Şimdi Ara

T9 308 İlk İzlenimler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar 1 ay kadar önce açtığım Giulietta satıp 308 almalı mıyım konusundan belki hatırlayanlar olacaktır Giulietta'mdan çok memnundum 2 yılda 50 bin kilometre yaptım ancak 155 bine gelmesi biraz ükrüttü ve sonrasında değeri iyice düşer düşüncesiyle 6 Nisan 2017'de 59 bin liraya aldığım aracımı 21 Mart 2019 günü 66 bin liraya sattım. Hemen peşinden tek parça boyalı 2014 model (2015 çıkışlı) 70 bin kilometredeki 308'i 76.500 liraya aldık.

    Aracım Allure paket ek olarak cam tavan, Anahtarsız giriş, Denon Ses Sistemi, Jukebox, ACC ve otomatik fren özelliği var. İlk izlenimlerim gayet olumlu. Yaklaşık 500 kilometre yaptım. Facebookta DH müdavimlerinin olduğu gruptan ve burdan birkaç DM gelince bir ilk inceleme yazısı yazmak istedim. Bazı üyeler hemen hemen benzer fiyat bandında olduklarından Giulietta ile kıyaslamalar yapmamı istemişti elimden geldiğince ona da yer vereceğim

    Motordan başlayacak olursam E-Hdi motor gerçekten tüketim konusunda çok başarılı. Giulietta ile birebir aynı güzergahta 5.9/6.2 (ancak yol bilgisayarı 0.4 litre kadar eksik gösterirdi) ortalama tüketim yakaladığım yerlerde 308 ile 5.6/5.8 arası geziyorum üstelik pompa ölçümü de bu verilerle uyuyor Tüketimin dışında motorun sessizliğini ve esnekliğini Giulietta'da kullanılan 1.6 JTD motordan daha başarılı buldum diyebilirim. Giu ile 0-100 fabrika sürelerinde aralarında 1.5 saniye civarı bir fark var. Bunu ve esneklik konusunu belki 308'in Giu'dan yaklaşık 240 kg daha hafif olmasına bağlıyorum

    İçerde kullanılan malzemeler Giulietta'dan sonra bir hayli memnun etti diyebilirim. Göğüsün tamamının yumuşak plastik olması, kapı döşemelerinin hemen üstündeki plastik kısımların yumuşak olması beni memnun etti. Ancak göğüsten aşağılara indikçe çokça sert plastiğe denk gelebiliyorsunuz. Şimdilik bunlardan bir çıtırdama, tıkırdama vs yaşamadığımdan pek sorun etmedim.

    Yalıtım olarak Giulietta'dan daha iyi diyebilirim. Düşük hızlarda bir sorun yaşamıyorsunuz ancak 120/130 gibi hızlarda aynalardan sesler sızmaya başlıyor ki bence sınıf şartları için kabul edilebilecek düzeyde.

    Benim Giulietta spor paket olduğu için deri koltuklar vardı. Maalesef bel ve sırt desteği Lüks Spor Pakette geldiği için herhangi bir ayarlama kolu vs yoktu. Uzun yolculuklarda rahatsız ettiği, baldırları ve sırtı çok iyi sarmadığı oluyordu. 308'de vücudu biraz daha sardığını ve Spor Pakette bulunan deri koltuklara kıyasla çok daha rahat olduğunu düşünüyorum.

    En çok sorulanlar yol tuutuş ile alakalı olmuştu. Giulietta yol tutuş konusunda çok dengeliydi. En iyi lastikleri kullanarak virajdan viraja gönül rahatlığıyla atardım. Viraj içinde D modda iken (Elektronik diferansiyel kilidi devreye girerdi) gaza bastıkça burnunu virajın içine doğru sokar ve beni çok mutlu ederdi. 308 bu kadar başarılı değil ancak kesinlikle güzel bir yol tutuşu olduğunu söyleyebilirim. Tek isteğim arkada da bağımsız süspansiyon kullanılmış olsaydı ve viraj içinde tekerlerden biri bozuk zemine vs geldiğinde o çok kısa süren dengesizliği hissettirmeseydi Süspansiyon konforu olarak 308 biraz daha yumuşak ve sessiz çalışıyor.

    Sonuç olarak Peugeot'a olan ön yargım 308 ile yıkıldı. Gayet güzel ve keyifli bir araç olmuş. Klima kumandasını kullanabilmek alışkanlık istiyor biraz Ama ilerde yeniden (bu sefer Super TCT) bir Giulietta'ya sahip olmayı istiyorum







  • Nerde kaldı Alfa ruhu nerdeee bu devlet

    Şaka bi yana elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş. Keyifle kullanmanız dileğiyle.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Hocam ruh hala içimizde ilerde bir gün tekrar alınca Nerede Kalmıştık ? başlığıyla bir konu patlatırım
  • Tekrardan hayırlı olsun diyelim :)

    Ben de alalı 1500 km'yi devirdim. Tabii aynı aracı 2. alışım.
    İlk izlenimlerim, Golf gerçek bir sınıf lideri olmasına rağmen 308'de kendimi buldum.
    En büyük artıyı motor hanesine yazıyorum. Hangi vitese geçerseniz geçin az bir gaz verip şakır şakır üst vitese atabiliyorsunuz. TDI'da ise özellikle 2. viteste devir saatini doldurmadan üst vitesi yemiyordu. Sürüş zevkini EHDI motor %60 oranında artırıyor diyebilirim. %40 da direksiyon tepkilerine yazıyorum. Bu iki alanda elim baya güçlenmiş hissediyorum.
    Şehir içi az yakmaya çok meyilli bir motor çünkü devir çevirmeye hiç gerek yok, elektrikli gibi çekiyor maşallah :)

    Yol tutuş evet iyi ama hafif olduğu için bu araç kötü lastikle kullanılmamalı. Şu an üzerinde gelen 15 bin kmlik GY EfficientGrip'ler resmen rezalet. Belki 3 yaşında oldukları için sertleşmiş olabilirler ama hem yol gürültüsü var, hem de ciddi önden kayma yapıyor. Bu aracın iyi tutan lastikle neler yapabildiğini az çok biliyorum. Gereğinden fazla güven veren bi yapısı var virajlarda. Bu nedenle az önce yeni lastik siparişi verdim. Eskiler de görünüş olarak iyi oldukları için bir şekilde değerlendiririm diye düşünüyorum.




  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Size de hayırlı olsun Benim de şu an bi 20-25 bin kadar görmüş 2016 üretimi CrossClimate’lar takılı benim de tahminim dediğiniz gibi güzel bir lastikle çok daha iyi olacağı yönünde Ben de birkaç güne yeni bir takım Asym.3 sipariş etmeyi düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    Evet lastik epey fark edecektir, ama Giulietta yol tutuşu zannedersem EDL'nin de etkisiyle daha iyi olabilir.
  • Hayırlı olsun.. Gayet güzel bir tercih.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hayırlı olsun. Hocam pejo yakıt konusunda çok başarılı demişsiniz ama arada çok az fark gibi görünüyor.
  • III I II III I I kullanıcısına yanıt
    Hocam Giulietta pompada 0.4/0.5 litre daha çok çıkardı. Bunu denediğimde tuttuğunu gördüm. Yani reel fark 0.7 litre kadar vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • spinattimyalnizliga kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun. güzel değerlendirme.
  • Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın zevkli ve özgün araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Tekrardan hayırlı olsun diyelim :)

    Ben de alalı 1500 km'yi devirdim. Tabii aynı aracı 2. alışım.
    İlk izlenimlerim, Golf gerçek bir sınıf lideri olmasına rağmen 308'de kendimi buldum.
    En büyük artıyı motor hanesine yazıyorum. Hangi vitese geçerseniz geçin az bir gaz verip şakır şakır üst vitese atabiliyorsunuz. TDI'da ise özellikle 2. viteste devir saatini doldurmadan üst vitesi yemiyordu. Sürüş zevkini EHDI motor %60 oranında artırıyor diyebilirim. %40 da direksiyon tepkilerine yazıyorum. Bu iki alanda elim baya güçlenmiş hissediyorum.
    Şehir içi az yakmaya çok meyilli bir motor çünkü devir çevirmeye hiç gerek yok, elektrikli gibi çekiyor maşallah :)

    Yol tutuş evet iyi ama hafif olduğu için bu araç kötü lastikle kullanılmamalı. Şu an üzerinde gelen 15 bin kmlik GY EfficientGrip'ler resmen rezalet. Belki 3 yaşında oldukları için sertleşmiş olabilirler ama hem yol gürültüsü var, hem de ciddi önden kayma yapıyor. Bu aracın iyi tutan lastikle neler yapabildiğini az çok biliyorum. Gereğinden fazla güven veren bi yapısı var virajlarda. Bu nedenle az önce yeni lastik siparişi verdim. Eskiler de görünüş olarak iyi oldukları için bir şekilde değerlendiririm diye düşünüyorum.
    Hocam size de tekrar hayırlı olsun.

    Geçenlerde araştırdım da,siz hangi lastiği tercih ettiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam size de tekrar hayırlı olsun.

    Geçenlerde araştırdım da,siz hangi lastiği tercih ettiniz?

    Alıntıları Göster
    Ucuza kaçtım, inş iyi çıkar :)
    Debica uhp2, etiketi ve yorumları güzeldi.
    Hatta resimdeki 94y olanı. Sipariş ettiğim 91y ve 66db etiketi var.

    T9 308 İlk İzlenimler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 4 Nisan 2019; 9:19:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkeril

    Ucuza kaçtım, inş iyi çıkar :)
    Debica uhp2, etiketi ve yorumları güzeldi.
    Hatta resimdeki 94y olanı. Sipariş ettiğim 91y ve 66db etiketi var.



    Alıntıları Göster
    Yol tutuş ve freneleme olarak güzel lasitkler. 225 45 R17 91Y olanını kullanıyorum kendi aracımda.
    tek negatif yönü yan duvarıları yumuşak lastikler :)




  • turkeril kullanıcısına yanıt
    Hocam bizde de 308 bluehdi allure var. Bizim arabanın üzerinde de bu lanet lastikler var. Araba yaklaşık 55 bin km de lastiklerde hala diş var gibi ama lastikler her haliyle ölmüş durumda artık yol tutuş özelliklerini kaybetmiş. Arabanın yol tutuşunun iyi olduğu bariz kendini belli ediyor ama bu lastikler kendini hemen bırakıyor. Allah muafaza inşaallah bir sakatlık kıçartmadan şunları bir değiştirseydik iyiydi ama bunları peder beye anlatıyorum anlamıyor kendisi daha gideri var diyor kendince, arkadaşında 10 senelik lastikler varmış arabasında o hala biniyormuş bak bak kıyaslamaya bak, bizim lastikler 2015 çıkışlıymış gideri varmış mış. Allah akıl fikir versin inşallah. Bu şeyede katılıyorum yolda giderken asfaltın boşa çıkması veya çukura girmesi lastiğin arabanın dengesini bozuyor, birde bizim lastikler hepten gidik iyice dengesizleşiyor böyle bir şeyin üzerinden geçince. Ama arabanın maşaallahı var gerçekten her açıdan tatmin ediyor. Kazasız belasız sürüşler dilerim hepimize. Bu arada Yeni Goodyear eagle f1 5 lastikleri baya iyi testlerde pilot sport 4 kadar hemde daha ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gabriel.Espaso

    Yol tutuş ve freneleme olarak güzel lasitkler. 225 45 R17 91Y olanını kullanıyorum kendi aracımda.
    tek negatif yönü yan duvarıları yumuşak lastikler :)

    Alıntıları Göster
    Memnun olduğunuza sevindim. Fiyat uygun olunca sonradan tereddüt ettim pişman olur muyum diye ama her şartta üzerindeki lastiklerden iyidir diye düşünüyorum.

    @schumi0411 bu lastikler 15 binde yağ gibi kayıyor, 50 bin kmdekini düşünemiyorum bile. Bunun eff.grip performance olanını da 30 küsür bin km kullandım. Kaymak asfaltta o da hayati tehlike taşıyordu. Adamlar yakıt ekonomisi yaptırcaz diye güvenliği hiçe saymışlar resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bence bırakın insanların Alfa Romeo'lara özellikle yeni nesil Peugeot'lara on yargıları devam etsin biz de eski kasa, boş, beyaz polo fiyatına bu arabaya binelim:)

    Kazasız belasız günler size umarım bir Alfa Giulia alırsinz bir gün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu bu kadar güzel bir temenni olabilir mi Kalp fışkırttım gözlerimden yorumunuzu okurken İlerisi için en azından Super TCT 170’lik Giu’ya da razıyım Hocam. Eksik olmayın güzek dilekleriniz için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • falovmi kullanıcısına yanıt
    elcas kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim. Eksik olmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.