki gün öncede bursaya gidip geldim (ankarada yaşıyorum) manuelde ve yüksek devirde kullandığımda sorun olmuyor ama düşük devirlerde sanki ayağımı gaza basıp basıp çekiyormuşum gibi davranıyor. Arka lastiklerin ordan hafif bir hırıltı seside geliyor. Ayrıca D modundayken bazen 6000 devirde vites değiştiriyor. Tribün denen olaymı sorun çıkarıyor sizce? yoksa durum nedir. Yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.