Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (92. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.207
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mümkündür bdogan..
  • ne kadar tutar selenoid valf acaba? 100 tl civarıymış sanırım 1 tanesi.
  • quote:

    redzola,



    bunun tek sebebi vardır o da şanzımanda bir sebepten dolayı sızıntı var.contalardan olabilir..özellikle önden çekişli araçlarda şanzıman ile motorun birbirine bağlandığı bir büyük conta vardır bunun değişimi için şanzıman motordan ayrılmak zorundadır..burada sızıntı sık görülen bir durumdur.işin kötüsü bu sızıntıyı sizin aracı sürerken görmeniz mümkün değildir.ayrıca araç sürüldükçe aracın altında meydana gelen hava akımı nedeniyle sızan yağ uçar gider. şanzımanın üzerinde bulunan tüm contaların kontrolünü tavsiye ederim.şanzıman yağı kırmızı renktedir bu yüzden kolayca ayırt edebilirsiniz..


    Anladım;

    80.000 de değişen sanzuman yağının 110.000 de yapılan kontrolde 1 lt eksık cıkmasının sebebı contalardan sızıntıdır. doğal sebeplerle bu eksılme gerçekleşmez yani.

    110.000 de 1 lt yağ ekletmiştim. Şuan araç 111.000 de 10 günlük aralıklarla yağ sevıyesını kontrol edecegım eger her hangı bır eksılme durumu varsa dırek servıse gıdıp şanzımanın üzerinde bulunan tüm contaların kontrol ettırecegım.

    tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redzola -- 16 Mart 2011; 17:20:40 >




  • bdogan ne kadar tutar bilemem.. servise veya parçacıya sorman gerek.
  • mete hocam benimde bir sorum olacaktı:
    aracım 2005 s60 2.5t awd 160 bin de
    son iki gündür aracımda dururken vitesleri R ve D arasında geçiş yaptırırken bir vurma meydana geldi. Motor soğukken yapmıyor ancak belli bi km sonra durup aynı şeyi yapınca vurma farkediliyor. internetten yazılanları okuduktan sonra şanzıman yağını özel serviste değiştirdim. Yağ değişimi sonrası vurma azaldı ama halen var. Ayrıca her duruş kalkışta N ve D modu arasında geçişte bu vurmabazen oluyor bazen olmuyor. Özellikle R ve D arasında durukenki geçişlerde oluyor. bir kaç şanzıman ustasıına gösterdim ve farklı şeyler söylendi. bunun bi sıkıntı olmyacağı ama keyfe keder vereceği söylendi.
    Ankarada bir otomatik şanzıman ustasıyla telefonla burda aracımz bakan ustayı görüştürdüm. sorunun o kadar sıkıntı vermeyeceğini ama çözümünün maliyetli olduğu yönündeydi. şanzıman dişlilerinin akis tarafında bulunan kısmında istavros gibi dişliler varmış orada boşluk olduğu gibi bişeyde söylendi ama tam anlayamadım. sizce ne yapayım belli bi süre bekleyip farkımı gözlemleyim yoksa hemen onarım yolunamı bakayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cps42 -- 16 Mart 2011; 19:33:32 >




  • cps42,

    R ve D konumları arasında vites geçişleri daha sert olur.bu bir vuruntu değildir.bu durum normaldir kafaya takmayın.. özellikle direksiyon tam sola veya sağa döndürülünce ve geri manevra yaparken (mesela araçla iki araç arasına park ederken) daha çok hissedilir.. şanzımanınızı boşuna kurcalatmayın.. sadece bakımlarına ve yağ değişimine dikkat edin yeter..
  • mete hocam ilgi ve alakanız için teşekkürler. Çok sağolun
  • Meteg hocam süper bi insansınız.


    Arkadaşlar sorun gideren varsa maliyet ve yapılanlarıda yazarsa arkadan okuyanlar için faydalı bir bilgi olacağını düşünüyorum.
  • evet tamir yaptıranlar maliyet konusunda yazarlarsa maliyet sorularına da cevap bulunmuş olur.ben prensip olarak fiyat vermekten kaçınıyorum çünkü vereceğim rakam yanıltıcı olabilir.bunu da istemem..
  • evet tamir yaptıranlar maliyet konusunda yazarlarsa maliyet sorularına da cevap bulunmuş olur.ben prensip olarak fiyat vermekten kaçınıyorum çünkü vereceğim rakam yanıltıcı olabilir.bunu da istemem..
  • quote:

    anladım;

    80.000 de değişen sanzuman yağının 110.000 de yapılan kontrolde 1 lt eksık cıkmasının sebebı contalardan sızıntıdır. doğal sebeplerle bu eksılme gerçekleşmez yani.

    110.000 de 1 lt yağ ekletmiştim. Şuan araç 111.000 de 10 günlük aralıklarla yağ sevıyesını kontrol edecegım eger her hangı bır eksılme durumu varsa dırek servıse gıdıp şanzımanın üzerinde bulunan tüm contaların kontrol ettırecegım.

    tesekkurler.


    Meteg,

    Dun aksam Sanzuman yagını kontrol ettım ,

    Yag sevıyesınde bır problem yoktu.10 gun aralıklarla tekrar bakacagım 80.000 de degısen yag 110.000 de neden 1 lt eksık kafama takılıyor çunku.

    Bu arada canımı sıkan bır sey oldu yagı cubugunu bır peçete yardımıyla temızledım peçetedekı yagın rengı kan kırmızı degıldı , Bej ile kemık rengı arası bır renktı.

    acaba dıyorumkı arabayı aldıgım adam bır katakule yapmıs olabılırmı neden 80.000 degısmıs gozuken sanzuman yagı 30.000 km yapınca ozellıgını ve rengını kaybedsin? bu kadar erken deformasyon olurmu yagda? ne onerırsın yagı hemen değiştireyımmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redzola -- 17 Mart 2011; 9:04:54 >




  • redzola,


    yağın renginin kırmızı olmaması bu yağın 80,000 de değişmediğinin göstergesi olabilir bence.. bir de diğer bir ihtimal olarak eğer şanzıman iç parçalarında sıkıntı varsa(aşınma veya deformasyon) yeni yağ konsa bile 3-4 bin kmde rengi atabilir.ama aracınızı görmediğim ve test etme imkanı olmadığından bunu bilemiyorum.. ama bence size yağın 80,000 de değişimi ile ilgili doğru söylenmemiş olabilir.
  • Mete Bey iyi günler...
    Eşiminde kullanabilmesi için otomatik şanzıman bir araç almaya karar verdim. Ve araştırmalara başladım. Gördüm ki yarı otomatik araçlar tam otomatiklere göre biraz daha sorunlu ve bende tam otomatik olmasına karar verdim.Araştırdıkça kafam karıştı.Forumlarda bilen bilmeyen herkes doğru yada yanlış yorum yapıyor.Daha sonra bu başlıkla karşılaştım.5- 10 sayfa okudum ve anladım ki bu işi bilen ve karşılık beklemeden insanlara yardımcı olmaya çalışan biri var. Sizden ricam aşağıda marka ve modellerini belirttiğim araçları öncelikli olarak alma isteğime göre sıraladım.Bu araçların şanzımanlarının arıza verme istatistikleri ve arıza maaliyetleri hakkında bilgi verebilirmisiniz.Birde çıkma şanzıman olayını öğrendim yazılarınızdan, en kötü ihtimalle şanzımanım iflas ettiğinde bu çıkma şanzımanların yaklaşık maaliyetleri...Şimdiden verdiğiniz bilgiler için teşekkürler...

    Bu araçlarda km maksimin 80 000 olacak.ya LPG li olacak yada takılacak...
    Ford Focus 2006-2007 model triptonik benzinli(dizellerdeki şanzıman sorunluymuş, aynı şekildede benzinli sorunlu mu?)
    Peugeot 307 2004-2007 otomatik (peugeot hakkında genel bir olumsuzluk hakim forumlarda doğru mu?)
    Auris 2007-2008 (aurisler tam otomatik mi yoksa yarı otomatik mi tam olarak bilgim yok)
    Hyundai Era 2008-2010
    Honda civic 2004-2006 (honda belki en iyisi diyeceksiniz ama sırf alçak olduğu için en sona yazıldı.Çünkü Anadoluda kullanıyorum.Zaman zaman balık,piknik vs gibi aktiviteler için bozuk yollara giriyoruz)

    Marka ve model aralıklarına bakınca en fazla 27 000 tl lik bütçem var.Bu fiyata temiz ve sıkıntısız hangisi olabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezgin_17 -- 17 Mart 2011; 12:42:02 >




  • quote:

    redzola,


    yağın renginin kırmızı olmaması bu yağın 80,000 de değişmediğinin göstergesi olabilir bence.. bir de diğer bir ihtimal olarak eğer şanzıman iç parçalarında sıkıntı varsa(aşınma veya deformasyon) yeni yağ konsa bile 3-4 bin kmde rengi atabilir.ama aracınızı görmediğim ve test etme imkanı olmadığından bunu bilemiyorum.. ama bence size yağın 80,000 de değişimi ile ilgili doğru söylenmemiş olabilir.



    meteg,

    Bende yağın 80.000 de değişmediğini düşünüyorum , Fakat aracın Servıste geçmişine baktırdım 80.000 bakımda Sanzuman yagı değişmiş 7 lt . faturasınıda aldıgım kişi saklamış. yetkılı servıste değişmiş olarak yazıyor faurada.

    ayrıca aracımda vuruntu takırtı tukurtu sert vıstes geçişi vıtes geçmemesi gıbı hıc bır problem yok,
    aracın vıtes değiştirdıgını hıssetmıyorum bıle.

    senın dedıgın gıbı aşınma veya deformasyon olup olmadıgı baska nasıl anlasılır?neden yağımın rengı kırmızı değil ? Anlayamıyorum.

    kafama taktığım tek şey yağın rengının kırmızı olmaması.

    Bu yuzden yağ değişimi yapmayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redzola -- 17 Mart 2011; 13:48:55 >




  • redzola,


    araçta vites geçişlerinde sorun yoksa yağ değişimi yapılmamış olma ihtimali yüksek. size şu şekilde anlatayım benim 15 yaşındaki volvo aracımda şanzıman yağı 3 sene önce değişti yaklaşık 25,000 km önce.. ve yağın rengi halen kırmızı.. eğer yağınız değişmedi ise en kısa zamanda değiştirin.. araç daha da rahatlayacak daha kolay gaz yiyecek ve vites geçiş devirleri daha verimli hale gelecektir.

    gezgin 17,

    focus şanzımanları ile ilgili sorun ancak dizel motorun yüksek torkunu şanzımanın kaldıramamasıdır.. bu çok yaygın bir durum değildir ama biraz şans işidir..


    peugeot 307sw 2004 modelini 1.6 benzinli ve tiptronik babam 6 sene kullandı araç sıfır olarak alınmıştı..hiçbir sorun yaşamadık.. 6 sene boyunca tek masrafı bir kez yaptığı ateşleme bobini arızası oldu.diğerleri hep standart bakımdı.. araç 100,000 kmde satıldı..


    forumda peugeot hakkında olumsuz konuşan olabilir millet fransız arabası diye pek sevmez.. 307 bence sorunsuzdur.. ama bunu söyleme sebebim 6 sene babamın kullandığı araçtır.

    aurislerin hepsi yarı otomatiktir.

    Hyundai konusunu bilemiyorum..

    Honda bu forumda sorsan en sorunsuz araç derler.. ama uzun süre kullanayım başım ağrımasın dersen Honda.. sonuç olarak beklentilerinize en uygun araç bence Honda..




  • meteg,

    Verdiğin faydalı bılgıler için tesekkur ederım
  • Selam Meteg Ustam;

    2002 model 175000 km de tam otomatik t4 caravelle aracım düz yolda 3. viteste tork konvertör kilitleniyor. Bazen dik yokuş çıkarken 2. viteste de kilitleniyor, ama düz yolda 2. viteste kilitlenmiyor. Bu sorun mudur acaba yoksa normal bi durum mudur?
  • s a mete usta 2001 hyundaı accent vitesleri iyi ama geri düşerken cogu kez 3ten aşagısında çok nazlanıyor bende özl serviste seroneid hatası gözlendi ve silinemedi ve şanzıman servisine çektik burada dexron 3yag ile filitre degişimi ve benzin ile iç temilik yapıldı lakin sorun hiç değişmedi ustada şanzıman inecek dedigi için başka ustaya ve oradada gazkelebek arızası okundu ve silindi başka hata kaydıda yoktu bunu degiştir gel dendi ama ben biraz forumda dolastımda bu parça bozuksa kendikendine gaz veriyormuş veya rölanti tutmuyormuş şimdi ne yapmalı dostum bura konya acaba ankaraya mı gitsek adres verebilinmi yada usta dogru yoldamı bi el atsan sevinirim çok sağ ol
  • posicor,


    tork konvertörlü otomatik viteslerde konvertör 2 ve üstü viteslerde motora kilitlenir.ve belli hızlara inince devreden çıkar.. kilitlenme olması için aracın her viteste yani 1 den sonraki viteslerde 2,3,4 ve varsa 5 te belli bir hıza ulaşması gerekir.örnek olarak 2ci viteste kilitlenme için 35 km 3. viteste kilitlenme için 55 km gibi.. bu hızların altına inilince de motordan ayrılır konvertör çünkü hız kaybı olunca konvertör gene tork üretmelidir.. kilitlenme fonksiyonu bir solenoid tarafından kontrol edilir.bu solenoidde bir sorun olabilir. veya vites kutusunun yağ değişim zamanı gelmiştir. otomatik vites sistemlerinin düzgün çalışması için yağın da iyi durumda olması ve doğru yağ olması çok önemlidir.

    talhakaan,

    gaz kelebeğinin çıkmasını bulup deneyin.. eğer değişince sorun biterse mesele yok ama bitmezse o zaman şanzımanınızda ciddi bir sorun olduğu düşünülmelidir.bulunduğunuz yerde şanzımanı makine ile test edecek yer de belli ki yok.bu durumda forumda Ankarada ikamet eden arkadaşlardan yardım alın.. ben Ankarada ikamet etmiyorum ve de tanıdığım bir servis de yok.. bu yüzden size verebileceğim bir adres de yok..

    kolay gelsin diyorum..




  • Hocam bende 2005 HONDA HRV var.Motor ısınana kadar devir saatinde 200-300 devir yukarı aşağı oynama yapıyor.Motor tam ısınınca kesiliyor.Kelebeği temizlettim olmadı.Bunun solenoidlerle ilgisi var mıdır?Solenoidler motorun sıcaklığına göre hareket edebilir mi?Bu problemle ilgili yardımcı olabilecek tanıdıklarınız var mı*? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi syildiz_61 -- 20 Mart 2011; 14:16:46 >
  • 
Sayfa: önceki 9091929394
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.