Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (559. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 557558559560561
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • australis A kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Bizim araçların teknik olarak çekme kapasitesi 650 kg frensiz, 1400kg frenli , ama tabi kapasitesinin tamamını kullanırsak muhtemelen yokuşları yüklü kamyon gibi sağ şeritten 20km/s'yle çıkarız .Bu yüzden 860 kg boş ve maks 1100kg dolu ağırlığı olan bir karavanla ilgileniyorum özellikle,ayrıca bugün satıcıyla da konuştum, güvenlik olarak hiç bir problem olmaz ama tork düşük olduğu için hızlanma ve sürüş keyfi azalır dedi. Yani CVT'ye bir zararı olmaz ve evet dediğiniz gibi 750kg üzeri karavanlar için ruhsat ve ehliyet gerekir.
  • Bende benzer kg daki karavanlara bakıyorum. Düşük tork özellikle yokuştaki ilk hareket ve devamında sorun çıkarır. Benim baktığım karavan biraz daha ağır. Yokuşta tek yıldız veriyor. Dizel bir araç almak gerekecek, benide araç konusu düşündürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    Valla araç değiştirme benim için maalesef bir opsiyon değil ve yokuş konusunda haklısınız, benim baktığım karavana da tek yıldız veriyor. Şimdi düşünüyorum kışın dağ yollarına çıkar mı acaba, ya da yazın Muğla'nın yokuşlarında yolda kalır mıyız? Türkiye'de anayollarda %10'dan fazla eğim olan yer yoktur diye düşünüyorum ama dağ yolları büyük soru işareti...Sizin baktığınız karavan hangisi bu arada?
  • Altea 4four 362LH

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün bayraktarı aradım, çeki demiri için herşey dahil 5750 tl fiyat verdi , ama orijinal ekipman değilmiş. Orijinal istersek japonyadan siparişle geliyormuş ve 12000 tl fiyatı varmış
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Orijinal ile arasında teknik özellik farkı var mıymış ?

    Servis kendi ürününü takabildiğine göre illa da orijinali gerektirecek durum varsa nedir acaba ?
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Videoda açıklaması var, ama servisin taktığı alttan montaj mı , yoksa diklemesine şasiye montaj mı bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi santacruz -- 7 Mayıs 2020; 20:59:23 >
  • Evet orijinal olanın gayet başarılı ve olması gerektiği gibi olduğu açık.

    Peki servisin sunduğu 7000 tl ucuz olanda ne eksik asıl önemli olan bu değil mi ?

    Kullanılan metalin kalitesi mi, montaj şekli mi ?

    Sanırım sizin de karar vermenizi bu faktörler belirler.

    Hiç aklımda yokken bana da ilginç geldi, düşünebilirim. Ama tavanda zaten bagaj kullanıyorum.
    1.6 araba ile buna ek olarak daha fazla yük çekemem sanırım.
  • Servisler her zamanki gibi bir ürünün fiyatını 2 ile çarpıyor.

    Çeki demirleri Türkiye de imal ediliyor ve bunların takılması için onaylı proje vs gerektiriyor. Bu işleri yapan çok iyi firmalar var, ve fiyatlarıda servisin verdiğinden neredeyse 3 kat ucuz.
    Servis te zaten orjinal olmadığını söylemişse ben olsam gider imalatçısından alır orda taktırırdım ki seneye model yükseltme planım var, bunu yapacağım. googleden xv çeki demiri diye aratınca sonuçlar çıkıyor zaten imalatçıların.

    servislere çok güvebmeyin. Ben son bakımımı antalyada yaptırmıştım ve servisin aracıma yağ koymadığınıi koyduysa bile benim verdiğim motul u değil, başka bir yağı koyduğunu öğrendim. Antalya servis kapandığı içinde hesap soramıyorum, subaru merkeze yazdım, onlarda "aracınıza yağ koyulmuş.. "diyorlar. Servis sizi kandırmış dediğimde dönüş olmadı. Müşterinin yalan söyleyeceğini ama servisin dürüst davranacağını düşünen polyanna ruhlu bir subaru genel merkezi var. Aracıma yağ koyalı ve bakımlarını yaptıralı 5 ay oldu, araçta yağ lambası yanmaya başladı. İnip kontrol ettim, yağ çubuğu diplerde. Geçici olarak üstüne yağ ekledim. Bu arada aracımda yağ eksiltme sorunu vs yok em ufak bir sorun yok 45.000 km de.

    Geçmiş sayfalarda çok konuştuk bu tarz olayları, servislere güvenmeyin. Tek işi çeki demiri vs yapmak olan işinin erbabı deneyimli bir imalatçıya yaptırmak, subarudaki baştan savmacı ve az maaş aldığı için, araçlarla yeteri kadar ilgilenmeme hakkı olduğunu düşünen insanları muhattap almaktan, riske girmekten iyidir.




  • Herkese Merhaba,

    Arkadaşlar XV yeni kasalarda balata bittiğinde kullanım kılavuzunda el freni çekili göstergesi ile birlikte sesli uyarı verdiği anlaşılıyor.

    Acaba bu uyarı sonrası ne kadar gider

    Bilgisi olan var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kabanbay -- 14 Mayıs 2020; 12:12:48 >
  • kabanbay kullanıcısına yanıt
    Dostum sizin bu uyarıyı verdiyse, kaçıncı km de verdiğine göre bir oran çıkabilir size özel.

    Zira balata ömrü kullanım stiliniz ile çok alakalıdır.

    Mesela 10.000 de falan bittiyse, hiç beklemeden acilen değiştirmelisiniz, yada 30000 i bulduysa aynı kullanım şekli ile bin km daha gidebilir gibi gibi.

    Tabii servis de; üretici ona göre ayarlamıştır, en kısa zamanda değiştirin diyecektir.
  • kabanbay kullanıcısına yanıt
    Bu uyarıyı ön arka hangisi için veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kabanbay kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Şimdi kılavuza baktım, sanırım bir yanlış anlaşılma var. Bizim araçlarda balataların aşınma uyarısı, balataların üzerindeki sesli uyarıdan anlaşılıyor (metalin metale sürtünmesi gibi bir gıcırtı). Sizin bahsettiğiniz kırmızı renkli fren sistemi uyarı lambasının asli görevlerinden biri fren hidrolik seviyesiyle ilgili uyarı vermek, kılavuzda da bahsettiği gibi sürüş esnasında veya kontak anahtarı açıkken yanarsa , hidrolik sistemde kaçak olabileceği veya hidrolik sıvı seviyesinin düşük olduğu, bunlar normalse balataların aşınmış olabileceği anlamına geliyor. Yani aslen balata aşınma uyarısı değil ama verdiği uyarının sebeplerinden biri de o olabilir diyor kılavuzda. Balatalarınızdan gıcırdama şeklinde ses geliyorsa , bir an önce değiştirmenizde fayda var. Ses yoksa fren hidroliğinizi acilen kontrol edin bence.
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Dostum ne yaptın çeki demiri işini ?
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Valla şimdilik karavan işini rafa kaldırdım, gözüm yemedi açıkçası bu korona olaylarından dolayı o kadar parayı karavana bağlamak, hanımın gazıyla bir araştırmaya girdik aniden ama sonra durup düşününce, bekleyelim dedim. Üstelik ben havayolu çalışanıyım bizim işler baya kesat bu aralar ayda 3 gün işe gidiyoruz.
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    İnşallah kısa zamanda düzelir işleriniz dostum. Yakında iç-dış uçak seferleri serbestleşecek gibi görünüyor. Turizm gelirinden vaz geçmek pek kolay değil.

    Bana göre e bizim XV lerin torku ile düzgün (çok küçük çok basit haricinde) bir karavan çekmek biraz zor.
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Geçen hafta kışlıkları değiştirirken balataları bir kontrol ettim. Araç 2018, km 36.500. Şimdiye kadar balatalardan sürtme (sesli ikaz) sesi gelmedi. Balataların üzerinde çentik gördüm. Acaba gözle kontrol için mi konmuş.
    Bana balataların durumu iyi gibi geldi. Ne dersiniz?
     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 53*MURAT kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Bunlar ön balataysa bence baya iyi durumda,Subaru'nun tavsiyesi 5mm'de değişim zamanı gelmiş ve 3mm'de kesin değişim. Çentik dediğiniz sanırım balatanın ortasındaki boşluk. O da balatalardan tozun kolay tahliyesi ve oradan geçen hava akımıyla daha verimli soğutulması için ve lastikler suya girdiğinde,balatayla disk arasındaki suyu oraya yönlendirerek temasın korunması ve kaymayı engellemek için.

     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi santacruz -- 16 Mayıs 2020; 3:44:3 >




  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler, temmuza kadar böyle 3 gün devam edicez, ondan sonrası da bakalım nasıl olacak henüz belli değil. Tork konusunda haklısın, o yüzden hafif karavanlara bakmak lazım, almanların güzel ve hafif (750kg üzeri) karavanları var ama onlar da 16000 euro'lardan başlıyor. Gönül isterdi dizel ya da turbo Forester veya outback :))
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Evet ön balata. Açıklamanız için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 557558559560561
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.