Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (557. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
199
Favori
980.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 555556557558559
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Servislerde ucuz malzeme, pahalı malzeme diye seçim hakkımız yok. Servis direkt pahalı malzeme satmayı tercih ediyor. Hatta piyasadaki 250 tl lik yağı servis 450 ye falan veriyor. Yani servise takılmayın. Abd den malzeme getirme imkanınız var madem her ne olursa olsun alın, illaki yine lazım olacaktır. Jaspa bana da şasi nosunu sormuştu. Birde önemli bir ayrıntıyı da açık ettiniz, servis araçlarda farklı marka balata kullanıldığını müşterilerine söylemeye gerek görmüyor ama, bir özel servis bunu söyleyebiliyorsa, ben olsam o servise bir daha gitmem, güvenmem, gider özel servisle muhattap olurum. Çünkü yetkisi servisin işine hakim olmadığının, bakımını yaptığı araçla ilgili yeterli bilgisinin olmadığının ispatıdır bu, veyahutta biliyorlar ama müşteriye bilgi verip sorularla uğraşmaktansa direkt aradan çıkarmayı tercih ediyorlar, bu da müşteriye saygısızlıktır.

    Bu yıldan itibaren de artık özel servis kullanacağım zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xOguzhangx -- 24 Şubat 2020; 0:26:24 >
  • Selamlar arkadaşlar,
    Uzun süredir yazmamıştım. Haftasonu Turkcell Platinum Park’a gittim. Offroad eğitim pisti var. Dedim ben aracımla birebilir miyim :)
    Sizinki alçak kalır bizim araçlarımızda özel donanımlarımız var diyerek (ki öyleydi gerçekten) almadılar. İstanbul içi bu gibi parkurlar var mıdır bildiğiniz.?
  • Taylan7 T kullanıcısına yanıt
    Dostum kastedilen özel donanımlardan birisi de aracın altını her ihtimalle darbeye karşı koruyan özel bir ağır metal plaka.

    Bu tür bir ağırlık unsurunu taktırmayı düşünmezseniz bence yine de bu tür parkurlardan uzak durun. Hafif off-road un, bulunabilecek yükseltiler ve çukurlar bakımından bir arazi tanımı var mı bilemiyorum ama bizim 22 cm yüksekliği aşacağı yüksek ihtimal.
  • Selamlar,

    Yaklaşık 10 gündür daha önce sorduğum parça kodu konusunu araştırıyordum, sonunda bir sonuca vardım ve sizlerle de paylaşamak istedim belki ileride lazım olur birine.

    Şimdi öncelikle Subaru'nun parça numaralandırma sistemini anlatayım size; aşağıdaki resimde göreceğiniz üzere Subaru parça sistemini bir mantığa oturtmuş, şöyleki ;

     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!

    Resimde gördüğünüz,

    A = Parça tanımlama kodu
    B = Parça sıra numarası
    C = Parça kategori numarası
    D = Özgün kodu
    E = Modifikasyon kodu
    F = Renk kodu

    Bunları açıklayacak olursak;

    A.Parça tanımlama kodu , adından da anlaşılacağı gibi parçanın adı ve fonksiyonunu belirtir, eğer harfle başlıyorsa bir aksesuarı belirtir.

    B.Parça sıra numarası, Fuji mühendislik bölümü tarafından parça numarasına atanan sıralama kodu

    C.Parça kategori numarası, Parça numaralandırma sisteminin mantığını belirleyen anahtar numaradır, Örn. A-K:Motor ve şanzıman parçaları, X:Bazı otomatik şanzıman parçaları G:Gövde parçaları vs.

    D.Özgün kod,Benim daha önceki sorumun da cevabı olan bu kod, Fuji Mühendislik bölümü tarafından sadece şirket içi kullanım için atanan bir numara. Aynı parça tanımlama kodları içinde, parçanın özgün karakteristiklerini belirleyen ve A00'dan başlayan numara ( Burada bir parantez açayım bu kodun ne olabileceğiyle ilgili ben henüz öğrenmemişken en yakın cevabı ,"muhtemelen parçanın üretildiği farklı malzemeleri veya sertlik yumuşaklık gibi özelliklerini belirtiyordur" diyerek Bayraktar'daki yedek parça sorumlusu arkadaş vermişti, kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum)

    E.Modifikasyon kodu, parçaya uygulanan mühendislik güncellemelerini belirtir, örneğin; 0=Orijinal 1= 1. modifikasyon 2= 2. modifikasyon vs.

    F.Renk kodu, Renkli parçaların rengini belirtir 1. basamak rengi , 2. basamak derecesini belirtir bu da sadece şirket içi kullanılan bir kod. (aksesuarlar için geçerli anladığım kadarıyla)

    Buraya kadar yazdığım şeyleri internette farklı yerlerdeki yabancı kaynaklardan çevirdim, dolayısıyla çeviri hatası vs. varsa kusura bakmayın lütfen.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Şimdi benim sorduğum parça olan ön fren balatasının;

    Amerika'da kullanılan numarası 262 96 F L03 0
    Türkiye'de kullanılan numarası 262 96 F L04 0

    Subaru'nun numaralandırma sistemine göre L03 ve L04 sadece farklı parça karakteristiğini belirttiğine göre, aynı parça'nın farklı pazarlar için üretilmiş büyük ihtimalle materyal farklılıkları haricinde , bir birinin tıpatıp benzeri parçalar.

    Gel gelelim ben bu soruyu önce yukarıda belirttiğim gibi Bayraktar'a sordum , ve oradaki yedek parça sorumlusu arkadaş tam olarak bilmediğini ama ne olabileceğini söyledi. Tabi ben tatmin olmadığım için Subaru Türkiye'ye bir mail attım , nedir bu parçalar arasındaki fark diye ve parçayı amerikadan alacağımı söyleyerek. Önce telefonumu isteyen bir mail attılar, ben cevap verince de , arayıp bu konu hakkında bilgileri olmadığını, ayrıca Amerika'dan aldığım parçayı kullanmamam gerektiğini , aracıma uygun olmayabileceğini tembihleyerek :) telefonu kapadılar. Açıkçası ben de farklı bir cevap beklemiyordum :) Bunun üzerine bir de Subaru Amerika'yı deneyelim diye oraya aynı şeyi mail attım , onlarda bizdekine benzer bir cevap verdi, işte bütün parçalarımız amerika pazarı için üretilen araçlara uygundur , kendi distribütörünüze sorun veya bir de subaru-global'e bakın parça kodunun ne anlama geldiğini biz de bilmiyoruz vs. Son olarak aklıma Subaru Japonya geldi, dedim bunlar kesin bilir sonuçta orada üretiliyor :) Gel gelelim öyle değilmiş, japonca bilen bir arkadaşıma konuyu mail olarak yazdırıp, subaru.jp'deki müşteri iletişim formunu doldurup beklemeye başladım :) Gelen cevap tam bir japondan beklendiği gibiydi, önce uzun bir özür faslı, sonrasında da biz sadece Japonya'daki sorulara cevap verebiliyoruz :) diyerek tekrar özür faslı.

    Velhasıl kelam, ben başka yerlerde de konuyu araştırdım, brembo, delphi gibi OEM siteleri ve Almanya, İngiltere gibi ülkelerdeki online yedek parçacıların sitelerine baktım, hepsinde kendi aracım için parça kodu yazmadan katalogdan aradığımda çıkan parçanın uyumlu orjinal ekipman numarası olarak , bizim 26296FL030, 26296LF040 , 26296FL05A gibi parça kodlarının hepsinin çıkmasına dayanarak , bu parçaların aynı parça olduğuna karar verdim

    Sonuç olarak Amerikada'dan siparişi veriyorum , hatta balataların yanında bir set filtre de alacağım , toplamda 70 dolar balatalar, 35 dolarda polen, hava , yağ filtresi ve tapa pulu tutuyor. Bir sonraki bakımda da bakalım kabul edecekler mi götürdüğüm seti göreceğiz, etmezlerse de artık garanti bitince kullanırız. Bütün bunlar olurken benim balatalardan gelen ses kesildi( 1-2 hafta önce balata temizlik spreyiyle temizlemiştim diskleri ve balataları onunla alakalı olabileceğini düşünüyorum), tekrar olursa servise götürüp bir baktıracağım , ben lastikleri söküp gözle kontrol ettim , önler yaklaşık 7-8mm gibi vardı. Bu arada Subaru Japonya 5mm'de değişimi tavsiye ediyormuş, 3mm'de de zorunlu tutuyormuş , bunu da ilave bilgi olarak vereyim.

    Uzun bir yazı oldu umarım sizi sıkmamışımdır, bundan sonraki yazım Subaru Teknik Servis Bültenleriyle alakalı olacak o konuyu araştırıyorum şimdi :)

    Saygılarımla,
  • santacruz kullanıcısına yanıt
    Faydalı paylaşımınız için teşekkürler. Amerika'da kullanılan polen filtresi bizimkilerin den farklı, YouTube videolarından bakarsanız anlaşılıyor. Kontrol ettiniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    Uyarınız için teşekkürler,youtube videolarına bakmadım, geçen bakımda kullanılan parçanın kodunu girerek bakmıştım, aynı parça olduğunu düşündüm. Yarın sabah arabadan söküp bakayım gerçekten neymiş :)
  • Aracında şanzıman beyni selonoid arızası yaşayan oldu mu. Subaru normal şartlarda bu problem oluştuğunda şanzıman beynini komple degistiriyormus. Ve yaklaşık 14 bin gibi bi maliyeti varmış bu beynin. Gittiğim servis biz şanzıman arizasina bakmıyoruz sizi bu konuda tecrübeli başka bir servise yonlendirelim dedi. Oraya gittim usta dedi ki aracınızın şanzıman beynindeki selonoidlerden bir tanesi arızalı ama muhtemelen biz 2 tanesini değiştireceğiz. Daha önce bunun gibi 25 30 tane aracı aynı arıza sebebiyle tamir ettim dedi. Subaru bu parçanın mekanik ve elektronik kısmını ayrı ayrı satmıyor bütün olarak yolluyor ve 14 bin civarı maliyeti var ama biz sadece elektronik kısımda olan selonoidlerin değişimini yaparak bu problemi hallediyoruz dedi. Maliyet 6000. Böyle bir sıkıntı yaşayan oldu mu ve nasıl hallettiniz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • a.krts A kullanıcısına yanıt
    Subaru park Tuzla'daki usta da bana benzer şeyler demişti. 150bin km'lerde böyle sorun olabiliyor, bize gelirseniz daha uyguna yapıyoruz gibisinden konuşmuştu.
  • a.krts A kullanıcısına yanıt
    Hangi servisi bu tamiratı yapıyor. Aracınız kaç kilometrede ve model yılı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • a.krts A kullanıcısına yanıt
    Hangi servisi bu tamiratı yapıyor. Aracınız kaç kilometrede ve model yılı nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: santacruz

    Uyarınız için teşekkürler,youtube videolarına bakmadım, geçen bakımda kullanılan parçanın kodunu girerek bakmıştım, aynı parça olduğunu düşündüm. Yarın sabah arabadan söküp bakayım gerçekten neymiş :)
    Bugün çıkarıp baktım filtreye, bizdeki yeni kasa XV'nin filtresi ( parça kodu 72880FG000) Amerika'da eski kasa(2012-17) XV'nin filtresi . Ordaki yeni kasa XV'ler de kullanılan polen filtresi ( parça kodu 72880FL00A) ise sadece bir kağıt filtre, burada kullanılıyor mu bilmiyorum. Belki 2019-2020 model aracı olan varsa aramızda bakabilir kendi aracına, 2018'de olmadığını teyit edebilirim.

    Sanırım @Jakobiens'in 2019'du, sizin aracı sahibinden'de gördüm, eğer satmadıysanız aracınızı baksanız süper olur mesela :) Bir de tavan sepetini ne yapacaksınız? Onu da satmayı düşünüyor musunuz? Belki talip olabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi santacruz -- 7 Mart 2020; 0:41:14 >
  • O kağıt filtre outbacklerde var. Foresterlardan emin değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    Aracım 2012 model. 120 bin km de İstanbul Topkapı Doğanlar yaptı işlemi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • a.krts A kullanıcısına yanıt
    Subaru 2017 yılında Kuzey Amerika'da sizin aracınızla beraber aynı CVT şanzımanı kullanan belirli modellerinde sürekli gelen şikayetler nedeniyle, garantiyi 10 yıl veya 100000 mile çıkarmıştı. Bizde aynı şey var mı bilmiyorum. İsterseniz Subaru Türkiye'yle bir görüşün bu konuyu. Çeşitli sitelerde çıkan haberler aşağıda paylaşıyorum.
    https://www.forbes.com/sites/jensen/2017/07/07/facing-complaints-subaru-offers-extended-warranties-on-1-5-million-vehicles/
    https://www.carcomplaints.com/news/2017/subaru-transmission-warranty-extension.shtml
    https://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=21809



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi santacruz -- 8 Mart 2020; 0:34:52 >
  • 1.6i Xtreme
    241.929 TL.
    1.6i Xclusive
    264.343 TL.

    memleketimize hayırlı olsun :(
  • Jakobiens J kullanıcısına yanıt
    Hiç fark etmez dostum, artışların hiçbiri SUBARU ve/veya XV ye özel değil. Bu rakamlara başka ileri gelen markaların asla sunamayacağı özellikleri sunmaya devam ediyor araç. Yani hala en başarılı fiyat/performas aracı bence.
  • a.krts A kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, yukarıdaki belirtildiği gibi subaru türkiye ile görüşmeniz faydalı olur. Ayrıca jaspa, subaru boss gibi servislerede danışmanız faydalı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • chemaster1 C kullanıcısına yanıt
    Sağolun teşekkürler. Ben zaten aracı bakım için jaspaya götürüyorum. Jaspa beni oraya yönlendirdi. Jaspa şanzıman arızalarına bakmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şanzıman yağını 100bin kmde mutlaka değiştirin. Eğer arazi kullanımlarınız varsa daha erken değiştiriniz. Benim outbacki 70binde değiştim, yağ kararmış ve daha farklı bir hale gelmişti. Unutmayınki selenoidlerde bu yağ ile çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şanzıman yağı mevzuunu anlamadım gerçekten. Bı yerde diyor ki şanzıman yağını kesinlikle değiştirmeyin sadece kontrol edilsin deniliyor. Benim bu arızanın onarımını yapan usta da diyor ki 60 binde muhakkak değiştirilmesi gerekiyor. Hatta bana dedi ki biz tamirat yaptığımızda içindeki mevcut yağın tamamını değiştiremedik 12 litre kadar yağın bir kısmı değişti siz 20 bin km sonra şanzıman yağını tekrar değiştirin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 555556557558559
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.