Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (93. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • syildiz,


    sanırım araç lpgli.. eğer böyleyse bu sorun lpg ile ilgilidir.. bu konuda size ancak lpg servisi yardım edebilir..bir diğer ihtimal ise su hararet müşüründe sorun olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 20 Mart 2011; 14:51:11 >
  • tüm forumdaki arkadaşlara cümleten merhabalar
  • sayın meteg usta ilminiz bizi hayran ediyor bukadar marka ve değişik tipteki şanzımanlar içinde aşkolsun vede helal olsun demek isterim
    ben gaz kelebek işini hallettim ve ufacık bişi ama araba resmen sagırmış çekiş süper arttı ama daha yeni taktırdıgım için tam emin degilim
    gördügüm kadar 3 ten 2 ye gene zor alıyor ama gitsemmi beklesemmi diye düşünmüyor en azından biraz deneyip sizin ve kadim doslarınızın
    fikrinizi her daim almak isterim allaha emanet olunuz
  • syildiz_61 arkadaşım aracınız kış şartlarında devir iyice düşüyor vede hareket ettirmek istediginizde stop ediyorsa ve ısındıgında hiç o değil diyorsan aynı dert bendede var şimdi havalar ısındı çok az var hemen geçiyor ve ustaya götürdüm ısındıgı için arızayı göremiyorlar bir gece ordada bıraktım arızayı bulamadılar şimdi forumdaki arkadaşlardan ögrendigm kadarı ilen katalizör üzerindeki bir sensör var bu sensör aracın yakıt devri oksijeni ve bilimum ayarları yapıyor o kirli oldugunda bu sorun baş gösteriyor degiştirmeden deneme yolu ise saç kurutma makinası ile elemanı ısıt ve öyle çalıştır düzeldi ise ister temizlettir ister yenile
  • Meteg ustam forumu okudum mükemmel bilgiler vermişsiniz.Benim 1999 model 166000 km de otomatik vites Honda civic aracım var.Aralık ayında özel serviste şanzıman yağı değişimi yaptırdım. Bir süre sonra araç soğukken hareket edip araç 2.vitese geçtiğinde araçta sanki bir yığılma oluşuyor ve gaza basamama rağmen devir çok fazla yükselmiyor ve araç 3.vitese geçmiyor.Bu vaziyette kırk elli metre yol gidince araç bir anda roketliyor gibi oluyor ve sorun ortadan kalkıyor aracı gün içinde uzun süre park etmezsem bir daha sorun yaşamıyorum.Araç iki saat park halinde kalıp yağlar soğuyunca sorun tekrar ortaya çıkıyor.Geçen ay mobilin 3 seri yağı ile tekrar şanzıman yağını başka bir tamirci arkadaşımla değiştirdim.Sorun biraz azalır gibi olmakla beraber ara ara yine devam etti.On gün sonra yağ seviyesini kontrol edip bir miktar yağ ilavesi yaptık.On gündür havalar sıcaktı ve ben aracımda bu sorunu yaşamadım.İki gündür geceleri hava sıcaklığı on derecenin altına düşünce tekrar sorun ortaya çıktı. Bir süre önce aracın ilk yağ değişimini yaptırdığım özel servise sorunu bildirdim bana 2.vites kutusundaki baskı plakalarda sorun olabilir dediler ve bayağı bir masraftan söz ettiler fakat benim aklıma pek yatmadı.Eğer sorun baskı plakada olsa bunu 2.viteste devamlı yapmazmı arabayı soğukken 2.vitesteki yığılma sorununu kısa mesafede atlatıktan sonra çok dik yokuşlarda araç özellikle 2.viteste gidecek şekilde çok kullandım bir daha sorun yaşamadım buda bence baskı plakada sorun olmayacağını gösteriyor.Sorun hakkında vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.




  • cgk,


    bence sorun vites kutusu yağ hararet müşürü ile ilgili.. bu müşürde sorun olabilir. bunu yeniletin ve sorun çözülecek mi bakın.. çünkü aracınızın vites sistemi cvt dir ve bu araçlarda baskı plakası yoktur.cvt çeşitli şekilde uzayıp kısalan kauçuk kasnakların vites oranlaması yapması prensibi ile çalışır.ilk yaptırmanız gerek şey müşürü kontrol ettirmek bu müşür vites kutusu dışında solenoidlerin yanında bulunur. ve iki ağızlı anahtar ile sökülür.elbette önce konnektörü sökmek ve konnektörde oksitlenme veya başka bir sorun varmı bakılması daha iyi olur.

    cvt konusunda daha fazla bilgi için google da arama yaptırın..
  • meteg ustam 2001 otomatik fiat brava aracım var 58bin km de. yağını sürekli kontrol ediyorum. bahsettiğiniz gibi kan kırmız. araç 3 aydır bende. ilk sahibinden aldım. 15-30-45 binlerde servise girmiş. ancak garanti belgesine işlemeyip fatura kesmekle yetinmişler yapılan işlemler için. kitapçığa baktığımda Tutela GI/2 otomatik şanzuman yağı kullanılacağı ve 20bin km de bir değiştirilmesi gerektiği yazıyor. aracın önceki bakımlarında değişip değişmediğini servis bilgisayar kayıtlarından göremedik. faturalarda da sadece yağ değişim yazıyor. Benim sorum: kitapçıkta 20bin de bir demesinerağmen servis iki yıl ya da 90bin de bir diyor. hoş 2 yılda yapabileceğim 20 bin zaten de. hangisine itibar etmeli.
    bir de diğer arkadaşların belirttiğine benzer bir durum ben de yaşıyorum.
    sabahları ilk çalıştırmadan sonra hareket ettiğimde 1-2km gidene kadar araç 1 viteste (daha doğrusu 4bin devre kadar) gidiyor. eğer basıp 4bin devre gelirsem hemen (ama biraz sarsıntılı) 2. vitese geçiyor. motor hararet çubuğu bir çubuk ilerler ilerlemez 2bin devirlerde yumuşak geçişlwer oluyor. bu bir problem midir acaba?
    aracımın yakıtı yaklaşık 2001 yılı üretimi fabrika verileri ile örtüşüyor. ara hızlanmaları, sollamalarda kick of yapması geriye kaçırmaması bana büyük sürüş konforu sağladı. acac bravaların bu üretimlerinin otomatik kutusunu hangi firma üretmiştir? aracı uzun yıllar kullanmayı düşünüyoruz ve tavsiyelerinize uyacağım. foruma daha başka nasıl mesaj yazacağımı bulamadım bu şekilde yazdım. kusura bakmayın.




  • servisin yil veya km arasindaki ilk hangisi doluyorsa onu uygulayacaksin.ornegin 2 yil oldu ama km 15 bin , yila bakarak degistireceksin , bir yil icerisinde 100 bin km yaptiysano zaman yila bakmaksizin degisim yapicaksin.eger servisin degistirip degistirmediginden emin degil isen bence merakta kalmaktansa dogru bir yag ile degisim yaptirmani oneririm.hem zamanindan once yag degistirmenin hic bir sakincasi yok.degistir en azindan icin rahat olsun.yag degisime apra vermeyip ileride dogabilecek arizalar seni daha fazla uzebilir.motor ve $anziman soguk iken daha gec vites degi$mesi normal olarak saniyorum.$ahsen kendi aracimda ayni $ekilde.soguk iken daha gec vites degisiyor.oneri olarak $anzimanin biraz isinmasini bekleyin ve soguk iken fazla devir cevirtmeyin , cunku daha kolay a$inma olacaktir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: sombahar

    meteg ustam 2001 otomatik fiat brava aracım var 58bin km de. yağını sürekli kontrol ediyorum. bahsettiğiniz gibi kan kırmız. araç 3 aydır bende. ilk sahibinden aldım. 15-30-45 binlerde servise girmiş. ancak garanti belgesine işlemeyip fatura kesmekle yetinmişler yapılan işlemler için. kitapçığa baktığımda Tutela GI/2 otomatik şanzuman yağı kullanılacağı ve 20bin km de bir değiştirilmesi gerektiği yazıyor. aracın önceki bakımlarında değişip değişmediğini servis bilgisayar kayıtlarından göremedik. faturalarda da sadece yağ değişim yazıyor. Benim sorum: kitapçıkta 20bin de bir demesinerağmen servis iki yıl ya da 90bin de bir diyor. hoş 2 yılda yapabileceğim 20 bin zaten de. hangisine itibar etmeli.
    bir de diğer arkadaşların belirttiğine benzer bir durum ben de yaşıyorum.
    sabahları ilk çalıştırmadan sonra hareket ettiğimde 1-2km gidene kadar araç 1 viteste (daha doğrusu 4bin devre kadar) gidiyor. eğer basıp 4bin devre gelirsem hemen (ama biraz sarsıntılı) 2. vitese geçiyor. motor hararet çubuğu bir çubuk ilerler ilerlemez 2bin devirlerde yumuşak geçişlwer oluyor. bu bir problem midir acaba?
    aracımın yakıtı yaklaşık 2001 yılı üretimi fabrika verileri ile örtüşüyor. ara hızlanmaları, sollamalarda kick of yapması geriye kaçırmaması bana büyük sürüş konforu sağladı. acac bravaların bu üretimlerinin otomatik kutusunu hangi firma üretmiştir? aracı uzun yıllar kullanmayı düşünüyoruz ve tavsiyelerinize uyacağım. foruma daha başka nasıl mesaj yazacağımı bulamadım bu şekilde yazdım. kusura bakmayın.




  • meteg hocam daha önce de yazmıştım brodway otomatik şanzıman arızasını hala yaptırmadım ve kendim yapmayı düşünüyorum ama bu selenoidleri tamir takımını conta v.s. nerden temin edebilirim ?
  • yubita,


    nerede yaşıyorsun bilmiyorum ama büyük şehirlerden birindeysen İstanbul,Ankara veya İzmir bu şehirlerde oto sanayilerde şanzıman parçacıları ve çıkmacıları olur.şanzıman tamir takımı alıp bu parçaları yenileyebilirsin.ama çok dikkat et mutlaka doğru şanzıman parçalarını al.çin malı alma mümkünse Taiwan veya japon malı al.


    sombahar,


    ramadan gerekli şeyleri söylemiş ben de bir kere daha yazayım.. otomatik vitesli araçlarda şanzıman yağı 60,000 km veya 6 senede bir.. motor yağı 15,000 veya senede bir değişir.neden böyle söylenir? çünkü aracın 1 senede veya 5 senede kaç km yapacağı kesin olarak bilinemez.. sıfır araç alan iki kişi düşün... bir x kişisi öbürü de Y kişisi.. X kişisi bir senede 60,000 yapsın Y kişisi de 7 senede 40,000 km yapsın.. şimdi X kişisi 1 senede 60 yaptığı için yağı değiştirmelidir.. Y kişisi ise 7 senede 40,000 yapmıştır ama 6 seneyi geçtiği için km olarak dolmasa bile yağ değişmelidir...

    soğuk bir motor sabah çalıştırııldığında şanzımanda soğuktur ve içindeki yağ eğer şanzımanın tam sentetik değilse yağın akışkanlığı azdır.akışkanlığı az olan yağ soğuk şanzımanda yeteri kadar dolaşıp her yere ulaşamaz.eğer araçta kullandığınız şanzıman yağı tam sentetik değilse tam sentetik ile değiştirin.ve aracınızı normal çalışma sıcaklığına gelene kadar yüksek devirlere mümkün olduğunca çıkarmayın.. 3000 deviri mümkünse geçmeyin.. bu şanzımana olduğu kadar motora da zararlıdır.bir motor çalıştıktan sonra(sabah soğuk çalışmada) tam yağlama ancak çalıştıktan 45 saniye ile 1 dakika arasında olur.ben kendi aracımda sabah soğuk çalıştırmada aracı 45 saniye rölantide tuttuktan sonra yürütürüm.. motor tam ısınmadan da 2500 deviri geçmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cgk,


    bence sorun vites kutusu yağ hararet müşürü ile ilgili.. bu müşürde sorun olabilir. bunu yeniletin ve sorun çözülecek mi bakın.. çünkü aracınızın vites sistemi cvt dir ve bu araçlarda baskı plakası yoktur.cvt çeşitli şekilde uzayıp kısalan kauçuk kasnakların vites oranlaması yapması prensibi ile çalışır.ilk yaptırmanız gerek şey müşürü kontrol ettirmek bu müşür vites kutusu dışında solenoidlerin yanında bulunur. ve iki ağızlı anahtar ile sökülür.elbette önce konnektörü sökmek ve konnektörde oksitlenme veya başka bir sorun varmı bakılması daha iyi olur.

    cvt konusunda daha fazla bilgi için google da arama yaptırın..



    Mete bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Biraz önce tamirci arkadaşımlada konuyu paylaştım yarın tanıdığı bir otomatik şanzıman ustası varmış aracı ona göstericez.Fakat daha önce ilk şanzıman yağı değiştirdiğim özel serviste sorunu göstermek için gittiğimde bana çanak benzeri bir parça gösterdiler ve çanağın içersinde plaka olduğunu söyledikleri bir sürü parça gördüm bu plakalarda kaçırma vardır diyorlar.Saatlerdir internette bahsettiğiniz CVT konusunda araştırma yapıyorum kafam karıştı tam detaylı açıklama bulamadım.Birde sormak istediğim şanzıman için hangi markanın yağı daha daha iyidir.




  • cgk,


    cvt güzel bir sistemdir ama karmaşıktır ve de yüksek torku kaldıramamaktadır.arıza çıkardığında tamiri de pahalıya mal olmaktadır. yağ konusunda ise en doğrusu tam sentetik özelliklerde yağ kullanmaktır.bu yağlarda dexron3g dediğim normlarda olandır.marka önemli değildir.yağın tam sentetik olması önemlidir.

    bence cvt şanzımandan iyi anlayan bir servis bulmanız en doğrusudur..
  • Teşekkür ederim.Yarın inşallah bir sonuca ulaşırız.
  • rica ederim cgk.. kafana takılan başka şey olursa yaz çekinme..
  • Mete Ustam işinize karışmak gibi olmasın ama 99 Civic'lerde CVT değil klasik tork konvertörlü otomatik şanzıman bulunmakta bildiğim kadarıyla.
    Ev arkadaşımda da aynısından var,hatta birkaç ay önce bir iki sorum olmuştu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhakaan

    syildiz_61 arkadaşım aracınız kış şartlarında devir iyice düşüyor vede hareket ettirmek istediginizde stop ediyorsa ve ısındıgında hiç o değil diyorsan aynı dert bendede var şimdi havalar ısındı çok az var hemen geçiyor ve ustaya götürdüm ısındıgı için arızayı göremiyorlar bir gece ordada bıraktım arızayı bulamadılar şimdi forumdaki arkadaşlardan ögrendigm kadarı ilen katalizör üzerindeki bir sensör var bu sensör aracın yakıt devri oksijeni ve bilimum ayarları yapıyor o kirli oldugunda bu sorun baş gösteriyor degiştirmeden deneme yolu ise saç kurutma makinası ile elemanı ısıt ve öyle çalıştır düzeldi ise ister temizlettir ister yenile

    Sn talhakaan;
    <bendeki araçta baktılar hiç bir sorun bulamadılar.Yalnız bendeki araçta stop etme veya kalkmada sıkıntı yok.ısınana kadar devir saati çıkıp düşüyo.ısınınca sizin dediğiniz gibi kesiliyo.Bahsettiğiniz parça tam katalizör üzerinde mi acaba?Yarın bir bakayım ona..
    Teşekkür ederim.
    Sn mete usta;
    Araçta lpg bulunmamakta.Yukarıda bahsettiğim gibi devir saati çıkıp iniyo.Bir kaç yere gösterdim bulamadılar.Sn talhakaan bey gibi aracıda bıraktım çözemediler.Aklınıza gelen başka bir şey var mıdır acaba?Yada yaşadığınız gördüğünüz benzer bir olay.Dediğinizede baktırayım bir.Teşekkürler




  • sapultra,


    bu bilgiyi kesin olarak doğrulatabilirmisin? eğer öyleyse arkadaşa yazdıklarımızı gözden geçirmek gerekir. ayrıca ben herşeyin doğrusunu bilirim iddiam yok.. yorumun için sağol.. bilgiyi doğrulamanı bekliyorum..
  • Hocam araçta bildiğim kadarıyla klasik otomatik şanzıman var dedim zira vites kolu da 4 kademeli.


    Bu Civic'e ait.



    Bu da CVT şanzımanlı bir Honda HRV'ye ait.

    CVT şanzımanda kademe yok diye bildiğim için klasik otomatik olarak biliyorum hocam şanzımanı.

    Kolay gelsin,saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    cps42,

    R ve D konumları arasında vites geçişleri daha sert olur.bu bir vuruntu değildir.bu durum normaldir kafaya takmayın.. özellikle direksiyon tam sola veya sağa döndürülünce ve geri manevra yaparken (mesela araçla iki araç arasına park ederken) daha çok hissedilir.. şanzımanınızı boşuna kurcalatmayın.. sadece bakımlarına ve yağ değişimine dikkat edin yeter..


    tekrar selamlar,
    Mete hocam birkaç gün önce size bir sorum olmuştu ve yukarıdaki cevabı verip beni önemli ölçüde rahatlatmıştınız.
    ancak bu ses bende takıntı oldu ve aracımı bugün sanayide bi ustaya daha götürdüm arabayı lifte astı ve alt korumayı söktü. araç liftteyken R ve D konumları arasında geçiş yaptırdı ve akislerde hafif boşluk olduğunu gördük. ama asıl sorunun şanzımanla akis arasında olan adını ustanında bilmediği hareketi arkaya aktaran kutudan kaynaklandığını gördü. aracım 4 çeker olduğundan ve vuruntunun o kutudan geldiğini görünce bende ikna oldum. Usta basit bi arıza sanırım ama yinede ankarada bilen birine baktırmak gerektiğini burda kurcalattırmamam gerektiğini. Ama dişliler vuruyor gibi olduğundan beklemenin zararlı olabileceğini söyledi.Dişliler vuruyor gibi bu bekledikçe daha çok arıza yaparmı? ve bu kutu nedir? bu ses oldukça aracıma rahat binemeyeceğim.
    Saygılar....




  • şunuda belirteyim hocam bu arada
    bu ses daha önce aracımda olmadığı için ve rahatsız edicek boyutta olduğu için tekrar bilginize başvuruyorum. yani daha önceki cevabınıza inanmamak veya saygısızlık gibi görmeyin. Keşke aracı gösterebilseydik size internet üzerinden bu kadar oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 9192939495
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.