Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (520. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 518519520521522
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hyundai/Kia araclarin awd fail videolari youtube'da çokça var. Buraya koyarak bu konuyu kirletmeyelim. Zaten Hyundai grubunun 4ceker sistemini Subarudan iyi diyen dunyada hicbir kisi yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    oğuz bey huyum kurusun ben yanlışa yanlış dediğim için böyleyim. eski aracım 1.33 auris idi. corolla forumda özellikle 1.33 sahipleri ile çok mücadele ederim. atarken mangalda kül bırakmayana haddini bildiririm çünkü bu 1.33 motorundan çok memnun olup, çekişinden gayet yeterli diye söz edenler yüzünden arabadan, motordan çok anlamayan birkaç kişi aldı sonra mutsuz oldu. yanlış yönlendirildiler. niye? sırf birkaç 1.33 sahibi yedikleri kazıkların acısını örtüp, kendilerine züğürt tesellisi yaptıkları için. şimdi gelelim bu girizgahın sebebine; bu forumlar arkadaş arası kapalı devre sistemleri değil herkese açık. ben xv forumunu (xv baktığım zaman) okumaya başladığımda daha 30. sayfadaydı. zaman zaman da okuyorum. arabayı da az çok biliyorum. geçmiş sayfalara gidenler görecekler ki bazı xv sahibi arkadaşlar araçlarının kapasitesini arazi araçlarıyla kıyaslayıp arazide ne kadar iyi olduğunu belirten yazılar yazdılar. o zaman da dedim, diff kilidi olmayan, ağır devir arazi şanzımanı olmayan araçtan arazi aracı olmaz diye linç edildim troll ilan edildim. 1.6 motor gayet de yeter diyen arkadaşlara, yeter de bir 1.5 lt dizel motor olaydı daha iyi olurdu dedim troll ilan edildim. sırf bu forum için değil bütün hepsi için geçerli kimse arabasının olumsuz yanlarından bahsedilmesinden hoşlanmıyor. ben herşeyi bilemem kendi fikrimi söylerim karşı tarafın fikri varsa aksini söyler, ama fikri olmayanlar linç eder, troll ilan eder. şimdiki arabam astra j dizel otomatik. astra forumunda benzinli araç sahipleri maaşallah benden az yakıt tüketiyor onlara da yazdım onların da hoşuna gitmedi. mesele trollük değil mesele hoşa gitmeyen şeylerin söylenmesi.

    Alıntıları Göster
    Hocam bahsettiğiniz durum normal.
    Sonuçta insanlar bazı ekonomik davranışlar gösteriyor. Asgari ücretli gençler gider İphone alır. Bu onlar için paralarını bir yere bağlama aracıdır. Hem telefonlarını kullanırlar, hem de satılacağı zaman ikinci elinin iyi olduğunu düşünürler. O yüzden İphone'u eleştirdiğinde sonuna kadar tepki gösterirler ki ikinci el fiyatı düşmesin.

    Yetişkinler için de arabalar böyle. Tamamen ekonomik davranış. Çoğu kişi aracın değer düşmesin diye olan sorunları da yokmuş gibi göstermeye çalışıyor. Çünkü araçlar yetişkinler için biraz da paralarını bir yere bağlama aracı.

    Ancak anlamadığım şey şu: Subaru XV'nin arazi aracı olduğunu kim iddia ediyor ki?
    Arazi aracı deyince akla Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Jeep Grand Cherokee falan gelir. SUV/Crossover araçlar ise en fazla hafif araziye girsin diye yapılan araçlar. Orada da ağır devir arazi şanzumanına ve diferansiyel kilidine gerçekten gerek var mı tartışılır. Yani bu donanıma sahip olmama durumu Subaru XV de dahil olmak üzere bu sınıftaki hiçbir araç için uygun değil gibi geliyor bana.




  • Lath.Crusader kullanıcısına yanıt
    XV sahibi olarak neden aldım;

    - Eski arabamın kapısının kaldırımlara çarpmasından bıkmıştım. Yerden yüksek olması avantaj.
    - Türkiye'deki yollar zaten hafif arazi şartlarında. Bugün park yerinden çıkarken bir A4 hafif bir yükseltiden inerken altını sürttü. Yollar yol değil.
    - Kar buz çamur gibi şartlarda endişe etmek istemiyordum.
    - Sağlam/güvenilir bir araç olması

    Stepnesi olmaması bile araziye sokulmaması gerektiğini gösteriyor zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kamusal -- 27 Ocak 2019; 19:58:53 >
  • Lath.Crusader kullanıcısına yanıt
    söylediklerinize kesinlikle katılıyorum.
  • Kona testinin geçtiği kanalın kendilerince seçtikleri bir güzergah var ve bu güzergahı 3 kademeye ayırmış, kanaldaki videolara bakarsanız birçok aracı aynı güzergahta denemişler ve maalesef hyundai den başka bütün araçlar stage1 i geçebilmiş, kona daha yolun başında su koyuvermiş bence asıl sorun geçip geçemeyeceğinden ziyade en ufak zorlanmada bile sorunların arızaların başgöstermesidir.
    Alttaki linkte stage 3de outbacki nasıl zorladıklarını izleyiniz; hatta önceki testte orayı outback geçememişti ama vdc yi kapatmadıklarını hatırlayarak testi tekrar etme ihtiyacı duyduklarından bahsediyor, xmodu açmadan zorlaya zorlaya ordan geçiyor. Geçemese bile arıza vermeyeceğini artık hepimiz biliyoruz.

    https://www.youtube.com/watch?v=6ua51LAtgVM




  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Bakın her doğru her yerde tak diye söylenmez diye bir laf var. Doğruyu saklayın demiyorum bunu üsluba uygun dillendirmek lazım. Adam para vermiş incelemiş araştırmış araba almış, özene bezene her şeyi orjinal olsun diye uğraşmış, sonra siz gelip "o araba şunu yapamaz bunu yapamaz..." e yani müsade edin kızsınlar. Burası herkese açık bir forum, ama adamın alıp bizzat kullandığı aracı hiç kullanmadan, sırf teori olarak eleştirirseniz, Allah Razı olsun, demeyecekler yani siz olsanız sizde aynı tepkiyi verirsiniz. He Adamlar zaten arabayı Camel Trophy parkuruna sokmayacakki ne gerek var arazi tartışmasına...:)burayı yıllardır takip ediyorsanız zaten yapabildiklerini biliyorsunuz bu aracın, Konyaaltı sahilinde kumlarda gezeni, 2-3000 metrelerde yaylalara çıkanı, karda buzda araçlar mahsur kalırken yallah geçeni orman dağa bayıra vuranı işte ne ararsanız var, milletin arazi kavramı bu zaten daha ne olsun?

    Bakın hemen üstümüzde Sn. Lath.Crusader bir Xv filmi eklemiş. Bu da arazi değilmi? Bu araç esasında çok şey yapabilir ama Tr şartlarında olmaz, maddi olarak sıkıntılı,ve tr gelişi 1.6 motor. Dizel olsa ne olacaktı? ne artısı olacaktı bilmiyorum. Araçta özel arazi vitesi yok, yani dizelin ne katkısı olur bu saatten sonra? Arazi ve dizel isteyenler için Forester verilmiş piyasaya bu yeter bence.
    Biz araçlarımızı şehirde yaşadığımız köy ilçe ve kentlerde kullanıyoruz, karda bizi üzmesin stabilize ve bozuk yolda sıkıntı çıkartmasın, ayda yılda bir kampa gidelim dağda bayırda bizi üzmesin yeter en kral cip bu, arazide bu bizim için. Çok paramız olsa zaten kardeşi napalım? Gider Ağabey Forester i alırdık. Arazi dendiğinde direkt borneonun balta girmemiş ormanları gelmesin aklınıza, millet hafta sonu kendini şehir dışına atıtyor oluyor sana arazi.Yoksa kimse piyasa fiyatı 200 küsur bine dayanmış aracını ormana sokup çizmez, dağa tırmanacam diye ekstrem şartlarda zorlamaz.. başka ülkelerde yaparlar bunu tr de değil :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xOguzhangx -- 28 Ocak 2019; 1:36:4 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canibeyaz

    Kona testinin geçtiği kanalın kendilerince seçtikleri bir güzergah var ve bu güzergahı 3 kademeye ayırmış, kanaldaki videolara bakarsanız birçok aracı aynı güzergahta denemişler ve maalesef hyundai den başka bütün araçlar stage1 i geçebilmiş, kona daha yolun başında su koyuvermiş bence asıl sorun geçip geçemeyeceğinden ziyade en ufak zorlanmada bile sorunların arızaların başgöstermesidir.
    Alttaki linkte stage 3de outbacki nasıl zorladıklarını izleyiniz; hatta önceki testte orayı outback geçememişti ama vdc yi kapatmadıklarını hatırlayarak testi tekrar etme ihtiyacı duyduklarından bahsediyor, xmodu açmadan zorlaya zorlaya ordan geçiyor. Geçemese bile arıza vermeyeceğini artık hepimiz biliyoruz.

    https://www.youtube.com/watch?v=6ua51LAtgVM
    Bahsettiğim durum kısmen bu hocam.

    Kona ile ilgili video'da o aracın köşegen tırmanış yapamamasının temel nedeni, sağ tekerinin önünde taş olması değil. Zaten dört çeker sistemi o taşa rağmen oradan geçebilmesi için var. Sorun testi yaparken patinaj sistemini kapatmamış olmaları. BU şekilde tırmanmaya çalışınca şanzuman hatası vermiş.

    Ardından şanzuman soğusun diye aracı biraz bekletiyorlar. Soğuduktan sonra patinaj engelleme sistemini kapatmak akıllarına geliyor ve Kona (çok fena zorlansa da) zar zor tırmanışı gerçekleştirebiliyor. Ancak tırmanma gerçekleştiği gibi yine şanzuman hatası veriyor.

    Benim yüklendiğim konu çoğunlukla bu zaten. Bir defa araç patinaj sistemi kapatılıp en doğru şey yapılmış olsa da dandirik bir yerden zar zor çıkabiliyor. Fakat daha fazlası, çıktıktan sonra yine şanzuman hatası veriyor. Hasılı böyle bir donanımla crossover/Suv olmaz. Ki bu sorun yalnızca KONA'da yok. Hyundai/kia grubunda genel bir sorun bu.

    Outback testine gelince dediğiniz gibi, daha önceki videolarında o göstermiş olduğunuz noktadan geçemedi. Çünkü patinaj engelleme sistemi açık bir şekilde test yaptılar. Sonra millet videonun yorum bölümünden baya bir saydırdı bunlara patinaj sistemi açık bir şekilde arazide dolaşılmaz diye. Bunun üzerine bir daha test yaptılar ve patinaj engelleme sistemi ve X-mode kapalı şekilde o engelden geçebildi.

    Gerçi onun da temel sorunu ne yazık ki dingil mesafesi. Göstermiş olduğunuz testte de bunun dezavantajlarını yaşamış. Daha kötü bir örnek ise aşağıdaki video'da. Video'nun 03.13 nolu saniyesine gelirseniz Subaru Outback, XV'nin bile geçtiği yerde resmen toprağa oturmuş dingil mesafesi yüzünden. O aracı yükseltme kiti olmadan araziye sokmak biraz zor görünüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lath.Crusader -- 28 Ocak 2019; 2:23:44 >




  • Arkadaşlar bir şey sorucam, bu videoları paylaşıp yorum yapıyoruz falan güzel ama, hiç sürücü faktörünü hesaplıyor muyuz ?
    yani bu testlerde sürücünün o ilgili aracı oradan geçirmek için gereken her doğru hareketi yapabildiğini nereden biliyoruz.
    Mesela bir engeli aşamayan araç, gerçekten tekniği yetmediği için mi yoksa sürücüsü doğru gaz, doğru direksiyon açısı vs. verememiş olamaz mı ?

    Yada onlar geçebildi diye biz normal kullanıcılar oradan geçebilecek miyiz ki ?

    Tam tersine o sürücü geçemedi diye bizden birisi de asla geçemez mi oradan ?

    Demek istediğim bu videolar sonuçta belli koşullarda çekiliyor ve orada gördük diye bütün Subaruların o benzeri engelleri aşacağını veya aşamayacağını göstermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Arkadaşlar bir şey sorucam, bu videoları paylaşıp yorum yapıyoruz falan güzel ama, hiç sürücü faktörünü hesaplıyor muyuz ?
    yani bu testlerde sürücünün o ilgili aracı oradan geçirmek için gereken her doğru hareketi yapabildiğini nereden biliyoruz.
    Mesela bir engeli aşamayan araç, gerçekten tekniği yetmediği için mi yoksa sürücüsü doğru gaz, doğru direksiyon açısı vs. verememiş olamaz mı ?

    Yada onlar geçebildi diye biz normal kullanıcılar oradan geçebilecek miyiz ki ?

    Tam tersine o sürücü geçemedi diye bizden birisi de asla geçemez mi oradan ?

    Demek istediğim bu videolar sonuçta belli koşullarda çekiliyor ve orada gördük diye bütün Subaruların o benzeri engelleri aşacağını veya aşamayacağını göstermez.
    Hocam son zamanlarda en fazla video paylaşan ben olduğum için bu söz biraz da bana galiba
    Kendi adıma konuşursam Subaru XV'yi kendisi hakkında kullanıcı videolarını izledikten sonra almaya karar verdim.
    Yani o videolar aracı alma nedeni.

    Önceki aracım Mitsubishi ASX'i çok seviyordum. Yol tutuşu harikaydı. Acayip ekonomik araçtı. Sarfiyatı çok düşüktü. Ancak iki kış önce o araçla tatsız bir olay yaşadım. Karlı bir kış günü bir rampayı çıkamadım şehirler arası yolda. Onlarca araçla birlikte bir rampada kaldım. Araçtan inip zincir takmakla uğraşırken bir tane Ford Kuga dört mevsim tekeri takılı olmasına ve hava -8 derece olmasına rağmen hepimizin arasından kıvrılarak rampayı çıktı gitti yoluna devam etti. Fena gıcık oldum. Aracı değiştirip ört çeker bir araç almaya o gün karar verdim. Bütçeme uygun ve güvenlik testlerinde başarı sağlamış en iyi dört çeker ne olabilir diye araştırırken Subaru XV'yi gördüm. Karşılaştırma videolarına, diagonal test videolarına, roller testi videolarına ve kullanıcı videolarına bakıp, rakiplerinin videolarına da bakıp, bütçeme uygun en iyi seçenek olduğuna kanaat getirerek aldım.

    Yani o videolar önemli. Aracın kabiliyetlerini gösteriyor. Sürücü unsuru elbette önemli. Ancak o sürücüler oralarda iyi sonuç alıyorsa biz de yeterince kendimizi geliştirirsek ve aracı daha iyi tanırsak benzer sonuçlar elde edebiliriz diye düşünüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lath.Crusader -- 31 Ocak 2019; 9:58:17 >




  • Bu arada gelmişken bir video daha paylaşayım. Yeni kasa Subaru XV ile ilgili ilginç bir video ile karşılaştım.

    Bu Ruslar çeşitli dört çeker araçları alıp off-road ortamında test etmeyi çok seviyor. Genelde foresterı diğer araçlarla karşılaştırarak test ediyorlar. Bu defa bir Subaru XV'yi de aralarına almışlar. Ancak çarpışma engelleme sistemi küçük bir sıkıntı çıkarmış. Subaru XV karla kaplı bir rampayı çıkmaya çalışırken anladığım kadarıyla çarpışma engelleme sistemi devreye girmiş ve rampayı çıkmasını engellemeye çalışmış.

    Aşağıdaki videoda görünüyor. 12:16 nolu saniyeden itibaren izleyin. Araç bir iki çıkmayı deniyor ama olmuyor. Sonra sürücü kapıyı açıp videoyu çeken kişiye doğru "Sensörler bir engel algılıyor. Pedalı dibine kadar yapıştırsam da göstergede ikaz lambaları yanıp sönüyor ve araç gitmeyi reddediyor" diyor.



    Videonun kalanında ise sürücü o sistemi kapatabilmiş galiba. Ardından iyi işler çıkarmış araç.
    Demek ki böyle durumlarda o sistemi kapatmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lath.Crusader -- 31 Ocak 2019; 10:15:43 >




  • Kural→Kar,buz,kum,çamur,... tarzı "extreme" şartlarda bu tarz yanılsamalara,istenmeyen kazalara sebep olmaması için ve daha önemlisi sistemin ısınıp zarar görmemesi için VDC off yapılıp kontrol sürücüde olmalıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lath.Crusader kullanıcısına yanıt
    Sayın dostum, kesinlikle bu tür mesajları sadece sonlara bakarak yazmam. Emin olun siz veya mesaj videolarınız değil odak noktam. Sadece video üzerinden kopan fırtınalar bence anlamsız. Yazdıklarınız ve aracı alış süreciniz gayet güzel zaten. Demek istediğim bir video hiç bir zaman tek ölçüt olamaz. Zaten siz de yazmışsınız video izlemekten başka nasıl araştırma yaptığınızı. sadece videolara inansak, XV yi çok başarılı gösteren ile başarısız gösterenleri (yada diğer aynı sınıf araçları daha başarılı gösterenleri sayıp hangisi çoksa ona göre almamız lazım)

    Ben aslında bu başlıkta belki de aracı en az araştırarak alanlardanım. Sadece eski kasa forester ların 2004 model di yanılmıyorsam 2.0 motor ile 170 beygir güç üretmesi (o zamanın teknolojisine göre) bana çok etkileyici gelmişti. Hatta daha genç zamanlarımda SUBARU yu estetik anlamda hiç de beğenmezdim. Ama aldıktan sonra yaptığım detaylı incelemeler ve tabii ki bu başlık beni doğru kararı verdiğime defalarca ikna etti.

    Sonuçta beklentilerimiz ile aracın sundukları belli bir oranın üzerinde örtüşüyor ise doğru aracı satın almışız demektir.




  • Arkadaşlar akşam afan tufan havada İzmire geldim 200 km gece yolculuğu yalnızdım biraz ekşın yaptım tek rakibimiz range rover kesin, video falan iyide gerçek bu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun sağ salim olduğunuza sevindik. Biraz daha detay alsak
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Yok tehlikeli bi durum yok yağışlı fırtınalı değişken zeminde aracın limitlerini zorladım biraz sonuçlar tatmin ediciydi
    Sadece parkta gezer gibi yanımdan geçen range rover sport kasaya sinir oldum😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben bütün yakıt alımlarımı (Şekil-1)'deki tabloya uygun olarak arabayı aldığım Ağustos 2013'ten beri tek tek kaydediyorum.

    İşte bu kayıtlar sonucu oluşan istatistikleri XV'cilerin işine yarar diye sizinle de paylaşayım.(Şekil-2)

    İşbu İstatistik yaklaşık 5,5 yıllık bir dönemi kapsamaktadır. 5,5 yıllık ortalama tüketimim 10,10 litredir.

     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sucar2012 -- 31 Ocak 2019; 23:52:47 >




  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    3 lt motorlu ortalama 250-300 bg beygir gücüyle 20 jantıyla o kadarcık şeyi de yapsın artık range rover. Sinir olunacak şey yok, o gücüne ve performansına rağmen sanayiye oldukça fazla düşer o araçlar. :)
  • sucar2012 kullanıcısına yanıt
    Paylaştığınız bilgiler için teşekkürler. Bana biraz kısa mesafelerde yada fazla dur kalk kullanıyorsunuz gibi geldi.
    Yanılıyor olabilirim tabii ama ben aracımı 2015 Aralık ayında 8500 km de iken satın aldım. Şu an 52.000 de. Size göre aracı daha fazla kullanıyor gibi görünüyorum. Ancak ortalamam hiç o kadar çıkmadı. Senede en az 5 defa şehir dışı uzun yol yaparım. Sizin gibi detaylı ve düzgün kayıt tutmadım ama ortalamam o kadar yüksek değil. Belki uzun yol size göre daha fazla yapıyorumdur.
  • sucar2012 kullanıcısına yanıt
    bende aracı aldığımdan beri tablo tutuyorum(bir önceki aracım polo'ya ait te mevcut) yaklaşık 27,5 ay oldu km yaklaşık 41100 toplamda 3342,95 lt yakıt almışım. bu yakıtın değeri 18695,42 tl 1lt: 5,59 tl, ortalama yakıt: 8,13 lt(araç ölçüm ODO şu anda 7,6 lt). bu değerlere göre arac km de 0,45 tl yakmaktadır. aracı yazın 6,5-7,5 lt arası, kışın 8-10 lt arası değerler oluyor. Değer bana göre çok fazla çok kısa mesafe kullanıyorsunuz sanırım.
  • MKarmil kullanıcısına yanıt
    MKamil bey benim de kullanım değerlerim tıpkı sizinki gibi. Yazın 6,5-7,5 kışın da 8-10 litre. Kışın 15 derecenin altındaki havalarda zaten motor sıcaklığı yaklaşık 72 dereceye gelinceye kadar 500 devir fazla çeviriyor araba. Bir de kışın ilk çalıştırmada yüksek rölanti 99,9 ları görüyor sonra normale dönüyor ilerledikçe. 😬



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokhanemmi -- 1 Şubat 2019; 22:36:31 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 518519520521522
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.