Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (89. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • metebey şanzıman bilyaları değiştikten sonra içeriye tiz bir ses helmeye başladı. vites geçişleri de bazen kaydırarak oluyor. vites boşa çıkyor, devir yükseliyor sonra geçiyor. sorun ne olabilir? bilya değişiminden önce yoktu bu durum
  • bdogan,


    açıkçası aracı yakından incelemeden ve sürüş yapmadan bu tarz sorunları anlamak zordur.aracın akslarında da sorun olabilir.eğer araç önden çekişli ise aksları kontrol ettirin derim,difransiyeli de kontrol ettirin..
  • diferansiyel bilyaları da yeni değişti. geriye akslar kaldı ozaman. teşekkürler.
  • selam Mete abi.
    Pazar gunu $anziman i$ine giri$mi$tim sonuclari yazmayi uygun gordum.Hatirlarsaniz dayim , $anzimandan daha fazla yag ciakrtabilmek icin saniyelik mar$a bas demi$ti , ama diyer dayimda temizlemek istedigimiz solenoidleri acma diye beni israrla ellememe kar$i cikti.havada cok soguk oldugu icin bende sadece yag degisimi yapmaya karar verdim.zaten zar zor buldugum yag 2003 uretim oldugundan canim sikkindi.en kisa surede tekrardan degistirecegim.

    simdi o gun iki kere degisim yaptim.ve iki degisimdede hic bir fark olmadi aracta.ertesi gunde hic degisiklik yoktu.ve osnraki gunler gundne gune iyilesmeye basladi.vites gecisleri buyuk olcude rahatladi , daha once gaza basmayinca hemen geri kacirmaya basladigi yerde duruyor ve birden ikiye gecerken arkadan ittiriyormus gibi ypatigi kusur ozellikle 2000 devirde oluyordu $imdi 2000 devirde olmuyor ve 2500 e dogru cook hafif yapmaya basladi yani sonuc olarak eskiden yaptigi kusurun dozu oldukca azaldi.

    $imdi ilk gun hayal kirikligina ugrasamda simdi iyilesme gordugumden mutluyum.du$unce olarak solenoidleri yagda bekletmesemde dogru yag koyunca yavas yavas tamamen olmasada temizlenmeye basladi.dusuncem dogru degilmi?

    ve en kisa surede 7 litre yag bulup iki kere yag degisimi daha yapacagim bu sefer dayidir amcadir dinlemiycem yagda bekletecegim solenoidleri :)

    Abi sana bin $ukur yardim ettigin icin , olmasaydiniz $imdi o $anzimanci bu $anzimanci zengin edecektik :)




  • Ramadan artık ne yapman gerektiğini biliyorsun.. ben sana sadece yol gösterdim.. bundan sonrası artık sana düşüyor.. şanzımanda düzelme olmasına sevindim.. darısı yağ değişiminden sonrasının başına..
  • mete bey aracı biraz önce tekrar denedim. gaza basınca önden vıjjjjjjjj diye ses geliyor. N de iken de geliyor. p de iken gelmiyor. birisi büyük birisi küçük iki rulman değişti. ondan sonra başladı bu ses. ilk başta rulmanlar yerine alışıyordur dedim ama bu kadar rahatsız edici olmaması lazım. birazdan sesi yüklerim.
    Değişen bilya da aşağıdakine benziyordu.
    http://img853.imageshack.us/i/anzman.jpg/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdogan2002 -- 6 Mart 2011; 20:56:55 >
  • http://rapidshare.com/files/451227002/snzmn.wav

    mete bey sesi rapide yükledim. yıldız olan yerlere rapid share yazarsanız indirir.
    teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdogan2002 -- 6 Mart 2011; 17:46:26 >
  • SN METEG BEY MERHABALAR <<<
    BENİM ARACIM 2004 307 PEUGEOT SW ARACIM 137000 DE ŞİMDİYE KADAR 3 SEFER YAĞ DEĞİŞTİ 1 SEFERDE ARIZA IŞIGI YANDIĞI İÇİN İKİ TANE SELENOID DEĞİŞTİ ŞANZIMANIM ÇOK İYİ DURUMDA FAKAT SABAHLARI BAZEN 1 DEN 2 YE GECERKEN DEVİR YÜKSELİYOR VE HAFİF SARSINTI OLUYOR MUHTEMEL SEBEB NE OLABİLİR TEŞEKKÜRLER.
  • bdogan,


    rulman veya aks veya difrensiyel ile ilgili değişen parçaların vites geçişlerine bir etkisi yoktur.vites geçişlerini iki şey etkiler.. aracın vites kutusu içindeki mekanik parçaların durumu(balatalar veya bantlar) ve solenoidler.. bu arada sesi de dinledim ve sanki bu ses şanzıman ile alakalı değil gibi geldi bana.. bu sorunun en kolay çözümü sesi birebir duyup yerinde dinleyip aracı sürerek karar vermektir.bunu da takdir edersin ki internetten yapmamız olanaksız... bir de garip olan şey P ve N de sesin gelmesi yani motor yüklü değilken ve şanzımana bağlı değilken. şanzımanın ses çıkardığını öne sürebilmek için aracın hareket halinde iken sesi yapması gerek.halbuki siz araca gaz verince oluyr bu olay.. sanki motor ile alakalı gibi.

    sayın Abd,

    solenoidlerde sorun olabilir.yeni değişmesine rağmen sarsıntı olması ve aracaın 2 ye geçerken devir yükseltip bağırması da solenoidlerde sorun olduğunu düşündürüyor bana.. takılan solenoidler uyduruk olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Mart 2011; 15:55:16 >




  • Meteg bey!
    otomatik şanzımanda "D"ye alınca motorda bir sarsıntı oluyor.
    Ara sıra da D'ye geçmiyor?
    accent 1.5 araç.
    Neden olabilir.
    Tşk.
  • umera,


    sarsıntı iki sebepten olur.motor kulaklarınde olabilece bir sorun veya solenodilerde olabilecek bir problem..D ye geçmeme sorunu ise vites konum sensörü ile ilgili olabilir.


    aracın model senesini de yazsaydınız iyi olurdu..
  • Araç 98 model .
    1.5 accent gls.
    Araç d ye alındığında kalkarken bir kaç sanıye bırden atıyor kendını.
    Bazende sesle bırlıkte araç hareket etmıyor.
    Tahmını masraf ve izlenebilecek yol ne olabilir.
    Usta 1500 lira fıyat çekmış.
  • anlaşılan gene şanzıman yağı değişmeyip bozulan araç problemi ile karşı karşıyayız.. 1500 tl fiyatı neye istinaden çekmiş? bunu merak ediyorum..
  • Söylediği revizyondan sonra ayar tutmazmış komple şanzımanı değiştirecekmiş.Sorunumuz ne olabilir? Selenoid,dişli,balata?
    Hangisi olabilir?
  • umera,


    eğer sizin aracınızdaki sorun vites kutusu iç yağ basıncı sorunu ise evet revizyon bu sorunu çözemez ve 1000-1500 tl harcayıp şanzımanın iş göremez hale geldiğini görebilirsiniz.ama basınç sorunu dışında bir konu ise revizyon(mekanik parça değişimi,balatalar,bantlar veya solenoidler) ile sorun çözülebilir.eğer sorun gerçekten de basınç sorunu ise en ekonomik yol çıkma şanzıman taktırmaktır.
  • Arkadaş servise göstermiş aracı. Söylenen: balata değişecek.
    Şimdi ise durum bu. Basıncı ölçmenin pratik bir yolu var mı?(motor konusunda deneyimim ve teknık bılgım mevcut)
    Ustanın basıncı falan ölçtüğünü sanmıyorum.Otomatik şanzıman deyince milletin aklı çıktığından basit bir arıza içinde milletten yuklu para isteyebiliyorlar.
    Arkadaş %30 sakat. Şanzımanı değiştirmetense aracı 7250 liraya satmayı düşünüyor.
    Servise sıfır fiyatını sordum 6000 lira dediler.
    Bu konuda bir yol gösterirsenız memnun olurum. Bİrde Ankarada tanıdıgınız,arkadaşınız,önereceğiniz şanzımancı varsa iletişim bilgilerini alabilir miyim.
  • Mete bey benim planet dişlisi kırılmış. Bu olay geçen hafta bilya değişiminden hemen sonra oldu. daha önce hiç böyle sorun yoktu. usta ters veya yanlış bağlamış olabilir mi? çok pahalı mıdır?
  • umera,


    arkadaş madem sakat bence şanzıman değiştirmekle uğraşmayıp aracı satsın.ve başka bir araç alsın sanırım en makul yöntem bu.harcanacak para ile şanzımanın sağlıklı olacağının da bir garantisi anladığım kadarı ile yok.bu yüzden bu şanzımana para harcamak sanki biraz kumar gibi geliyor bana..


    bdogan,

    arkadaşım nedir senin çektiğin bu şanzımandan? başkası olsa çoktan satmıştı aracı.. valla sabrına hayranım.. hala uğraşabiliyorsun bu araçla.. planet dişlisi kırıldığına göre ustanız muhtemelen bir veya daha fazla şeyi yanlış yapmış.. fiyat konusunda yorum yapmam mümkün değil.. ben olsam o ustayı değiştiririm...
  • umera bey ustayı değiştirme şansım kalmadı çünkü başka yerde bir de işçilik alacaklar. planet dişlisi normal şartlarda kırılır mı? aradım dedim bu bilya değişiminden sonra oldu diye, hatayı kabul etmiyorlar. ama ozamana kadar öyle sorun yoktu. planet dişlisi+balata ve yağ 1100 tl masraf çıkardılar. sizce ne yapmalıyım?
  • dişlinin normal şartlarda kırılmaması gerekir.bu işlerde montaj önemlidir.. bence montajda hata yapılmış. yaptıkları hatayı kabul etmemeleri şaşırtıcı değil günümüz türkiyesinde kim kabul eder hatasını ki? zor bir durumdasınız.. artık gerisi sizin ekonomik durmunuza kalmıi bir olay.. bence bu tamirat parasız yapılmalı.. dişiliyi kıranlar adamlar..
  • 
Sayfa: önceki 8788899091
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.