Şimdi Ara

Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
0
Favori
19.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    O zaman ucaklarda basin 0 (sifir) olurdu. Nede olsa yere hic basmiyor..

    Burada bahsedilen yere uygulanan kuvvet degil, atmosfer basinci beyler. Hani su kan basincina ters etki eden.

    Şimdi şöyle.

    Arabanın yere uyguladığı basınçtan söz ediyoruz. Yere neyle uygular bu basıncı? Lastikle.

    Arabanın üstündeki basınç artar, spoiler varsa ve iyi bir aerodinamik yapıya sahipse araba yere basar fakat daha yavaş gitse daha iyi basar.
    Rüzgarın kuvveti o hızın kuvvetini etkilemez, ki etkilese arabanın sürtünme kuvveti katsayısı az olmuş olmaz.
    Fakat sürtünme katsayısı az olan arabalar tercih edilir.

    Yani özetle şu kardeş;

    120 km hız diyelim arabanın gidiş yönü ====> ile gösterirsek, arabaya \/ downforce etki edecek
    60 km de ==> olur ve öyle bi x \/ etki eder ki araba virajı 60la daha iyi döner.

    Demek istediğim şudur ki rüzgarın arabayı aşağıya ittirdiği o basınc, arabanın kendini ileri atma hızına yenik düşer.

    Diyeceksiniz ki 0 km ile duran bir arabanın boyu mu daha uzundur (aynı araba) 120 km ile gidenin mi?
    Bu süper egzotik bir araba değilse ve 300 le gitmiyorsa aynıdır, 300le gidiyorsa ve mühendislik harikası spoiler takımına sahipse evet, rüzgarın basınc gücü süspansiyonları ve tekeri bi kaç santim daha yere yapıştırır.


    Yere uygulanan basinctan bahsedildigini, basligi tekrar okuyunca farkettim. Bahsettigin konuda cok fazla bilgim yok ve izah ettigin sekilde olabilir. Ben atmosfer basinci olarak anlamistim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doganza -- 1 Ocak 2013; 21:55:16 >
    _____________________________





  • bence azalır sonuçta araba hızlandıkça kontrol etmesi biraz daha zorlaşıyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    O zaman ucaklarda basin 0 (sifir) olurdu. Nede olsa yere hic basmiyor..

    Burada bahsedilen yere uygulanan kuvvet degil, atmosfer basinci beyler. Hani su kan basincina ters etki eden.

    Şimdi şöyle.

    Arabanın yere uyguladığı basınçtan söz ediyoruz. Yere neyle uygular bu basıncı? Lastikle.

    Arabanın üstündeki basınç artar, spoiler varsa ve iyi bir aerodinamik yapıya sahipse araba yere basar fakat daha yavaş gitse daha iyi basar.
    Rüzgarın kuvveti o hızın kuvvetini etkilemez, ki etkilese arabanın sürtünme kuvveti katsayısı az olmuş olmaz.
    Fakat sürtünme katsayısı az olan arabalar tercih edilir.

    Yani özetle şu kardeş;

    120 km hız diyelim arabanın gidiş yönü ====> ile gösterirsek, arabaya \/ downforce etki edecek
    60 km de ==> olur ve öyle bi x \/ etki eder ki araba virajı 60la daha iyi döner.

    Demek istediğim şudur ki rüzgarın arabayı aşağıya ittirdiği o basınc, arabanın kendini ileri atma hızına yenik düşer.

    Diyeceksiniz ki 0 km ile duran bir arabanın boyu mu daha uzundur (aynı araba) 120 km ile gidenin mi?
    Bu süper egzotik bir araba değilse ve 300 le gitmiyorsa aynıdır, 300le gidiyorsa ve mühendislik harikası spoiler takımına sahipse evet, rüzgarın basınc gücü süspansiyonları ve tekeri bi kaç santim daha yere yapıştırır.


    Yere uygulanan basinctan bahsedildigini, basligi tekrar okuyunca farkettim. Bahsettigin konuda cok fazla bilgim yok ve izah ettigin sekilde olabilir. Ben atmosfer basinci olarak anlamistim.

    Atmosfer basıncı azalır yere uygulanan basınç azalır (çünkü basınç kuvveti azalıyor)
    Akışkanların basıncı azdır bknz
    Araba hareket ederken sigara dumanının dışarı çıkması durunca durumun bozulması
    Kağıdın üstüne üfleyince kağıdın havalanması
    Uçağın belli bir süratten sonra uçması
    Fırtınanın evlerin çatısını uçurması
    Konu kapanabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ODTÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ




  • Azalır

    Ek:Arabanın altına giren rüzgar hız arttıkça artacağından.İstediğin kadar spoiler kullan arabanın yer ile olan mesafesini sıfır yapamayacağın için orada bir rüzgar akışı oluşur.Bu da basıncı azaltır.Bunun en güzel örneği formula araçlarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antuaRri -- 1 Ocak 2013; 23:07:11 >
    _____________________________

    ever tried, ever failed. try again, fail again. fail better
  • Atmosfer basinci nasil azaliyor, bunun bilimsel izahini yapabilir misin?
    _____________________________

  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    Atmosfer basinci nasil azaliyor, bunun bilimsel izahini yapabilir misin?

    Akışkanların basıncı azdir çünkü.
    Bernoulli ilkesi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ODTÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
  • Hız arttıkça araba uçar yani yerden yükselir
    _____________________________
    SSS || Forum Kuralları || İmza Kuralları || Şikayet Et Butonu || Nick Değişimi || SMS Onay Sistemi || Öneri ve Şikayetleriniz
    İsviçresiz Bilim adamıyım

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıpçak+kk

    Artar mı azalır mı ?

    azalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • trenler 300 400 kilometre hızla gidiyor yaa , bakın köprülere viyadüklere nasıl ayakları var :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ColdSauce

    Bence yerr uyguladigi basinc degismez ama eski haline gore daha hizli gittigi icin bi yere 2 sn boyunca degilde 1 sn boyunca basinc yapar. O bakimdan azaldi sayabiliriz.

    G/S nerede zaman geçiyor bilmiyorsun sus bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Benim Adım Jeodezi

    trenler 300 400 kilometre hızla gidiyor yaa , bakın köprülere viyadüklere nasıl ayakları var :))

    Belki hız değilde tren 500 ton olduğu içindir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ODTÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
  • aracın tasarımına göre değişir o.
    _____________________________
  • Kendime göre cevap vereceğim bu soruya.

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç


    Aşağı doğru olan kuvvet aracın ağırlığından doğan kuvvet.
    Sağa doğru olan kuvvet aracın hızından doğan kuvvet.
    Kırmızı ok ise bunların bileşeni.
    Şekilden de anlaşılacağı gibi hız arttıkça iki kuvvetin bileşeni olan kuvvet y ekseninde azalıyor.
    Bu da zaten bana göre aracın yere uyguladığı basınçtı.
    _____________________________




  • O değilde beyler, otobüste giderken zıplayınca aynı yere düşüp düşmeme olayına ne diyorsunuz ? ;)
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cern'demuhendis


    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    Atmosfer basinci nasil azaliyor, bunun bilimsel izahini yapabilir misin?

    Akışkanların basıncı azdir çünkü.
    Bernoulli ilkesi

    akiskanlarin basıncı az derken kapalı kaptada durum aynı mı ? çünkü gazların basıncının azalıp artması ve siviya göre daha fazla biliyorum. demek istediğim sıvı basıncı azalıyor gaz artıyor toplam basınç artıyor diyorduk fizik yorum sorularında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıpçak+kk

    Artar mı azalır mı ?

    aerodinmic denir buna araştırabilirsin.
    araba hızlandıkça merkezkaç kuvveti çok fena artar virajlarda çok kötü savrulmaya başlar. arabanın ağırlığı tekerleklere baskı yaparak arabayı biraz olsun asfalta yapıştırır ve düşük hızlarda savrulmayı önler ama hızlanınca arabanın ağırlığı hiçbirşey ifade etmez.
    bunun için arabalar önlerinden gelen hareketsiz havayı araa yüzeyinden yukarı doğru gökyüzüne ittirir. havanın yukarı itilmesi aynı amanda arabanın aşşağı bastırılması demektir. hava hiç küçümsenmeyecek kadar basıç uygular belli hızdan sonra. 100'le giderken elini parmakların kapalı birşekilde pencereden çıkar ve parmak uçların arabanın önüne baksın ve yere doğru eğik olsun yani aynı arabanın ön camının yere yaptığı açı gübü elin çok güçlü şekilde aşşağı itilir. 200 km'de elinin tekrar içeri alabilirsen şükret

    F1 arabaları 150 km hızla tavanda gidebilirler. yani hava aşşağı itilir araba yukarı bastırılır ve araba tavanda gider :) bu hiç küçümsenmeyecek bir kuvvettir. eğer o pistte normal şehir arabalarıyla F1 arabalarının yarı hızında bile o virajları alamazsın savrulursun.
    bak şu videolara
    VİDEO
    burdan işeyler çıkarabilirsin
    benzer videoları izle
    _____________________________
    Forumdan Ayrıldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cern'demuhendis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Benim Adım Jeodezi

    trenler 300 400 kilometre hızla gidiyor yaa , bakın köprülere viyadüklere nasıl ayakları var :))

    Belki hız değilde tren 500 ton olduğu içindir

    hızından dolayı ağırlığında payı var tabi .. Trenden yola çıkarak arabanın yere uyguladığı basıncı çözecektik ama olmadı :D

    arabanın belli bi ağırlığı var yere uyguladığı kuvvet yere dik olarak ..
    Sonraa :) ileri gidiyor bi kuvvetde burada ..

    Şimdi bu iki kuvvetin bileşeni arabanın yere uyguladığı basınç oluyo galibaa :D hız ne kadar fazla olursa o kadar büyük çıkacak bu bileşke kuvvet

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MalıArapFaiktenAlıyoduk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cern'demuhendis


    quote:

    Orijinalden alıntı: doganza

    Atmosfer basinci nasil azaliyor, bunun bilimsel izahini yapabilir misin?

    Akışkanların basıncı azdir çünkü.
    Bernoulli ilkesi

    akiskanlarin basıncı az derken kapalı kaptada durum aynı mı ? çünkü gazların basıncının azalıp artması ve siviya göre daha fazla biliyorum. demek istediğim sıvı basıncı azalıyor gaz artıyor toplam basınç artıyor diyorduk fizik yorum sorularında.

    Durgun gazların basıncı hareketlilere göre fazladır demek bernoulli hareket göreceli olduğu için ister sen hareket et ister gaz hareket etsin değişmez. Sen kendini referans aldığın sürece gaz hareketlidir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ODTÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slippery one Sabun

    Hız arttıkça araba uçar yani yerden yükselir

    hocam 2 üstteki cevabı inceleyin bana hak vereceksinz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi inwwisible -- 1 Ocak 2013; 23:15:15 >
    _____________________________
    Forumdan Ayrıldım.
  • Basınç azalır ki üst seviye çoğu modern araç hızlandıkça dahada yere yaklaşır basınç azalacağı için.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.