Yarbay
01 Aralık 2006
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
13 üye
Görüntülenme
Toplam: 182 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Dostlarım sevdiğim bir arkadaşımın projesinden sizi haberdar etmek isterim,

Yorumlarınız ve beğenirseniz desteğiniz çok değerlidir.
https://www.fongogo.com/Project/komsum-kopegimi-oldurdu-kisa-film
https://forum.donanimhaber.com/optoma-projeksiyon-kullanicilari-ana-baslik--78355995-100#129745376

başlık sebebsiz kapatıldı ve cevap verilip ilgilenilmiyor yoksa reklamlardan zaman ve yer kalmıyor mu ?
Yeni keşfettiğim bir TV serisi, mutlaka ama mutlaka izlenmeli. Ülkemizin bu platforma bulunan tüm insanlarınca farkında olunması gereken konular var. IMDB linkinden inceleyin ve bir şekilde bir yerlerden bulup izleyin. Bir bölümünü çoğaltıp bir bankanın tüm şubelerine çalışanlar izlesin diye göndermeyi düşünüyorum. Aynı zamanda bir otomobil firmasına ve bir ilaç şirketine de. http://www.imdb.com/title/tt7889220/?ref_=nv_sr_1
Arkadaşlar selam;

Yeni elime geçen Blackview için şöyle adamakıllı bir başlığımız olsun. Cihazı inceleyip detayına kadar tecrübelerimi yazacağım. Bence gayet başarılı bir ürün. Özellikle aktif yaşayan, benim gibi kayak, dalış, bisiklet, arazi outdoor eksik olmayan kişiler için bir çok yönü ile ideal bir telefon.
Şu an kurcalıyorum ana özelliklerini yazayım sonra iyi-kötü yönleri ile beraber konuşuruz.


Bu orijinal üretici linki ;http://www.blackview.hk/blackview-176/
Arkadaşlar, konuya da yazdım ama olabildiğince çok kullanıcı adayına ulaşması için detay veriyorum;

Aşağıda linkini verdiğim kampanyada yanıltıcı bilgi var ve bence kasıtlı.http://www.superonline.net/kampanyalar/fiber-kampanyalari/isik-hizinda-fiber-internete-giris-kampanyasi

Mesele şu ki 24 mb tarife hızı 35gb olan AKN aşıldığında 1-3mb arası hıza düşüyor. Tabloda gece kullanımı vs denmemesine rağmen beni ve sanırım birçok kullanıcı adayını yanıltıyor.

Gelen kurulumculara da inanmayın, ses kaydı ile müşteri hizmetlerinden teyit ettirin ki teyit etmiyorlar zaten.
Arkadaşlar araçlarımızda kullanmak durumunda kalabileceğimiz kar kelepçesi ve buna benzer isim altında geçen ürünler için tecrübemi paylaşmak istedim. Belki de İstanbulu bir iki defa daha kar ziyaret edecek.

Öncelikle bu ürünlerin bilmem kaç tanesi 30-40 tl ye olanları ile yüzlerce liraya satılanları da olduğu için gerçekten işe yarayıp yaramadıklarını yazayım. Evet işe yarıyor ama bakın hangi koşullarda.
Bulunduğum sitede park yeri girişimiz hafif yokuş (yaklaşık 10 derece eğim) ve ardından hemen 40 dereceye varan başka bir kısa rampa var ve düzleşene kadar yaklaşık 2-3 araç boyu kadar sürüyor.
XV yi hep burada güvenle kullanır(dım)ım . Geçtiğimiz kar yağışında site garajı ve tabii girişi kar doldu ve devam eden yağış dolayısı ile temizlenemedi.

Bu yokuşu çıkarken çok defa tekerleklerden 2 tanesi çekişi kaybedip boşa çıkıyor zira eğim aynı zamanda virajlı ve bir taraf ile diğer tarafın eğim derecesi de farklılaşıyor. Yani neredeyse test rampası gibi bir şey . Kuru havalarda en ufak bir sorun yaşamadığım hatta çok zorlamazsam araç dinamiklerinin bile devreye girmediği bu rampada 30-40 cm kar olunca işler değişti.
Karın en yoğun olduğu akşam eve dönüp de buradan çıkmaya çalışınca kaldım ve çıkamadım. Dedim ki tamam şu kelepçe mi neyin deneme zamanı geldi. İşte yaşadıklarım;

1. Kelepçeleri sorun yaşadığınız yerde takmak eğilimindeyseniz vazgeçin, yoksa kara gömülü aracın tekerleklerinin sağına soluna ulaşıp ta kelepçeleri takmak tam bir macera ve vakit kaybı.

2. Daha önce foruma yazıp ta cevap alamadığım 4 tekerleğe de kelepçe takma konusu burada devreye girdi. Durum şu ki SUBARU XV gibi her 4 tekerleğe de güç verebilen bir araç var iken neden sadece ön ya da arka tekerleklerin çekişini ve kara tutunması ile yetinelim ki. Konu kar-buz olunca dengeli bir çekiş ve aracın elektronik kontrolü yapabilmesi için 4 tekerleğin de tutunma veya tutunma kaybının aynı olması gerekiyor. Sadece ön ya da arka tekerleklere takılan kelepçeler aracı ön yada arka çekişli bir araç haline getiriyor. Neden mi çünkü kelepçe takılı tekerlekler ile takılı olmayanlar arasındaki tutunma farkı çok büyüyor ve araç kelepçesiz tekerleklerin verebileceği gücü kullanamıyor.

3. Bu kar kelepçesi ürünlerinin yapıldığı materyaller maalesef çok ama çok dayanıksız. Sanırım yurt dışı sitelerde gördüğüm birçok yüksek kaliteli ürünün kalıbı çok düşük dayanıklılığa sahip plastik hammaddeler kullanılarak üretimde kullanılmış. Hepimizin yollarda gördüğü çeşit çeşit terk edilmiş, kopmuş, parçalanmış kelepçeler bunlar. Üşenmeden yollardan rastladıklarımı alıp inceledim nereden kopmuş, nasıl parçalanmış diye. Metal tokaların aynısını plastikten kalıpladıkları, dikişlerin elle dikilmiş kadar zayıf oldukları, kelepçenin kara temas eden tutunma yüzeyinin plastiğinin iki elimle çekince bile kopmaya yaklaşacak kadar zayıf oldukları durumlar var. Hatta asfalta bir iki defa temas edince hemen dişlerin eriyip kaybolmuş olduğunu da gördüm(Dikkatinizi çekerim öyle ürün bilgilerinde yazdıkları gibi 50 km gidrek falan değil ) Aslında insan eline alıp inceleyince anlıyor, aracın tüm gücünün, en azından 800-900 kg araçlarda sadece bu kelepçelere yüklenmesi ile kelepçenin dayanması mümkün değil. Değil ki bizim araçların boş ağırlığı 1405 kg.  Bu durumda yapılması gereken, eğer inceleyip deneyerek alma şansımız yoksa yada gerçekten pahalı (aliexpress te tanesi 15 dolara) ürün almak istemiyorsak, satıcı/üreticilerin dediği gibi her tekerleğe sadece 3-4-5 gibi tavsiye edilen adetlerin en az 2 katı kadar sayıda takmak. Bu sayede aracın tüm çekiş gücünü anlık olarak bir kelepçeye teslim ederek kolayca kopmasını ve işe yaramamasını önleyebiliriz. Bir de şu durum var ki asfalt tutunmasından farklı olarak 30-40 cm kalınlığındaki karda tekerlekler yere en yakın temas eden noktadan başka ön ve arkadan da karı tutup çekiş alabiliyor. Yani sadece yere rast gelen değil çok sayıda taktığımız için tekerleğin her yerinden tutunma alabiliyoruz. Ben tek tekerleğe (kar yüzünden her yerine yetişebildiğim tek tekerlek ) kopmadan kalanların hepsini takınca bu tek tekerlek bile beni kurtarmaya yetti. Sonrasında diğerine de 2 tane taktım. Kelepçeleri, jant yada supaba zarar vermeyecek maksimum sıkılıkta takmak gerekiyor. Zira yine yapıldıkları malzemenin yumuşaklığından dolayı esniyor veya kolayca gevşeyebiliyorlar.

4. Kelepçeleri takmak için mutlaka sağlam ve sı geçirmez bir iş eldiveni tavsiye ederim, gerdirmek için tutmak ve güç uygulayarak sabitlemek için şart. Bir de kar soğuğunda eller çabuk takılması gereken bu kelepçeler için bile hemencecik donmaya başlıyor.

5. Kelepçelerin tutunma yüzeylerinde metal çiviler sabitlenmiş olan modelleri var. Bu çivilerin sayısı asfalta zarar verecek kadar çok değil ama tutunmayı sonuçta plastik olan bir diş yapısına emanet etmeyecek kadar da etkili. Bu ürünlerin de yine çivileri ilk zorlanmada fırlayıp çıkmayacak kadar sağlam kalıplanmış olmaları gerekiyor.

6. Uzun incelemelerim sonucunda yukarıda yazdığım üretim ve malzeme kalitesi hariç olmak üzere en mükemmel gördüğüm ürünün resmini paylaşıyorum. Ürün Türkiye de var mı emin değilim. Ama malzeme kalitesi düşük değil ise tam fiyat/performans ürünü bence.

7. Kelepçelerin metal olabilecek toka veya benzeri aksamları lastiğe veya janta zarar vermeyecek şekilde olmalı. Hatta kelepçenin kullanım sırasında kayması ve bu şekilde de jant/lastiğe zarar verebileceğini göz önünde bulundurmak gerekiyor.

8. Kar kelepçelerinin en iyi sonuç vermesi için yeterince düzgün ve sıkı takıldığına emin olmalısınız. Aracı bu iş için uygun ve görece temiz bir yere çekmeye üşenmeyin.

9. Kar kelepçeleri bizim SUBARU XV lerimiz gibi lastik ile davlumbaz-çamurluk arası çok geniş olmayan araçlarda iyi bir seçenek. İlk tutunmayı sağlayana kadar son derece yavaş ve az gaz vermek gerekiyor sonrası gayet mükemmel. 1 Saat kadar uğraşıdan sonra yokuşumuzu bir tekerlekte 4 tane diğerinde 2 tane ile çıkabildim. Elimde fazla olup ta arkalara da takabilseydim çok daha kolay olacağına eminim.
Aklıma gelen yaşadıklarımı ve yorumlarımı yazdım, umarın kullanan yada kullanmayı planlayan arkadaşlara fikir verebilir. Herkesin tecrübeleri ile konu başlığının daha zenginleşmesi çok iyi olur.

Arkadaşlar SUBARU XV resimlerimizi eklememizin zamanıı geldi
ben başlıyorum sizden devam bekliyoruz..

2014 elegance
quote:

Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

Bir defasında Android ve İOS cihazlar için indirim yapmışlardı,bende ikisi de yok...
Kısaca "Madem bir indirim yapacaksınız,tüm internet alemi için yapın,ben mağdur oldum" diye mesaj gönderdim...
Birkaç gün sonra telefon edip benim alamadığım ürünü hediye olarak yolladılar...

Böyle de güzel bir firma...

Bir tek şikayetim var...Türk kahvesini değirmende kalın çekiyorlar...

Dostum bu yazdıklarınıza inanamıyorum
tchibo bedava ürün mü verecek hadi canım..

ve daha hala en ufak bir bildirimde bulunmadılar ne arayan var ne soran
bırakın hediyeyi tchibo param ile aldığım ve kullanılmış gelen ürünü bile gönderiyor, nerde hediye yok canım
Arkadaşlarım alışverişlerimizde Tchibo dan aldığımız üründe sorun çıkana kadar her şey iyi.
Ancak son aldığım ürün kutusu açık, kullanılmış olarak geldi.

Çağrı merkezini arayarak Kargo ile geri gönderdim, şikayet kaydı aldılar, kayıt silindi bulunamıyor.
Gönderdiğim ürün 4 gündür Yurtiçi kargo AKSE şubesinde bekletiliyor teslim alınmıyor.
İade işlemleri 10 gün sürer diyorlar. Tabii teslim almaya keyifleri olduktan sonra başlayacak bu süre.

Çağrı merkezi insanı sinir hastası yapacak gibi isim var soyadını vermiyorlar.
Konuşmalar kayıt oluyor, kayıtlar yok. Telefonda ürünün ne zaman gönderileceğini bile söyleyemiyorlar.

Bu firmanın Almanya da ki tchibo olduğuna inanmak çok zor.
Bu şekilde tchibo dan asla alışveriş yapmayacağım.

Aynı şeyi yaşayanlar var ise lütfen yardım paylaşsınlar.
1-Trafikte bisiklet sürmeye karar verdiyseniz, kalkıştığınız işin sebebi ve sonuçlarını iyi hazmedin.

2-Bisikleti kullanmak için sebep arayın, kullanmamak için değil Ben her fırsatta, kullanmama engel olabilecek sebepleri elemeye çalışıyorum.

3-Trafikte yaya ve araçların sizi kabullenmesine yönelik davranın, reddetmesine değil.

4-Güvenliğiniz için gerekli davranışlarınızı kafanızda oluşturun ve yaşadıklarınız ile bunları harmanlayın.

5-Taksilerin içinin boş olup olmadığına bakın, boş taksi yolun kenarında kafasını kaşıyan biri için aniden fren yapar veya önünüze kırar. Eğer yolcusu varsa da aniden en ufak sinyal, uyarı vs. vermeden yolcusunu indirmeye kalkışır.

6-Minibüsleri daima arkanıza alın, sağdaki yolcuları almak için karar vermelerini kolaylaştırın.

7-Yolcu alacak minibüslerin tercihen sizden sonra almasına çalışın, önünüzde dururlarsa hem sizi engeller, hem siz yaya binene kadar beklemek zorunda kalırsınız.

8-Sağ kaldırımda minibüse binme ihtimali olan kişileri siz de tanıyın. Tek bir el hareketine karşılık o yolcuyu almak için en olmayacak hareketi yapar minibüsler.

9-Yolun üzerinde seyir halinde iken hızınızı, yolun frene ne kadar müsait olduğunu, ani manevra yapabilecek halde olup olmadığınızı her an biliyor olun. Beklenmedik ihtimalleri bekliyor olun.

10-Kırmızı ışıklarda, geçmenin daha güvenli ve doğru olacağı birkaç nadir durum haricinde daima durun. Bu durum trafiği oluşturan diğer tüm araç ve yayalar ile aynı hak ve sorumluluklara
sahip olduğunuzun canlı bir göstergesidir.

11-Yanından geçeceğiniz araçların her iki yandaki tüm kapılarının da açılacağına eminmişsiniz gibi geçin. Açılmazsa ne iyi ama açılırsa beklenmedik olmasın.

12-Geçişine izin vereceğiniz yaya, araç vb için dibine kadar gelip durmayın. Taciz eder gibi yol vermeyin, arada güvenli geniş mesafe bırakın.

13-Otobüs duraklarından mümkün olduğunca uzak geçin, bekleyen yolcular tutarsızca yola çıkabileceği gibi, araçlar aniden durağa giriş yapabilir.

14-Her gün geçtiğiniz yolu ve zeminini ezberleyin. Bir süre sonra ışıkların yanıp sönme periyodunu bile ister istemez ezberleyeceksiniz.

15-Yolda bulunan mazgalları, çukurları uygun bir fırsatta kontrol edin. Ben tehlikeli görünen açıklıkta bir mazgalı durup denedim sahiden tekerlek arasına sığıyormuş, artık ondan kesinlikle uzak duruyorum.

16-Yoldaki sizi kurtaracak açıklıkların yerini ezberleyin. Trafik sıkışınca veya başka acil bir durumda güvenle karşıya geçmenizi sağlar.

17-Etrafınızdaki araçlara ve sürücülerine daima neşeli görünün. Fazla cool, havalı, soğuk, sinirli vb. görünmeyin. Daima halktan biri olduğunuz mesajı verin etrafınıza.

18-Yardımcı olmanız mümkün olan her duruma yardım etme fırsatını kaçırmayın. Bisiklet olmasaydı sadece iyi bir insan olarak görünürdü. Ama bisiklet varken: AAA!! Bisikletliye bakın teyzeye yardım ediyor,
AAA!!! Bisikletli yavru kediyi kurtardı, AA!! Bisikletli üşenmedi durup okul çocuklarına yol verdi gibi görüntü verme fırsatlarını kaçırmayın..

19-Birçok defa bir araç sürücüsü gibi düşünüp, onların yapacağı ters hareketleri tahmin etmeye çalışın. Ben şu ana kadar minibüs şöförü gibi düşünmeye yaklaştım diyebilirim. Sadece yaklaştım, ama tam anlamı ile minibüs şöförü gibi düşünmek tehlikeli mazallah..

20-Fark edilmek için sadece ışık, korna vs. ye güvenmeyin Arada kırmızı ışıkta beklerken kollarınızı havaya kaldırıp esneyin, uzakta aslında hiç olmayan birine selam verin.(Belki selamı bir alan çıkabilir)

21-Sürüş esnasında trafikte limitleri zorlamayın, mutlaka pay bırakın. Bu pedal gücünüz, fren mesafeniz, keskin manevra alanınız vs. için geçerlidir.

22- Trafikte taşıt aralarını kullanan bir tek siz değilsiniz, aradan kaçmaya çalışan motosikletlere aman dikkat, ayrıca başka bisikletli veya yayalar da sıklıkla aniden araç aralarından geçiyorlar.

23- Size özellikle yol vermiyor olsa bile aradan bir yer bulup geçtiğinizde, aslında size yol vermesi gereken taşıta teşekkür selamı verin. Neden mi iki sebebi var;
O aracı kullanan kişiyi olumlu vicdan değerlendirmesi yapmak zorunda bırakmış olursunuz.
O araçta bazen başka bir sürü yolcular vardır, böylelikle onların da hoşgörüsünü alma ihtimaliniz artar ve sürücüyü bir çeşit onlara karşı onurlandırmış olursunuz.

24-Araçların arasından geçerken, kalan aralığı pedal genişliği olarak hesaplamayın (benim gibi), Gidon genişliğine göre hesaplayın yoksa sıkışırsınız.

25-Özellikle trafikte agresif kullanan kişiler;
Bisikletlerimizin %99 unda stop lambası ve sinyal yok. Bu demektir ki, işaret de kullanmıyor iseniz diğer araçlar sizin fren yapıp yavaşladığınızı da, sağa veya sola döneceğinizi de bilemeyecek ve buna göre yön ve hızlarını ayarlama şansları yok. Diğer araç ve yayalarında tahmin edebileceği hareketler yaparak sürmeliyiz.

26-Önünüzde giderken sağa dönen araçların arkasından dönüşünü tamamlamadan geçmeyin, her an geri gelebilir ve sizin geldiğiniz açı ölü noktası olacağından çarpabilir. Mutlaka geçecekseniz arkadan gelen trafik akışının müsaade ettiği kadar açıktan alın.

27-Özellikle uzun araçların, otobüs ve bir dereceye kadar minibüslerin sağından-solundan geçerken aracın dönüş açısının çok geniş olup aniden daralacağını ve sıkışacağınızı hesap edin. Ya hızlıca geçin, yada geçebileceğinizden emin değilseniz geride kalın.

28- Özellikle yağmurlu havalarda yerlerin ıslak-nemli olması ile beraber fren mesafenizin hem disk frenler için hemde klasik V-Brake için uzayacağını unutmayın.

29- Lastikleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun kuru havadaki kıvraklığınızı yağmurlu havada unutun.

30- Yağmurun şiddetine bağlı olarak görüş ve dikkatinizin etkileneceğini hesaplayın, aynı sebep ile yaya ve diğer araçların da size ve birbirlerine karşı dikkatleri zayıflayacaktır.

31. Yağışlı havalarda yaya ve araçların sizi görmeleri, fark etmeleri de daha da zorlaşacağı için sinyal, ışık, fosforlu kıyafet, reflektör gibi görsel uyarıları asla ihmal etmeyin.
Hakkında
Konum: İstanbul
Forum İmzası:
LG OLED55GX6LA, BENQ W2700 4K PROJEKTÖR, LOGITECH HARMONY ONE REMOTE, DENON AVR-X2500H, LG BD390 BLU-RAY PLAYER, ZIDOO Z10 Media PLAYER, TOSHIBA HD-A35 HD-DVD PLAYER, BLACKVIEW BV7000 Pro, LENOVO YOGA 3 PRO, MSI AIO AE2420 3D, SEDONA 721, SUBARU XV BUZ GRİ 2014 ELEGANCE, INNOCENCE IS NO EXCUSE... VAROLAN HERŞEY EVRENİN DENGESİNE HİZMET EDER...
Forum İkinci El İmzası:
Hasan Aktas ADLI KULLANICININ NE PARASINA NE MALINA GÜVENMEYİN UZAK DURUN...
Hakkımda:
LG OLED55GX6LA, BENQ W2700 4K PROJEKTÖR, LOGITECH HARMONY ONE REMOTE, DENON AVR-X2500H, LG BD390 BLU-RAY PLAYER, ZIDOO Z10 Media PLAYER, TOSHIBA HD-A35 HD-DVD PLAYER, BLACKVIEW BV7000 Pro, LENOVO YOGA 3 PRO, MSI AIO AE2420 3D, SEDONA 721, SUBARU XV BUZ GRİ 2014 ELEGANCE, INNOCENCE IS NO EXCUSE... VAROLAN HERŞEY EVRENİN DENGESİNE HİZMET EDER...
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 ay önce
Son Mesaj Zamanı: geçen yıl
Mesaj Sayısı: 4.987
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 5.164
İkinci El Bölümü Mesajları: 78
Konularının görüntülenme sayısı: 889.894 (Bu ay: 646)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 262 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.