Şimdi Ara

Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
0
Favori
19.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_mentor

    Öncelikle şunu bilmek gerekir. Arabanın önüne gelip çarpan rüzgar arabanın altından ve üstünden aynı süre zarfından geçerek arabanın arkasında buluşur. Arabanın üstü doğal olarak altından daha uzun mesafedir. Yani rüzgar aynı zamanda geçtiğine göre üstünden geçiş hızı altından geçiş hızından fazladır.

    Üstünden geçiş hızı: v1 alttan geçişi v2 dersek. Alttaki basınç P2 üstteki P1 dersek.

    Bernoulli denklemine göre: Basınç farkı P2-P1=1/2q(v1^2-v2^2) v1^2 (v1'in karesi demek)
    Şimdi bu denklemde gördüğünüz gibi v1>v2 olduğundan her zaman arabanın altından bir kaldırma kuvveti vardır.

    Araba hızlandığında v1 de v2 de artar. Fakat formülde gördüğünüz gibi kareleri söz konusu olduğundan P2-P1 de artar.
    Yani kaldırma kuvveti artar. Kaldırma kuvveti artacağından yere uygulanan basınç azalır.

    Uçaklarda da mantık aynıdır. Kanat profili sayesinden hava akımı kaldırma kuvveti yaparak uçağı uçurur. Bkz. Naca kanat profili Tabiki bu otomobilde istenmeyen bir şey olduğundan buna göre önlemler alıyorlar ama yine de rüzgarın bir kaldırma kuvveti vardır.

    tebrik ediyorum, en iyi cevabı vermişsin.

    artar diyenlerin hepsi forumdan banlansa da zeka seviyesi yükselse biraz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 355GTS -- 3 Ocak 2013; 0:47:42 >
    _____________________________

    Bir fanboydan alıntı: "Bence bu olay Playstation markasının da bitişini simgeliyor. Bu olayla birlikte Playstation da Dreamcast gibi tarihin tozlu raflarında yerini alacaktır. Microsoft ve Nintendo, Sony'yi piyasadan silerler diye düşünüyorum."




  • azalır tabi aracın altından giren hava zaten aracı havaya kaldırmak ister ve ivmelenmeninde etkisiyle aracı ağırlık merkezine bağlı olarak ki genelde bu ağırlık merkezi aşağıda değil üsttedir aracı yukarı gökyüzüne doğru ivmelenir yani azalır ama bir yerde artıyor diye okumuştum artsa idi yüksek süretlerde kaza yapma riskimiz azalırdı kışın yavaş gitmek yerine basardır.
    _____________________________
    ALLES WAR DIE SEKTE/ÇARE SANSAR SALVO
  • lise hocaları havayı vs ihmal ettiği için değişmez derdi. Daha sonra bunu bizim üni deki profesör görünce bas git cahil pislik cevap öyle değil, havanın belli bi kaldırma kuvveti olacak ve arabayı kaldıracak küçük miktar o yüzden basınç azalacak derdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Olay akışkanlar mekaniği konusu arkadas bernoulli denklemini bile kullanmış daha ısrar etmenin anlamı yoktur. Aracın altından ve üstünden hava akısı olur bu hava akışlarına iki sekilde müdahale olur ki aracı yere bastırsın.
    1 ruzgarlik. Akan havanın hızını düşürüp yere doğru basınç kuvveti oluşturulur.
    2 tampon altı difuzor uygulanarak alttan akan havanın hızı arttırılır ki ters yöndeki basınç düşsün. Hava bir akiskandir ve akışkanların hızı arttıkça basıncı düşer.
    Birkeresinde bir ferrari konusu okumuştum dergide 300km/s hızla giderken 1 lastiğin yere uyguladığı kuvvet 75 kg a düşüyormuş.
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    İyi güzel hoşta. Alan azalırsa, basınç artar. Onu ne yapacağız.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarman29

    Kendime göre cevap vereceğim bu soruya.

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç


    Aşağı doğru olan kuvvet aracın ağırlığından doğan kuvvet.
    Sağa doğru olan kuvvet aracın hızından doğan kuvvet.
    Kırmızı ok ise bunların bileşeni.
    Şekilden de anlaşılacağı gibi hız arttıkça iki kuvvetin bileşeni olan kuvvet y ekseninde azalıyor.
    Bu da zaten bana göre aracın yere uyguladığı basınçtı.

    Aşağı doğru bileşen dediğiniz aracın kütlesinden kaynaklanan bileşen ve sabittir sizinde resimlerde gösterdiğiniz gibi nasıl oluyorda azalıyor dediniz anlamadım "fatal error" o derece yani.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bi50likdaha

    quote:

    Orijinalden alıntı: erain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bi50likdaha

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheMEA


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bi50likdaha


    quote:

    Orijinalden alıntı: kıpçak+kk

    Artar mı azalır mı ?

    Teorik olarak kütlesi azalır hocam .
    Hatta bundan dolayı newtonun tüm fizik kuramları yanlıştır.

    hatta öyleki bir söylenti vardır duymuşsunuzdur, ışık hızıyla gidersen duvardan geçebilirsin gibiden

    Hocam afedersiniz ama sacmalamanin dibine vurmussunuz.
    Siz Newton'un butun ilkelerini hayatta zaten kullaniyorsunuz, isteyerek veya istemeyerek. Daha sonradan turetilen teoremlerin hepsi bir kanunun uzerinden eklenerek veya o baz alinalarak turetilir. Bknz: Bilimde kanun herkes tarafindan kabul edilen, teori veya hipotez ise henuz tam anlamiyla kanitlanmamis demektir. Eger temel fizik kanunlari yanlis olsaydi, hersey yanlis olurdu. Hatta olamazdi.
    Ayrica isik hizinda duvardan gecemezsiniz. Cunku isik hizina ulastiginiz anda E=mc2, Einstein (yanlis yazmis olabilirim) ilkesine gore enerjiye donusursunuz, bu kanun sayesinde dunyaninda nasil olustugunu anliyoruz zaten. Ancak ne varki isik hizina ulasmak teorik olarak imkanliyken, reel olarak imkansizdir.
    Daha uzun yazardim ama mobilden zor oluyor, saygilar.

    Newtonun ilkelerini basit olarak kullanıyoruz.
    Fizikte bulunan yeni bir şey eskilerine aykırıysa eskileri yalan olur. Newton fiziğide komple yanlıştır iyi bir fizikiçi ile konuşursan sana ayrıntılarını anlatır.
    Saçmaladığım filan yok.
    Ayrıca kuantum fiziği ile ilgili bir kaç şey izlemenide öneririm

    Işık hızıyla gidersen duvardan geçebilirsin söylentisine nasıl inanıyorsunuz? Geçersin ama duvarı parçalayarak. Işığın duvardan geçtiğine hiç şahit oldunuz mu? Şimdi ışık camdan geçebiliyor bende geçebilirmiyim derseniz ordan da geçemezsiniz. Sizin maddesel özelliğinizle ışığın yapısı bir değil. Işık ışını fotonlardan oluşmuştur.

    Teori o. Denenmediği sonucu bilinmediği için sen neden inanmıyorsun . Duvarı parçalayarak mı değil mi orasıda deneyde belli olur.

    Hocam ışık hıznda gidince ışık olmuyorsun . Bunlar derin konular böyle düz mantık olarak bakılmaz. Işık ışını hakkındada eksik bilginiz var ayrıca , ışık hem fotonlardan hem dalgalardan oluşur(lise bilgisi )

    Işık hızında gidersen ışık olursun.Kütleli bir parçacık asla ışık hızına kütleli hali ile ulaşamaz.Görünür ışık beton bir duvardan geçemez.Gama ışın demetleri de kalın bir beton duvardan geçemez.Kalın olmasa da tamamı geçemez.Lisede uydurulan bir şeydir.Bilgisi olmayan öğrenciler bu şekilde kandırılır.Işık hem fotonlardan hem dalgalardan oluşur cümlesi de saçmadır.Dalgalardan oluşma diye bir tanım olmaz.Işık hem tanecik hem de dalga özelliği gösterir doğru olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hckr -- 3 Ocak 2013; 8:23:33 >
    _____________________________

    "The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it."
    "The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics."

    "Underlying most arguments against the free market is a lack of belief in freedom itself."
    "What is your 'fair share' of what someone else has worked for?"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucetr

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    İyi güzel hoşta. Alan azalırsa, basınç artar. Onu ne yapacağız.

    iyi güzel hoş da, o lastik alanı keyfi olarak mı azaldı, yoksa araç yukarıya doğru havalandığı için mi? neyse...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TayfunCelik

    ben artması gerektiğine inanıyorum çünkü hız arttıkça kütle artar ama bunu ne kadar iyi ölçebilirz bilmiyorum

    Yuh be, yuh. Sen bir şey bilme zaten. Ülkenin eğitim seviyesine bak, aman yarabbim. Bir de bazen konu açıp hoca şöyle hoca böyle demezler mi, hammadde kötü olduktan sonra en kral hoca gelse ne yazar.
    _____________________________
  • azalır fakat en iyi tutunmayı sağlamak için firmaların uygulladığı Aerodinamikler ile en az azaltmayı hedefliyorlar.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: TayfunCelik

    ben artması gerektiğine inanıyorum çünkü hız arttıkça kütle artar ama bunu ne kadar iyi ölçebilirz bilmiyorum

    Yuh be, yuh. Sen bir şey bilme zaten. Ülkenin eğitim seviyesine bak, aman yarabbim. Bir de bazen konu açıp hoca şöyle hoca böyle demezler mi, hammadde kötü olduktan sonra en kral hoca gelse ne yazar.

    Tamam kardeşim sen en iyisini biliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ANTI KEZBAN TİM

    SUÇLARI EGOLARI VE KILLARI!!
  • Ucagin kanat prensibi geregi duran araca gore hareket eden arac daha az basinc uygular arac hizlandikca bu oranin artmasi basincin azalmasi gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Basınç yüzeye uygulanan dik kuvvettir. Hız 0 ken basınç = G/S dir. Hız artınca bileske vektör de hız yönünde doğru sapıtığı için basınç azalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________

    9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TayfunCelik


    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: TayfunCelik

    ben artması gerektiğine inanıyorum çünkü hız arttıkça kütle artar ama bunu ne kadar iyi ölçebilirz bilmiyorum

    Yuh be, yuh. Sen bir şey bilme zaten. Ülkenin eğitim seviyesine bak, aman yarabbim. Bir de bazen konu açıp hoca şöyle hoca böyle demezler mi, hammadde kötü olduktan sonra en kral hoca gelse ne yazar.

    Tamam kardeşim sen en iyisini biliyorsun.

    En iyisi değildir de, senden iyi gibi görünüyor. Tabi yorumunu destekleyecek bir şeyler sunarsan başka.
    _____________________________




  • Soruda esas olarak sorulan, hızlandıkça yere uygulanan kuvvetin arttığı mı, azaldığı mı diye düşünüyorum. Basınç ile kuvvet ilişkisini zaten bildiğimize göre hem yere temas alanı hem de aerodinamik kuvvetler açısından yorumlayalım.

    Yere uygulanan kuvvet neden artar ve ya azalır? Otomobilin ağırlığı değişmediğine göre, yani W=m*g ilişkisinde her bir aksın yere uyguladığı kuvvet değişmediğinie göre yere uygulana kuvvet neden değişir.

    Bu sorunun cevabı aerodinamik konusunda yatar. Aracın gövdesine etkiyen aerodinamik kuvvetler şekildeki gibidir.



    Resimde görüldüğü gibi aracın gövdesinin üst kısmında 'lift force' yani kaldırma kuvveti oluşur. Ön camında ise pozitif bir basınç oluşur ve camın açısından dolayı bir miktar aşağı yönde de kuvvet meydana gelir.

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç

    F1 aracında görüldüğü gibi, havanın bir kısmı alttan akar. Alttab akan hava da aracın alt zemininde bir negatif basınç oluşturur ve bu basınç, aracın alt kısmını yere doğru çekmeye çalışır. Fakat toplam kuvvet bakımından, aracı yukarı kaldırmaya çalışan 'lift force' şiddet olarak daha büyüktür. Bunun neticesinde hızlandıkça bu basınçlar artar, aracı yukarı kaldırmaya çalışan kuvvet de paralel olarak artar.

    Fakat bir de lastik açısından bakalım. Lastik, hızlandıkça iç hava basıncı artar ve aerodinamikten gelen kaldırma kuvveti de buna yardımcı olur, sonucunda lastiğin çapı artar.

    Lastiklerin üç farklı çapı vardır. Birincisi, üzerinde hiçbir yük yokken yani lifte kaldırılmış bir araçtaki gibi. İkincisi park halinde duran bir aracın lastikleri, yüklü fakay hareketsiz. Üçüncüsü ise yüklü ve hareketli lastiğin çapı. Her üç çap da birbirinden farklıdır. En büyük çap, hareketli lastiğin çapıdır. Hem lastik basıncının sıcaklıktan dolayı artması hem de araca etkiyen kaldırma kuvvetinin artmasından dolayı lastiklerin yere temas eden alanı (contact patch) azalır, Bu da yol tutuşun azalmasına sebep olur.

    Bunun için F1 araçlarında, gövdenin çeşitli kısımlarına ek geometrik tedbirler konur. Spoiler ve ön tamponun geometrisi kritik öneme sahiptir. Havanın belli bir açıyla temas etmesi yere uygulanan kuvveti arttırır, o da tabii ki yol tutuşu.

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 3 Ocak 2013; 21:28:40 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: mucetr

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    İyi güzel hoşta. Alan azalırsa, basınç artar. Onu ne yapacağız.

    iyi güzel hoş da, o lastik alanı keyfi olarak mı azaldı, yoksa araç yukarıya doğru havalandığı için mi? neyse...

    Heh tam buydu anlatmak istedigim, tebrikler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_mentor

    Öncelikle şunu bilmek gerekir. Arabanın önüne gelip çarpan rüzgar arabanın altından ve üstünden aynı süre zarfından geçerek arabanın arkasında buluşur. Arabanın üstü doğal olarak altından daha uzun mesafedir. Yani rüzgar aynı zamanda geçtiğine göre üstünden geçiş hızı altından geçiş hızından fazladır.

    Üstünden geçiş hızı: v1 alttan geçişi v2 dersek. Alttaki basınç P2 üstteki P1 dersek.

    Bernoulli denklemine göre: Basınç farkı P2-P1=1/2q(v1^2-v2^2) v1^2 (v1'in karesi demek)
    Şimdi bu denklemde gördüğünüz gibi v1>v2 olduğundan her zaman arabanın altından bir kaldırma kuvveti vardır.

    Araba hızlandığında v1 de v2 de artar. Fakat formülde gördüğünüz gibi kareleri söz konusu olduğundan P2-P1 de artar.
    Yani kaldırma kuvveti artar. Kaldırma kuvveti artacağından yere uygulanan basınç azalır.

    Uçaklarda da mantık aynıdır. Kanat profili sayesinden hava akımı kaldırma kuvveti yaparak uçağı uçurur. Bkz. Naca kanat profili Tabiki bu otomobilde istenmeyen bir şey olduğundan buna göre önlemler alıyorlar ama yine de rüzgarın bir kaldırma kuvveti vardır.

    tebrik ediyorum, en iyi cevabı vermişsin.

    artar diyenlerin hepsi forumdan banlansa da zeka seviyesi yükselse biraz.



    Hocam uçak mantığı kafama yatması uçakta kasıtlı yapılan bişey var onun sayesinde yükseliyor ama arabada kasıtlı şekilde yere basıncı artırmak için takılan parçalar var ?
    Formül için eyvallah ama bence formül araba için geçerli değil
    tamam alttan hava giriyo ama alttan gidenden çok daha fazla hava arabanın üst+yanından geciyo
    bu durumda düşünürsek hız arttıkça basıncın artması gerekmezmi ?
    Formüle falan lafım yok sadece mantık kafama yatmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Forumdan Ayrıldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ertugrul.1.ozk


    quote:

    Orijinalden alıntı: 355GTS

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_mentor

    Öncelikle şunu bilmek gerekir. Arabanın önüne gelip çarpan rüzgar arabanın altından ve üstünden aynı süre zarfından geçerek arabanın arkasında buluşur. Arabanın üstü doğal olarak altından daha uzun mesafedir. Yani rüzgar aynı zamanda geçtiğine göre üstünden geçiş hızı altından geçiş hızından fazladır.

    Üstünden geçiş hızı: v1 alttan geçişi v2 dersek. Alttaki basınç P2 üstteki P1 dersek.

    Bernoulli denklemine göre: Basınç farkı P2-P1=1/2q(v1^2-v2^2) v1^2 (v1'in karesi demek)
    Şimdi bu denklemde gördüğünüz gibi v1>v2 olduğundan her zaman arabanın altından bir kaldırma kuvveti vardır.

    Araba hızlandığında v1 de v2 de artar. Fakat formülde gördüğünüz gibi kareleri söz konusu olduğundan P2-P1 de artar.
    Yani kaldırma kuvveti artar. Kaldırma kuvveti artacağından yere uygulanan basınç azalır.

    Uçaklarda da mantık aynıdır. Kanat profili sayesinden hava akımı kaldırma kuvveti yaparak uçağı uçurur. Bkz. Naca kanat profili Tabiki bu otomobilde istenmeyen bir şey olduğundan buna göre önlemler alıyorlar ama yine de rüzgarın bir kaldırma kuvveti vardır.

    tebrik ediyorum, en iyi cevabı vermişsin.

    artar diyenlerin hepsi forumdan banlansa da zeka seviyesi yükselse biraz.



    Hocam uçak mantığı kafama yatması uçakta kasıtlı yapılan bişey var onun sayesinde yükseliyor ama arabada kasıtlı şekilde yere basıncı artırmak için takılan parçalar var ?

    bu cümlen herşeyi açıklıyor zaten, yere basıncı arttırmak için adamlar ekstradan çaba sarfediyor, aerodinamik parçalar ekliyorlar. bunu neden yapıyorlar? hız arttıkça arabanın düşen yere basma kuvvetini arttırmak için.

    hız arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç düşmeseydi arabada aerodinami en gereksiz şey olacaktı ve üzerinde bunca çalışma yapılmasına gerek kalmayacaktı.
    _____________________________

    Bir fanboydan alıntı: "Bence bu olay Playstation markasının da bitişini simgeliyor. Bu olayla birlikte Playstation da Dreamcast gibi tarihin tozlu raflarında yerini alacaktır. Microsoft ve Nintendo, Sony'yi piyasadan silerler diye düşünüyorum."




  • BASINÇ = kuvvet / yüzey yanı p=f/a

    Bu formülde kuvveti bulmak için F = P . A bağıntısı kullanılır.
    _____________________________
  • https://www.youtube.com/watch?v=g5XXoimC3_M
    _____________________________
    Eğer özgürlüğü satın almanız gerekiyorsa hala köle olarak yaşıyorsunuz demektir.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.