Şimdi Ara

T Kavşakta geçiş hakkı kimin?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
3
Favori
24.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kontrolsuz eş değerli bir T kavşakta geçiş hakkı hangi aracın olur? Doğrusal yolda sonlanan aracınmı yoksa doğrusal yoldan gelen aracınmıdır.
     T Kavşakta geçiş hakkı kimin?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    trafik işaretlerine bakmak lazım, doğrusal yol görünce anayol diye atlamayın, öğrencilerin en çok yanıldığı şeylerden biridir
    mavi aracın çıktığı yerden sağına doğru anayol kabul etmiş olabilir karayolları, bu durumda yeşil aracın bulunduğu yol tali yol olur
    kulağa saçma geliyor ama ilk duyduğumda bende şaşırmıştım

    Alıntıları Göster
    Kontrolsüz kavşak: Kavşağı teşkil eden yolların trafik yoğunluğu bakımından birbirlerinden farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş olan ve bu yollardan kavşağa yaklaşırken “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti ile işaretlenmiş bulunan kavşaktır. Bu tanıma uyduğu halde, yaklaşımında “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti bulunmayan kavşaklarda kontrolsüz kavşak kabul edilir.


    “Kavşaklarda ilk geçiş hakkı:
    Madde 57.- Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, varsa sırasıyla, trafik zabıtası veya trafiği kontrol etmekle görevli ve yetkili kişi, ışıklı trafik işaretleri ve trafik işaret levhaları ile verilen talimata uygun olarak ilk geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile, trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
    c) Kavşağa giren sürücüler, trafik kurallarına uygun olarak, mümkün olan en kısa süre içinde kavşağı geçmek zorundadırlar. Sürücülerin kavşak alanı içinde gereksiz olarak yavaşlamaları, duraklamaları, araçlarından inmeleri ve araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
    d) Yukarıda belirtilen yasak, kısıtlama ve zorunluluklara uymak suretiyle,
    1) Sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip araçlara,
    2) Aksine bir işaret olmadıkça, kavşaklarda ray üzerinde hareket eden taşıtlara,
    3) Aksine bir işaret olmadıkça, anayol ve tali yol kavşaklarında tali yoldan gelen sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    4) Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    5) Bir iz veya mülkten karayoluna çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    6) Kontrolsüz kavşaklarda sırasıyla; motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör sürücüleri ile iş makinesi sürücüleri diğer motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi dışındaki motorlu taşıt sürücülerinden soldaki sağdan gelen araçlara, lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücülerinden soldaki sağdan gelene, (T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise dönüş yapan araçlar doğru geçmekte olan araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. ”
    Yapay Zekanın Yanıtı

    T Kavşağında Geçiş Üstünlüğü

    T kavşaklarında geçiş üstünlüğü, ana yolda bulunan araçlara aittir. Ana yol, T harfinin yatay çizgisi olarak düşünülürken, yan yol ise dikey çizgidir.

    T kavşağa yaklaşırken, yan yoldaki araç sürücüleri ana yoldaki araçlara geçiş üstünlüğü vermelidir. Bu, ana yoldan gelen araçların kesintisiz bir şekilde geçişlerini sağlar.

    T kavşaklarda geçiş üstünlüğü, Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 67. Maddesi ile düzenlenmiştir. Maddeye göre, "T kavşağına gelen araç sürücüleri, kavşaktan önce yavaşlamak, kavşağa yaklaşan bir araç varsa ona ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar."

    T kavşak kurallarına uymamak, trafik kazalarına yol açabilir. Bu nedenle, tüm sürücülerin bu kurallara hakim olması ve bunlara uyması çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Doğrusal yoldan gelen araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AsiretinMarjinalCocugu

    Doğrusal yoldan gelen araç.
    Eşdeğerli kavşakta sağdakine yol verilir.
  • 2 numarada geçiş hakkı
  • iki şıktan birisi

    1- Kontrolsüz kavşaklarda sağdan gelenin geçiş hakkı var
    2- T kavşaklarda doğrusal yöndeki araçların geçiş hakkı var

    hangisi doğru?
    siz neye göre doğrusal yoldan gelen aracındır diyorsunuz?
  • Burada bence sağdaki aracın geçiş hakkı olması için x kavşak olması lazım ve 2 numaralı aracın da kavşakta dönüş yapması lazım vatandaş yolunda gidiyor bu t kavşakta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahalil

    Burada bence sağdaki aracın geçiş hakkı olması için x kavşak olması lazım ve 2 numaralı aracın da kavşakta dönüş yapması lazım vatandaş yolunda gidiyor bu t kavşakta
    Ya beyler bu mevzular yoruma açık mevzular değil..Kitapta her şey yazıyor.
    Aksine bir işaret yoksa (anayol işareti, yol ver, DUR vs) yol sağdakinindir.
  • hakan1636 kullanıcısına yanıt
    Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara
    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar

    şeklinde de kural var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara
    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar

    şeklinde de kural var
    trafik işaretlerine bakmak lazım, doğrusal yol görünce anayol diye atlamayın, öğrencilerin en çok yanıldığı şeylerden biridir
    mavi aracın çıktığı yerden sağına doğru anayol kabul etmiş olabilir karayolları, bu durumda yeşil aracın bulunduğu yol tali yol olur
    kulağa saçma geliyor ama ilk duyduğumda bende şaşırmıştım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    trafik işaretlerine bakmak lazım, doğrusal yol görünce anayol diye atlamayın, öğrencilerin en çok yanıldığı şeylerden biridir
    mavi aracın çıktığı yerden sağına doğru anayol kabul etmiş olabilir karayolları, bu durumda yeşil aracın bulunduğu yol tali yol olur
    kulağa saçma geliyor ama ilk duyduğumda bende şaşırmıştım

    Alıntıları Göster
    Kontrolsüz kavşak: Kavşağı teşkil eden yolların trafik yoğunluğu bakımından birbirlerinden farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş olan ve bu yollardan kavşağa yaklaşırken “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti ile işaretlenmiş bulunan kavşaktır. Bu tanıma uyduğu halde, yaklaşımında “Kontrolsüz Kavşak” trafik işareti bulunmayan kavşaklarda kontrolsüz kavşak kabul edilir.


    “Kavşaklarda ilk geçiş hakkı:
    Madde 57.- Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, varsa sırasıyla, trafik zabıtası veya trafiği kontrol etmekle görevli ve yetkili kişi, ışıklı trafik işaretleri ve trafik işaret levhaları ile verilen talimata uygun olarak ilk geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Işıklı trafik işaretleri izin verse bile, trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.
    c) Kavşağa giren sürücüler, trafik kurallarına uygun olarak, mümkün olan en kısa süre içinde kavşağı geçmek zorundadırlar. Sürücülerin kavşak alanı içinde gereksiz olarak yavaşlamaları, duraklamaları, araçlarından inmeleri ve araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.
    d) Yukarıda belirtilen yasak, kısıtlama ve zorunluluklara uymak suretiyle,
    1) Sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip araçlara,
    2) Aksine bir işaret olmadıkça, kavşaklarda ray üzerinde hareket eden taşıtlara,
    3) Aksine bir işaret olmadıkça, anayol ve tali yol kavşaklarında tali yoldan gelen sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    4) Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    5) Bir iz veya mülkten karayoluna çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    6) Kontrolsüz kavşaklarda sırasıyla; motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör sürücüleri ile iş makinesi sürücüleri diğer motorlu araçlara, lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi dışındaki motorlu taşıt sürücülerinden soldaki sağdan gelen araçlara, lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücülerinden soldaki sağdan gelene, (T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise dönüş yapan araçlar doğru geçmekte olan araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar. ”




  • Yazılımcı Online kullanıcısına yanıt
    Şu an geçerli Karayolları Trafik Kanunundaki 57.maddenin 6.alt benti bu şekilde değil...
    http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.doc
    Kavşaklarda geçiş hakkı:
    Madde 57 – (Değişik: 17/10/1996 - 4199/23 md.)
    Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
    1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
    2. Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
    3. Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
    4. Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
    5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    6. Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    7. Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
    1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,
    2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,
    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    Sizin linkiniz hangisi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kadobay -- 16 Ocak 2015; 8:02:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    Şu an geçerli Karayolları Trafik Kanunundaki 57.maddenin 6.alt benti bu şekilde değil...
    http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2918.doc
    Kavşaklarda geçiş hakkı:
    Madde 57 – (Değişik: 17/10/1996 - 4199/23 md.)
    Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
    a) Kavşağa yaklaşan sürücüler kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı trafik işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
    1. Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
    2. Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
    3. Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
    4. Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
    5. Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    6. Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    7. Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
    1. Motorsuz araç sürücüleri motorlu araçlara,
    2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca,
    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    Sizin linkiniz hangisi
    Geçiş hakkı 2 dedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmtilla

    Geçiş hakkı 2 dedir.

    Alıntıları Göster
    1 numara dönüş yapacağı için yıl hakkı 2nin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mekatronikçi

    1 numara dönüş yapacağı için yıl hakkı 2nin...

    Alıntıları Göster
    Pratikte kimse uygulamasa da geçiş hakkı 1 numaranındır. Kaza olunca haklı olan taraf 1 numara olur.

    Edit: Değişmiş galiba bu kanun.


    Madde 109



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcCopat -- 16 Ocak 2015; 11:53:20 >




  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Master_Evil öyle bir durum olsa şekilde belirtirdim. Yolların genişliği aynı yani eşdeğerli yol, herhangi bir "yol ver" yada "Dur" levhası da yok... yani kontrolsüz kavşak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadobay

    Master_Evil öyle bir durum olsa şekilde belirtirdim. Yolların genişliği aynı yani eşdeğerli yol, herhangi bir "yol ver" yada "Dur" levhası da yok... yani kontrolsüz kavşak
    Şöyle düşünelim,

    TRT de yayınlanan aşağıdaki vidyoyu izledim
    Baron Valekyoutube
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı Kuralları
    https://www.youtube.com/watch?v=qEGm65izjMc
    6:00 dakikada sanki T nin bedeninden gelen yolun sola ve sağa devamlı olduğunu kabul ediş var sanki aracı dönüş yapmıyor ve soldan gelen aracın yolunu kesmiyor gibi düşünülmüş. halbuki araç bir dönüş yapıyor ve doğru giden trafiği kesiyor.

    Burada Karayolları Trafik yönetmeliği Md 109-b-8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara geçiş hakkını vermeli kuralı mı uygulanmalı mıdır? Yoksa KYT yönetmeliği 109-c-3 mü uygulanmalıdır.

    Yapımcı TRT olduğuna göre EGM'den destek alınmış olmalı. Sanırım EGM'nin görüşü sanki normlar hiyeraşisi nedeni ile KYTKanunu üst kural olduğu için Md 57 de sağdaki araca yol verilmesi üstün tutulması nedeni ile KYT Yönetmeliği 109-c-3 geçerli olmakta.

    Dolayısı ile sağdaki araca yol verilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 16 Ocak 2015; 17:12:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Şöyle düşünelim,

    TRT de yayınlanan aşağıdaki vidyoyu izledim
    Baron Valekyoutube
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı Kuralları
    https://www.youtube.com/watch?v=qEGm65izjMc
    6:00 dakikada sanki T nin bedeninden gelen yolun sola ve sağa devamlı olduğunu kabul ediş var sanki aracı dönüş yapmıyor ve soldan gelen aracın yolunu kesmiyor gibi düşünülmüş. halbuki araç bir dönüş yapıyor ve doğru giden trafiği kesiyor.

    Burada Karayolları Trafik yönetmeliği Md 109-b-8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara geçiş hakkını vermeli kuralı mı uygulanmalı mıdır? Yoksa KYT yönetmeliği 109-c-3 mü uygulanmalıdır.

    Yapımcı TRT olduğuna göre EGM'den destek alınmış olmalı. Sanırım EGM'nin görüşü sanki normlar hiyeraşisi nedeni ile KYTKanunu üst kural olduğu için Md 57 de sağdaki araca yol verilmesi üstün tutulması nedeni ile KYT Yönetmeliği 109-c-3 geçerli olmakta.

    Dolayısı ile sağdaki araca yol verilmelidir.

    Alıntıları Göster
    Başka memleketlerdeki kurslarda sola ve sağa dönüşler daha ayrımlı anlatılıp tarif ediliyorlar. Bizde ise (en azından benim zamanımda) sadece sola geniş yay, sağa ise dar yayla dönülür ayrımı vardı.

    109-b-8'de belirli ki dikkatten kaçmış bir anlam eksikliği var. Doğru gelen araçlara yol verme konusu sola dönüş kuralıdır. Bu durumda iki araç da birbirlerinin solunda kalılar. Bu halde dönüş yapmayacak olanın önceliği vardır.

    Bunun "dönüş kuralı" olarak verilmesi hatalı olmuş, "sola dönüş kuralı" olarak değiştirilmesi gerekir. Mesela aşağıdaki durumda kırmızı önce geçer.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Başka memleketlerdeki kurslarda sola ve sağa dönüşler daha ayrımlı anlatılıp tarif ediliyorlar. Bizde ise (en azından benim zamanımda) sadece sola geniş yay, sağa ise dar yayla dönülür ayrımı vardı.

    109-b-8'de belirli ki dikkatten kaçmış bir anlam eksikliği var. Doğru gelen araçlara yol verme konusu sola dönüş kuralıdır. Bu durumda iki araç da birbirlerinin solunda kalılar. Bu halde dönüş yapmayacak olanın önceliği vardır.

    Bunun "dönüş kuralı" olarak verilmesi hatalı olmuş, "sola dönüş kuralı" olarak değiştirilmesi gerekir. Mesela aşağıdaki durumda kırmızı önce geçer.



    Alıntıları Göster
    Yazılımcı Online'ın dayandığı metin 2005 tarihli hükümet kanun tasarısı

    İçişileri komisyonunda kabul edilen şekli ise ; "(T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise düşey koldan gelen araçlar yatay koldan gelen araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar."

    KGM sitesinde bulunan Karayolları Trafik Kanununda bu metin yok, belki de TBMM de görüşülürken bu hali ile kanunlaşmadı .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 16 Ocak 2015; 18:23:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Yazılımcı Online'ın dayandığı metin 2005 tarihli hükümet kanun tasarısı

    İçişileri komisyonunda kabul edilen şekli ise ; "(T) tipi kontrolsüz kavşaklarda ise düşey koldan gelen araçlar yatay koldan gelen araçlara,ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar."

    KGM sitesinde bulunan Karayolları Trafik Kanununda bu metin yok, belki de TBMM de görüşülürken bu hali ile kanunlaşmadı .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Kavşaklarda Geçiş Hakkı

    Madde 109- (Değişik: RG-02/11/2000-24218)


    Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.

    a)Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.

    b)Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;

    1)Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,

    2)Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,

    3)Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara,

    4)Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,

    5)Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,

    6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,

    7)Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,

    8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,

    c)Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;

    1)Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,

    2)Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,

    3)Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,

    4)Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,

    d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,

    Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.

    e)Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücülerin kavşağa girmeleri yasaktır.

    f)Görevli kişi veya ışıklı trafik işareti ile yönetilen kavşaklarda, sürücüler kavşağı en kısa zamanda geçmek zorundadırlar. Sürücülerin gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, araçtan inmeleri, yolcu indirmeleri ve bindirmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır.

    g)Aksine bir trafik işareti olmadıkça, bütün kavşaklarda araçlar, ray üzerinde hareket eden taşıtlara geçiş hakkını vermek zorundadırlar.



    Ya ben yanlış yorumluyorum, ya da bu kanun maddesi açık değil. Baktığımız zaman b bendi c bendini kapsıyor gözüküyor. Ancak b bendi 8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara, derken; c bendi ise 3)Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca, diyor. Özellikle yukarıdaki senaryo için her iki bölüm de geçerli gibi. Ama hangisi doğru? Yok mu bir trafik eğitmeni?




     T Kavşakta geçiş hakkı kimin?

    Bu soruya göre dönüş yapacak araç yol vermeliymiş. Eğer AB ülkelerinde araç kullanacak olursanız bu sorunun cevabı 1-2-3 olurdu. Kullanan / kullanacak varsa dikkat etmeli. Örnek soru:

     T Kavşakta geçiş hakkı kimin?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PcCopat -- 16 Ocak 2015; 18:14:46 >




  • Önce kim geldiyse onundur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.