Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (91. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.938
Cevap
62
Favori
746.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • silentdevil,

    Atfz1 doğru yağ.. sadece isimlendirmesi farklı hondanın kullandığı bir yağ ve tam sentetik.sizin dexron3gye ihtiyacınız yok kullandığınız yağ daha bile iyi aynı yağı kullanarak değişim yapın..bence sorun düzelecektir zamanla..uzun süre kötü durumda yağ vites kutusunda kalınca tortular kalmış olabilir.bence ikinci yağ değişiminden önce solenoidleri söktirüp temizletin ve daha sonra yağ değişimi yapın.. daha iyi sonuç alırsınız..
  • Hocam selenoidler bu araçlarda şanzıman dışındamıdır ? Temizlenmesi basit bir işlemmidir ?
  • solenoid dediğimiz şey içinden yağ geçen elktronik subaptan başka birşey değildir.solenoidler belli viteslerde yağ kanallarını açar ve kapatırlar. uzun süre yağ değişmemesi veya eskimiş yağın kutuda kalması solenoidleri tıkayabilir ve bozabilir. solenoidler sürekli yağın içiindedir.. bu yüzden sökülmeden önce yağ boşaltılır.. aşağıda solenoid kanallarının ve gövdenin resmi var.bu resimde kanalları görebilirsin solenoidler bu kanallardan yağ girişine izin verir ve keser belli viteslerde..



     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar


     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 10 Mart 2011; 0:09:51 >




  • Meteg Hocam saygılar,
    2006 model dizel dsg şanzımanının yağını izmirde değistiricez.bize önerceğiniz bir yer bir usta varmı.serviste fiyat coktur diye çekiniyoruz açıkcası. dsg yedemi dexron 3 koyuluyor yoksa servislerde özel dsg şanzıman yagı varmıs galiba ondan mı bulmamız gerek. yada bu değisimle ilgili dikkat etmemiz gereken konular nedir acaba? cvbınız için şimdiden teşekkürler.
  • Meteg Hocam saygılar,
    Golf 3 otomatik şanzımanla ilgili bir problemim vardı araç 3 viteste kalıyor. vites değiştirmeden devam ediyordu, sanayide usta şanzımanı söktü balataları ve tamir takımını değiştirdi ama sorun düzelmedi. Şanzımanın altındaki hidrolik beyni arızalı dedi ,yenisi çok pahalı çıkmasına bakalım deyince bu hidrolik beyin nedir diye elime aldım ve inceledim izlenimlerim. Üzerinde toplam 7 adet elektrovana(Selenoid ) mevcut kontrol etmek için düzenek hazırladım ve pwm sinyalinde , 6 bar basınç altıda denedim hepsi açıp kapatıyor açık kalma veya kapalı kalma durumuları yok. Çektikleri akım iç dirençleri normal. Kararımı verdim bunu kontrol eden Elektronik sistem arızalıdır diye onu da arayışlarım sonunda arka koltuğun altında buldum Siyah plastik kutu içerisine yerleştirilmiş basit bir elektronik kart. Bu kart üzerinde yaptığım kontrollerde Kart üzerinde soğutucuya monteli MP4101 isimli High power switching applications entegresinin( Selenoidleri bu kontrol ediyor ) arızalı olduğunu gördüm bu entegrenin direk çıkışları ucu yuvarlak ve içerisinde 10 adet pin olan yarı saydam kablo ile hidrolik beyine gidiyordu tabi bu entegreyi bulamadım onun yerine transistörlerle muadil bir devre yaptım ve monte ettim hazır sökmüşkende Elektronik beyin ile hidrolik beyin arasındaki iletimide ölçtüm kopukluk veya kısa devre göremedim. Elektronik beyini taktıktan sonra arabayı çalıştırdım araba normale döndü vites geçişleri yumuşak ama sadece kalkarken hafif vuruntu oluyor usta elektronik beyin diyor .Ben arıza mekanik diyorum ama nafile tekrar şanzımanı sökmek istemiyor bana beyin bul gel arıza devam ederse sökerim diyor. Bu konuda sizin de görüşlerinizi alabilirmiyim saygılarımla. Araç arıza tespit cihazında arıza kaydı yok daha önce P0763 , P0768, P0773 , P0748 ve P0785 arızaları veriyordu.




  • wordchek,


    gayet başarılı bir iş çıkarmışsınız.. sizi tebrik ederim.. bana kalırsa sizin vuruntu tabir ettiğiniz şey tork konvertörünün kilitlenme sesidir.bazen bu fonksiyon normalden daha sert hissedilir.özellikle eğer birinci vitesten ikiye atarken meydana geliyorsa duyduğunuz ses budur. özellikle hafif vuruntu dediğiniz için yazıyorum bence bir arıza yok şanzımanda.. ama çok kafana takılıyor ve seni rahatsız ediyorsa o zaman araçta tam sentetik şanzıman yağı kullanıp sesi daha azaltabilirsin..


    ayred,

    Dsg şanzıman bildiğimiz klasik otomatik şanzımanlardan farklıdır ve benim uzmanlık alanıma girmez.yetkili servis yerine özel servisleri tercih edebilirsin.. İzmirde çok sayıda özel volkswagen servisi var.size yardımcı olacaklardır.. tam sentetik yağ tercih edilmesi en doğrusudur..
  • (Freelens isimli kullanicaya cevaptir. PM atamadigim icin maalesef soruyu boyle yanitliyorum.)

    Merhaba,

    Yogun bir arastirmadan sonra (3-4 ayri usta ile gorusup pazarlik yaptiktan sonra)
    Maslak Oto Sanayi de "Otomatik Sanziman" isimli normalde oto servislerin de hizmet veren
    bir yerde karar kildim. (http://www.otomatiksanzimanservisi.com/). TSE'den hizmet yeterlilik
    belgelerinin olmasi da karar vermemde etken oldu acikcasi.

    Selenoid'ler icin 500-550 TL civarinda para istediler ancak selenoidlerin degismesi problemi
    cozmeyebilirmis. Sansimanin revizyona girmesinin daha saglikli olacagini soylediler.
    Revizyon icin ise 1600 TL istediler. 1 yil da garanti veriyorlar yaptiklari işe.
    Normalde pejo servisinde 3500 TL istemislerdi. Baska ustalarda 2000 TL civarinda rakam
    talep etmislerdi.

    Hidrolik beyne kadar herseyi degistirdiler. Arabam normale dondu, vurma, kemikli vites gecisleri
    ve cekmeme problemi ortadan kalkti. Ancak sanayiye 2-3 kere gitmek zorunda kaldim.
    Cunki ilk calismalarindan sonra problem tam olarak giderilemedi. Hidrolik beynim, problemsiz
    gorundugu icin ilk asamada degistirmemisler. Ancak problem tekrarlayinca hidrolik beyni'de
    degistirdiler. Su an hersey normal. Aslinda surec ile ilgili ve dikkat etmeniz gereken hususlar
    ile ilgili cok sey anlatabilirim. Ancak su maalesef pek musait degilim.

    Oldukca stresli ve insanin icini sıkan bir durum bu otomatik sanziman. Sorunuz olursa cekinmeden sorabilirsiniz.
    Umarim yardimci olabilirim.




  • Merhaba,

    Yogun bir arastirmadan sonra (3-4 ayri usta ile gorusup pazarlik yaptiktan sonra)
    Maslak Oto Sanayi de "Otomatik Sanziman" isimli normalde oto servislerin de hizmet veren
    bir yerde karar kildim. (http://www.otomatiksanzimanservisi.com/). TSE'den hizmet yeterlilik
    belgelerinin olmasi da karar vermemde etken oldu acikcasi.

    Selenoid'ler icin 500-550 TL civarinda para istediler ancak selenoidlerin degismesi problemi
    cozmeyebilirmis. Sansimanin revizyona girmesinin daha saglikli olacagini soylediler.
    Revizyon icin ise 1600 TL istediler. 1 yil da garanti veriyorlar yaptiklari işe.
    Normalde pejo servisinde 3500 TL istemislerdi. Baska ustalarda 2000 TL civarinda rakam
    talep etmislerdi.

    Hidrolik beyne kadar herseyi degistirdiler. Arabam normale dondu, vurma, kemikli vites gecisleri
    ve cekmeme problemi ortadan kalkti. Ancak sanayiye 2-3 kere gitmek zorunda kaldim.
    Cunki ilk calismalarindan sonra problem tam olarak giderilemedi. Hidrolik beynim, problemsiz
    gorundugu icin ilk asamada degistirmemisler. Ancak problem tekrarlayinca hidrolik beyni'de
    degistirdiler. Su an hersey normal. Aslinda surec ile ilgili ve dikkat etmeniz gereken hususlar
    ile ilgili cok sey anlatabilirim. Ancak su maalesef pek musait degilim.

    Oldukca stresli ve insanin icini sıkan bir durum bu otomatik sanziman. Sorunuz olursa cekinmeden sorabilirsiniz.
    Umarim yardimci olabilirim.




  • SA. METEG usta benm 98 Passat 1.8 Aracım var otomatik vites ve özellikle 1. 2. 3. viteslerde çok sarsıyor bikere şanzumanı istanbulda değişmişti bide yağı filan hiç değişmedi :S
  • Meteg hocam forumda sayısız kişiye verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim.
    konunun hepsini okumaya çalıştım ama 3. sayfaya kadar ancak okuyabildim. :)
    Aracım 92 model honda cıvıc HB otomatik vites
    Şanzıman yağını değiştirdim ama hepsini değiştiremedim 3 lt ancak değişebiliyormuş belirli aralıklarla değiştire değiştire gittikçe iyi olacak sanırım.

    Araç hareket ettikten sonra 1. vitesten 2. vitese geçerken ciddi bir ses ve sarsıntı oluyor sanki diş atıyormuş gibi ve kararsız kalıyor tekrar 1e düşüp hemen yine 2 ye geçiyor.

    Fakat bu her zaman olmuyor sakin kullanırken 1-2 gün hiç olmadığı oluyor sonra bir ara yine yapıyor
    genelde ani hızlanmalarda oluyor sanırım.
    diğer viteslerde hiç sorun yok çok sarsıntısız ve yumuşak geçiyor.
    Aslında genelde rahatsız etmiyor beni ama sorunun daha çok büyüme ihtimali varsa şimdiden çözmek gerek sanırım.

    Sanırım 2. vites solenoidlerinde sorun var diyeceksiniz.

    1...Eğer öyleyse İstanbulda sizin tavsiye edeceğiniz bir şanzıman ustası varmı veya siz İstanbul'damısınız ?

    2..."sadece solenoidlerin değişiminde kutunun araçtan inmesi gerekmez" yazmışsınız nisbeten kolay bir işlemmidir?

    3...selenoid değişiminde komple şanzıman yağı boşaltılıyormu.

    4...Bu işlem sizce tahmini olarak ne kadara malolur.

    Tekrar yardımlarınız için teşekkür ederim.




  • mree3,


    şanzıman yağının değişmemiş olması sorunun sebebidir.ve değişmelidir.yoksa yakında o şanzımanı elinize almak zorunda kalacaksınız.


    toşu,

    3 ve 1 numaralı vitesleri kontrol eden solenoid bozuk olabilir.ne de olsa araç 92 ve nerdeyse 20 sene olmuş bence sorun solenoid..

    şanzıman ustası konusunda istanbulda sıkıntı çekmezsiniz.. ben artık ekonomik sebeplerden dolayı tamir yapmıyorum.. çünkü bu işten para kazanılmıyor..

    solenoid değişimi için yağ boşaltılır ve solenoid yuvası sökülür. ortalama sökme takma arıza tesbit ve solenoid değişimi yarım gün alabilir.

    işlem ne kadar turar bu olay tamamen solenoid değişimi gerekip gerekmemesine işlemi yapacak yerin kullanacağı solenoid kalitesine(değişim gerekirse) işçilik ücretine bağlıdır.. bunları ben bilemem bunu işyeri sahibi ile konuşmanız gerekir.sadece şunu söyleyebilirim solenoidler de iyi ve kötü kalite olarak değişir.. mümkünse araçtaki ile aynı kalitede kullanın.




  • Öncelikle meteg arkadaşımıza teşekkür ederim. Forumda bayağı bir sayfa okudum. Herkese elinden geldiğince yardımcı olmuş.

    Benim problemimle ilgili bir kısmını okudum fakat tam olarak anlayamadım.
    Bende Volvo S40 2.0 T 2001 model otomatik arabam var. Son zamanlarda winter moda otomatik olarak geçiyor. ok işareti yanıp sönüyor. Araba çok ağır kalkıyor. Vites değiştirikende çok fazla ses yapıyor. Küt diye vuruyor. Kontağı kapatıp tekrar arabayı çalıştırınca herşey normale dönüyor. Fakat bir müddet sonra tekrar kendiliğinden sorun çıkıyor. Burada servisi olmadığı için kimsede anlayamıyor. Yağındandır dediler Mobil ATF diye bir yağ koyduk. Fakat sorun çözülmedi.

    Siz bir sensörden bahsetmişsiniz. Bu araçlarda kroniktir yazmışsınız.

    Bu sensör hangi sensördür? Fiyatı aşşağı yukaru nedir? Sensörü ankaradan getirtsem burada takabilirlermi? Nereye takılıyor bu sensör?

    En yakın servis Ankarada. Orayada gidemiyorum. Bu yüzden buralarda yaptırabilirsem iyi olacak.

    Yardımcı olursanız sevinirim.




  • Sayın meteg,

    Ülkemizde 2. el oto alıyorsanız üstelik bu aracınız oto.sanzuman ise 2 kere düşünüyor ince eleyip sık dokuyorsunuz. Bence bunun nedenı oto. sanzumanında arızası olan bır aracı aldıysanız vay halınıze...

    Ne yazıkkı oto sanzuman ustasının yetersızlıgı ve bılgısızlıgı 2. el oto sanzuman araç alırken bızı rahatsız edıyor.

    5 ay once 2004 model lancet AT araç sahıbı oldum. Yukarıda bahsettıgım nedenlerden dolayı aracı alırken çok dıkkat ettım. ılk oto sanzuman aracım olacaktı ve oto sanzuman hakkında hıc bır bılgım yoktu. Su anda da var sayılmaz. Fakat sayenızde az çok bızımde fıkrımız oluyor bunun için size teşekkür ederım.

    Aracı aldıgımda 109.000 km de aldım. Çok şükür aracta büyük bır problem çıkmadı. 5 aydır sorunsuz kullanıyorum.
    Sıze sorum şu yonde:

    Aracın kayıtlarında oto. sanzuman yagı 80.000 de degısmıs olarak gozukuyor,
    aracı alır almaz ankarada bır mıtsubıshı servısıne gıttım ve 110.000 bakımına gırdı.
    sanzuman yagını kontrol ettı usta ve bıraz eksık oldugunu soyledı. Ilk sayfada yazdıgınız gıbı eksık olmamalı max sevıyesının bıraz altında olması gereklı uyarılarınızı dıkkate alarak 1 lt kadar tamamlattım FAKAT!!!

    Saygı deger usta bana nasıl olsa 120.000 de degısecek yag o zaman komple değistırırız dedı
    Aynı saygı deger usta Rengını merak ettım goremedım bana yag ıyı durumda dedı ( Rengının kan kırmızısı olup olmadığını nasıl kendım gorebılırım?)
    Aynı saygı deger usta aracı test ederken yokus asagı aracımı N ye aldı ve boyle gıt benzın yakma dedı!!!!!

    Sızınde onerecegınız gıbı o ustaya bır daha gıtmeyecegım.

    yagımı kendım kontrol etmek ıstıyorum renk koku vs. bunu nasıl yapacagım?

    Not: Şu an aracım vıtes geçıslerınde hıc zorlanmıyor (geçisleri hıssetmıyorum dıyebılırım) herhangı bır ses çıkmıyor hatta hıç ses cıkmıyor. sadece trıptonıc de 1 de gıderken + yapınca 2 ye bıraz geç geçıyor 1,5- 2 sn sonra. Fakat 2 den 3 e, 3 den 4 e ,hemen gecıyor.

    Bır başka sorumda oto sanzumanla alakalı mı bılmıyorum Aracım SEYIR HALINDEYKEN ayagımı gazdan çekınce tekrar gaza BASMADIĞIM halde araç 2000 devırın altında ıse devır satınde 300-500 devır artma ve azalma seklınde dalgalanma yapıyor.2000 devırın ustunde ise dalgalanma olmuyor taki 2000 devırın altına düşene kadar
    tekrar gaza basınca veya frene durum duzelıyor bu sorun sanzumanla ılgılı olabılırmı? (aracta lpg var)
    !!!!!Bır usta Şanzumala alakalı,başka bır usta gaz kelebeğiyle alakalı, diğer bır ustada da sorun yok dedi!!!!!!

    not: Araç ROLANTIDEYKEN hiç bır dalgalanma OLMUYOR.

    Tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redzola -- 15 Mart 2011; 11:06:54 >




  • Cura,

    yaşadığınız problemin iki sebebi olabilir.volvo araçlarda vites konum sensörü adında bir sensör vardır.aslında her araçta vardır ama volvolarda kronik bir sorundur.ve bu sensör mutlaka bozulur. bir diğer ihtimal ise solenoidlerde sıkıntı olabilir. winter modunda araç 3.vitesle kalkar bu yüzden araç çok ağır hızlanır ayrıca vites kutusu çok zorlanacağı için sürekli winterda kullanmak zorunda kalmak şanzımanda aşırı aşınma yapar.bu arada araca mobil atf koymak büyük hatadır.bu yağ şanzımana zarar verir.

    bence ilk sensörü değiştirtin ve sonuç ne olacak görün.. düzelmezse o zaman solenoid değişimi gerekebilir.


    redzola,

    araç 2004 olduğu için araçta yağ çubuğu olmayabilir.bu durumda yağı ancak aracı lifte kaldırtıp şanzıman yağ boşaltma tapasını açtırıp kontrol edebilirsiniz.normalde yağ kontrol çubuğu motor kaputunu açınca motorun sağında olur.ama dediğim gibi 2004 model bir araçta olmayabilir.aracın kullanma kılavuzu varsa oradan kontrol edin..ustanın yokuş aşağı inerken şanzımanı boşa alması büyük bir hatadır.

    eğer aracınızın yağı bu kmye gelene kadar değişmedi ise sistemin vites küçültme ve büyütmede gecikme sebebi budur.ve araçta dexron3 yağ kullanıldığından emin olun mutlaka.. 2000 devirin altındaki oynamaların şanzıman ile bence bir ilgisi yok.. kelebek ile ilgili olabilir yorumuna katılıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 15 Mart 2011; 13:15:34 >




  • quote:

    redzola,

    araç 2004 olduğu için araçta yağ çubuğu olmayabilir.bu durumda yağı ancak aracı lifte kaldırtıp şanzıman yağ boşaltma tapasını açtırıp kontrol edebilirsiniz.normalde yağ kontrol çubuğu motor kaputunu açınca motorun sağında olur.ama dediğim gibi 2004 model bir araçta olmayabilir.aracın kullanma kılavuzu varsa oradan kontrol edin..ustanın yokuş aşağı inerken şanzımanı boşa alması büyük bir hatadır.

    eğer aracınızın yağı bu kmye gelene kadar değişmedi ise sistemin vites küçültme ve büyütmede gecikme sebebi budur.ve araçta dexron3 yağ kullanıldığından emin olun mutlaka.. 2000 devirin altındaki oynamaların şanzıman ile bence bir ilgisi yok.. kelebek ile ilgili olabilir yorumuna katılıyorum..


    Hocam kontrol ettım kıtapçıktan yağ çubuğu mevcud. Sanırım Sayfanın basında anlatılan bılgıler dogrultusunda yagın durumuna kendım bakabıleceğim.

    Sanzuman yağı en son 80.000 de değişmiş araç şu an 110.000 de yanı servıs kayıtlarında 80.000 değişmiş olarak gozukluyor. Sanırım 140.000 de değiştirmem gerekıyor.(yağın durumuna bağlı?)

    Vıtes D de ıken hıç bır geçikme olmuyor sadece tırptonıcde 1 den 2'ye gecerken oluyor.
    acaba erkenmı + yapıyorum tam anlayamadım.Çünkü 2'den 3' e 3'den 4' e + yapınca hemen geçiyor.

    birde 110.000 km bakımda eksık yagı 1 lt kadar bp sp3 du sanırım tam hatırlayamadım bu yağla tamamladı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redzola -- 15 Mart 2011; 13:57:43 >




  • Sayın Mete Bey Merhaba; 2003 Honda HRV aracım var. 92.000 KM de. ilk şanzuman yağı değişimi 90.000km de yapıldı. Lpg li. Vites geçişleri çok sıkıntılı. Innn...Innn...sesler geliyor ve hızlanması zaman alıyor. Motor çok zorluyor. Honda servise gittim yağ değişimi yaptılar ve bir kaç defa yağ değişimi yaparsanız düzelir dediler. Ama ben bir düzelme göremedim. Her türlü tavsiye ve önerinize açığım. Mümkünse sizden ricam Ankara da bu konuda işini bilen ve dürüst bir şanzımancı tavsiye etmenizdir. Şimdiden sonsuz teşekkür eder işlerinizde kolaylıklar dilerim.
  • redzola,


    80,000 kmde yağ değişti ise güzel ama bu değişimde kullanılan yağ acaba dexron3 müydü? eğer değilse sıkıntı yaratabilir. 110,000km deki tamamlamada kullanılan sp3 dexron3tür ve doğru olan yapılmış.fakat dikkat edin tekrar 1 litre daha eksilmesin.. araçta eğer yağ sızdırma sorunu varsa 10 günde bir yağ seviyesini ölçün..


    saintman81,

    aracınızda bulunan vites sistemi cvtdir.. anlattıklarınıza bakılırsa sistemde sıkıntı var.yağ değişimine rağmen düzelme olmaması sıkıntının daha da ciddi olduğunun bir göstergesi gibi..90,000km arıza için çok erken bir km.. kafama takılan acaba şanzımanda fabrikasyom bir sıkıntı mı var? cvt şanzımanlar konusunda uzman olan bir usta bulup yardım alman gerek.bu şanzımanlar konusunda benim fazla bir bilgim maalesef yok. Ankarada şanzıman ustası hakkında çok soru geldi ama Ankarada ikamet etmediğim ve çevrem pek olmadığından bu konuda da size pek yardımcı olmam mümkün görünmüyor.eğer bu şanzıman sıkıntısı ilerlerse araç hareketsiz bile kalabilir. bu yüzden size önerim mutlaka cvtden anlayan birini bulun..

    iyi geceler..




  • Meteg,

    bende sıze onu soracaktım 80.000 de degısmıs yag 110.000 km de neden 1 lıtre eksıltırkı?
    bunun nedenlerı ne olabılır?
  • redzola,



    bunun tek sebebi vardır o da şanzımanda bir sebepten dolayı sızıntı var.contalardan olabilir..özellikle önden çekişli araçlarda şanzıman ile motorun birbirine bağlandığı bir büyük conta vardır bunun değişimi için şanzıman motordan ayrılmak zorundadır..burada sızıntı sık görülen bir durumdur.işin kötüsü bu sızıntıyı sizin aracı sürerken görmeniz mümkün değildir.ayrıca araç sürüldükçe aracın altında meydana gelen hava akımı nedeniyle sızan yağ uçar gider. şanzımanın üzerinde bulunan tüm contaların kontrolünü tavsiye ederim.şanzıman yağı kırmızı renktedir bu yüzden kolayca ayırt edebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 16 Mart 2011; 15:44:30 >
  • mete bey benim şanzıman yapıldı ve vites geçişleri çok güzel oldu. ses te yok ama sabah ilk çalıştırmada 3. vitese geç geçmeye devam ediiyormuş. arkadaş bugün uzun süre geçmedi dedi. selenoid valften olabilir mi?
  • 
Sayfa: önceki 8990919293
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.