Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (399. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caretta9

    2014 Subaru XV kullanıyorum. Tavan raylı olarak aldım, webde bulacağınız fotoğraflarla birebir aynı tavan rayıdır.
    Başka ülkelerdeki ile aynı olması bana orijinal olduğunu kanıtlaması için yeterli gelir, ama Subaru imal etmiş olsun ama onaylamış olsun, ama burada takılmış olsun, hiç farketmez...

    Valla işte sorun o, subaru personelleri diyorki bu orjinal değil. Yani subaru nun onayı ile yapılmış bir şey mi bu? bilmiyoruz, sadece alıyoruz. :)
  • caretta9 C kullanıcısına yanıt
    Servisteki arkadaş bana özellikle söyledi, bu orjinal değil ben buna yük bağlamam dedi.:) Yük derken portbagaj dan bahsediyoruz. Böyle bir muhabbet aracı aldığınız yerde, aracı size satan kişilerle geçince, haliyle insan rahatsız oluyor.

    Ben senede 1 kere portbagaj belki kullanırım sizin gibi. Tavan rayı portbagaj takmak için olmasa bile aksesuar olarak ta olsa güzel görünür. Bu sebeple takmayı düşünüyorum. Bir de tavan rayının arka kısımları farklı olduğu için ben bunun sağlamlığını o kısma yordum ve özellikle arka kısmı öyle ürün alayım diye bu ürünün imalatçısını arayışa girdim. Yoksa Ülkemizde Bursa Merkezli oto aksesuar imalatçıları var, onlarda çok güzel tavan rayları mevcut, üstelik çok ta pahalı değil. Bunu bulamazsam oradan bir şeyler alacağım.
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Doğru anladığımdan emin olmaya çalışıyorum. Satış görevlisi, showroom'da duran 2016 Elegance üzerindeki tavan rayları için mi söyledi bunu?
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Evet. Aracıma tavan rayı taktırmak istediğimi de söyledim, abi ben bunların üzerine bir şey bağlamam diye de kendine yönelik te yorum yaptı.

    Bu tür muhabbetler sadece benim değil başkalarının da başına gelmiş burada geçmiş sayfalarda bir kaç yerde zaten bahsediliyor.Farklı forumlarda yine bahsi geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waylander

    Hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dileğiyle. Tavan rayı zamanında forumda çok tartışılmış. Okuduklarımdan benim hatırladığım yetkili servislerin sonradan taktıklarının da fabrika çıkışı tavan rayı ile aynı olmadığı şeklindeydi. Bir de genelde yük taşıma değil de görüntü amaçlı takılıyordu diye hatırlıyorum. Yine de yanlış olmasın, birinci elden tecrübesi olanları dikkate alın.

    Sn Waylander, forumda geçmiş konuları ararken sizin böyle bir mesajınıza da denk geldim.

    Bahsettiğim forum muhabbetlerini sizde okumuş olmalısınız. Unutkanlığa gelmiş sanırım.
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Hayır orada bahsettiğim, araç sahipleri tarafından sonradan taktırılan raylar, fabrika çıkışı geldiğini düşündüklerim değil. Sonradan taktıranlar yük taşıma amaçlı olarak yalnızca enine bar taktırıyorlar, boyuna ray taktıranların hepsi çok yüke dayanmayacağını, estetik amaçlı olduğunu belirtmiş. Belki sonradan takılanların daha dayanıklı olanları da vardır ama pahalı olduğu için tercih edilmiyordur, orasını bilmiyorum. Servise gidip ray taktırırsanız, bildiğim kadarıyla arkası farklı lan tipte takacak ve yük taşımayın diyecekler. Ama galerideki araçların üzerinde gördüğümüz raylarla yük taşıyanlar hem Türkiye hem de yurtdışındaki sitelerde epey var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 19 Ekim 2017; 13:32:41 >
  • Aracı satan bayinin elemanının showroom da bulunan aracın raylarının orijinal olmadığını söylemesi talihsiz bir durum olmuş.
  • Önce o servis elemanına orijinalin tanımını sormak lazım; Subaru kendi mi imal edince orijinal oluyor yoksa kendi standardına göre dışarıda yaptırtıp arabalarına takılmasını onaylayınca mı orijinal oluyor.
    Eğer ikinci yöntemse Japonya'da mı taktırmış yoksa Türkiye'de kendileri mi taktırmış onu sorgularım ben.
    Ardından da neden benim arabamdaki tavan rayları ile Almanya'da ya da başka ülkelerde satılan XV'lerin üzerindeki tavan rayları aynı diye gene sorgularım.
    Yani ben satış personelini öyle pek fazla umursamam, hele ki gençse, markaya yeni transfer olduysa...
    Gidin yedek parça departmanına, fiyatını sorun, parça kodunu alın, bakalım nereden gelecekmiş, yedek parça sorumlusu biliyorsa bu muamma çözülür... :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caretta9 -- 19 Ekim 2017; 17:0:7 >
  • Valla konu çok dallanıp budaklandı.
    Benim amacım şu tavan barlarının markasını falan öğrenmekti, sorular yorumlar peş peşe gelince, ortaya bir laf atıp çekilmiş olmamak için devam ettim.

    Bu tavan barlarının üzerinde sağında solunda bir yerinde mutlaka isim, marka vs. vardır diye umuyorum. Kimseyi zahmete sokmam istemem ama olurda merak eden bakan çıkar, varsa öyle bir şey; lütfen bi resim çeksin yayınlasın görelim, kurtulalım şu meraktan. :)
  • Ya etmeyin eylemeyin.

    Tavan rayli olarak geliyor araclar.

    Eger burada monte edilseydi, tavan rayli Premium da urdu.

    Niye yok? Sunroof var diye mi?

    Eger uydurma kaydirma takilsaydi, sunrooflusuna da bi sekilde takarlardi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Valla konu çok dallanıp budaklandı.
    Benim amacım şu tavan barlarının markasını falan öğrenmekti, sorular yorumlar peş peşe gelince, ortaya bir laf atıp çekilmiş olmamak için devam ettim.

    Bu tavan barlarının üzerinde sağında solunda bir yerinde mutlaka isim, marka vs. vardır diye umuyorum. Kimseyi zahmete sokmam istemem ama olurda merak eden bakan çıkar, varsa öyle bir şey; lütfen bi resim çeksin yayınlasın görelim, kurtulalım şu meraktan. :)

    Sizi anlıyorum. Dışarıdan bakınca, çok önemli olmayan bir konuyu gereksiz yere uzatıryormuşuz gibi görünebilir ama aslında öyle değil. Tavan raysız XV'si olan kullanıcılardan epey bir kısmı sizin gibi mevcut tavan raylarının aynısından taktırmak mümkün mü ve yük taşımakta kullanılabilir mi, bilmek isteyecektir diye düşünüyorum. Ayrıca yetkili servis veya bayide müşterilere doğru olmayan bilgi verilmesi gibi bir durum da olabilir. Bu yüzden işin doğrusunu öğrenip bu araca sahip olan veya sahip olmayı düşünüp forumu takip eden herkesle paylaşmak önemli bence. Bu sebeple konuyu uzatmamız başkalarına inatlaşma gibi görünmüyordur umarım, burada amaç doğru bilginin ortaya çıkarılıp herkesle paylaşılması.

    Bunu belirttikten sonra, Subaru Türkiye'nin web sayfasındaki iletişim formundan Subaru satış müdürü Yargı bey ile yaptığımız yazışmayı ekte iletiyorum. Kendisi, Subaru bayilerinden tavan rayı ile alınan 2014'ün belli bir ayından sonraki Elegance ve 2017'den itibaren Elegance ve Premium modellerin tavan raylarının orjinal olup fabrikada takıldığını onayladı. Rayların aynısının fabrika çıkışı tavan raysız XV'lere takılamayacağını söyledi. Yani bahsedilen bayi veya servis yetkilisi bu konuda hatalı bilgi vermiş olmalı.


     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 20 Ekim 2017; 9:15:34 >




  • waylander W kullanıcısına yanıt
    İletişime geçtiğiniz kişi sorunuzu net cevaplamamış benim okuduğum.
    "Güncel araçlarımızda.." demiş biz zaten güncel araçları konuşmuyoruz ki.
    2. cevap ta zaten bu tartışmanın konusu; "Tavan rayı olmayan araca orjinal tavan rayı monte edilemiyor" demiş.
    Biz zaten bunların orjinal olmadığı konusunu konuşuyoruz.
    "Opsiyonel" demek isteğe bağlı demek. 2014 yılından bu yana Opsiyonel bar takılıyorsa "ojinal değildir" anlamına geliyor bu cevap. Kurumsal bir şirketin sıkıntı çıkabilir düşüncesi ile net bir cevap vermesini zaten beklememek lazım.

    Benim şöyle bir yorumum olur; Subaru Türkiye de çok bilinen bir marka değildi o yıllarda bu sebeple satış esnasında fiyat indirme, hediye promosyon gibi uygulamalar da vardı. Bu forumun geçmiş yıllarında bazı üyeler; "araç satış fiyatına tavan barını da dahil ettirdik, yanına havuz, paspas aldık" gibi promosyonları da anlatıyorlardı opsiyonel seçenekli barı kendileri takmış makyajlayıp süsleyip satmışlardır diyorum. Tavan rayının orjinal görünmesine gelince, orjinal rayı kopyalamak çok mu zor? arka ayakları farklı bu barların, yani hem vidalanıyor hem de uygun bir şekilde yapıştırma uygulanıyor demekki öyle sağlam oluyor.
    Bir de araçların tavanlarındaki vida boşluklarını hatırlayalım. Bu vida boşlukları niye var? Siz tavan raylı aldığınız için farketmemişsinizdir, bütün araçların tavanında vida için boşluklar var üstü kapakla kapalı, kapağı kaldırıp tavan rayını vidalıyoruz oraya o kadar.

    Ben konunun böyle uzamasını sanki inatçılık yapıyormuşum görünmesini hiç istemezdim. Bir yukarda da dediğim gibi birileri aracının üzerindeki barı incelerse, bir yerinde marka, amblem vs. bulursa belki bizi aydınlatır. Belki diyorum. Gerçekten tavan raylı gelen ile sonradan takılanı tek bir araçla tesbit edemeyiz zaten. :)




  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    İkinci cevaplarında ilk cevaplarında bahsettikleri orjinal, fabrika çıkışlı olma hususunun 2014-2016 Elegance'lar için de geçerli olduğunu yazmışlar ("Güncel araçlarımızda ki tavan raylarımız fabrika çıkışı orijinaldir.", "Bu söylediğiniz, 2014-2016 yılları arasında Elegance araçlar için sitenizde opsiyonel veya standart donanım olarak belirtilen, görüntüsü aynı tipte olan tavan rayları için de geçerli midir?", "Evet 2014-2016 modeller içinde geçerlidir.Tavan rayı olmayan bir XV'ye orijinal tavan rayı monte edilemiyor.")

    Ben aracımdaki tavan rayı üzerinde bir yazı veya işarete rastlamadım, tabii çıkarıp altına bakmış da değilim.

    Dayanıklılık konusu ise teknik olarak ilginç bir konu. O konuda ben de şöyle düşünüyordum: Madem aracın üzerinde ray/bar takmak için vida yerleri var, sonradan takılan sağlam bir ray da orjinali kadar yük taşıyabilmeli. Ama biraz daha detaylı düşündüm ve farklı bir sonuca vardım. Tavan rayı olmayan araçların tavanlarındaki montaj yerleri, enine barların takılması için. Yük taşıyacak olan zaten enine barlar. Orjinal tavan rayı olan araçlarda ise enine barları bu tavan raylarına sıkıştırarak monte etmek gerekiyor. Kullanım kitapçığı 8-16'da tavan raylı ve tavan raysız araçlara port bagaj montajı konusunda bundan bahsedilmiş. Yani orjinali tavan raysız araçların tavanındaki montaj yerleri tavan raylı olanlarınkinden farklı olabilir. Eğer öyleyse orjinali tavan raysız bir araca sonradan ray (bar değil) takarsanız orjinalindeki kadar taşıma gücü olmaz. Bu da sonradan takılan raylar konusunda duyduklarımı destekliyor. Bu, şu açıdan da önemli: Daha önce linkini gönderdiğim yurtdışı sitesinden orjinal ray getirtseniz bile bu ray aracın tavanında modifikasyon yapmadan takılamıyor olabilir. Yine durum böyleyse, 0 km tavan raylı olarak aldığımız XV'lerin tavan raylarını sonradan taktırılan raylar gibi sökmeye çalışmamalıyız çünkü kullanıcı tarafından sökülüp takılmak için yapılmamış olabilirler. Yani yük taşımak için, aracı alırken üzerinde gelen rayları söküp onun montaj yerlerine enine bar takmaya çalışmamalıyım. Zaten dikkat ettiyseniz kullanıcı kitabında bu tavan raylarının sökülebilirliği ile ilgili bir husus da yok. Tavan rayınız varsa enine barları onlara sıkıştıracaksınız diyor.

    Aslında servislerden birine gidip tavanında işlem yapılmakta olan bir XV varsa bu konuda kesin bilgi o işi yapan ustalardan öğrenilebilir.

    (Ek olarak, Tavan raylarının promosyon olması konusuna gelince, daha önce görüştüğümüz ve Yargı beyin de cevabında belirttiği gibi servisler farklı tipte yan sanayi tavan raylarını sonradan takabiliyor ama bunu aksesuar adı altında takıyorlar. Bu, Subaru Türkiye ile ilgili değil bayilerle ilgili bir konu. Subaru Türkiye de bunu web sayfasında "opsiyon" olarak belirtmez. Bayinin aracı satarken promosyon olarak veya para karşılığı verdiği/taktığı aksesuarlar araç donanımının opsiyon özellikleri olarak geçmez, aksesuarlar adı altında belirtilir. Eğer Subaru Honda veya Toyota gibi Türkiye'de üretim veya montaj yapıyor olsa bu rayları Türkiye'de ürettirip takıyor olabilirler diyebilirdik ama Subaru'nun burada böyle bir altyapısı yok. Servisler de orjinal veya yan sanayi olarak temin ettikleri aksesuarları takıyorlar yalnızca. Yani opsiyon olarak belirtilen orjinal bar Japonya'dan araç üzerinde geliyor, servislerin burada sonradan taktıkları farklı tipteki, yan sanayi ürünü barlar ise aksesuar adı altında servis sorumluluğunda takılıyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 20 Ekim 2017; 10:46:54 >




  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Mesajı yazdıktan sonra kullanım kitabını daha dikkatli okudum. Orjinali tavan raysız araçlarda "tavan çıtası var" (Ekteki 1. resim). Bu çıtalarda enine barların/port bagajların takılabileceği montaj yerleri var. Bazıları bu montaj yerlerine estetik amaçlı olarak yan sanayi ürünü ray da takabiliyor. Ama resimde görebileceğiniz gibi sağ ve sol taraflarda yalnızca ikişer adet montaj yeri var. Çünkü bu vida yerleri iki adet enine bar ile port bagaj veya sepet vb. takılması için yapılmış, ray takmak için değil. Sonradan takılan raylar nerede takılırsa takılsın arkaları ya yapıştırılacak ya da boşta kalacak. Yani arka kısımları çok sağlam oturmayacak. Sonradan ray taktıran kişiler varsa bu konuda bilgi verebilirse sevinirim.

     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!

     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!

    Orjinal olan raylar için ise aracın tavanının arka tarafında da montaj bölgesi olduğunu düşünüyorum. İlk fırsatta aracımın tavan rayının arka kısmını daha dikkatli inceleyecek ve biraz zorlayacağım :). Dediğim gibi, Kitapçıkta orjinali tavan raysız olan araçlarda bu bölgede montaj yeri gözükmüyor, siz de aracınızı kontrol edip kolayca anlayabilirsiniz. Yani sonradan takılan, fabrika çıkışı olmayan rayların bu bölgeye sağlam bir şekilde tutturulmuş olması araç tavanında modifikasyon yapmadan mümkün değil.


     SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 20 Ekim 2017; 11:58:25 >




  • Arka kısımların geniş olma sebebinin, oraya yapıştırma gibi bir işlem olabileceğini belirtmiştim zaten mesajımda. Hem vidalanıyor, hem yapıştırma gibi bir işlem uygulanıyor demiştim. Sağlam olma sebebi muhtemelen bu zaten.
    Vida yerlerini söyleme amacım da zaten bunun opsiyonlu seçeneği olmasıydı. Enine bar veya boyuna bar tercihinize göre, monte edilebiliyor olması lazım. Yani fabrikada bunları oraya kaynaklamıyorlar, adı üstüne opsiyonel(isteğe bağlı) Subaru Türkiye nin ta japonyadan kişiye özel sipariş vermeyeceğini de biliyoruz. Atıyorum 100 araç getiriyor her bayiye belli bir miktar ve renk veriyorlar, siz bayide ne varsa artık o rengi alıyorsunuz.Tercih hakkımız olsa ben başka renk alacaktım yoktu. :)

    Geçmiş mesajımda da belirttiğim gibi, belki bir miktar tavan raylı araç getirdiler, ve opsiyonel satışlarda bunu tercih edenlere tavan raylı araç verdiler, belki diyorum. Ama forumda bir kaç yerde de bahsi geçmişti, araç alırken tavan rayını da promosyon olarak dahil ettirenler vs. var. Şimdilerde bu yapılmıyor, ama satışların düşük olduğu dönemlerde yapılıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Arka kısımların geniş olma sebebinin, oraya yapıştırma gibi bir işlem olabileceğini belirtmiştim zaten mesajımda. Hem vidalanıyor, hem yapıştırma gibi bir işlem uygulanıyor demiştim. Sağlam olma sebebi muhtemelen bu zaten.
    Vida yerlerini söyleme amacım da zaten bunun opsiyonlu seçeneği olmasıydı. Enine bar veya boyuna bar tercihinize göre, monte edilebiliyor olması lazım. Yani fabrikada bunları oraya kaynaklamıyorlar, adı üstüne opsiyonel(isteğe bağlı) Subaru Türkiye nin ta japonyadan kişiye özel sipariş vermeyeceğini de biliyoruz. Atıyorum 100 araç getiriyor her bayiye belli bir miktar ve renk veriyorlar, siz bayide ne varsa artık o rengi alıyorsunuz.Tercih hakkımız olsa ben başka renk alacaktım yoktu. :)

    Geçmiş mesajımda da belirttiğim gibi, belki bir miktar tavan raylı araç getirdiler, ve opsiyonel satışlarda bunu tercih edenlere tavan raylı araç verdiler, belki diyorum. Ama forumda bir kaç yerde de bahsi geçmişti, araç alırken tavan rayını da promosyon olarak dahil ettirenler vs. var. Şimdilerde bu yapılmıyor, ama satışların düşük olduğu dönemlerde yapılıyordu.

    Orjinal tavan raylı Impreza ve XV'lere tavan rayının montajının nasıl yapıldığı, aşağıdaki sitede ilgili parçaların üretici kodları ile birlikte var:
    https://www.subarupartsdeal.com/parts-list/2016-subaru-impreza-wagon/roof-rail.htmlhttps://www.subarupartsdeal.com/parts/subaru-roof-rail-assy-rh~91151fj050.html

    Gördüğünüz gibi orjinal tavan rayları arka kısımdan da vida ile tutturuluyor. Şekili dikkatli incelerseniz her bir ray altışar adet vida ile sabitleniyor. (Vida için toplam ihtiyaç miktarı da zaten 12 olarak belirtilmiş). Orjinali tavan raysız olan, sağda solda ikişer vida deliği olan modellere bu raylar arka kısımdan vida tutturulamaz. Yani orjinali tavan raylı olan modeller ile tavan raysız olan modellerindeki tavan montaj yerleri aynı değil.

    Şimdi, eğer bir bayi, orjinali tavan raysız olarak gelen, tavanında ikişer montaj yeri olan bir araca orjinal rayı Japonya'dan getirip veya burada dış görünüşü aynı olan bir ray ürettirip arka tarafını da yapıştırarak orjinal tavan raylı araç görüntüsü vererek satıyor, hele de bunu 0 km'deki araçlara uyguluyorsa kesinlikle yanlış ve yasadışı bir iş yapıyor. Bu durumda bu bayinin ve mümkünse görüştüğünüz görevlinin ismini bence Subaru Türkiye'ye bildirmek gerekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 20 Ekim 2017; 12:17:0 >




  • İyi de bu subaru impeza ile alakalı bir görsel. XV lerin arkasında vida yeri yok,onu da kullanım kitapçığından siz göstermediniz mi? impeza yapıyor demekki impezanın arka kısımda vida yeri var.

    Birde satın alma sırasında açık açık orjinal olmadığını söyleyen kişiyi ben niye şikayet edeyim? burada 2 sayfadır bu kişilerin yanlış bilgi verdiği iddia edilmiyormu? Dürüst davranıp "bunlar orjinal değil, ben olsam bunla birşey taşımam" diyen adamı neden şikayet ediyoruz? Olsa olsa dürüst satıcı olduğu için tebrik edilir.
    Konu iyice karışmaya başladı bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    İyi de bu subaru impeza ile alakalı bir görsel. XV lerin arkasında vida yeri yok,onu da kullanım kitapçığından siz göstermediniz mi? impeza yapıyor demekki impezanın arka kısımda vida yeri var.

    Birde satın alma sırasında açık açık orjinal olmadığını söyleyen kişiyi ben niye şikayet edeyim? burada 2 sayfadır bu kişilerin yanlış bilgi verdiği iddia edilmiyormu? Dürüst davranıp "bunlar orjinal değil, ben olsam bunla birşey taşımam" diyen adamı neden şikayet ediyoruz? Olsa olsa dürüst satıcı olduğu için tebrik edilir.
    Konu iyice karışmaya başladı bence.



    Hatchback Impreza ile XV bu konuda aynı, 2. linke bakarsanız geçerli olduğu araçlar listelenmiş (tabii burada 2.0 XV yazıyor, 1.6'nn tavanı farklıdır belki derseniz ona bir cevap veremem) . Satış görevlisini şikayet etmenizin gerekçesi ise yanlış bilgi vermesi. Japonyadan aracın üzerinde gelen orjinal parçaya orjinal değildir ve yük taşıyamazsınız demiş. Bakın bu konu önemli çünkü o raylara port bagaj monte edilebilmesinin sebebi zaten tavan ile.birlikte özel tasarlanmış olması, dayanıklı olması için 6 yerden vidalanıyor. Tavan raysız araçların üzerindeki montaj yerleri ise enine barlara uygun olarak tasarlanmış. Burada yanlış bir kullanım tehlikeli olabilir. Eğer benim 0 km tavan raylı aldığım bir aracım varsa ve servis görevlisine inanıp bunla yük taşıyamam diyerek söküp enine bar takmaya kalkarsam hem araca zarar veririm hem de o montaj yerlerine barları sağlam bir şekilde takamam. Veya görevlinin bunlar orjinal değil dediği ama orjinal olan raylarla yük taşıyanları görüp ben de zaten orjinal olmayan, sonradan taktırdığım raylarla yük taşımaya kalkarsam bu da tehlikeli olur. Eğer diyorsanız ki bayi dürüst davranmış, bunu Subaru Türkiye yapıyor, o zaman da Subaru Türkiye'yi Subaru Global'a şikayet etmek gerek.




  • Valla Xv nin arkasında vida yeri yok, impeza da var nasıl aynı olabilir?

    Diğer konu da gerçekten karmaşık hale geldi. Şurada 2014-2015 yıllarının subaru Türkiye web sitesine baktık, araçlarda tavan barı YOK ! isteyene opsiyonel olarak veriliyor, fiyat farkı dahil ediliyor.

    Subaru dan irtibata geçtiğiniz kişi de açık açık, tavan rayı olmayan araca sonradan orjinal bar monte edilemiyor demiş! bu her bakımdan acaip ve çelişkili bir cevap.Buna dikkat çektim ama gözünüzden kaçtı.

    Benim aracımda bar yok, portbagaj için orjinal ve enine bar alıp takamıyorum o zaman bu kişinin beyanına göre!! o zaman tavandaki vida yerleri niye var? ben şimdi 1600 tl verip orjinal subaru parçası alıp tavana takmak istesem yapamayacakmıyım? bu kişinin beyanına göre yapamıyorum. :)

    Ben bayideki bana aracı satan kişinin söylediğini ilettim, ama göz var izan var, Bir kaç farklı subaru grubuna da üyeyim. Bu araçların üzerine land rover deki tavan sepetlerinden yaptırıp araziye giden bile var.Yani o vidaların yapılış amacı olmalı. Buradan hareketle ben araçların üzerindeki barların marka model vs. bilgisi olan varsa destek istedim. Gidip bayiden 1600 tl ye alacak yerde bulurum belki dışarda bu barlardan 3-500 e alırım diye düşündüm ama konu çook farklı yerlere geldi.Adamlar tavan sepeti takıyor yahu o vidalara. Araziye giriyor, ben alt tarafı bar takacağım, araziylede işim yok, senede belki 1 defa portbagaj kullanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Valla Xv nin arkasında vida yeri yok, impeza da var nasıl aynı olabilir?

    Diğer konu da gerçekten karmaşık hale geldi. Şurada 2014-2015 yıllarının subaru Türkiye web sitesine baktık, araçlarda tavan barı YOK ! isteyene opsiyonel olarak veriliyor, fiyat farkı dahil ediliyor.

    Subaru dan irtibata geçtiğiniz kişi de açık açık, tavan rayı olmayan araca sonradan orjinal bar monte edilemiyor demiş! bu her bakımdan acaip ve çelişkili bir cevap.Buna dikkat çektim ama gözünüzden kaçtı.

    Benim aracımda bar yok, portbagaj için orjinal ve enine bar alıp takamıyorum o zaman bu kişinin beyanına göre!! o zaman tavandaki vida yerleri niye var? ben şimdi 1600 tl verip orjinal subaru parçası alıp tavana takmak istesem yapamayacakmıyım? bu kişinin beyanına göre yapamıyorum. :)

    Ben bayideki bana aracı satan kişinin söylediğini ilettim, ama göz var izan var, Bir kaç farklı subaru grubuna da üyeyim. Bu araçların üzerine land rover deki tavan sepetlerinden yaptırıp araziye giden bile var.Yani o vidaların yapılış amacı olmalı. Buradan hareketle ben araçların üzerindeki barların marka model vs. bilgisi olan varsa destek istedim. Gidip bayiden 1600 tl ye alacak yerde bulurum belki dışarda bu barlardan 3-500 e alırım diye düşündüm ama konu çook farklı yerlere geldi.Adamlar tavan sepeti takıyor yahu o vidalara. Araziye giriyor, ben alt tarafı bar takacağım, araziylede işim yok, senede belki 1 defa portbagaj kullanırım.

    "Valla Xv nin arkasında vida yeri yok, impeza da var nasıl aynı olabilir? "
    Tamamen yanlış anlamışsınız. Vida yeri, orjinali tavan raylı olan araçlarda var çünkü tavanları farklı. Orjinali tavan raysız olanlarda enine barların takılması için farklı vida yerleri var. Hem XV hem de Impreza'da durum böyle.

    "Subaru dan irtibata geçtiğiniz kişi de açık açık, tavan rayı olmayan araca sonradan orjinal bar monte edilemiyor demiş! bu her bakımdan acaip ve çelişkili bir cevap."
    Aynen öyle, orjinali tavan raylı olmayan araca sonradan orjinal ray monte edilemiyor dedi, çünkü tavanları farklı. Bunda da çelişkili bir durum yok.

    "Benim aracımda bar yok, portbagaj için orjinal ve enine bar alıp takamıyorum o zaman bu kişinin beyanına göre!! o zaman tavandaki vida yerleri niye var? ben şimdi 1600 tl verip orjinal subaru parçası alıp tavana takmak istesem yapamayacakmıyım? bu kişinin beyanına göre yapamıyorum. :) "
    Tavan barını (bar diye enine olan ve port bagaj monte etmek için kullanılanları kastediyorum) orjinal olarak araç üzerinde sunmuyorlar. Araç üzerinde sunulan "tavan rayı". Tavan raysız modellere orjinal tavan barı (varsa) aksesuar olarak alıp takabilir veya başka marka sağlam bir tavan barı takabilir, buna da port bagaj monte edebilirsiniz. Fabrika çıkışı tavan rayı olmayan araçların üzerindeki vida yerleri de bunun için var, yük taşıma amaçlı enine bar takmak için. Tavan rayı zaten kendi başına yük taşıma amaçlı kullanılamıyor, ona da port bagajı enine barla takmanız gerekiyor. Ama orjinal olmayan tavan rayına bunu yapmayın, çünkü taşımaz. Orjinal olmayan tavan rayının monte edildiği vida yerleri ray için değil, doğrudan enine barların takılması için tasarlanmıştır.

    "Adamlar tavan sepeti takıyor yahu o vidalara. Araziye giriyor, ben alt tarafı bar takacağım, araziylede işim yok, senede belki 1 defa portbagaj kullanırım." Tavan sepeti de takabilirsiniz, port bagaj da. Ama lütfen kullanım kitabının 8-16 bölümüne bakın. Aracınızda orjinal tavan rayı yoksa tavan çıtasında ikişer montaj yeri vardır. Ve buralara enine bar ile port bagaj ya da tavan sepeti (barlı mı barsız mı nasıl takılıyor bilmiyorum) takabilirsiniz. Ama oralara önce tavan "rayı" takıp sonra bu tavan raylarına bir şeyler daha takıp yük taşımaya kalkmayın sakın!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 20 Ekim 2017; 13:33:48 >




  • 
Sayfa: önceki 397398399400401
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.