Biraz önce iki test yaptım, test-ipv6.com'a göre IPv6 ve IPv4 mevcut. ipv6-test.com ise bir IPv6 var diyor, müteakip testte yok diyor, Ipv6 yok IPv4 var diyor. DNS bölümünde bazıları reachable bazıları unreachable. Neye inanacağıma şaşırdım. Bu arada kendi Asus Router'ımı kullanıyorum. IPv6 ayarı Native ve PPP olarak seçili. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RealMegamoz -- 12 Ocak 2025; 16:46:48 > |
Superonline IPV6 Tanimlatma Taktigi (17. sayfa)
-
-
V4 tanımının olmaması imkansız ya ikisini de alıyorsunuzdur (gateway üzerinden kontrol yapabilirsiniz) ya da 6to4 tünel açıktır (cgnat bölgesinde dinamik v4 sayısının azalması için)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sadece Native/PPP modunda IPv6 çalışıyor.
test-ipv6.com sonucu 9/10, Test if your ISP's DNS server uses IPv6 bad (0.264s) burada hata veriyor.
ipv6-test.com testini birkaç kez tekrar ettikten sonra aşağıdaki sonuç çıkıyor. İlk testte hem IPv6 hem de IPv4 unsupported ve DNS bölümünde hepsi unreachable çıktı.
-
-
İkiside unsupported ise nasıl ağa çıkıyor olacaksınız site timeout atıyor, o da desteklenmiyor olarak çıkıyordur. v6 testinizi netviator üzerinden yapın, cdn üzerinden çalıştığı için desteklenmiyor görmezsiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SomeoneWhoCares -- 12 Ocak 2025; 20:0:16 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yanıtlar için teşekkürler. Bahsettiğiniz Netvigator ve test-ipv6.com sonuçları:
Böylelikle MH'nin söylediğinin aksine, IPv6 ve IPv4'ün birlikte çalıştığını da teyid etmiş olduk.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RealMegamoz -- 13 Ocak 2025; 0:45:46 >
-
mantıken donanım haber erişemezdiniz sadece V6 çalışsaydı konuya bir de o yönden bakın :)
-
Network biriminde bu tür görüşmeler, bilgilendirmeler ve arıza gidermeler için bir birim olması gerekiyor. Bu işler düz Müşteri Temsilcisine bırakılmayacak kadar hassas konular. Bunu becerebilen tek ISS sanırım TurkNet. Kayıt oluşturduğunda en kısa sürede ilgili birim tarafından aranacaksınız diye bir yanıt geliyor. Ardından en fazla 1 saat içinde, ilgili birimden birisi her türlü bilgiyle donanımlı olarak sizinle muhatap oluyor. Oğlumun İstanbul Beşiktaş'taki evinde sık sık internetin kesilip tekrar geldiğini fark etmiştim. Yaptığım işten dolayı çalışma sırasında sürekli olarak sunuculara kesintisiz bağlantı gerektiğinden, durumu fark etmem pek uzun sürmemişti. Bir kayıt oluşturup durumu izah ettim. Daha sonra arayan kişi sorunu ayrıntılı olarak sorgulayıp işlemlere başladı. 2-3 saatte bir arayıp bu süreçte kesinti olup olmadığını sorguladı. Kesintiler devam ediyordu. Her görüşmede değerlendirme yapıp farklı bir çözüm uyguluyordu 3 gün takip etti ve sonunda kesintisiz 24 saat geçirdikten sonra onayımla arızayı kapattı. Sonrasında bir daha kesinti olmadı. Özel işlerimden dolayı sık sık oğlumda kalmam gerekmişti bir süre. Sonraki gidiş gelişlerimde de bir sorun yaşamadım. Şimdi bu sorunu SoL ile yaşasaydım, çözüme hiçbir katkı sağlamayacak saha ekibine yönlendirme, ONT ve Router değişimi gibi saçma sapan işlerle uğraşıp günün sonunda hiçbir sorun çözülmeyecekti. Network biriminin arıza kayıtlarına müdahil olması zorunludur. Biz şirketin ağasıyız tripleriyle günü geçirmek sorunların büyümesine katkı sağlamaktan başka bir işe yaramıyor. Ayrıca şirketin ciddi zararlara uğramasına ve hatta müşteri kayıplarına neden olmaktadır. Network biriminin çözmesi gereken arızalara mecburiyetten saha ekibinin çözmüş gibi davranması için gereksiz değiştirilen cihazlardan şirket o kadar zarar etti ki sonunda cihaz değişimlerini daha sıkı kontrol altına almak adına ücret alma ve ceza kesme gibi yöntemlere başvuruyorlar artık. Arızalara çözüm mü? Tabi ki hayır! Halbuki network biriminin çözmesi gereken arızalara mevcut yapılanmayı kırarak ilgili birimin bakmasını sağlamak en ucuz ve en hızlı çözüm olurdu.
Böyle olmadığı için günün sonunda her Müşteri Temsilcisinin farklı yanıtlarla işleri iyice çorba etmesiyle karşılaşıyoruz maalesef. Müşteri Temsilcilerinin sadece yönlendirmeler ve basit işlemler için kullanılması gerekiyor. Mesela Statik IP alma/iptal etme gibi işlemler, müşterideki cihazlardan kaynaklı olduğu kesin olan arızaların saha ekibine yönlendirilmesi vs. Bunun dışındaki tüm arızaları önce network birimi müşterinin hattını detaylı test ederek tespit ettiği sorunları gidermesi, sadece fiziksel müdahale gerektiren sorunlar için saha ekibi yönlendirilmesi gerekir. Mesela Netflix izlerken bile sürekli sürekli çözünürlüğün değişmesine neden olan hız dalgalanması sorununa saha ekibinin yapacağı hiçbir işlem yok. Ancak mevcut sistemde önce saha ekibi gelip evde boy gösterecek. Neden? Saha ekibinin eve kadar gelip arızaya müdahale etmesi, maliyet olarak en pahalı yöntem. Neden en son kullanılması gereken yöntem ilk başta kullanılıyor? Network birimini güçlendirip, ara birimler açarak daha ucuz müdahale edebilmek varken network birimini pamuklara sarıp işlevsiz hale getirmek çok mantıklı gelmiyor.
-
Merhaba EX3501-T0 routeri hangi fiberde kullanıyorsunuz , memnunmusunuz, kablolu kablosuz hızlarınız nasıl?
-
Alıntı
metni:Mesela Netflix izlerken bile sürekli sürekli çözünürlüğün değişmesine neden olan hız dalgalanması sorunu İşte hocam her şey bu sözde belli oluyor. Siz buna sorun diyorsunuz ama bunlar sorun değil, hatta bunların sorumlusu direkt network biriminin ta kendileri.
Bu kasıtlı olan bir aksiyon olduğu için sorun olarak gözükmüyor, o yüzden ortada çözecek sorun yok. BTK'yı şaşırtan bir ISP'den bahsediyoruz.
Müşteri temsilcileri de muhtemelen işin içinde artık bence. Müşteri çok basit ve klasik bir soru sorunca sadece yardımcı oluyor. Ama asıl sorulması gereken soruları sorunca hiçbir şekilde yardım etmeme emirleri aldıklarına inanıyorum. Yani TR-069 ile reset atma, kanal değiştirme, bant genişliği değiştirme gibi remote yapabilecekleri işlemler dışında, sansür, ping, packet loss, gibi şeyleri duydukları an saha ekibini gönderme sebepleri de bu. Bunları çözmek istemiyorlar bilerek.
Sizin dediğiniz gibi, normalde son hamle olması gereken şeyin ilk hamle olma nedeni de bu. Çünkü çözmeyecekleri (çözemeyecekleri demiyorum, dikkat edin) sorunları saha ekibi göndererek müşteriyi tutmaya çalışıyorlar. Yoksa müşteri cayma bedelsiz, "Adamlar evime bile gelmedi" diyip çok rahat iptal edebilir. İşte tam olarak bunu istemedikleri için ikide bir herkese saha ekibi gidiyor, komple tiyatro.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphonsus -- 13 Ocak 2025; 22:59:59 >
-
merhaba hocam,
zyxel EX3501-T0 ve önceki zte de wifi6 ax olarak memnundum. bunda ek olarak wifi6 160mhz ve toplamda 2400 Mbps speed up/down var görünüyor Wifiman uygulaması ile.
kablolu pc erişimi içinde öncekine kıyasla ekstra ping.gecikme vs olmadı, belki ms bazında biraz daha iyi olabilir.
Zyxel mpro mesh android uygulaması ile ilk günlerde çalışmıyordu. zyxel'e mail attım, şu anda mobil uygulama içinde modemi yönetebiliyoruz.
modemin ipv6 seçeneğinin genişbant seçeneklerde aktif edecek güncellemesini verseler güzel olcaktı bekliyoruz. geçen gün yine aradım hızlandırma için.
-
superonline ipv6 verdiğinde, kaç bitlik prefix veriyor ?
-
Bende /56
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
10 gün önce Şikayet oluşturdan ipv6 talep ettim şuan aktif olmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güle güle kullanın.Süperonlinenin verdiği routerindemi kullanıyorsunuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet şuan o takılı bazende kendi modemimi kullanıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Web sitesindeki tüketici şikayetleri bölümünden 5 Ocak'da yazılı olarak ipv6 talebinde bulunmuştum.
Şikayet takibi bölümünde, bugün tanımlama yapıldığna dair bir güncelleme mesajı vardı.
Şimdi kontrol ettim IPV6 alabilimişim.
Bir sıkıntı olmasın diye superonline'ın kendi modemini takmşıtım, yarın tekrar kendi router'ıma geçeceğim.
Binadaki altyapı oldukça eski, FTTB
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X