Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (94. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cps42,

    4x4 araçlar ayrı bir uzmanlık gerektirir.benim buradan o parçanın ne olduğu ile ilgili tam bir tespit yapmam zor.en iyisi bu aracı iyi tanıyan özel bir servisten yardım almaktır.bu şekilde sorununuz daha çabuk çözülür diye düşünüyorum.. bu sesin giderilemesi de çok ucuza mal olmayabilir.. yani biraz maliyetli olabilir bunu unutmayın.. özellikle şanzımanın inmesi gerekirse..
  • sıkıntı yaratan bölüm ve bağlantıları muhafazayı sökünce açıkca gözüküyor. zaten çok büyük bi parçada değil. Umarım şanzımana sıkıntı vermemiştir. ustada şanzımanın inmesine gerek olmaz büyük ihtimal dedi. inşallahta öyle olur. bakalım hafta sonu bi Ankara yapıcaz artık. tekrar teşekkürler.
  • syildiz_61

    evet bendeki katalizör üstünde ve ayrıca bazı arabalarda bundan iki adet oluyormuş biri girişte biride katalizör çıkışında kolay gelsin dileklerimle
  • sayın mete bey gaz kelebek araca performans katsada bu sorununu ortadan kaldırmadı hala üçdem ikiye geç alıyor acaba bunu komut veren cpudan olabilirmi çünkü araba durupta başlarsak gayet güzel gidiyor ne ses ne vuruntu tek sorun yavaşlamak ondada yol müsaitse devirli kullanırsam hissettirmiyor
    kimi zaman hiç sorun yok kimi zamansa of ki ne of
    önceki yazılanlarda seroneid ohmlarını kontrol edilebilirliginden bahsetmişsiniz bu nasıl yapılır ( sanzıman sökülmedenmi )makineden hata kodu çıkmıyor
    bide bunlara kitapcıgı atf II öneriyor biz atf III doldurduk bu böyle bir sonuç verebilirmi çünkü içinde kalan yag ile tepkime verebilirmi teşekkürler
    2001 hyundaı accent
  • mete bey daha onceki yazılarınızda 1998 e kadar ki araclarda dexron 2 atf 98 sonrası araclarda dexron 3 atf kullanıldığını yazmıştınız benim aracım 1998 model peugeot 306 benim yag değişimini dexron 2 mi yoksa dexron 3 formatındaki yaglarla yapmam gerekir.cevabınız için simdiden teskkurler.
  • cinarxx,


    dexron2 sadece 1992 ve daha eski araçlara önerilir.1992 ve sonrasında dexron3 tek seçim olmalıdır.

    talhakaan,

    atf3 doğru yağdır ve bu yağın yaşadığınız soruna sebep olma ihtimali yok.sizin aracınızdaki sıkıntı bence şanzıman ile ilgili değil. kitapçığı atf2 önerir çünkü araç üretildiği sene bu yağ vardı.. artık dex2 zor bulunan bir yağ.. solenoid kontrolü için solenoid muhafaza kutusu sökülmeli ama bunu yapmadan önce yağı boşaltmanız gerekir.eğer yağınız yeni ise boşaltılan yağı geri koymakta sakınca yoktur.direnç değerleri fabrika değerlerine yakın bile olsa arıza lambası yanmayabilir.ama bu soleonidlerin sağlam olduğu anlamına gelmez. bir solenoid bu tür sıkıntılar yarattığında en doğrusu yenilemektir..
  • Merhaba Üstadlar,
    Benim araç 2006 model Peugeot 307 (makyajlı kasadan) 2006 model olmasına karşın 37000 km de. (yağ bakımı henüz gelmediği için söylüyorum.)
    Aracı alalı bir sene kadar oldu.
    İlk defa otomatik vites araç kullandığımdan belki tam anlatamayacağım ama bir arkadaş vites geçişleri yavaş diyor.
    Ben kullanırken 2,3,4 viteslerde hiç bir sorun görmüyorum. Ama 1 den 2 ye geçerken bazı durumlarda sorunsuz geçiş yaparken, bazen çok vuruntulu geçiş yapıyor ve arabayı ileri doğru itiyor.
    Bu sorunlu vites geçişi esnasında sanki zamanında vites atmıyor gibi, takılıyor biraz başında sanki, kısaca gecikiyor.
    Ama dediğim gibi 2 den 3 çe geçişte hiçbir sorun yok benim farkettiğim. 3 den 4 e geçişte de hiçbir sorun yok.

    Sizce sorun ne olabilir?
  • Usta merhaba bende biraz okudukdan sonra bir süredir kapıda yatan aracımın sorununu sorayım dedim.

    Proton 415 glsi 1.5 otomatik mitsubishi colt şazımanlı aracımı maslak sanayi de ismini vermek istemediğim br ustaya şanzımanın boşa atmasından dolayı çekici ile yollamak zorunda kaldım. one way -Tamir seti- yağ -türbün vs temizliği ile komple şanzımanı yaptırdık 1.200 lira gibi bir rakkama tbi 2009 da 1 sene garanti verdi ve araç 3. ayında Drive modunda 3. vitese 4000 - 5000 devirde geçiş yapmaya başladı geçtikden sonra vites kaçırmıyor ve yoluna son sürat deva ediyorsun taki 150 160 km hıza geldiğin zaman tekrar bir kacırma olayı yapıyor bu usta bu durumun kendi yaptığı şanzıman ile alakalı olmadığını soyledi başka bir sorun oldugunu bunuda ücret karşılığı yapabileceğini soyledi yaptımadm kavga gürültü derken ben bu aracı 1 seneden fazladır bu sekilde kullanıyorum aracı benden başka kullanan olmadığı için aracı sürekli 2 de kullanıp belirli birhızdan sonra manuelmiş gibi ayağımı gazdan çekip vitesi Drive moduna itip gaza biraz sert bastımmı 3. vitesi kavrıyor ve bıramadan devam ediyorum bu sekilde nereden baksanız 30 bin yapmışımdır fakat zamanla sıkıldım ve simdi binmek bile istemiyorum arabaya yaptırmak istiyorum ve ilk seferki gibi bir ustaya gidicem korkusu bunun önüne geçiyor arabamdan gayet memnunum bu sorun nedir nasıl bir çözüm önerirsin yardımcı olursan sevinirim Kolay gelsin




  • data123,

    otomatik şanzımanlı araçlarda kalkış yaptıktan sonra hızlanma sırasında eğer gazı kesmek zorunda kalırsanız(mesela önünüzdeki araçlar durur veya önünüze bir yaya atlarsa) konvertör tam motora kilitlenmek üzere iken devreden çıkarmış olursunuz.. bu durum normaldir.tork konvertörü 2.3.4 ve varsa 5. viteslerde motora kilitlenir... vuruntu sandığınız bence budur.

    yani kısacası bence bu bir sorun değildir.


    nihatgokhan,

    demek ki bu tamir iyi yapılamamış..başarılı bir tamirden sonra vites kutusu orjinali gibi çalışmalıdır.bir yerlerlde yanlışlık var.işiniz zor bence bu tamiri yapandan sorunu gidermesini isteyin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cps42


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    cps42,

    R ve D konumları arasında vites geçişleri daha sert olur.bu bir vuruntu değildir.bu durum normaldir kafaya takmayın.. özellikle direksiyon tam sola veya sağa döndürülünce ve geri manevra yaparken (mesela araçla iki araç arasına park ederken) daha çok hissedilir.. şanzımanınızı boşuna kurcalatmayın.. sadece bakımlarına ve yağ değişimine dikkat edin yeter..


    tekrar selamlar,
    Mete hocam birkaç gün önce size bir sorum olmuştu ve yukarıdaki cevabı verip beni önemli ölçüde rahatlatmıştınız.
    ancak bu ses bende takıntı oldu ve aracımı bugün sanayide bi ustaya daha götürdüm arabayı lifte astı ve alt korumayı söktü. araç liftteyken R ve D konumları arasında geçiş yaptırdı ve akislerde hafif boşluk olduğunu gördük. ama asıl sorunun şanzımanla akis arasında olan adını ustanında bilmediği hareketi arkaya aktaran kutudan kaynaklandığını gördü. aracım 4 çeker olduğundan ve vuruntunun o kutudan geldiğini görünce bende ikna oldum. Usta basit bi arıza sanırım ama yinede ankarada bilen birine baktırmak gerektiğini burda kurcalattırmamam gerektiğini. Ama dişliler vuruyor gibi olduğundan beklemenin zararlı olabileceğini söyledi.Dişliler vuruyor gibi bu bekledikçe daha çok arıza yaparmı? ve bu kutu nedir? bu ses oldukça aracıma rahat binemeyeceğim.
    Saygılar....


    şu anda evden çıkmak üzereyim o yüzden detaylı mesajımı sonra yazacağım.
    bahsettiğiniz kutu : transfer kutusu ( ingilizce aratmak isterseniz transfercase veya transferbox olarak aratın google'da)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe


    quote:

    Orijinalden alıntı: cps42


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    cps42,

    R ve D konumları arasında vites geçişleri daha sert olur.bu bir vuruntu değildir.bu durum normaldir kafaya takmayın.. özellikle direksiyon tam sola veya sağa döndürülünce ve geri manevra yaparken (mesela araçla iki araç arasına park ederken) daha çok hissedilir.. şanzımanınızı boşuna kurcalatmayın.. sadece bakımlarına ve yağ değişimine dikkat edin yeter..


    tekrar selamlar,
    Mete hocam birkaç gün önce size bir sorum olmuştu ve yukarıdaki cevabı verip beni önemli ölçüde rahatlatmıştınız.
    ancak bu ses bende takıntı oldu ve aracımı bugün sanayide bi ustaya daha götürdüm arabayı lifte astı ve alt korumayı söktü. araç liftteyken R ve D konumları arasında geçiş yaptırdı ve akislerde hafif boşluk olduğunu gördük. ama asıl sorunun şanzımanla akis arasında olan adını ustanında bilmediği hareketi arkaya aktaran kutudan kaynaklandığını gördü. aracım 4 çeker olduğundan ve vuruntunun o kutudan geldiğini görünce bende ikna oldum. Usta basit bi arıza sanırım ama yinede ankarada bilen birine baktırmak gerektiğini burda kurcalattırmamam gerektiğini. Ama dişliler vuruyor gibi olduğundan beklemenin zararlı olabileceğini söyledi.Dişliler vuruyor gibi bu bekledikçe daha çok arıza yaparmı? ve bu kutu nedir? bu ses oldukça aracıma rahat binemeyeceğim.
    Saygılar....


    şu anda evden çıkmak üzereyim o yüzden detaylı mesajımı sonra yazacağım.
    bahsettiğiniz kutu : transfer kutusu ( ingilizce aratmak isterseniz transfercase veya transferbox olarak aratın google'da)


    Mesajınızı merakla bakliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhakaan

    syildiz_61

    evet bendeki katalizör üstünde ve ayrıca bazı arabalarda bundan iki adet oluyormuş biri girişte biride katalizör çıkışında kolay gelsin dileklerimle


    talhakaan
    Hafta içi erken çıkıp geç geldiğim için bakamıyorum.
    Hafta sonu bakayım bir.
    Teşekkürler.

    Bir kaç kişide solenoid diyo bana bunun için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cinarxx,


    dexron2 sadece 1992 ve daha eski araçlara önerilir.1992 ve sonrasında dexron3 tek seçim olmalıdır.

    talhakaan,

    atf3 doğru yağdır ve bu yağın yaşadığınız soruna sebep olma ihtimali yok.sizin aracınızdaki sıkıntı bence şanzıman ile ilgili değil. kitapçığı atf2 önerir çünkü araç üretildiği sene bu yağ vardı.. artık dex2 zor bulunan bir yağ.. solenoid kontrolü için solenoid muhafaza kutusu sökülmeli ama bunu yapmadan önce yağı boşaltmanız gerekir.eğer yağınız yeni ise boşaltılan yağı geri koymakta sakınca yoktur.direnç değerleri fabrika değerlerine yakın bile olsa arıza lambası yanmayabilir.ama bu soleonidlerin sağlam olduğu anlamına gelmez. bir solenoid bu tür sıkıntılar yarattığında en doğrusu yenilemektir..

    mete bey cevabınız için tesekkurler aracım için yag arastırıyorum ancak genelde yagların uzerinde dexron 2d yazıyor bu yağ dex 2 muadili mi yoksa dex 3 mu.ikilemde kaldım.




  • 2D demek eski nesil birinci nesil dexron2 demektir.. bir de bunun 2E si vardır.. E harfi elektronik kelimesini temsil eder.. yani vites kutusunda elektronik kontrol birimi olduğunu.. dexron3 ise günümüzde en gelişmiş yağdır ve içinde elektronik birim bulundurmayan sistemler hariç tüm kutular için önerilen yağdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 23 Mart 2011; 22:07:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    2D demek eski nesil birinci nesil dexron2 demektir.. bir de bunun 2E si vardır.. E harfi elektronik kelimesini temsil eder.. yani vites kutusunda elektronik kontrol birimi olduğunu.. dexron3 ise günümüzde en gelişmiş yağdır ve içinde elektronik birim bulundurmayan sistemler hariç tüm kutular için önerilen yağdır..

    anladım yag arastıırken yagların uzerinde dexron3 ozelliği yazan yag goremedim.arac 1998 peugeot 306 bu aracın orjinal yagı esso lt 71141 imiş esso artık bulunmadıgından mobil lt 71141 de oluyormuş fakat bulundugum yerde castrol total markalarını bulabiliyorum bu markalarda aracıma uyumlu yağa bakıyorum uzerlerinde dexron 3 yazmıyor.bizi bilinçlendirdiniz simdide atf begenmiyoruz.şaka bir yana gercekten verdiğiniz bilgiler için tesekkurler.
  • Meteg ustam forumu okudum mükemmel bilgiler vermişsiniz.Benim 1999 model 166000 km de otomatik vites Honda civic aracım var.Aralık ayında özel serviste şanzıman yağı değişimi yaptırdım. Bir süre sonra araç soğukken hareket edip araç 2.vitese geçtiğinde araçta sanki bir yığılma oluşuyor ve gaza basamama rağmen devir çok fazla yükselmiyor ve araç 3.vitese geçmiyor.Bu vaziyette kırk elli metre yol gidince araç bir anda roketliyor gibi oluyor ve sorun ortadan kalkıyor aracı gün içinde uzun süre park etmezsem bir daha sorun yaşamıyorum.Araç iki saat park halinde kalıp yağlar soğuyunca sorun tekrar ortaya çıkıyor.Geçen ay mobilin 3 seri yağı ile tekrar şanzıman yağını başka bir tamirci arkadaşımla değiştirdim.Sorun biraz azalır gibi olmakla beraber ara ara yine devam etti.On gün sonra yağ seviyesini kontrol edip bir miktar yağ ilavesi yaptık.On gündür havalar sıcaktı ve ben aracımda bu sorunu yaşamadım.İki gündür geceleri hava sıcaklığı on derecenin altına düşünce tekrar sorun ortaya çıktı. Bir süre önce aracın ilk yağ değişimini yaptırdığım özel servise sorunu bildirdim bana 2.vites kutusundaki baskı plakalarda sorun olabilir dediler ve bayağı bir masraftan söz ettiler fakat benim aklıma pek yatmadı.Eğer sorun baskı plakada olsa bunu 2.viteste devamlı yapmazmı arabayı soğukken 2.vitesteki yığılma sorununu kısa mesafede atlatıktan sonra çok dik yokuşlarda araç özellikle 2.viteste gidecek şekilde çok kullandım bir daha sorun yaşamadım buda bence baskı plakada sorun olmayacağını gösteriyor.Sorun hakkında vereceğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    quote:

    Orijinalden alıntı: CGK


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    cgk,


    bence sorun vites kutusu yağ hararet müşürü ile ilgili.. bu müşürde sorun olabilir. bunu yeniletin ve sorun çözülecek mi bakın.. çünkü aracınızın vites sistemi cvt dir ve bu araçlarda baskı plakası yoktur.cvt çeşitli şekilde uzayıp kısalan kauçuk kasnakların vites oranlaması yapması prensibi ile çalışır.ilk yaptırmanız gerek şey müşürü kontrol ettirmek bu müşür vites kutusu dışında solenoidlerin yanında bulunur. ve iki ağızlı anahtar ile sökülür.elbette önce konnektörü sökmek ve konnektörde oksitlenme veya başka bir sorun varmı bakılması daha iyi olur.

    cvt konusunda daha fazla bilgi için google da arama yaptırın..



    Mete bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Biraz önce tamirci arkadaşımlada konuyu paylaştım yarın tanıdığı bir otomatik şanzıman ustası varmış aracı ona göstericez.Fakat daha önce ilk şanzıman yağı değiştirdiğim özel serviste sorunu göstermek için gittiğimde bana çanak benzeri bir parça gösterdiler ve çanağın içersinde plaka olduğunu söyledikleri bir sürü parça gördüm bu plakalarda kaçırma vardır diyorlar.Saatlerdir internette bahsettiğiniz CVT konusunda araştırma yapıyorum kafam karıştı tam detaylı açıklama bulamadım.Birde sormak istediğim şanzıman için hangi markanın yağı daha daha iyidir.


    Mete bey şanzıman ustası rahatsız olduğundan dolayı sorunu gösteremedik fakat çalışanlarından aldığımız bilgiye göre 99 honda civic lerdeki şanzıman modeli cvt değil klasik modelmiş.Sizin bu şanzıman türüne göre arıza ile ilgili yorumunuz ne olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CGK -- 23 Mart 2011; 22:47:56 >




  • Hocam merhaba.

    ablamın aldığı 2002 model minicooper araçta daha önce şanzıman değişmiş.

    Geriye aldıgımda veya d ye aldıgımda araba kendiginden gitmiyor. Bnim kullandıgım tum otomatik araçlarda kendiliginden gidiyordu. Sorun bu değil. gaza dokundugum an tak tak çekicle vurur gibi araba kendinden geçiyor. kullanmaya korktum.

    duz yolda yapmıyor ama gaza basınca arada bole kendi kendine devirleniyor ama yola aktaramıyor gibi geldi.

    sizce sorun nedendir ? tork konvektorumudur nedir ondan olma ihtimali varmı?
  • tolgacem,


    acaba şanzıman neden değişmiş? ve acaba takılan şanzıman yeni veya çıkma olsa da sağlammıymış? zaten duyduğunuz tak tak sesi de normal değil.. minilerden anlayan özel bir servise aracı gösterin... bu araçtaki sıkıntının boyutunun anlaşılması internet yolu ile çokz zor..


    cgk,

    bu durumda şanzımanın iç yağ basıncı testi yapılmalı.. bu test şanzımanın içindeki mekanik parçaların sağlıklı oldup olmadığını anlamanın en zahmetsiz ve hızlı yoludur.test sonucuna göre tekrar bana geri dönün.testin yapılması konusunda israrcı olun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    data123,

    otomatik şanzımanlı araçlarda kalkış yaptıktan sonra hızlanma sırasında eğer gazı kesmek zorunda kalırsanız(mesela önünüzdeki araçlar durur veya önünüze bir yaya atlarsa) konvertör tam motora kilitlenmek üzere iken devreden çıkarmış olursunuz.. bu durum normaldir.tork konvertörü 2.3.4 ve varsa 5. viteslerde motora kilitlenir... vuruntu sandığınız bence budur.

    yani kısacası bence bu bir sorun değildir.


    teşekkür ederim üstadım verdiğin bilgi için. Ama olay tam olarak öyle gelişmiyor. Yani önüme birisi çıktığı için olan bir durum değil. Mesela geçenlerde yokuş çıkarken birkaç sarsıntı ve gürültü geldi şanzımandan (1 den 2 ye atarken) bunu aynı gün 2 defa yaptı. Sonra daha yapmadı.
    Gazı tam köklemeden az basıp sabit bir şekilde gidince 1 den 2 ya atarken bu genelde oluyor. (Vuruntu, araç ileri doğru atıyor kendini, sanki vitesi geç değiştiriyor gibi), dediğim gibi diğer viteslerde sorun yok, belki de var ama araç kendini ileri atamadığı için (yüksek viteste) belli olmuyor.




  • Mete Bey emekleriniz için teşekkür ederek başlayalım.2004 model Focus tam otomatik şanzımanız var.Kullanma kılavuzunda yağ kapasitesi 6.8 litre yazıyor.Yağ değişimi için kaç litre yağ almam lazım?Filtre değişimi bunlarda yapılamıyor mu? Bu işi İstanbul'da adam gibi yapacak yer önerirseniz çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.